קידום אתר WIX

קידום אתר WIX

קידום אתר WIX – יש לכם אתר בוויקס ותהיתם איך לשפר את מצבו בתוצאות החיפוש בגוגל? אמנם, כשמדובר בוויקס, אפשר לומר שזו לא הפלטפורמה המומלצת ביותר מבחינת SEO. יחד עם זאת יש לא מעט דרכים בהן ניתן לשפר משמעותית את המצב. לא רק על ה"SEO Wiz" (כלי ה-SEO של וויקס) לבדו! ישנן דרכים נוספות שכדאי לכם להכיר אשר יעזרו לכם לשפר את התוצאות. במדריך הבא נביא לכם מספר דרכים בהן תוכלו לדחוף את אתר הוויקס שלכם קדימה בדירוג.

קידום אתר WIX – האם באמת וויקס כל כך גרוע ל-SEO?

התשובה לכך תלויה בלא מעט גורמים. לצרכים מסוימים, אפשר לומר שהתשובה היא שוויקס לא כזה גרוע. וויקס יכול להספיק כדי לקדם אתרים בנישות מסוימות עם תחרות נמוכה יותר, עסקים קטנים וכו'. עדיין, ישנו קונצנזוס בנושא ומקדמי אתרים רבים אינם ממליצים על וויקס כפלטפורמה אידאלית לקידום. הסיבה לכך היא שנכון להיום וויקס הינה פלטפורמת קוד סגור. אין אפשרות לבצע שינויים בקוד האתר. לכן לדוגמא, לא תוכלו להטמיע תגיות באופן חופשי (הטמעת תגיות בקוד האתר ככלי מעקב אחר פלטפורמות שיווק שונות כמו גוגל או פייסבוק) או כל דבר אחר שתורם במידת מה לקידום האתר (שלא לדבר על מהירות הטעינה…).

אם בכל זאת האתר שלכם נבנה בוויקס, אין סיבה להתייאש. אפשר לתרום לקידום בעזרת כמה צעדים יחסית פשוטים.

ביצוע מחקר מילות מפתח

כמו בכל תהליך קידום, מתחילים ממחקר מילות מפתח בנישה בה האתר עוסק. אין טעם להעלות תוכן לאתר מבלי להתמקד במילות מפתח שמושכות לאתר שלכם גולשים. קיימים לא מעט כלים שעוזרים לעשות מחקר מילות מפתח מקיף, אך בכדי לשמור על הפשטות אתם יכולים להשתמש במתכנן מילות המפתח של גוגל (כלי חינמי שנמצא בחשבונות גוגל adwords).

על בסיס הכנסת ביטוי כלשהו הקשור לתחום שלכם תוכלו לקבל המון רעיונות למילות מפתח, תקבלו תמונה מה נפח החיפוש החודשי של כל מילה וכך תוכלו לתכנן לכם איזה מילים יכולות למשוך קהל לאתר. תיצרו לעצמכם רשימה של כל המילים שרלוונטיות לאתר שלכם ותמשיכו הלאה לשלב הבא.

קידום אתר WIX – שימוש בכלי המובנה SEO Wiz

בדף הראשי של חשבונכם בוויקס (דשבורד), תמצאו את האייקון "Get Found on Google". כשתלחצו עליו יפתח "וויזרד" שינחה אותכם שלב אחר שלב בביצוע מספר פעולות שנדרשות לאופטימיזציית האתר שלכם. תתחילו ממתן כותרת ראשית לאתר, מיקום פיזי והכנסת 5 מילות מפתח עיקריות שיעזרו לאנשים למצוא אותכם בגוגל.

קידום אתר WIX

כשתסיימו לעבור על השלבים הראשונים תיפתח מולכם רשימת משימות. עליכם לעבור על כל הרשימה ולבצע משימה אחר משימה. הוויזרד יעזור לכם ליצור מפת אתר (Sitemap.XML), לקשר את החשבון שלכם ל-Google Search Network, להכניס פרטי יצירת קשר עם העסק וקישורים לפרופילים ברשתות חברתיות. בנוסף תקבלו הנחיות לביצוע מספר פעולות באתר עצמו על הדפים הקיימים בו (בעיקר הגדרת תגיות מטא). בכל פעם שתסיימו לבצע משימה כראוי, הסימון שלידה יהפוך מסימן קריאה ל-וי ירוק.

קידום אתר WIX

איך מוסיפים תגיות מטא (כותרת ותיאור)

כחלק מתהליך האופטימיזציה עליכם להגדיר את תגית הכותרת ותגית התיאור לכל דף שיש לכם באתר. אם אינכם מכירים, מדובר בכותרת והתיאור של המודעה שלכם כפי שהיא מופיעה בתוצאות החיפוש של גוגל.

קידום אתר WIX - כותרת ותיאור

בכדי להגדיר את התגיות בכל עמוד, היכנסו לעורך האתר (Edit Site) שלכם. בתפריט הימני, גשו ל-Menus&Pages . תיפתח רשימה בה מופיעים כל הדפים של האתר שלכם. ליד כל דף מופיע אייקון של 3 נקודות, שכשלוחצים עליו נפתח עוד תת תפריט של הגדרות הדף. בחרו ברשימה את "page SEO".

בחלון שיפתח לכם תוכלו להגדיר את כותרת העמוד ואת התיאור. תקבלו תצוגה מקדימה איך זה מוצג בתוצאות החיפוש בגוגל. עוד שתי פעולות חשובות מאד הן :

  • הגדרת כתובת ה-URL של הדף (שימו לב שלא נשאר שם התיאור הדיפולטיבי "blank" או "copy-of…" במידה ושיכפלת את הדף). תנו כתובת הגיונית שרלוונטית לתוכן העמוד
  • הגדרת מילות המפתח שמובילות לאותו העמוד. שימו לב שאתם משתמשים באותן מילות מפתח בתוכן העמוד, אחרת אין לכך שום חשיבות.

ביצוע אופטימיזציה לתמונות באתר

וויקס היא מערכת כבדה יחסית וזה משפיע על זמן הטעינה. לכן, כשאתם מעלים תמונה כלשהי לאתר עליכם לוודא שהנפח שלה לא גדול מדי. ישנן תוכנות חינמיות שיכולות להקטין את נפח התמונה מבלי לפגוע באיכות שלה (כמו Pixresizer).

בנוסף עליכם להגדיר תיאור אלטרנטיבי (Alt Text) לכל תמונה. בקצרה, הסיבה להגדרת תיאור אלטרנטיבי היא שהאלגוריתם של גוגל יודע לקרוא קוד. מבחינת האלגוריתם, תמונה באתר היא שורת קוד. בכדי שגוגל ידע שאותה תמונה רלוונטית לתוכן הקיים בדף, עליכם להוסיף לכל תמונה Alt Text, ובכך גוגל יבחין בתמונה שלכם כחלק מהתוכן המוצג באתר.

הוספת alt text לתמונה בוויקס הוא תהליך פשוט מאד:

  • אם מדובר בתמונה שהוטמעה בדף כלשהו, עליכם ללחוץ על התמונה, ללחוץ על אייקון גלגל השיניים (הגדרות), ובחלון שיפתח תוכלו לתת כותרת alt text לתמונה.
  • אם התמונה הועלתה לפוסט בבלוג, בלחיצה על התמונה יפתח סרגל כלים קטן מעל לתמונה שיאפשר להכניס את הטקסט.

מומלץ להשתמש במילות המפתח ב-alt text, אך לא להגזים מדי. בנוסף, תנו כמה מילים בתיאור התמונה. זה מיועד להסביר מה התוכן המוצג בתמונה (מיועד הן למנועי החיפוש והן לצרכי נגישות).

השתמשו במילות מפתח בתוכן האתר

כשאתם כותבים תוכן לאתר (לדף או לפוסט חדש בבלוג), אתם צריכים להשתמש במילות המפתח הרלוונטיות לאותו העמוד. ישנה דרך נכונה ליישום מילות מפתח בתוכן.

צאו מנקודת הנחה שאתם כותבים תוכן עבור הגולש ולא עבור מנוע החיפוש. שמרו על הגולש שהגיע אליכם לאתר על ידי כך שתתנו לו תחושה שהגיע למקום טוב ונעים ולא לאתר שמנסה לדחוף לו תוכן עם ריבוי מילות מפתח. מילות המפתח לא צריכות להופיע המון פעמים בדף בצורה שאינה הגיונית. כתבו טקסט טוב ואיכותי, בגובה העיניים, ותטמיעו את מילות המפתח כך שהקורא לא יבחין בכך.

חלקו את הטקסט לפסקאות והשתמשו בכותרות משנה (H2-H6). זה יעזור למנוע החיפוש להבין את מבנה הטקסט ויעזור לגולש לקרוא את התוכן בהנאה מבלי להרגיש שהוא קורא ערך באינציקלופדיית בריטניקה לנוער. מומלץ להשתמש במילות המפתח בכותרות המשנה (בגבול הטעם הטוב כמובן).

קידום אתר WIX – הקימו בלוג!

אם בניתם אתר וויקס בעצמכם (או בעזרת בונה אתרי וויקס) כנראה שבאתר שלכם יש דפים כמו השירותים שלנו, מי אנחנו וכו'. התוכן שנמצא בדפים האלה נכתב על פי ההנחיות שנתנו לכם עד כה, וכרגע הדפים האלה סטטים. לא יתבצעו בהם שינויים רבים. הדפים האלו בפני עצמם אינם מספיקים בשביל קידום אתר WIX. לכן עליכם לפתוח בלוג ולכתוב תוכן נוסף (מבוסס על מחקר מילות המפתח שלכם) שיצור עניין בקרב הגולשים שלכם ויתעדכן על בסיס קבוע.

בלוג הוא כלי נהדר של קידום אתר WIX ובכלל, בלוג הוא כלי מעולה לקידום אתרים ברשת. הקמת בלוג בוויקס זה פשוט מאד. תוכלו להקים לכם בלוג ברגע ולהתחיל לכתוב את התוכן שלכם לתוכו.

הבלוג שתפתחו נותן לכם יד חופשית לכתוב כל סוג תוכן שתרצו. תוכלו לכתוב תוכן שיווקי, חדשותי, ענייני, מבדר ועוד. כדי שהבלוג יהיה יעיל הוא חייב להיות פעיל. לכן עליכם לשים לעצמכם כיעד לכתוב בקצב מסוים (פוסט בשבוע זה מדהים, שניים בחודש זה גם מעולה).

בכדי ליצור נושאים לכתיבה התבוננו במחקר המילים שיצרתם לכם ותנסו לחשוב דרך אותה רשימה שמול עיניכם איזה תוכן יכול להכיל את אותם מילים וגם להיות רלוונטי לגולשים שלכם. אם אין לכם שום רעיון, תבדקו מה עושים המתחרים שלכם. תכתבו בגוגל מילות חיפוש שמובילות לאתרי מתחרים בנישה שלכם ותראו איך מתנהל הבלוג באתרים שלהם. קחו רעיונות, אבל תשמרו על הגינות ועל כתיבה יצירתית ומקורית משלכם. אין מקום להעתקת תוכן בעולמנו.

עם הזמן תמצאו דרכים לכתוב תוכן איכותי שיעניין את הגולשים שלכם ויהפוך אותם ללקוחות. מטרתכם העיקרית בכתיבת התוכן היא לשמור על הגולשים באתר שלכם, לענייו אותם, לגרום להם להכיר אותכם, להבין כמה אתם מקצועיים בנישה שלכם ועוד. זכרו לשתף בכל עדכון שאתם עושים בפרופילים של העסק שלכם ברשתות החברתיות כמובן. זה יגדיל את הטראפיק באתר ויצור עניין בקרב העוקבים שלכם.

יצירת קישורים פנימיים באתר

עוד דרך נהדרת שמשפרת את חווית הגלישה באתר היא יצירת קישורים פנימיים בין מאמרים שונים. קישורים פנימיים גורמים לגולשים שלכם לדפדף באתר ולשהות זמן רב יותר. זמן השהייה הוא פקטור חשוב בדירוג האתר בתוצאות החיפוש, שכן אם מנוע החיפוש רואה שרוב הגולשים מתעכבים אצלכם, כנראה שאתם מעניינים.

כמו כל שאר הכלים, גם קישורים פנימיים יוצרים בקלות רבה. אחרי שכתבתם טקסט, תבחרו את הביטוי ממנו אתם מעוניינים לקשר. אחרי שתבחרו את הביטוי יפתח תפריט ובו תוכלו לבחור את סימן הקישור הידוע, ומשם לבחור בדף אליו תרצו לקשר מאותו ביטוי.

כללים חשובים לבניית קישורים פנימיים:

  • שימו לב שאלו קישורי "dofollow"
  • אל תשתמשו באותו צירוף מילים, שחוזר על עצמו בדף מסויים, בכדי לקשר כל פעם דף או פוסט אחר באתר. מספיק להשתמש פעם אחת בצירוף מילים מסוים כקישור לדף אחר.
  • השתמשו בטקסט עוגן (הביטוי ממנו אתם מקשרים) אינפורמטיבי וברור שיעזור לגולש להסתקרן ולהבין לאן מוביל אותו הקישור.

יצירת קישורים חיצוניים לאתר שלכם

קישורים חיצוניים הם מדד חשוב בפני מנועי חיפוש. ניתן להתייחס לכך בתור הצבעה חיובית (בדרך כלל) לאתר שלכם. אם יש אתר נוסף ורלוונטי לתחום שלכם שמקשר אליכם, מנוע החיפוש רואה זאת כהצבעת אמון באתר. אם יש הרבה כאלה, הוא מבין שלאתר שלכם יש סמכות. לכן יש חשיבות ליצור פרופיל קישורים חיצוניים שיגרום לדירוג שלכם להשתפר משמעותית.

ישנן שתי דרכים עיקריות ליצירת קישורים חיצוניים:

  1. קישורים טבעיים – אנשים הבחינו בתוכן שכתבתם באתר והחליטו שהם מעוניינים לשתף אחרים ולספר להם על האתר שלכם. הם ישימו קישור באתר שלהם או בפרופיל הרשת החברתית שלהם ויגרמו לתנועה טבעית מהם אליכם. זה תהליך ארוך מאד בדרך כלל ורצוי שלא להסתמך עליו בשלבים המוקדמים של קידום אתר WIX.
  2. החלפת קישורים – זו דרך בה משתמשים רוב מקדמי האתרים. עליכם למצוא אתרים חופפים לנישה שלכם (בלוגים, אתרי עסקים וכו'). אחרי שמצאתם כמה כאלה, צרו קשר עם מנהלי האתר במייל או בטלפון ותציעו קישור תמורת קישור. הכוונה היא לכתוב מאמר בנושא מסוים ולהוציא ממנו קישור לאתר שלכם או לבקש להוסיף קישור ממאמר רלוונטי קיים באתר החופף. כל זה בעד מאמר עם קישור או קישור ממאמר קיים מהאתר שלכם לאתר השני.

ישנן דרכים יצירתיות ונכונות נוספות ליצירת קישורים טובים לאתר החדש שלכם אותם תוכלו למצוא כאן.

קידום אתר WIX – תשקיעו, תרוויחו

עברנו אתכם על כל השלבים לקידום אתר ה-wix שלכם. כמו ששמתם לב, לא הכל מתחיל ונגמר בכלי הנחמד שמציעים וויקס לשיפור אופטימיזציית האתר שלכם. עליכם להשקיע מעבר לכך בכדי שהאתר יתקדם. השקעה בקידום אורגני לאתר היא השקעה לטווח ארוך. תבחרו את הביטויים העיקריים שעתידים ליצור לכם הכנסה מגולשים ותתמקדו בהם. תשקיעו ביצירת קישורים נכנסים והקפדה על כתיבת תוכן איכותי. כאמור, השקעה מביאה בסופו של דבר רווח. אתם רוצים שהעסק שלכם יצליח? תקדישו זמן לשיווק האתר שלכם.

רוצה יותר כניסות לאתר?
קידום אתרים בגוגל למעלה