כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
קידום אתרי מסחר וחנויות וירטאוליות
קידום חנות וירטואלית

קידום אתרי מסחר וחנויות וירטאוליות

טרנד החנויות הוירטואליות צובר תאוצה בשנים האחרונות, ואנו עדים לחיזוק מגמת הרכישה הדיגטאלית ופלטופרמות רבות המאפשרות הקמת חנויות ואתרי סחר במהירות ופשטות. במדריך זה נסביר על עולם החנויות הוירטואליות וכיצד ניתן לקדם את האתרים הללו בגוגל כדי להגדיל את הטראפיק , להגדיל את המכירות, ולהפוך את האתר שלכם מחנות שתלויה בתוצאות ממומנות לנכס דיגיטלי מניב.

פלטפורמות לבניית חנויות וירטאוליות ואתרי סחר

לפני שנסביר על קידום חנויות ואתרי מסחר בגוגל, חשוב לעצור רגע ולהבין קצת יותר לעומק את עולם האיקמורס ( Ecommerce) שנראה לעיתים כאילו השתלט על חיינו. כעיקרון, יש מספר פלטופרמות בולטות בארץ ובעולם שדרכן ניתן לבנות חנות וירטאולית בזמן מועט.

שופייפי

מעצמה בתחום החנויות איקומרס עם למעלה מ800,000 אתרי חנות ומחזורים שנאמדים במילארדים רבים של דולרים.  היתרון של שופיפיי הוא הפלטפורמה הסופר ידידותית המאפשרת כמעט לכל אחד לבנות חנות ללא צורך וידע בתכנות. הממשק הקל ונוחות השימוש, ניהול מלאי קל ופשוט ואינטרגציות רבות ,  לצד פיצ'רים רבים הבנויים במערכת ועוזרים למנהלי חנויות הופכים את שופיפיי לבחירה פופולרית במיוחד בקרב יזמים דיגיטלים.

מג'נטו

מג'נטו היא מערכת בקוד פתוח אשר נבנתה במיוחד עבור חנויות וירטואליות ולכן מכילה המון פיצ'רים ייחודיים ותכונות מתקדמות ליזמים אשר מפתחים חנוית באמצעות המערכת. ממשק תפעול נוח יחסית לצד הותק והיתרונות הנוספים מציבים את מג'נטו כבחירה די פופולרית גם בימינו. קידום אתרי מג'נטו מצריך הכרות מסוימת עם המערכת וחשוב לשים לב לכך כאשר בוחרים בחברת קידום או כאשר אתם מקדמים את האתר בעצמכם.

אתרי חנויות וויקס

וויקס, פלטפורמת בניית האתרים באמצעות ממשק של Drag & Drop מציעה ליזמים את האפשרות לבנות אתרי חנויות בממשק קל ופשוט, בדיוק כמו של וויקס. אתרי מסחר של וויקס עדיין לא נפוצים כל כך אך בהחלט ניתן להבחין בהם ברחבי הרשת. היתרון של המערכת הוא גם היתרון של וויקס בגרסה הרגילה: בנייה קלה, ללא צורך בתכנות וידע נוסף בממשק קל ופשוט.

קידום אתרי וויקס

וורדפרס+ווקומרס

למען ההגינות, האופציה החביבה עליי. וורדפרס היא מערכת שבמקור התחילה כפלטפורמה ליצירת בלוגים אך במהרה הפכה לפלטפורמה המצליחה ביותר לבניית אתרים וכיום ההערכה מדברת על כך שיש למעלה מ75,000,000 אתרי וורדפרס בעולם! ווקומרס הוא תוסף לוורדפרס שמאפשר לנו להפוך את האתר שלנו לחנות וירטאולית במהירות. מבחינת מספרים, ההערכות מדברות על כ12-24 מיליון אתרי מסחר המשתמשים באופציה של וורדפרס בשילוב תוספים שהופכים את האתר לחנות מסחר. כעיקרון, וורדפרס בשילוב תוסף ווקומרס נותנים לכם אינספור אפשרויות ויכולת לא מוגבלת לעיצוב, בנייה , וניהול החנות שלכם. עם זאת, בניגוד לשופיפיי ופלטפורמות אחרות, כאן ניהול החנות נחשב לטיפה יותר מסובך ומצריך לימוד או הכרה עם הפלטפורמה. ניתן לבנות אתרי וורדפרס מרהיבים, ולבצע אינטגרציה עם כל מערכת שקיימת בזכות הקוד הפתוח.

קונימבו

קונימבו היא מערכת ישראלית לבנייה וניהול של אתרי מסחר שמבטיחה ניהול קל, תמיכה בעברית ומערכת אשר נבנתה במיוחד לסוחרים אשר מחפשים פשטות וכניסה חלקה ככל האפשר לעולם האיקומרס. עיצוב האתר מתבצע לרוב ע"י מפתחי קונימבו ולאחר מכן המערכת "מולבשת" על האתר החדש עם כל יישומי הסחר. קידום אתרי קונימבו הוא נושא שנוי במחלוקת, ויש הרבה דיונים בקרב קהילת המקדמים על האפשרויות שהמערכת נותנת וכמה היא באמת ידידותית לגולשים.

פלטפורמות נוספות

ישנן המון פלטפורמות נוספות המאפשרות הקמה , ניהול ותמיכה בבניית אתר מסחר, חלקן ישראליות וחלקן בינלאומיות כמו BigCommerce למשל. אם אתם מתעניינים בבניית חנות וירטואלית, מומלץ לבחון את כל המודלים והאפשרויות העומדות נגדכם ולהתייעץ עם מומחים בתחום.

איך מקדמים אתר סחר?

קידום אתרי מסחר הוא שונה מקידום אתר של נותן שירות או פורטל תוכן במהותו. בעוד כאשר אנחנו מקדמים אתרי תוכן, העקרונות הם די דומים וכוללים אופטימיזציה של התוכן הקיים, הוספת תוכן חדש, עבודת קישורים ועבודה טכנית, אתרי מסחר מחייבים אותנו להתמודד עם מספר אתגרים :

  • עמודי מוצר- עמודים אלו מעמידים מולנו אתגר מכיוון שלרוב הם עמודים בעלי תוכן דל ולעיתים מכילים כותרות דומות או כפולות שניתן למצוא גם בעמודים אחרים ולכן הסכנה כאן כפולה. לרוב, בשלב ראשון נעבוד על ייחוד כל עמודי המוצר כך שגם בעיניים של גוגל וגם בעיני הגולשים המוצרים שלנו יהיו ברורים.
  • קישורים- בניית פרופיל קישורים היא אחד האתגרים הגדולים ביותר בעולם קידום האתרים. האתגר הזה מקבל משנה חשיבות כאשר אנחנו מתמודדים עם חנויות ואתרי מסחר בשל העובדה הפשוטה שפרופיל קישורים אמור להיות טבעי ככל האפשר, ובניית קישורים לעמודי מוצר היא ממש לא טבעית, לפחות ברמה התיאורטית. כדי להתמודד עם האתגר, לרוב נשתמש בטכניקת בניית עמודי תוכן מגשרים. כלומר, במקום לבנות פרופיל קישורים לעמודי מוצר בעלי תוכן דל, נכתוב תוכן איכותי הקשור לנושא ויכול להביא לנו טראפיק. מהתוכן הזה נוציא קישורים פנימיים לעמודי מוצר ייעודים ולעמוד התוכן נבנה קישורים חיצוניים. בדרך זו, ניתן לבנות פרופיל קישורים שנראה טבעי ולהנות ממרבית כוחם של הקישורים.

צ'ק ליסט מתקדם לקידום חנות וירטואלית

אם אתם רוצים לקדם את האתר בכוחות עצמכם, או להעשיר את הידע שלכם בקידום אתרי חנות, מומלץ לעבור על הצ'קליסט הממוקד שהכנו עבורכם.

קידום חנות וירטואלית – מיתוג – הוא ערך עליון. חשוב להקפיד על הימצאות הלוגו במיקום בולט בדף הבית וכמובן לא לשכוח לכלול את שם המותג בכותרת העמוד. שמירה על עקרון זה תטיב עמנו ב-2 מישורים, מצד אחד תבנה את ערך המותג בעייני הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים ומצד שני, תקדם אותנו במנוע החיפוש.

קריאה לפעולה – הוספת לחצני קריאה לפעולה, תגדיל את המכירות ותמנף את האתר במנוע החיפוש. הוספה של קריאה לפעולה במיקום בולט באתר, המציעה רכישה מוזלת של מוצרים מסוימים או מבצע מיוחד יקפיצו את האתר לגבהים חדשים.

מוצרים מיוחדים בעמוד הבית – שימרו מקום למוצר שהוא חשוב/פופולרי/קיימת כמות גדולה במלאי וציינו, למה חשוב לרכוש את המוצר. פעולה שכזו תשפיע במיידית על מבקרי האתר.

הוספת חלון חיפוש פנימי – זוהי ההמלצה לכל חנות אינטרנטית שבה ניתן למצוא מעל ל-20 מוצרים. יש למקם את חלון החיפוש במיקום בולט כך שיהיה נגיש ויוכל לסייע לכל המבקרים. מלבד הצורך בביצוע אופטימיזציה לחלון החיפוש באתר שלכם, שימו לב שהתוצאות המוצגות לגולשים הן רלוונטיות ומתאימות לצרכיהם.

דף אודות – יוצר נאמנות וקירבה. לקוחות אוהבים להתחבר למוצרים שלהם וזו גם הסיבה שיחזרו לרכוש אצל אותו המוכר. כל לקוח פוטנציאלי יעדיף לדעת מי עומד מאחורי המוצרים שמופיעים באתר, מהו החזון העומד מאחורי החברה, ומהם הערכים והאמונות שלה.

סל קניות – עם כל הכוונות והערכים הטובים שלנו שהצגנו בהמשך לסעיף הקודם, אל נא נשכח שמטרת האתר היא להגדיל את סך המכירות. המכירות עוברות באמצעות סל הקניות ולכן חשוב להקפיד שלחצן הסל תקין ונמצא במיקום בולט באתר כך, שהמבקרים אינם נדרשים לחפש אחריו. מומלץ גם להוסיף את מספר שיופיע על גבי אייקון הסל ויתחלף לפי כמות הפריטים שנוספו לסל הקניות. הדבר יזכיר לגולש במידה ושכח  להעביר את המוצר שהתעניין בו.

מחויבות – על מנת להמשיך בהצלחת המכירות באתר, חשוב ליצור מחויבות בקרב הגולשים ולגרום להם לזכור את המותג לטווח הרחוק. מחויבות מתחילה בהפצת ניוזלטרים וכתיבת פוסטים ברשתות החברתיות. שתפו מידע באופן קבוע בפלטפורמות השונות והוסיפו בהן קישורים לאתר/ דפי מוצרים באתר. כמו כן, הוסיפו את אייקוני הרשתות החברתיות בחלק התחתון של האתר כך שבלחיצה הגולש יופנה לפרופיל המותג (במידה ואפשרי הוסיפו אייקונים גם בחלק העליון של האתר)

יש לכם חנות וירטואלית? צרו קשר לקידום איכותי ומקצועי

קטגוריות – נגישות ופשטות זה שם המשחק. ככל שהאתר יהיה נגיש, ברור ומחולק לקטגוריות בעלות מבנה מסודר הדבר יאפשר לגולשים להגיע לקטגוריות מוצרים שונות, בצורה פשוטה ומהירה ותעזור במיוחד לגולשים שאינם בטוחים באיזה מוצר לבחור. ביטוי לכך ניתן לראות באתר של  AMAZON , באתר קיימות עשרות קטגוריות ותתי קטגוריות שבאמצעותן הגולשים מצליחים לאתר במהירות את המוצרים אותם הם מחפשים ובנוסף, הם נחשפים למוצרים נוספים שהינם רלוונטיים עבורם. הסוד בחלוקה לקטגוריות טמון ברעיון של "להיכנס לנעלי הלקוח" ולהבין מהי הדרך הנכונה לחלוקת הקטגוריות, האם נוחה לשימוש ומביאה אותי למקום אותו אני מחפש.

פירוט של הקטגוריות – מלבד הצורך לחלוקה נכונה לקטגוריות, יש להוסיף הסבר קצר על כל קטגוריה בדף המיועד. הוספת ההסבר מהווה ערך מוסף לגולש וכן, תעזור לקידום הדף במנוע החיפוש.

קידום חנות וירטואלית – הצגת תמונות בדף הקטגוריה – תמונה שווה לאלף מילים. תמונות מקדמות יותר הקלקות מאשר תיאור ארוך ומפורט אודות המוצר. הצגת תמונות איכותיות ומושכות בחלון המוצר, תעזור לגולשים לבחור את המוצר שלהם מבין כל האפשרויות הרבות שקיימות בקטגוריה או מוצעות בתוצאות החיפוש הפנימי.

הנעה לפעולה בדפי תצוגת מוצרים – כפי שצוין קודם לכן, דף קטגוריה יציג למשתמש חלונות מוצרים שבכל חלון יופיע שם המוצר ותמונת המוצר (כמו שהוזכר בסעיף 10).  כאן נוסיף ונציין כי, הוספת אייקונים שקוראים לפעולה יכולים להגדיל בצורה משמעותית את הרכישות. הוספת אייקון של סל קניות, ממקד את הגולש ברכישה ומונע ממנו לעבור לדף המוצר או לחילופין, לדפים אחרים שיכולים לבלבל אותו ולגרום לעזיבה. הצגת כפתורי הנעה לפעולה רלוונטים המבטלים את הצורך להיכנס לדף המוצר (כגון  בחירת צבע, מידה) יכולים להגדיל את אחוז המכירות באופן משמעותי באתר. חשוב לדעת שלא ניתן לעשות זאת עם כל מוצר, תלוי בשיקולי החברה.

בתמונה, סוגים שונים של הנעה לפעולה באתרי מסחר:

CTA Ecommerce
https://www.bigcommerce.com/blog/ecommerce-ctas/#undefined

קידום חנות וירטואלית – תמונה בדף המוצר – חשוב לבחור בתמונות איכותיות ויפות, המאפשרות לגולש לשחק עם אפשרויות הזום, דבר שיבטיח ויגדיל את חווית הקניה. יש להקפיד על כתיבת שמות קובץ תקינים +ALT לתמונה, דבר שהינו הכרחי לקידום אתרים אורגני.

תיאור מוצר – אופטימיזציה לדפי קטגוריה פשוטה יותר מאופטימיזציה לדפי מוצרים. כתיבת תיאור ייחודי למוצרים קטנים כמו מסמרים וברגים, יכולה לגרום להרבה עבודה ולכן עדיף להתמקד בכתיבת תיאור איכותי למוצרים מיוחדים, בעלי תכונות פונקציונליות חדשניות וכו'

הצגת מחיר סופי – עדיף להימנע מגרימת הפתעות הנוגעות למחיר הסופי אותו משלמים הגולשים. הימנעו מהסתרת עלויות נוספות שמתווספות רק בשלב האחרון של מעמד התשלום (מיסים, דמי משלוח). חוסר בהירות בנושא תגרום לכעס, לנטישת העמוד ואף לעזיבה של האתר לעד. כל עלות נוספת צריכה להופיע כבר בהתחלה.

חוות דעת – חוות דעת חיוביות על המוצרים שלך ועל האתר שלך באופן כללי הן דבר משמעותי לשם יצירת נאמנות לקוח, דבר שיחזיר לקוחות לרכישות חזרות באתר. השתמשו בחוות דעת הנרשמות עי גולשים באתרים חיצוניים, העתיקו את חוות הדעת והציגו אותה באתר שלכם (מומלץ למקם חוות דעת ליד לחצן של קריאה לפעולה).

מוצרים משלימים – הרגע שבו הגולש בחר/רכש את המוצר באתר שלכם, זאת הזדמנות שלא כדאי לפספס! הצלחתם לתפוס את תשומת הלב וזה בדיוק הזמן להציע מוצרים משלימים עבור המוצר החדש שזה עתה נקנה. תחושת האושר שמלווה בקניה תגרום לגולש לחפש גם כיסוי למחשב החדש שזה עתה נקנה. לכן אל תהססו, ותוסיפו אזור באתר שמיועד ל"מוצרים נלווים" / "מוצרים מומלצים עבורך".

קריאה לפעולה בדף המוצר – לחצן "העבר לסל קניות" הוא כנראה הלחצן הכי חשוב בדף המוצר ולכן, הוא צריך לקבל את היחס המגיע לו. יש להקפיד על נראות וגודל משמעותי לכפתור וכן, יש למקם את הכפתור במקום בולט.

אמצעי תשלום – בהמשך לסעיף 16, גם כאן תתבקשו להימנע מהפתעות לא נעימות. אף רוכש פוטנציאלי לא ירצה לגלות בסוף תהליך הרכישה, שאמצעי התשלום שלו אינו מתאים לאתר. לכן מומלץ לציין כבר בתחילת תהליך הרכישה מהם אמצעי התשלום איתם ניתן לרכוש.

רכישה מאובטחת SSL אתר מאובטח הוא גורם נוסף ליצירת האמון באתר שלכם והבטחה לחזרה בעתיד. גולשים שרוכשים באינטרנט מעוניינים לשמור על פרטיות וביטחון כאשר הם מזינים את כתובת הבית שלהם, את פרטי האשראי לכן מומלץ מאוד לאבטח את האתר שלכם.

שקיפות לגבי מלאי – שקיפות בנוגע למלאי, הינו דבר הכרחי מאוד הן מבחינת תיאום ציפיות מול הרוכש והן מבחינת שמירה על ערך המותג של החנות. במידה והלקוח לא עודכן לגבי אזילות במלאי של המוצר שאותו כבר הזמין, הדבר עלול לגרום לתגובת לקוח שלילית שבו הלקוח יגרום לנזק תדמיתי לחנות באמצעות כתיבת פוסטים שליליים ברשתות החברתיות וכמובן תגרום לרוכש עצמו, שלא לחזור לחנות בעתיד.

לאפשר קניה ללא רישום לאתר – קניה באמצעות רישום לאתר כמובן משרתת אותנו כבעלי עסק וכן, את הלקוחות המעדיפים כשפרטיהם ישמרו באתר וישרתו אותם בקניות עתידיות. עם זאת ,כדאי גם לאפשר רכישה ללא רישום מקדים לאתר וזאת לשם התחשבות בלקוחות שאינם מעוניינים בהרשמה (יתרון גדול ביחס למתחרים שדורשים רישום מקדים).

יש לכם חנות וירטואלית? צרו קשר לקידום איכותי ומקצועי

קידום חנות וירטואלית – לא לשכוח את המובייל והמהירות

מובייל – אל תשכחו את הגולשים שרוכשים באמצעות הטלפון, הם מהווים כוח קניה עצום ולכן, אף כדאי לבנות חנות אינטרנטית מותאמת למובייל.

מהירות – מהירות העלאת האתר במחשב ובמובייל היא הכרחית בעידן התחרותי של ימינו. הגולשים הם אנשים עסוקים, המחפשים פתרונות קניה במהירות שיא. מומלץ אף לשקול בניית אתר פשוט ומושך בזמן טעינה מינימלי. חשוב גם לזכור שהאלגוריתם של גוגל מתעדף אתרים מהירים ובהתאם מקדם אותם בדף התוצאות.

תיאור דף – כמו בתהליך קידום אורגני של כל אתר באשר הוא, גם באתרי הקניות חשוב להקפיד על כתיבה טובה של תיאורי דף על מנת שהאתר ידורג טוב יותר ויתמוך במצבים בהם דפי המוצרים אינם מפורטים מספיק במידע, גוגל יוכל להיעזר ב – תיאורי דף מבלי לפגוע במיקום של הדפים.

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם