כניסת לקוחות
Phone Link Icon 072-3310701
Lang Icon EN
בחירת מקדם אתרים – ההבדל בין בחירת מקדם אתרים שייתן לעסק שלכם כל מה שצריך לדעת!
בחירת מקדם אתרים

בחירת מקדם אתרים – ההבדל בין בחירת מקדם אתרים שייתן לעסק שלכם כל מה שצריך לדעת!

מקדם אתרים בגוגל הוא איש מקצוע שתפקידו הוא לבצע פעולות שונות באתר ומחוצה לו אשר מקדמות את האתר בדירוגים בגוגל.

רוב מקדמי אתרים עובדים בסוכנויות דיגיטליות או כפרילנסרים עצמאיים. 

בחירת מקדם אתרים לא נכון יכולה להיות הרסנית עבור האתר שלכם. במדריך זה אציג את הטיפים שלי לבחירת מקדם אתרים שבאמת יעזור לכם להשתפר בדירוגים בגוגל ויתרכז בתוצאות ולא בדיבורים. 

מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים

בישראל נכון לכתיבת מאמר זה ישנם המון ספקי שירות שמייתמרים להניק שירותי קידום אתרים, החל מחברות דיגיטל שבפועל יש שם מקדם אתרים אחד, משרדי פרסום, פרינלסרים יוצאי משרדי פרסום, ג'וניורים שסיימו זה עתה קורס, כוכבי קידום אתרים בעלי ניסיון רב שנים (הדינוזאורים), בעלי עסקים שעשו הסבה למקדמי אתרים.

מקדמי אתרים מומלצים בישראל – ההיצע המלא נכון ל-2022

מקדם אתרים פרילנסר

כללי – מקדם אתרים פליט יוצא משרדי פרסום, חברות שיווק דיגיטליות, בדרך כלל מציג את עצמו כמעניק שירותי קידום אתרים.

יתרונות

  1. המקדם בקשר ישירות אתכם.
  2. ידע מקצועי וניסיון – בדרך כלל עבודה מול פרילנסר עשויה לתת לכם את בעל המקצוע המנוסה ביותר.

חסרונות

  1. אין עבודת צוות, בדרך כלל הופכים להיות עמוסים ולא מצליחים לתת עבודה שווה ומסודרת.
  2. אין מתודולוגיה וסדר עבודה.

למי מתאים: לעסקים קטנים/בינוניים המחפשים בתקציב נמוך להגיע לדירוגים ותוצאות.

הטיפ שלי: במידה ומצאתם נינג'ה מקדם אתרים פרילנסר שימו לב שתהליך קידום אתרים הוא מיני חתונה, תבחנו את האופי שלו ואת רמת האנרגיות/דרייב שיש לו לקידום האתר שלכם.

משרד פרסום המציע שירותי "מקדם אתרים"

כללי – משרד פרסום עובד בדרך כלל מול מפרסמים גדולים, כאילו שיש בעוגת פרסום שלהם ים כסף.

שמתי לב שדווקא החברות הגדולות ואתרי הברנד מזניחים את ערוץ הקידום האורגני, ולא ממצאים את הפונטציאל.

יתרונות

  1.  משרדי פרסום יכולים להרשות לעצמם כ"א רחב יקר ואיכותי.
  2. פתרון תוכן/קופי מתאים לפרויקט.

חסרונות 

  1. ברוב משרדי הפרסום אין כ"א איכותי שחי ונושם קידום.
  2. שירות נוסף בסל שירותים תחת אותה קורת גג.

למי מתאים – לחברות גדולות, בתנאי שיש מדדי הצלחה ברורים ואפשרות לשלב בוחן SEO חיצוני להתקדמות התהליך.

חברה לקידום אתרים – צוות מקדמי אתרים

כללי – חברה שמתמקדת רק בקידום אתרים, או לחילופין צוות דיגיטל שמורכב גם ממקדמי אתרים.

יתרונות

  1. עבודה צוות לא תלויים רק בבנאדם אחד.
  2. ידע מגוון וצורת מחשבה רחבה.
  3. משאבים – בדרך כלל חברות קידום אתרים עשויות להשקיע יותר בבניית תשתית, מאחר ויש כאן החזקת כמות לקוחות גדולה יותר.

חסרונות

  1. לא תמיד יש בחברה ניסיון
  2. חוזים ארוכי טווח
  3. טלפון שבור- במקרים רבים אתם עשויים לשוחח עם צד ג' ולא ישירות עם בעל המקצוע.

למי מתאים: לעסקים גדולים ובנונים.

אחריות מקדם האתרים

יצירת תוכן  גוגל או בראש ובראשונה מנוע חיפוש המדרג איכויות של תכנים. מטרתו היא להציג את התוצאה הטובה ביותר לשאילתה של הגולש. לכן, ככל שהתוכן יותר מושקע ובעל ערך לגולשים סביר שגוגל יתגמל את האתר המציג את התוכן האיכותי. כיום, לא מספיק לכתוב תוכן איכותי בלבד ויש לשלב אלמנטים ויזואליים כדי להפוך אותו גם לנגיש בצורה מיטבית. יצירת תוכן איכותי היא השלב הראשון והבסיסי של כל פעולת קידום אתרים.

חווית משתמש- גוגל עוקבים אחר התנהגות הגולשים באתר ולכן יודעים במדויק כיצד הגולשים מגיבים לתוכן אותו אתם מייצרים. אם גולשים נכנסים לאתר ויוצאים ממנו ברגע סביר להניח שהם לא מצאו את מבוקשם וזהו למעשה סוג של סימן לגוגל לכך שהתוכן המוצג בעמוד לא מתאים לשאילתה של הגולש.  לאור זאת, מקדמי אתרים רבים שמים לב בשנים האחרונות כי גוגל נותן יותר ויותר דגש לחווית המשתמש באתר ולכן יש להשקיע בחוויה אופטימלית.

בניית סמכות- עם פעם היינו פשוט כותבים "בניית קישורים" היום העסק מעט יותר מורכב. כעיקרון, גוגל מעדיף לתגמל אתרים שהכותב או הגוף מאחוריהם הם סמכותיים. אחת הדרכים לייצר את הסמכות הזו היא באמצעות בניית קישורים (שהם למעשה לינק שנותן אתר A לאתר שלך) אך כיום אפשר ליצור את הסמכות הזו באמצעים נוספים כמו אזכורים ברחבי הרשת, ובניית סמכות כותב המאמר. לכן, העבודה של מקדם האתרים בנושא הזה היא בעיקר סביב בניית סמכות שתוכיח לגוגל שהאתר או העמוד הרלוונטי שווה הופעה בדירוגים הראשונים. 

אופטימיזצית On-Page –  בסופו של דבר גוגל הוא אלגוריתם שנעזר בבוטים וזחלנים כדי לדרג אתרים. לכן, חשוב להקפיד על כל נושא הSEO הטכני ולוודא כי האתר והתוכן בו מספיק ברורים לאלגוריתם. זוהי העבודה הטכנית ביותר של מקדם אתרים והיא כוללת בין השאר עבודה עם הגוגל סרץ' קונסול (כלי מנהל האתרים של גוגל), התאמת תגיות וכותרות בקוד כמו תגיות טייטל, תגיות לתמונות וכו'. בנוסף, בשנים האחרונות יש שימוש הולך וגובר בקוד-סכמה מובנת שמתארת לגוגל בצורה מדויקת יותר מה התוכן, מי כתב אותו ושורה של פרטים נוספים. 

מה מקדם אתרים צריך לעשות בפועל במסגרת העבודה השוטפת?

מבחינתי בראש ובראשונה מקדם אתרים צריך להיות אחראי לתוצאות!

אומנם מקדם אתרים לא בהכרח יכול להיות הגורם האחראי לשיפורי קוד, עדיין הוא צריך להמציא את הפתרונות המתאימים ביותר על מנת להפוך את האתר שלכם למקור סמכות.

כעיקרון, במסגרת כל פרוייקט יש כמה אבני מפתח שכל מקדם עושה כמעט בכל פרוייקט.

מחקר מילות מפתח – השלב הבסיסי והחשוב ביותר בכל פרוייקט הוא להבין בכלל אילו מילים יש לקדם ועל אילו מילים עדיף לוותר במהלך הקידום. כעיקרון, מחקר מילות מפתח יעזור בבניית תוכנית תוכן מותאמת ויחדד את מטרות הפרויקט. לרוב מחקר מילים איכותי יציג מילים בעלי ערך מסחרי רב ללקוח לצד ביטויים המעידים על חיפושים יותר אינפורמטיביים. 

תוכנית תוכן – בהמשך ישיר למחקר מילות מפתח מקדם אתרים יציג תוכנית תוכן המבוססת על התוכן הקיים באתר ויאפיין לאילו סוגי תכנים זקוק הפרויקט. תוכנית תוכן כזו צריכה לעמוד במגבלות תקציב, זמן ותעדוף המאפשר לדרג את הפרויקט. 

תוכנית קישורים – מאילו אתרים מקדם מתכנן להביא את הקישורים? לאילו עמודים? חשוב להבין ולהגדיר מראש תוכנית קישורים אסטרטגית שתאפשר לדחוף את הפרויקט למקומות הנכונים. תוכנית קישורים איכותית תכיל עמודי יעד, ביטויי אנקור וכמובן התחשבות בשיקולי תקציב. 

תוכנית שיפורים UI/UX –  כפי שכתבתי מקודם, חווית משתמש היא נדבך סופר חשוב בכל מה שקשור לדירוגי האתר בגוגל ולקידום האורגני. לכן , על המקדם לגבש מסמך המלצות שישדרגו את חווית המשתמש באתר. 

מעבר לדברים החשובים למעלה אני יותר ממליץ לכם לדרוש ממקדם האתרים שלכם לעשות בדיקה של מהירות האתר משום שמהירות האתר היא חלק מרכזי מחוווית המשתמש של הגולשים בימינו. 

רוצים לראות איך נראים אתרים ברמת עיצוב UI/UX גבוהה? מוזמנים להציץ באתרים שבנינו:)

איך לבחור מקדם אתרים?

בשוק שבו יש מיליון מקדמי אתרים וכל מי שמסיים קורס קידום אתרים מכנה עצמו "מומחה" קצת קשה להבין את פערי המחירים והאיכויות. בדיוק בשביל זה הכנתי לכם מספר שלבים קריטיים שחשוב מאוד לוודא שאתם מבצעים לפני שאתם בוחרים את המקדם אתרים הטוב ביותר.

שלב ראשון- הגדרת צרכים

חשוב לאפיין ולהגדיר מראש מה הצרכים והשירות שאתם זקוקים לו ממקדם האתרים. ישנן מספר אופציות לשירותים שונים שתוכלו להשתמש בהם באופן חלקי או מלא.

קידום כולל – אחריות מלאה של מקדם האתרים על כל מה שקשור לאתר החל מעדכוני תוספים , הטמעות , יצירת תכנים, קישורים מעקב וכו'. במצב זה המקדם שלכם הוא גם מנהל האתר.

קידום נטו- המצב הפופולארי ביותר בו מקדם האתרים עובד עם מתכנת שלכם או מנהל האתר שלכם. המקדם אחראי על כל מה שקשור לקידום SEO אך לא אחראי על טיפול בתקלות או דברים מעבר לקידום האתר.

קידום טכני – שכירת שירותי המקדם לעבודות קידום טכני בלבד, כל מה שקשור לOn-Page באתר.

רכישת קישורים – במקרה זה המקדם יהיה בדרך כלל ספק של קישורים ואתרי יח"ץ. הוא ידאג לכם לכל נושא הקישורים ובניית הסמכות.

ייעוץ – הכי פחות נפוץ אבל כשמו כן הוא, בדרך כלל השירות ניתן על ידי מקדמי אתרים בכירים ביותר. חברות שצריכות ייעוץ בדרך כלל מחזיקות במחלקות SEO In House/ 

שלב שני – בדיקת ניסיון

אחרי שהגדרתם את הצרכים אתם מגיעים הרבה יותר מפוקסים לשלב חיפוש העבודה. בשלב זה עליכם להתחיל לחפש ולדבר עם מקדמי אתרים. לפני שאתם בכלל נכנסים לכל תהליך של שאילת שאלות , קביעת פגישות וכו' חשוב לקיים שלב מקדים הכרחי – בדיקת ניסיון. בשלב זה אתם חייבים להבין מה הניסיון האמיתי של מקדם האתרים והאם יש לו היסטוריה מוכחת של הצלחות בפרוייקטים דומים לשלכם. למרות שיש לא מעט יתרונות בעבודה עם מקדם אתרים חדש לא כדאי לעבוד עם מקדם אתרים בתחילת דרכו ש"יתגלח" על האתר שלכם. לכן, בדקו את הניסיון, בקשו לראות תוצאות בעיניים ועברו לשלב הבא.

שלב שלישי – איסוף המלצות

זה לא מספיק לראות את ההמלצות שהמקדם מפרסם באתר שלו וחשוב מאוד לבקש לדבר עם לקוחות ממליצים לפני. השיחה עם לקוחות מרוצים היא קריטית כדי להבין את טיב ההמלצה ולשמוע ממקור ראשון האם המקדם באמת עומד במילים שלו. 

בנוסף – שימו לב שאם הלקוח מציג רק המלצות מגוגל מי ביזנס חשוב לבדוק ולוודא את הפרופילים המפרסמים המלצות ולבדוק שהם אמיתיים ולא סתם זיוף.

שלב רביעי – ראיון עם המקדם

אחרי שעברתם את השלבים הראשונים אני ממליץ להכין רשימה של שאלות שאתם רוצים לשאול את המקדם העתידי של הפרוייקט. השאלות שאני הייתי שואל:

  1. מה הדו"ח שאנחנו מקבלים? מה הדיווח על העבודה כולל?
  2. מה הצפי התקדמות של הפרויקט? מה האתגרים שהמקדם צופה?
  3. מהי דרך התקשורת בהתנהלות השוטפת?

בנוסף, חשוב לוודא שהכימיה עם המקדם נכונה. סמכו על תחושת הבטן שלכם!

שלב חמישי – סגירת תנאי תשלום וחוזה

לפני כמה חודשים הסברנו בבלוג על הסעיפים החשובים בחוזה קידום אתרים ואני ממליץ לכם לקרוא את המאמר. בכל זאת, הכנתי לכם תקציר של כל הנקודות החשובות בכל חוזה קידום אתרים סטנדרטי:

  • בדקו שתנאי התשלום ברורים ונהירים לכם, ודאו כי אין כל הפתעות.
  • בדקו שתנאי הפסקת ההתקשרות ברורים וכתובים בחוזה.
  • וודאו כי תכולת העבודה כתובה בהסכם ויתרה מכך, חשוב שתבינו אותה.
  • בקשו לוח זמנים משוער מרגע חתימה על ההסכם.

בנוסף, כמובן שחשוב לבדוק שכל האתר נשאר בבעלות מלאה שלכם לכל אורך הפרויקט ואין שטיקים או טריקים בנושא. 

טיפים אחרונים לפני סיום

רציתי להכניס אותם במהלך המאמר אבל לא יצא, בכל זאת אני חושב שהם מאוד חשובים אז תיהנו 🙂

  • מומלץ לבדוק את האתר של המקדם ולוודא שהסנדלר לא הולך יחף. כלומר, שהוא מקודם בביטויים רבים בתחום עיסוקו.
  • אני יותר ממליץ לראות 2-3 חברות לפני שמקבלים החלטה ולא להתאהב על הפגישה הראשונה. נסו לדבר עם המקדמים עצמם ולא עם אנשי מכירות מיומנים.
  • בדקו שיש לכם את הזמן, היכולות והזמינות לשתף פעולה עם המקדם שלכם כדי למקסם את תוצאות.
  • חפשו תביעות היסטוריות ובדקו האם המקדם מופיע באיזשהו הליך שנגמר ברעתו.

מילה אחרונה 

אני יודע, בחירת מקדם אתרים יכולה להיות מייאשת ומבלבלת. ונכון, אני לא בדיוק אובייקטיבי אבל יצא לי לראות לא מעט לקוחות שנכוו מתהליכי קידום אתרים קודמים ועכשיו הם אף יותר חוששים.

מבחינתי מה שעשוי לעשות את המקדם אתרים בחירה נכונה היא:

  • תחרותיות – אין תחליף לרעב בעיניים – לרצון לכבוש את התחום ולהסתער קדימה.
  • ידע מקצועי – ידע והבנה בפרמטרים שבאמת משפיעים על קידום האתר.
  • פתרון עיצוב/פיתוח לשיפור חווית משתמש מזווית של מקדם אתרים בבית אחד.
  • יצירתיות – בלי ערך מוסף לגולשים, מול המנוע חיפוש יהיה קשה.
  • מקוריות – יש הרבה מקדמי אתרים שפשוט מעתיקים, לא מביאים שום דבר מהאינטלגנציה שלהם.
  • ראייה רחבה – מקדם אתרים צריך להבין גם בקוד, עיצוב, שיווק, הוא לא רק מקדם אתרים עבורי.
  • חריצות – אולי החשוב ביותר, כמה המקדם שלי מוכן להשקיע ולרדוף אחרי קישור איכותי? אחרי שאריות קוד? ועוד'.

מבחינתי עבודת קידום נכונה מתחילה באמון, שיתוף פעולה וראיית מטרות עסקיות בצורה משותפת. 

המאמר הזה נכתב במטרה לשפוך מעט אור, ולסייע לכם לבחור נכון, מקווה שהצלחתי בכך, במידה ותרצו להתייעץ איתי על האתר שלכם הרגישו בנוח אחרי הכול אתם בבלוג שלי לא תזרקו הודעת וואצאפ? 🙂

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם