אופטימיזציה של תג כותרת

אופטימיזציה של תג כותרת

תג כותרת (Title Tag) הוא אלמנט שקיים בעמוד אולם אינו נראה לעיני הגולשים המבקרים בו: מדובר בתג HTML אשר מופיע בדרך כלל בראש הקוד הטכני של העמוד ומטרתו להוות מעין סמן ראשוני עבור הרובוטים הסורקים של מנועי החיפוש באשר לתוכן העמוד. כמו כן ניתן לראות אותו מחוץ לעמוד עצמו, כאשר הוא מופיע בתוצאות החיפוש.

קוד תג כותרת
תג הכותרת הוא אחד מן האלמנטים ההכרחיים עבור קידום אתרים, משום שאם הוא חסר בעמוד כלשהו, אם קיימים עותקים שלו, או אם הוא אינו כתוב היטב – דירוגו של העמוד בתוצאות החיפוש עשוי להיפגע.

איך מבצעים אופטימיזציה של תג כותרת?

הקונטקסט של העמוד באתר

תגי כותרת משמשים מעין מפה הפורשת את מבנה האתר, ולכן עבור כל עמוד, לפני שתוכלו לבצע אופטימיזציה של תג כותרת, עליכם להבין מהו מיקומו בהיררכיה של האתר. זאת במיוחד עבור אתרים שבהם יש מספר עמודים גדול במיוחד, כאשר ככל שהעמוד נמצא עמוק יותר באתר כך תג הכותרת שלו צריך להיות ספציפי יותר.

כך לדוגמה באתר של חנות וירטואלית ניתן ליצור תג כותרת לעמוד הראשי, תג כותרת לקטגוריות המוצרים השונות ולאחר מכן תג כותרת לכל עמוד של כל מוצר. לשם כך ניתן כמובן לחזור על מילים וביטויי מפתח במידת הצורך, אולם התוצאה הסופית צריכה להיות תגי כותרת ממוקדים וספציפיים יותר ככל שמעמיקים פנימה.

רלוונטיות הנושא בתוך העמוד

הצעד הבא בהבנת מיקומו של העמוד בהיררכיית האתר הוא להעריך את התוכן שלו. תפקידו העיקרי של תג הכותרת הינו ליידע את המבקרים בעמוד במה הוא עוסק, יחד עם מילות מפתח המשולבות התוכן עצמו, תיאור אלט של התמונה, תיאורי מטא, כתובת URL וכדומה.

במילים אחרות, לא מומלץ לכתוב בתג הכותרת תוכן אחר מאשר התוכן של העמוד (למשל מתוך מחשבה למשוך יותר גולשים פנימה); וכן מומלץ לחזור על ביטויי מפתח הן בתג הכותרת והן בחלקים אחרים בעמוד.

חשיבותם של תגים ייחודיים

תגי כותרת כפולים אינם יעילים, לא עבור הגולשים האנושיים ולא עבור מנועי החיפוש. ניתן לראות זאת בקלות יחסית באמצעות כניסה לחשבונכם ב- Google Search Console או ב- Bing Webmaster Tools; אז תראו כי במקרים בהם קיימים תגי כותרת כפולים, מנועי החיפוש פשוט מתעלמים מהם ומשתמשים בקטעים אחרים מתוך התוכן.

יש לכם תגי כותרת כפולים באתר? ערכו אותם כך שיהיו שונים זה מזה. אחרת, אין בהם תועלת.

במידת האפשר, השתמשו באפשרויות דינמיות

אם יש לכם אתר גדול, או כזה שכולל כמות גדולה של מידע דינמי (כמו חנות וירטואלית), מצאו דרכים לקודד את התגים באופן שונה מבחינה סמנטית. מצאו דרכים להוסיף פרטים נוספים או לבצע התאמה אישית של הכותרת ברמות השונות. ככל שתוכלו ליצור ולערוך את תגי הכותרת באופן ידני, כך ייטב.

כוונת המשתמש

לכולנו קורה לפעמים שאנחנו מחפשים משהו במנוע חיפוש אבל מקבלים תוצאות שאינן קשורות לרצון שלנו, פשוט משום שמנוע החיפוש לא פירש נכונה את הכוונה שלנו. אלא שלא ניתן לבצע אופטימיזציה טובה של תג כותרת מבלי להכיר את קהל היעד לעומק, לדעת מה הוא מחפש וכיצד הוא מחפש את זה.

אם אינם יודעים מהן המילים והביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים להקליד בשורת החיפוש, אתם למעשה מנחשים ולוקחים סיכון שהניחוש שלכם שגוי. לכן, בבואכם לכתוב תג כותרת, אל תוותרו על מחקר מילות מפתח מקיף.

כוונת המשתמש

הנעה לפעולה בתוצאות החיפוש

זכרו שתג הכותרת מוצג כטקסט בתוצאת החיפוש, כלומר מדובר במקום שעשוי לקבוע האם גולש יחליט להקליק על התוצאה ולהיכנס לאתר או לא – מה שהופך אותו גם לאידאלי לשתול בו מסר עם הנעה לפעולה. כלומר, המטרה הראשונית של תג הכותרת צריכה להיות מענה לשאלה או לצורך של הגולש, אולם אין מניעה להוסיף קריאה לפעולה במידת האפשר.

ואם אי אפשר? כלומר, אם אין די מקום בתג הכותרת לשלב די מילות מפתח עם מענה לכוונת המשתמש של הגולש וקריאה לפעולה? שקלו לפרק את העמוד הספציפי למספר עמודי משנה עם תתי-נושאים. בכל מקרה זכרו כי אורכו של תג הכותרת מבחינת גוגל הוא כ-70-71 תווים, ולכן אין הרבה מרווח למשחקים: מה שייכתב לאחר המספר המותר של תוים פשוט לא ייראה לגולשים.

אל תנסו יותר מדי

הימנעו מתגים חזרתיים או ספאמיים. אל תנסו לצופף ולדחוס מילות מפתח, אלא התמקדו בהקשר. השתמשו במילים ברורות ומובנות שגם מופיעות בתוכן העמוד, ובעיקר השתדלו לכתוב באופן הכי טבעי שאפשר. אל תחשבו על מנועי החיפוש, אלא על הגולשים – ומנועי החיפוש כבר יגיעו לבד.

אל תפריזו בחשיבותו של תג הכותרת

נכון, הוא חשוב מספיק כדי להקדיש לו מאמר שלם, אבל לא על תג הכותרת לבדו יקום ויפול הדירוג של האתר בגוגל. אל תזניחו את כל המאמצים האחרים שלכם רק כדי לעבור עמוד-עמוד באתר ולתקן את תגי הכותרת. זכרו, קידום אתרים פירושו אופטימיזציה הוליסטית יותר, ובדרך כלל אופטימיזציה של תג כותרת היא רק צעד קטן בדרך לראש תוצאות החיפוש.

סיכום

תג הכותרת הוא אחד מתוך מגוון רחב של אלמנטים הקשורים לקידומו של אתר במנועי חיפוש. כשהוא לבדו, חשיבותו מועטה למדי; אולם כשמתבוננים בו בהקשר של פרמטרים נוספים בעמוד עצמו או בכלל האתר, אז תג כותרת מוצלח יכול בהחלט לסייע למאמצי הקידום. על כן הקפידו תמיד להקדיש תשומת לב גם לתג הקטן והחשוב הזה – וכך סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו באופן משמעותי.

קידום אתרים בגוגל למעלה