קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל (PPC) הוא שיטה יעילה לפרסום באינטרנט, השיטה מוכרת כאסטרטגייה המבוססת פול של "חיפושים" כאשר המאפיין הבולט והעוצמתי ביותר לפרסום ממומן בגוגל הוא, היכולת להיחשף ולשלם עבור הקלקות לאתר שלכם ע"י לקוחות פוטנציאלים, המחפשים את המוצר שיש לכם להציע ברגעים אלו ממש. אין עוד ערוץ שיווק עוצמתי כזה.

כמו כל אפיק שיווק, לפרסום בגוגל ישנם יתרונות בולטים אך בו זמנית גם חסרונות, עם זאת הוא בדרך כלל עונה על הצורך המיידי לקבל ROI (החזר השקעה) בימים הראשונים של הפרסום בשונה מתהליך קידום אורגני שבו ההשקעה היא לטווח ארוך.

אומנם לבצע קידום ממומן בגוגל יש צורך בידע וניסיון, ניהול קמפיין בגוגל ללא ניסיון עשוי לגרום לכם להפסיד לקוחות פוטנציאלים רבים, בנוסף לגרום לתקציב שלכם להגיע לתוצאות נמוכות בהרבה, מאשר קמפיין מקצועי.

תרומת הקידום הממומן בגוגל

בין אם המטרות העסקיות של האתר הן חשיפה ברמה גבוהה למיתוג, העלאת מודעות בקרב קהל היעד למוצר או שירות או מבצע לוהט ומוגבל בזמן, קידום ממומן בגוגל יכול לסייע לכם בהשגתן.

בעידן שבו השיווק באמצעות תוכן משגשג ומעניק לבעליו תדמית סמכותית ומקצועית, קידום ממומן יכול לחזק את תהליך השיווק באמצעות פרסום אפשרויות לצריכת תוכן, הזמנה להרשמה לרשימות תפוצה במייל, השתתפויות במבצעים ותחרויות של העסק והורדה של אפליקציות – והכל על מנת להעלות את המודעות והאמינות של העסק בעיני הגולשים ולבסס את החלטתם להפוך ללקוחות.

קידום ממומן בגוגל – ניטור ומעקב

כשמפרסמים מודעה בעיתון, אי אפשר לדעת באמת מי קרא אותה ומי השתכנע בעקבותיה להיכנס לאתר ולבצע רכישה. אולם קידום ממומן בגוגל שנעשה באמצעות כלים המנטרים את פעולתו, כגון גוגל אדוורדס בשילוב עם גוגל אנליטיקס, מאפשר לבעל הקמפיין לעקוב אחר נתונים כגון מספר החשיפות לכל מודעה, מספר הלחיצות עליהן ומספר ההמרות שבוצעו בכל מודעה. אם נקבעו יעדים עבור כל פרמטר שכזה עוד לפני תחילת הקמפיין, ניתן למדוד כך את הביצועים, להתרשם מן ההחזר על ההשקעה ולבצע תיקונים ושיפורים בזמן אמת על מנת להשיג תוצאות אופטימליות מן התקציב.

תוצאות מהירות

גם אם האתר שלכם משתרך מאחורי מתחרים, או אם אתם נכנסים לשוק רווי יחסית, קידום ממומן מאפשר לכם ליצור ולבסס את נוכחותכם באופן מהיר ויעיל, לעתים תוך דקות ספורות ממש. זאת בניגוד למאמצי קידום אורגני, אשר עשויים לארוך זמן רב ולדרוש השקעה אדירה כדי להשיג תנועת גולשים באותה רמה לזו שניתן לקבל בעזרת פרסום בגוגל; כמו כן קידום ממומן מאפשר לכם להרחיב את קהל היעד שלכם גם מעבר לאלה שכבר מכירים אתכם, כלומר אינכם מוגבלים לפרסום עבור הלקוחות או העוקבים שלכם בלבד (בניגוד, למשל, לשיווק באמצעות דיוור אלקטרוני).

קידום ממומן בגוגל – שליטה מלאה בקמפיין

מלבד מספר הבדלים זניחים הנוגעים להגדרות הקמפיין, לבעל האתר יש שליטה מלאה על מגוון רחב של אפשרויות הנוגעות לדרך בה הוא מגיע ללקוחות פוטנציאליים, החל מבחירת מילות המפתח ועד לבחירת מיקומי המודעות.

בנוסף, אם רוצים להתחיל בקטן, ניתן להתחיל לבצע קידום ממומן בגוגל גם בתקציב נמוך: אם התוצאות חיוביות, אפשר להגדיל את התקציב כדי לקבל יותר מהן; אם רוצים לעשות הפסקה ולחשב מסלול מחדש, ניתן להשהות או לעצור את הקמפיין בן רגע. כמו כן ניתן לבצע עריכה ואופטימיזציה גם בזמן שהמודעות נמצאות באוויר על מנת למקסם את התועלת מן התקציב – וכל אלה פעולות שקשה ולעתים בלתי אפשרי לעשות בערוצי שיווק אחרים, ולכן הגמישות בניהול התקציב היא יתרון אדיר שמאפשר לבעל האתר להתקדם אך ורק על פי רצונו וצרכיו.

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל כחלק מתקציב שיווק רחב

קידום אתרים אורגני וקידום ממומן עובדים היטב יחד כשני ערוצים משלימים שבדרך כלל פונים לקהלי יעד דומים, שניהם מתבססים על כמות של חיפושים (אינם ניתנים לשליטה) בגוגל המחפשים ברגעים אלו את המוצרים או השירותים שלכם.

הנתונים המופקים מפעולות הקידום הממומן, אודות חשיפות, הקליקות והמרות, יכולים להתגלות כבעלי ערך רב בכל הקשור להתנהגות הלקוחות הפוטנציאליים לגבי ביטויי מפתח שונים, וכך להתוות את הדרך לפעולות הקידום האורגני. גם ההיפך נכון, שכן נתונים המופקים מפעולות קידום אורגני יכולים לסייע לקידום הממומן.

*הערה חשובה – 70% מהחיפושים בגוגל הינם ביטוי זנב ארוך , שבדרך כלל הם פחות תחרותיים (עלות לקליק) אך מייצרים טראפיק איכותי וממוקד של לקוחות פוטנציאלים להמחשה בלבד:

"עורך דין ביטוח" אומנם כמות החיפושים גבוהה, אך אנחנו לא יודעים באיזה סוג תביעה מדובר.

"תביעה בגין אובדן כושר עבודה" אומנם כמות החיפושים נמוכה אך ברור לגמרי באיזה סוג פנייה מדובר.

נתוני קידום ממומן יכולים גם להיות משלימים למאמצי שיווק אחרים, כגון שיווק בדואר אלקטרוני, משום שאת הדיוור האלקטרוני קשה לשנות ולהרחיב אולם את הקידום הממומן ניתן לשפר בכל רגע נתון. בנוסף, באמצעות גוגל אדוורדס ניתן לבצע גם רימרקטינג ("שיווק מחדש"), כלומר להשתמש במודעות קידום ממומן על מנת לעודד גולשים שכבר ביקרו באתר בעבר – לשוב ולבקר בו. זאת, ללא קשר לדרך שבה הם הגיעו אליו מלכתחילה.

אפשרויות פילוח נרחבות

קידום ממומן בגוגל מאפשר לבעל האתר להרחיב את קהל היעד שלו גם אל מעבר לאלה שכבר מכירים אותו.. גוגל אדוורדס מאפשר למפרסמים לנקוט גישה שיווקית רחבה ולכסות קהלי יעד שונים ורבים על מנת להרחיב את החשיפה למותג שלכם. כך למשל ניתן להשתמש במילות מפתח במודעות טקסטואליות, להריץ מודעות רימרקטינג המתבססות על התנהגות שהגולשים הפגינו בעבר, או להתמקד בפלחי קהל שונים.

ככל שמנסים להגיע ליותר קהלי יעד, ניתן למנף את גוגל אדוורדס על מנת להשיג כמה שיותר חשיפות תוך כדי התמקדות בפרופילי הלקוח המוגדרים כקהל היעד של האתר או העסק. בנוסף ניתן להשתמש באפשרויות הקידום הממומן על מנת להשוות בין המחיר לקליק (CPC) או המחיר לרכישה (CPA) עבור כל קהל יעד בנפרד, ולהפיק מכך תובנות אודות המשך הקמפיין באותו פלח שוק.

עושר של נתונים שיווקיים

קידום ממומן בגוגל אמנם מספק לבעל האתר שפע של מידע, אולם ההשפעה של המידע הזה רחבה הרבה יותר מאשר הקידום הממומן עצמו. המידע על החשיפות, ההקלקות ונתוני ההמרות יכול לשמש בהמשך להתוויית אסטרטגיית קידום אתרים אורגני ומאמצי שיווק תוכן אחרים. כל מה שצריך הוא לבחון את הנתונים, להשוות ביניהם ולהפיק מהם תובנות. כך תוכלו ללמוד עוד פרטים אודות קהל היעד שלכם, אודות המתחרים שלכם, ובסופו של דבר לשפר את כלל מאמצי השיווק של האתר או העסק שלכם.

לסיכום,

קידום ממומן בגוגל מתאים מאוד לקידום עסקים, במיוחד בשנה הראשונה שלהם, לטעמי אין צורך להפסיק אותו ברגע שמתחזקים אלה להמשיך ולהרחיב את קשת השיווק של העסק ככל הניתן, בשביל לייצר כמה שיותר תנועה רלוונטית של לקוחות פוטנציאלים לאתר, מה שיביא לכם כמה שיותר מכירות לעסק.

ניהול נכון של תקציב שיווק קטן לפרסום בגוגל, דורש ידיים מקצועיות, הבנה עסקית של תחום העיסוק שלכם, הבחנה בין קהלי היעד השונים, זיהוי הזדמנויות ומחקר מתחרים מקיף, בתהליך כזה ניתן לייצר בתקציב פרסום התחלתי גידול של מכירות ולאט לאט לפתח את העסק.

קידום אתרים בגוגל למעלה