אז את האמת המדריך הזה יש כבר תקופה זמן ארוכה (פרסמתי אותו תחילה ב2018) והרגשתי שהגיע הזמן לעדכן אותו ולהתאים אותו ל-2024 ולעולם התוכן החדש שאנחנו צועדים אליו – עולם ה- AI בכלל והChatGpt בפרט שהפך למעין קונצזוס בחודשים האחרונים. הטיפים שנתתי במדריך בנוגע לקידום אתרי חנות מותאמים למציאות החדשה, ובמיוחד לאחר הוועידה האחרונה של גוגל שבה היא הכריזה על השינויים הקרבים בעולם ה-seo והגוגל שופינג, והוספת פיצ׳ר הבינה המלאכותית של גוגל למנוע החיפוש (פירטתי על כך במאמר שלי בנושא קידום אורגני).
איך לקדם אתר חנות – אתרי חנות והצמיחה חסרת התקדים
בראש ובראשונה, הצמיחה האקספוננציאלית של המסחר האלקטרוני ברחבי העולם מהווה הזדמנות חסרת תקדים. שווי סך מכירות המסחר האלקטרוני בעולם זינק מ-1.3 טריליון דולר ב-2014 ל-5.7 טריליון דולר ב-2022. וזו רק ההתחלה – על פי חברת המחקר הידועה Statista, עד 2026, שווי המכירות הכולל צפוי להגיע ל-8 טריליון דולר. אין ספק שזהו תחום פורץ דרך, ולכן כדאי כל הזמן לעלות על דרכים חדשות לקדם את האתר שלכם ולהשיג יותר מכירות.
על ידי הקמת חנות מסחר אלקטרוני, כל אחד יכול לקחת נתח מהעוגה הענקית הזו ולנצל את הפוטנציאל העצום כדי להרחיב את מעגל הלקוחות בצורה של גדילה מהירה – מבלי לשכור עוד שטח פיזי.
היופי טמון בעובדה כי באמצעות חנות שאינה תלויה במרחב פיזי, אנשים מכל קצוות העולם עכשיו יכולים בקלות לרכוש את המוצרים שלכם עם כמה קליקים פשוטים. וככל שהעולם מתקדם, כך אתר מסחר אלקטרוני משמש כפתרון דינמי עבורכם להסתגלות ולשגשוג בנוף הקמעונאי המודרני.
תובנות חשובות לגבי הצרכנים
מעבר לכך, אתר מסחר אלקטרוני מציע לכם גם תובנות חשובות לגבי הלקוחות שלכם. על ידי שילוב כלי ניתוח רבי עוצמה כגון GA4, אתם יכולים לקבל בעקבות הגישה הדיגיטלית, גם גישה לנתונים על הצרכנים שלכם. גילוי הנתונים הדמוגרפיים של הלקוחות שלכם, כולל המיקומים שלהם, קבוצות הגיל שלהם ואפילו כיצד הם נתקלו בעסק שלכם. כך, הדבר מאפשר לכם להתאים את האסטרטגיות שלכם ולענות על הצרכים שלהם בצורה יעילה יותר.
בין אם אתם כבר הבעלים הגאים של חנות מסחר אלקטרוני או שיש לכם שאיפה ליצור אחת, מקסום הנראות שלה צריך להיות בראש סדר העדיפויות. זה לא מספיק פשוט להתקיים בתחום העצום של המסחר המקוון. עליכם לנקוט צעדים פרואקטיביים כדי להבטיח שהנוכחות שלכם תאיר באור בוהק ותמשוך לקוחות פוטנציאליים.
מהו קידום אתרים למסחר אלקטרוני ולמה הוא חשוב?
בעולם החנויות האינרנטיות, יש כיום שתי אפשרויות: אפשרות אחת, הרווחת ביותר היא לבצע פרסום ממומן בגוגל – דבר שמן הסתם עולה כסף. האפשרות השנייה, היותר קשה אך משתלמת מאוד בטווח הארוך היא קידום אורגני. קידום אורגני בגוגל הוא אחד הדברים המשתלמים ביותר שניתן לבצע, שכן הכניסות הן ללא עלות.
חשוב להבין כי רוב העיסוק של SEO בנוגע לאתרי איקומרס, נוגע לביצוע אופטימיזציה לאתר. הוא פחות נוגע לכתיבת פוסטים בבלוג, שזה למעשה חלק מהאסטרטגיה האידיאלית לכל אתר אחר – אלא יותר להתאמה של דפי המוצרים, מבנה האתר ועוד. בואו נצלול לעומק ונבין בדיוק במה מדובר.
על פי מחקר שנערך על ידי nChannel, ניתן לראות כי 44% מהאנשים מתחילים את מסע הקניות המקוון שלהם דרך חיפוש בגוגל
תהליך קידום אתר חנות
אז איך מקדמים אתר חנות? תהליך של קידום אתרים לאתרי חנות כולל מספר שלבים מרכזיים, בואו נעבור עליהם אחד אחרי השני.
שלב 1: מחקר מילות מפתח למסחר אלקטרוני
כל תהליך SEO מתחיל עם הצעד הראשון: מחקר מילות מפתח
התהליך החשוב הזה, משמש כבסיס לכל קמפיין קידום אתרים במסחר אלקטרוני. למה כל כך חשוב לבצע את זה? אז למעשה, מחקר מילות מפתח הוא הכוח המניע מאחורי כל משימה הקשורה לקידום אתרים שאיתה אתם יוצאים לאתר שלכם. מבלי שתהיה לכם רשימה מסודרת ומדוקדקת של מילות מפתח שחקרתם, שאתם יודעים באופן אסטרטגי שהאתר שלכם יכול לדרג איתן בגוגל בסבירות גבוהה, האופטימיזציה של דפי המוצר והקטגוריות שלכם הופכים לאתגר בלתי אפשרי – אז אם לא תעשו את החלק הזה כמו שצריך, סתם תתבאסו וחבל.
איך יוצרים מילות מפתח עבור דפי מוצרים וקטגוריות באתר שלכם? כך תבצעו זאת.
איך למצוא את מילות המפתח הנכונות לכם?
לא מעט מדריכים נפוצים למחקר מילות מפתח מדגישים בעיקר את המשמעות של "מילות מפתח אינפורמטיביות". מה זה אומר? מילות מפתח אינפורמטיביות אלו מילות מפתח המשמשות כבסיס לשאילתות החיפוש של המשתמשים, ומאפשרות להם לחשוף תוכן מסוג מדריכי "How to…." בעל ערך, המודגם בשאילתות כמו "איך לבצע פעולה X?" (ממש כמו המדריך הזה)
עם זאת – כפי שציינו קודם לכן במאמר, אסטרטגיית ה-SEO בעולם אתרי הסחר כוללת פחות מאמרים ויותר מוצרים, ולכן אנחנו נרצה להתמקד באסטרטגיה שלנו יותר על חיפושים ממוקדי מוצר (אנשים שמעוניינים לרכוש או מתעניינים) – למשל "קפה עלית" או "שוקולד חלב".
ישנן גם שאילתות אחרות שאנשים יחפשו – חשבו גם על עצמכם, לא תמיד תחפשו בדיוק את המוצר שאתם מחפשים בגוגל מילה במילה. שאילתות כאלה יכולות להיות "מהי העוגה הטובה ביותר בראשון לציון?" ולשאילתות כאלה נוכל לכוון דפים ספציפיים שיאפשרו לסנן את המוצרים על פי עיר, למשל.
איך מבצעים מחקר מילות מפתח?
כדי לבצע את המחקר, יש מספר כלים שעומדים לרשותכם:
הכלי הראשון הוא Amazon Suggest – כלי של אמזון שמציע מילות מפתח על פי המוצר שאתם מחפשים. חפשו את אחד המוצרים שאתם משווקים.
כפי שניתן לראות, תוכלו לקבל הצעות נוספות למילות מפתח אשר עליהן תוכלו להתמקד, בדרך כלל אלו יהיו מילות מפתח "ארוכות-זנב" וזה דבר מצוין, משום שמילים אלה הן המילים הטובות ביותר להתמקד עליהן ב-SEO (הן פחות תחרותיות בדרך כלל וייחודיות רק לכם).
עוד באותו נושא: מדריך קידום אורגני באמזון – אתר המסחר הגדול ביותר בעולם.
טיפ של מקצוענים: בחרו במילות מפתח "זנב-ארוך" (יותר מ-2-3 מילים בביטוי), עם מעט תחרות ונפח חיפוש של עשרות עד מאות חיפושים בחודש, לא יותר – לפחות בתור התחלה. עניין הזנב הארוך תופס תאוצה אף גדולה יותר עקב השינויים שראינו בגוגל שופינג בוועידה האחרונה של גוגל (כמו שפירטתי מעלה). השאילתות הופכות להיות מדויקות וארוכות יותר – וכך בעצם אתרים שיש בהם ביטויי זנב ארוך יוכלו לצבור יותר טראפיק.
הנה דוגמה ל-איך מוצאים מילות חיפוש כאלה עם הכלי Ubersuggest:
כלים נוספים
ישנם כלים נוספים כמו ה-Keyword Tool Dominator או Semrush, Ahrefs ועוד. תוכלו להיעזר בהם לצורך ביצוע מחקר מילות המפתח שלכם.
שלב 2: מטבו את דפי המוצרים כדי לשפר את הדירוג
אחרי שביצענו את מחקר מילות המפתח, זה הזמן להשתמש בו. האסטרטגיה שלנו כוללת בשלב הזה מיטוב של דפי המוצרים ונוגעת לתיאורי המוצרים, לתמונות המוצרים שלכם ולביקורות.
שפרו את תיאורי המוצרים
כדי לשפר את דפי המוצרים שלכם תצטרכו להשתמש בגישה אסטרטגית, ולא סתם לכתוב תיאורי מוצרים. אל תזלזלו באיכותם של תיאורי מוצרים משכנעים, משום שתיאורים אלה משרתים מטרה כפולה: הם מספקים לגוגל תוכן חיוני ועשיר במילות מפתח כדי לשפר את דירוג האתר שלכם, ובו זמנית מזמינים משתמשים לבצע רכישה ברגע שהם נחתו בדף שלכם על ידי תוכן שמסביר מה המוצר ומהם התועלות שלו כלפי הצרכן הסופי. איך עושים זאת? פשוט.
זהו את הרכיבים הקריטיים ביותר בדפי המוצרים שלכם. הבינו אילו אלמנטים דורשים שיפור והתחילו לשפר אותם אחד אחרי השני – אלמנטים אלו עשויים להיות:
- תמונות המוצרים – ודאו שהתמונות שלכם מושכות ומזמינות מספיק
- תיאורי המוצרים – ודאו שהם תואמים למחקר מילות המפתח
- הנעה לפעולה – ודאו שקיימת הנעה לפעולה כמו כפתור רכישה ושהיא בולטת מספיק
- ביקורות – חשוב מאוד לפרסם ביקורות, ועדיף שיהיו ארוכות (גוגל אוהב מאוד אתרים בעלי אמינות גבוהה – עוד בנושא: E-A-T)
טיפ: איך ליצור תמונות מעולות?
כדי באמת לגרום לאתר שלכם לזרוח ו"למגנט" אותם אל המוצר שלכם, חשוב שתבצעו אופטימיזציה לתמונות. עקבו אחר העצות הבאות כדי להבטיח שהתמונות החזותיות שלכם יהיו במצב מעולה
הוסיפו כתובית קטנה מתחת
שפרו את הנגישות ואת יכולת החיפוש של התמונות שלכם על-ידי הוספת כיתובים אינפורמטיביים בליווי תגי alt. מעבר להיבט חווית המשתמש, הדבר מסייע למנועי החיפוש להבין את ההקשר והרלוונטיות של התמונות שלכם.
שמרו על תמונות קטנות יחסית אך חדות
תמונות באיכות גבוהה מדי עשויות להכביד על מהירות האתר, וזה דבר גרוע למנוע החיפוש. אבל – הרעיון הוא לשאוף ל"איזון הקסם" – איזון מושלם בין איכות התמונה לגודל הקובץ.
כך, תוכלו להבטיח גם זמני טעינה מהירים וגם חוויית משתמש יוצאת דופן. התנסו בטכניקות דחיסה ובתבניות כדי למצוא את הגודל המיטבי.
בנוסף, חשוב לי לציין שבעולם ה-AI קיימות המון תוכנות שבעזרתן תוכלו לייצר תמונות איכותיות וטובות ללא צורך בתשלום למעצבי UI/UX.
שלב 3: שיפור חווית משתמש באתר
כדי באמת להצליח לדרג גבוה במנועי החיפוש, חווית משתמש יוצאת דופן (UX) היא בלתי נפרדת. חוויית המשתמש כוללת יותר מסתם עיצובים מושכים מבחינה ויזואלית; חווית משתמש היא מושג ענק, הסובב סביב אופן שימוש חלק באתר ומבנה אתר אינטואיטיבי. דרך אגב, אתר מסודר בלי קשר משפיע על קלות הסריקה שלו בגוגל ובאופן ישיר – זה עשוי להשפיע גם על הדירוג שלכם.
שיפור חווית משתמש באתר חנות כולל מגוון רחב של אלמנטים, לרבות קלות הניווט, קלות הרכישה ואווירה כללית בשוטטות בדפים שלכם. הוא סובב סביב מתן אפשרות למבקרים לאתר ללא מאמץ את מה שהם מחפשים, לטפח מעורבות במהלכם הגלישה באתר, ולספק חווית לקוח לא פחות ממדהימה.
שימו לב: בין החוויה שתספקו למשתמשים באתר ובין הדירוג שלכם יש קשר ישיר!
איך מנוע החיפוש גוגל קובע האם החוויה שלכם טובה?
היבט מכריע אחד שיש לקחת בחשבון הוא Core Web Vitals, קבוצה מקיפה של גורמים המשמשים את גוגל כדי להעריך את חוויית המשתמש של דף. במסגרת זו, גוגל מעריכה את האתר שלכם בהתבסס על שלושה תחומים עיקריים:
- הצבע בעל התוכן הגדול ביותר (LCP): מדד זה מודד את זמן הטעינה של רכיבים עיקריים בדף, ומאפשר לגוגל להעריך את כמות האנשים שיצאו ממנו לפני שהספיקו להיכנס – מושג שנקרא "Bounce Rate".
- Cumulative Layout Shift (CLS)CLS: מודד את המידה שבה לחצנים ורכיבים אינטראקטיביים באתר שלכם זזים לאחר סיום טעינת הדף.
- עיכוב קלט ראשון (FID): עוקב אחר הזמן שלוקח לדף להגיב לקלט המשתמש, ומבטיח אינטראקציה מהירה ומגיבה.
אז מה עושים בנוגע לכל זה?
- מטבו את זמן טעינת האתר כדי לספק גישה מהירה לתוכן שלכם, הימנעו מקבצים גדולים והשתמשו בשירות כמו Cloudflare כדי לעזור לאתר שלכם להיטען מהר יותר.
- ודאו שפרסומות אינן מפריעות לחוויית המשתמש הכללית בתוך האתר ושהמבנה מסודר מספיק.
- ודאו שיש גישה קלה להשארת ביקורת, לרכישת המוצר ושניתן לעשות זאת בזמן מהיר יחסית – זכרו להשתמש בהנעות לפעולה (CTAs) ברורות ומשכנעות.
לפעמים, זה יותר מורכב משנדמה
חשוב לציין שבחלק מן המקרים, הבעיות באתר הן יותר מורכבות, ותצטרכו להשקיע יותר מאמצים כדי לשפר את מהירות האתר או להציג את התוכן בצורה מסודרת יותר. אך את רוב הדברים תוכלו לבצע כבר מעכשיו. התחילו בקטן, ותראו כבר שיפור בתוצאות שלכם.
סיכום
עברנו פה על מספר שלבים, הצגנו דוגמאות והסברנו כיצד תהליך קידום של אתר חנות פועל. כמובן שכל צעד מהצעדים שהצגנו הוא עולם ומלואו, וכמובן שנדרש ידע מקצועי כדי לבצע את הדברים על הצד הטוב ביותר – ועם זאת, מספיק שתבצעו מספר שינויים קטנים וכבר תראו שיפור משמעותי בתוצאות שלכם בחודשים הקרובים. בהצלחה!