כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
קידום אתרי תיירות
קידום אתרי תיירות

קידום אתרי תיירות

תחום התיירות ספג לאחרונה מכה רצינית מאוד בשל משבר הקורונה ועסקים רבים בתחום נסגרו. עם זאת, לכל שבת יש מוצאי שבת וסביר להניח שתחום התיירות יזכה לרנסרס מחודש ופריצה חדה לאחר המשבר. כדי להתכונן בצורה הטובה ביותר מבחינה עסקית ושיווקית , הכנתי עבור בעלי עסקים בתעשית התיירות מדריך קצר שיעזור לכם להבין כיצד לתעל את תקציב השיווק למכירות והכנסות באמצעות הקידום האורגני.

מה הקושי בקידום אורגני של אתרי תיירות?

פרסום בגוגל וקידום אורגני  של אתרי תיירות הם תחומים סופר תחרותיים ולכן ישנן מספר בעיות מרכזיות עבור בעלי עסקים בענף.

עליוות גבוהות- כדי לקדם אתר תיירות בהצלחה יש צורך בתקציב רציני כיד לעבור את חסם הכניסה של העמודים הראשונים בגוגל. לעומת תחומים אחרים ותחרותיים לא פחות, בענף התיירות יש מספר שחקנים בינלאומיים חזקים מאוד בנוסף לאינספור פורטלים, פורומים ואתרים שונים ברשת אשר תופסים חלק משמעותי מנפח החיפוש בגוגל. רק בארץ לדוגמה אפשר למצוא את למטייל, בוקינג, מסע  וחברות התיירות המקומיות כאשר בנוגע לקידום אתרים באנגלית  Trip Advisor וLonely planet הם מפלצות תוכן וחברות ששוות מאות מיליוני דולרים.

תחרות עסקית- מעבר לעובדה כי התחרות על המיקומים בגוגל והתנועה האורגנית היא משמעותית, לקוחות בתחום התיירות נוטים לבצע מחקר מעמיק וגם אם נחתו באתר שלכם אחוזי ההמרה עלולים להיות נמוכים משמעותית לעומת תחומים ונישות אחרות. הדברים האלו נכונים במיוחד בעידן של אינספור אתרי השוואות ומודעות צרכנית גבוהה יותר.

בתמונה תוכלו לראות את התחרות הממומנת על ביטויים בתחום הצימרים ( וזה עוד לפני התחרות האורגנית:))

פרסום בגוגל אתרי תיירות

אז למי בכל זאת הקידום האורגני בתחום יכול להתאים?

אם קראתם את חסמי הכניסה והבעייתיות היחסית של השוק ועדיין לא יצאתם מהעמוד:), יכול מאוד להיות שהעסק שלכם כן יכול ליהנות מפירותיו המטורפים של הקידום בגוגל. חשוב לוודא את הדברים הבאים לפני שאתם יוצאים למסע הזה:

  1. יש לכם תקציב מתאים- כמה אתם שואלים?  כמו תמיד התשובה המעצבנת היא תלוי. אם לדוגמה יש לכם מתחם צימרים יכול להיות שתקציב של 2500 ש"ח בחודש יכול להתאים לכם עבור חיפושים כמו צימרים + יישוב מסויים או צימרים + אזור מסויים. מנגד, אם אתם רשת של בתי מלון בתל אביב ואתם מתחרים על ביטויים כמו Hotels in Tel Aviv, כדאי שתכינו את פנקס הצ'יקים.
  2. בדיקה של פוטנציאל הקידום האורגני– אז נכון, סביר להניח שיש כמות נכבדת של חיפושים עבור מלונות בתל אביב אבל אם אתם המקרה השני, כלומר בעלי מתחם הצימרים ביישוב או באזור מסויים כדאי לכם מאוד לבדוק את פוטנציאל החשיפה מבחינה אורגנית.  כמה מאות חיפושים בחודש יכולים להיות מתורגמים ל10-15 לקוחות חדשים מהנתיב האורגני כאשר כמה עשרות חיפושים כבר מעמידים אתכם בהתלבטות ומצריכים בחינה עסקית מדוקדקת.
  3. אתם מבינים לאן נכנסתם– קידום בתחום תחרותי כל כך מצריך מרכיב שקשה מאוד למצוא אותו בזמן האחרון- סבלנות. כן, גם אם שילמתם xx,xxx $ כמה חודשים. חשוב לתאם ציפיות כבר מהרגע הראשון ולנהל תקשורת בריאה בין מקדם האתר לבין בעל העסק על מנת למנוע אי נעימויות. קידום אתרים בתחום הזו הוא השקעה ארוכת טווח ואין מה לצפות לתוצאות במהלך החודשים הראשונים לעבודה.

בתמונה תוכלו להתרשם מנפחי החיפוש עבור הביטוי וכך תוכלו להבין את פונטציאל החשיפה. חשוב לזכור שתיירות היא גם ענף עונתי ולכן מומלץ להסתכל על הנתונים גם בחתך חודשי כדי לקבל תובנות חדות.

נפחי חיפוש צימרים ברמת הגולן

אז איך מקדמים בפועל אתר תיירות?

שמח ששאלתם:) אני ממליץ על השלבים הבאים בכל פרויקט של קידום אתר תיירות:

  1.  סקר שוק – כפי שציינתי מקודם, חשוב להבין את הסביבה התחרותית לפני שמתכננים ומבצעים כל צעד. בסקר השוק תבינו את הפוטנציאל העסקי ומקדם האתרים יוכל לשקף לכם את לוח הזמנים המשוער להצלחה.
  2.  בניית תוכנית פעולה- בהתאם לסקר השוק, בשלב זה תחליטו אילו ביטויים שווה לכם לקדם ועל אילו עדיף לכם לוותר. בהתאם לביטויים שתבחרו כדאי להחליט על תוכנית פעולה הכוללת את תכנון התוכן, אסטרטגיית בניית קישורים ושינויים באתר כמו האצת מהירות טעינה, שיפורים בחווית המשתמש ועוד. 
  3.  תחילת עבודה- בהתאם לתוכנית הפעולה, זה הזמן לבנות תוכן איכותי, להשיג את הקישורים הטובים ביותר ולהפוך את האתר למפלצת מכירות. בהינתן וגם כל המתחרים שלכם מנסים לעשות בדיוק אותו דבר, כדאי לכם לצאת לקרב הזה עם הנשק הטוב ביותר- מקצוענים בתחום עם קבלות.
  4. מעקב ושיפורים- חשוב לבצע מעקב מלא אחר הפעילות SEO ולהבין מה עובד ומה פחות עובד. התחום הוא דינמי וסביר שככל שהפרויקט תוכלו לבצע התאמות חכמות שלא ידעתם עליהן שיצאתם לדרך. מבחינת הלקוח חשוב לוודא שאתם מקבלים את תכולת העבודה שחברת הקידום התחייבה לספק. בנושא הזה חשוב לזכור מצד אחד לא להיות פזיז ותת זמן אמיתי לבחינת הפעולות ומן העבר השני מן הרגע שקיבלתם החלטה, לא להסס לבצע שינוי.

קידום אתרי תיירות איתי – שאלות ותשובות

מה היתרון היחסי שלך בקידום אתרי תיירות?

מעבר למוניטין שצברתי בתחום קידום האתרים בשנים האחרונות , יש לנו רשת אתרים גדולה וייעודית בתחום התיירות עם שתפ"ים גדולים הכוללים את האתרים הגדולים ביותר בישראל.

האם ניתן לראות דוגמאות של עבודות שביצעתם בתחום?

כמובן, מוזמנים לדבר איתי ואראה לכם דוגמאות של פרויקטים בתחום התיירות. אני בטוח שאת חלק מהמותגים אתם מכירים:)

כמה עולה לקדם אתר בתחום התיירות?

המחירים נעים בין אלפי שקלים בודדים לחודש ועד עשרות אלפי דולרים לאתרים בינלאומיים גדולים.

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם

ייעוץ בוואטסאפ