קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קידום ממומן: כל מה שצריך לדעת כדי להתחיל לשווק נכון

קידום ממומן: כל מה שצריך לדעת כדי להתחיל לשווק נכון

כל בעל עסק יודע שבעידן הדיגיטלי של היום, שיווק דיגיטלי הוא חיוני להצלחה. קיימים שלל אפיקים שונים של שיווק דיגיטלי, כל אחד עם יתרונות וחסרונות משלו, ובחירה נכונה יכולה לעשות את כל ההבדל. בין האפיקים המוכרים נמצאים קידום אתרים, שיווק דרך רשתות חברתיות ועוד. במאמר זה, נתמקד באחד מהכלים החזקים ביותר בארסנל של השיווק הדיגיטלי – הקידום הממומן. נבחן איך ניתן להשתמש בקמפיינים ממומנים כדי להביא תוצאות מדידות ומהירות, ונסביר כיצד לבחור את הפלטפורמות המתאימות ביותר לצרכים הספציפיים של עסקך.

מה ההבדל בין קידום ממומן לקידום אורגני?

אם אנחנו מסתכלים על עולמות השיווק הדיגיטלי, ניתן לעשות חלוקה ל-2 שיטות שיווק רלוונטיות:

  • קידום ממומן
  • קידום אורגני

קידום אורגני

קידום אורגני הוא בעצם סוג קידום שלא משקיעים בו כסף ישיר לפרסום. לפני שאתם קופצים מאושר שיש דרך לפרסם בלי עלות, אני אסביר 🙂  בקידום אורגני ההשקעה היא בעיקר בתכנים מעולים כמו מאמרים וסרטונים ולאו דווקא בקידום של התכנים האלו. קידום אורגני נחשב לטוב יותר, בעיקר בגלל שהוא נתפס כאמין יותר בקרב הגולשים כי הוא נראה ומרגיש יותר אותנטי וכמובן פחות פרסומי.

קידום אורגני בגוגל נקרא גם SEO שזה ראשי התיבות של Search engine optimization והמטרה שלו היא לשפר את המיקום של האתר שלכם בעמוד התוצאות בחיפושים רלוונטיים. קידום אורגני הוא דרך מעולה לקדם, אבל ברוב המקרים התוצאות יראו לאורך זמן ואחרי יישום של אסטרטגיה ולא נבחן בתוצאות מיידיות.

איך נראה קידום אורגני?

קידום אורגני

קידום ממומן

קידום ממומן לעומת זאת הוא קידום שהשקעת הכסף יהיה לקידום התכנים ולא בהכרח ביצירת התכנים. זה ממש לא אומר שהתכנים צריכים להיות ברמה נמוכה, אבל לצד ההשקעה הזאת תהיה גם השקעה בקידום התוכן, כי מה זה משנה אם התוכן מעולה אבל אף אחד לא רואה אותו?

היתרון של קידום ממומן זה המיידיות והתוצאות. כאשר אתם נעזרים בקידום ממומן לפרסום האתר שלכם, תוכלו ליהנות מבחירת הקהלים הרלוונטים עבורכם, מבחינת מילות חיפוש והכי חשוב שכבר מחר בבוקר תוכלו להופיע בתוצאות החיפוש ללקוחות פוטנציאלים

איך נראה קידום ממומן?

* שימו לב למילה ממומן בצמוד למודעה. כך תוכלו להבדיל בין השניים.

דוגמא לקידום ממומן

המשפך השיווקי והכלים לשימוש בקידום ממומן

אז רגע לפני שאעשה לכם דריל דאון, בואו נדבר שנייה במאקרו על שיווק דיגיטלי באופן כללי. אחד היתרונות של ניהול קמפיינים ממומנים בדיגיטל, זה היכולת לשלוט במסרים, בקהלים וכמו כן, האפשרות ליצור משפך שיווקי רלוונטי כדי להגדיל את המכירות.

אם תחשבו על זה, פעם לא הייתה את האפשרות הזאת, הייתה אפשרות לעשות קמפיין 360 בכלל המדיות אבל לא לבחון את התוצאות או לבנות פירמידה של מסרים.

בגדול יש לנו 3 שלבים במשפך השיווקי:

  • מודעות (top of the funnel)
  • העמקת הקשר (middle of the funnel)
  • פעולה כמו רכישה, טופס ליד וכד' (bottom of the funnel)

רוצה להגדיל את המכירות כאן ועכשיו? כן, יאללה

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    מודעות

    שלב המודעות הוא בעצם השלב הראשון בכל קמפיין המטרה היא ליידע את הקהל שהמותג שלכם קיים, שעליתם עם מבצע, או כל מסר אחר שאתם רוצים להוציא לעולם. זה השלב בו תוכלו לאתר מתעניינים בהצעה שלכם לפי כמו הקלקות, זמן צפייה או כל פעולה אחרת שמראה התעניינות.

    העמקת הקשר

    כאן תוכלו לקחת את כל מי שביצע פעולה כלשהי בשלב המודעות ולתת לו יותר סיבות רלוונטיות לבחור את השירות שלכם או המוצר שלכם. זה המקום לתת הסבר מעמיק יותר לקהל שכבר מבין על מה אתם מדברים איתו.

    פעולה

    אחרי שהגולש מודע לכם ולמסר שלכם, והסברתם לו יותר לעומק מה אתם עושים ולמה כדאי לבחור דווקא בכם, זאת ההזדמנות להפוך אותו ממתעניין ללקוח. מומלץ בשלב הזה לתת הטבה בלעדית כלשהי כדי להוריד את החסמים.

    קידום ממומן בגוגל – איך זה עובד?

    לגוגל יש כמה כלים רלוונטיים לקידום האתר:

    • מודעות גוגל
    • באנרים מסוג GDN המופיעים באתרים השונים
    • גוגל שופינג – רלוונטי רק לאתרי מכירות

    רוב הקידום בגוגל מתמקד בקמפיין מודעות חיפוש בעיקר בגלל שזה הפורטה המשמעותי ביותר של גוגל. תחשבו כמה עוצמה יש בזה שהלקוח הוא אקטיבי ומחפש באופן יזום את השירות או המוצר שאתם מוכרים.

    כשאני בונה קמפיין חיפוש אני בעצם צריך לעבור כמה שלבים בתהליך:

    איתור מילות חיפוש רלוונטיות

    כל קמפיין חיפוש מתחיל מאיתור מילות מפתח רלוונטיות למותג שלכם. בחלק הזה אתם בעצם יכולים להיעזר בכלים השונים של גוגל כדי להבין איזה מילות חיפוש ואילו ביטויים בעלי נפח החיפושים הגדול ביותר כדי להבין במה מהמילים כדאי לכם להשקיע.

    בחירת מילים רלוונטיות וביטויים

    אל תנסו להרוויח את כל המילים, אתם לא תצאו מזה, תתמקדו במה שהכי רלוונטי עבורכם. אם אתם מותג קטן יחסית, ההמלצה היא ללכת על מילים שמצד אחד רלוונטיות למותג שלכם ועם נפחי חיפוש טובים ומצד שני לא המילים הכי בולטו בתחום כי כנראה יש עליהם כבר תחרות אדירה. נסו להבין עם אילו ביטויים כוונת המשתמש תהיה הכי דומה למה שאתם רוצים שהלקוח יעשה.

    הצעת BID לחיפוש

    גוגל עובד שיטה של "מכירה פומבית" מה זה אומר? שמי שמציע את הסכום הגבוה ביותר עבור מילת חיפוש זוכה. לכל מילת חיפוש גוגל מציגה את העלות שהיום משלמים עליה, המטרה היא להציע סכום גבוה יותר על מנת להופיע בחיפוש תחת מילת החיפוש הזאת.

    כתיבת טקסטים למודעות פרסומיות

    לכל מודעה בגוגל בין אם היא אורגנית או בין אם היא ממומנת יש כותרת, תיאור וניתן להוסיף גם SITELINK שזה בעצם סוג של הרחבות שגוגל מאפשר להוסיף, כמו לדוגמא קטגוריות שיש באתר, טלפון וכד'.

    תשלום

    מעבר לכל היתרונות שיש לגוגל, יתרון נוסף הוא שאתם משלמים רק על התוצאות. מה הכוונה? אם הגדרתם שהקמפיין שלכם מבוסס על רכישות או על השארת טופס ליד, אתם תשלמו לפי התוצאה, כלומר רק על רכישה או על ליד.

    קידום ממומן ברשתות חברתיות – איך זה עובד?

    כשאני מדבר על קידום ממומן ברשתות חברתיות אני בעצם מדבר על פלטפורמות שיווקיות כמו: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטיקטוק. כמובן שכל אחת מהפלטפורמות שונה לחלוטין מהשנייה, אבל כשמסתכלים מלמעלה אפשר להגיד שניתן לבנות קמפיינים לכמה מטרות שונות.

    הקלקות

    קמפיינים שהמטרה שלהם הקלקות, כלומר התוצאות שמצפים להן הן כמה שיותר הקלקות על הבאנר, המודעה, הוידאו וכד'. לרוב כשאנחנו מגדירים את המטרה הזאת היא תסייע לנו למודעות.

    רכישות

    באתרי איקומרס, או בדפי נחיתה המיועדים למכירת מוצר כלשהו, כלומר יש סליקה בסוף והמטרה היא למכור כמה שיותר, תוכלו להשתמש במטרת רכישה. כאן האופטימיזציה של מנוע החיפוש תהיה להביא כמה שיותר גולשים רלוונטיים שיבצעו רכישה.

    לידים

    במידה ואתם נותנים שירות כלשהו, תוכלו להשתמש במטרת לידים שהמהות של סוג מטרה זו היא להביא לכם כמה שיותר לידים רלוונטיים מתעניינים בשירות שלכם.

    מעורבות

    הכוונה במעורבות היא כמה שיותר אינטראקציות בין הגולשים לפוסט, כמו לדוגמא, לייק, תגובה ושיתוף. פוסטים בסוג הזה לרוב יהיו פוסטים עם תוכן במטרה ליצור אינטראקציה עם הגולשים.

    כל מטרה בעצם משרתת חלק אחרת במשפך השיווקי. כשאתם בוחרים את קהל היעד של המודעה שלכם, אתם תוכלו לבחור בכל אחת מהמטרות לכל אחד מהקהלים. לדוגמא, תוכלו להחליט לדוגמא לפנות ל"קהל קר" (כלומר קהל שלא מכיר אתכם ומעולם לא התעניין) בקמפיין הקלקות כדי לעורר מודעות ואז בשלב השני להפנות אליו קמפיין למטרת לידים. כך יש יותר סיכוי שהוא יבצע את הפעולה שרציתם בשורה התחתונה.

    למה קידום ממומן חשוב לעסק שלכם?

    האמת? מי שמכיר אותי לעומק יודע שהאפיק השיווק המרכזי לפי דעתי הוא קידום אורגני. עם זאת במקרים מסוימים אכן חשוב חשוב לבנות תמהיל שיווק חכם המשלב תוכן מעולה עם קידום ממומן לא פחות ממדהים, כדי להגיע לקהלים הרלוונטיים, להעמיק איתם את מערכת היחסים, לגרום להם להכיר אתכם מקרוב ולהתחבר לערכים שלכם וכמובן, להפוך אותם מגולשים ללקוחות.

    איך עושים את זה? פונים לחברת קידום אתרים עם ניסיון והצלחות. אז בואו נדבר, נבנה יחד תוכנית אסטרטגית לעסק שלכם ויאללה, נתחיל לעשות יותר כסף:)

    רוצה להגדיל את המכירות כאן ועכשיו? כן, יאללה

      • מינימום 2 תווים
      • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות
      אודות הכותב
      אייל רחמים
      אייל רחמים

      בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

      קידום אתרים בגוגל למעלה

      רוצים יותר כניסות לאתר?

      מדריך ללימודי קידום אתרים
      רוצים שאבדוק לכם את האתר?