קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
שיווק באינטרנט – המדריך המלא

שיווק באינטרנט – המדריך המלא

**מעודכן ל2024**

שלום! אני שמח שנכנסתם למדריך שלי על שיווק באינטרנט, אחרי שצברתי ניסיון של 10 שנים בשיווק עסקים וחברות שבמהלכן בניתי אסטרטגיות לשיווק בתקציבים גבוהים ונמוכים, החלטתי לרכז עבורכם את המהות של שיווק באינטרנט וכיצד תצליחו גם אתם לעשות את זה נכון.

המדריך המלא של שיווק באינטרנט

הגיע הזמן לשווק את העסק שלך? שיווק באינטרנט נחשב לכלי החזק ביותר היום לצורכי שיווק באינטרנט של עסקים.

מהי האסטרטגיה הנכונה ביותר והמתאימה ביותר לעסק שלך?

במאמר הבא נלמד אותך איך לעשות את זה נכון, באיזה ערוצי שיווק לבחור ומה הדרך שתתאים בסופו של יום לעסק שלך ולנישה שלך. קידום אתר? ניוזלטר? רשת חברתית? או כולם יחד? כל התשובות, בהמשך.
[toc]

מה זה שיווק באינטרנט?

כל שיווק עסק או מותג כלשהו שעושים באינטרנט נחשב "שיווק באינטרנט", "שיווק און-ליין" או "שיווק דיגיטלי".

אם לפני כמה שנים הייתם חושבים על שיווק באינטרנט האפשרויות שהיו עולות בפניכם היו בעיקר פרסום ממומן בגוגל ופרסום בפייסבוק, כיום זה נחשב רק לאחד הערוצים האפשריים לצרכי שיווק באינטרנט.

לאחרונה ישנה פופולריות הולכת וגוברת לשיווק פחות אגרסיבי . שיווק שפחות מבוסס על מידע ופרסומות שמפריעות לגולש באשר הוא נמצא, ויותר נותן לו לקבל מענה על שאלות מסוימות.

דוגמה אחת לקח היא שכשאתם גולשים לכם בפייסבוק ופתאום ב"פיד" קופצת לכם פרסומת טורדנית, הסיכוי שתתייחסו אליה כתוכן רלוונטי נמוך. אותו עקרון מתאים גם למיילים טורדניים וקרים עם תוכן פרסומי בלבד בלי שום נגיעה אישית.

לעומת זאת, כשאתם מחפשים משהו בגוגל ושואלים שאלה, אתם מצפים לקבל את המענה המתאים ביותר לתשובה שלכם. אתם נותנים לגוגל לעשות עבורכם את העבודה ולשלוף מתוך האינדקס העצום שלו את התשובה שהכי מתאימה לשאלה שלכם.

אם האתר בו נחתתם לאחר מכן נותן לכם את התשובה הזו, אז אתם מביעים בו אמון ובעצם יוצרים פוטנציאל להשתמש בשירותים שהאתר הזה מציע, גם אם לא כעת אז בעתיד. הערוץ הזה הוא הערוץ היחיד היום בו הפוטנציאל להפוך גולשים ללקוחות הוא הגבוה ביותר.

רוצים לשוחח קצת על השיווק שלכם? השאירו פרטים

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    שיווק באינטרנט -איך זה עובד?

    כמו בכל שיטת שיווק או פרסום אחרת, גם בשיווק באינטרנט, המטרה היא למשוך את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים.

    יצירת חשיפה מאפשרת למשוך את תשומת הלב של גולשים. ברגע שהצלחתם לגרום לגולשים לשים לב אליכם, יצרתם אצלם מודעות. הם יודעים שהעסק שלכם קיים. אחרי שהם כבר מכירים אותכם, עליכם לגרום להם לאהוב אותכם ולאחר מכן לפתח אתכם מערכת אמון.

    באנגלית זה נקרא בראשי תיבות KLT – Know, Like, Trust , או להכיר, לאהוב, לסמוך. זו נחשבת לנוסחה שעובדת בדרך היעילה ביותר לטווח הארוך מבחינת השגת לקוחות פוטנציאליים.

    מכיוון שכל זה קורה באופן דיגיטלי, כלומר על בסיס ביקור באתר אינטרנט, אין אינטראקציה ישירה עם אותם לקוחות פוטנציאליים, ואין באתר איש מכירות שעומד ומנסה לעזור לגולשים להבין מה הם צריכים. בשונה מחנות אמיתית לדוגמא.

    אז איך בכל זאת יוצרים את אותו KLT עם הגולשים?

    התשובה לכך פשוטה וקיימת כיום כמעט בכל אתר שמכבד את עצמו. תוכן. כשיש באתר שלכם תוכן רלוונטי ומעניין, שנותן לגולשים שלכם את התשובות שהם מחפשים, אתם מתחילים לבנות אתם מערכת אמון בשיטת ה-KLT. כשגולשים מתחברים לתוכן שלכם אתם יכולים להציע להם להירשם לרשימת התפוצה שלכם ולקבל עדכונים שוטפים יותר. נדבר על רשימת תפוצה בהרחבה בהמשך, אך כרגע חשוב להבין שהיעד העיקרי הוא להביא תנועה של גולשים לאתר שלכם בכדי:

    • לקנות משהו (מוצר או שירות)
    • להצטרף לרשימת התפוצה שלכם

    אלה שני הדברים החשובים, וזה שיווק באינטרנט על קצה המזלג.

    מדוע שיווק באינטרנט הוא כל כך אפקטיבי?

    שיווק באינטרנט אפקטיבי מאד עקב מספר סיבות:

    • זו יכולה להיות דרך זולה משמעותית משיטות השיווק והפרסום המסורתיים
    • מאד פשוט לפנות לקהל היעד ולאפשר לו למצוא אותכם
    • הרבה יותר קל לבנות שיווק באינטרנט המבוסס על מענה אישי (כמו זה של גוגל)
    • מאפשר לייצר הכנסה ולנהל עסקים באופן וירטואלי לגמרי. במקרים מסוימים אין צורך במקום פיזי.
    • אפשר לפתח את התהליך די מהר ובלי סיבוכים מיותרים

    יחד עם זאת, בשיווק באינטרנט יש לא מעט אתגרים. לא מספיק לבנות אתר, להכניס בו תוכן טוב ולקוות שמשם הכל יעבוד כשורה. צריך לעבוד על זה ולהשקיע בזה. ההשקעה היא לטווח ארוך ולאורך כל הדרך יש מה ללמוד. במובן מסוים נדמה שעקומת הלמידה אינה נגמרת לעולם מכיוון שהתחום מתעדכן בקצב מסחרר.

    ועדיין, שיווק באינטרנט זו דרך אידאלית לשיווק עסקים עם אפשרויות אינסופיות ויצירתיות שיכולה לפרוץ גבולות.

    בניית האתר – הלב של השיווק של העסק שלך

    סיפור קצרצר בעניין:

    הגעתי ללקוח פוטנציאלי לפני מס' חודשים, מדובר על חברה מובילה בתחום מאווררי התקרה בישראל, המשרד היה מפואר ניתן היה להתרשם מבעד לזכוכית הגדולה ולהשקיף על אולם התצוגה שניכר בו השקעה רבה, אם זה לא מספיק אז מאחוריו ציור יוקרתי וכו. כאשר ביקשתי לתמחר עבורו את האתר החדש במחיר כולל יצא 35,000 ש"ח (אתר מכירות, עיצוב אישי וכאלה), הוא התלונן שהמחיר מופקע..לא יכולתי שלא להאיר את עיניו בעניין. אז עדיין ב-2018 חברות ועסקים מתקשים להבין שהמשרד החדש או האולם תצוגה שלכם שעשוי להזרים לכם כמות עבודה רצינית הוא האתר אינטרנט שלכם!!

    אגב למי שמעניין אותו הוא לקוח שלי, לקוח מרוצה 🙂

    כמעט בכל המקרים, השיווק מתחיל בבניית אתר. האתר הוא המקום בו מציגים את תדמית העסק, המקום ממנו נוצרות פניות של לקוחות או שבו מתבצעות העסקאות באופן שוטף. דרך האתר הגולשים יכולים ליצור אתך קשר (גם ישיר וגם פסיבי).

    טעות נפוצה בקרב עסקים שרק מתחילים את הדרך ומעוניינים לחסוך בעלויות, היא בניית אתר שאינו מתאים לקידום. אתר של דף אחד לדוגמא, שיותר נראה כמו פלייר מאתר אינטרנט, בלי מספיק תוכן או מענה רלוונטי לשאלות של גולשים.

    כמו שאמרנו קודם, לא מספיק להרים אתר ולקוות שהגולשים יגיעו. יתכן שאפילו גוגל לא ידע על האתר שלכם אם לא תנקטו במספר פעולות.

    לכן צריך לשים לב שבוחרים בחברה מקצועית לבניית אתר, גם בעד תקציב גבוה יותר מהצפוי. זו השקעה חד פעמית ומשתלמת.

    בניית התאר זה רק צעד אחד קטן בתוך המכלול. הערך האמיתי מגיע כשנוצרת תנועה איכותית ורלוונטית שמזרימה פניות או קונים.

    טעות נוספת אצל מי שמתחיל בתהליך הזה ובלי ניסיון היא שימוש בפלטפורמות בניה שפחות מתאימות לקידום. פלטפורמה כמו WIX החינמית מאפשרת לבנות אתרים יפים ודי בקלות. אך הפלטפורמות בסגנון הזה מוגבלות מאד מבחינת הקוד הסגור שלהם ואינן מאפשרות מספיק חופש בבניית אתר טוב ואיכותי שניתן לקדם כמו שצריך.

    כמה עשוי לעלות בניית אתר ב-2018 הרחבתי במאמר על בניית אתרים בעיצוב אישי.

    כמעט בכל המקרים, מומלץ לבנות אתר בפלטפורמה כמו WordPress, שנחשבת לאחת הפופולריות ביותר כיום. זו פלטפורמת קוד פתוח מעולה שמאפשרת לבנות אתרים ברמה גבוהה מאד ולקדם אותם בדרכים אידאליות ופשוטות יותר.

    האתר מאוחסן על שרתים של חברת אחסון. מומלץ מאד לבחור בחברת שרתים חזקה שתאפשר לאתר לפעול במהירות, להתקין תעודת אבטחה (SSL) ולשים דגש על התאמת האתר למובייל.

    ערוצי שיווק באינטרנט (ברמה המעשית והאסטרטגית)

    השיווק באינטרנט מפותח מאוד היום ויש לא מעט ערוצי שיווק מעולים שיכולים לשמש אותכם בקידום העסק באינטרנט. בהמשך תוכלו לראות פירוט על כל ערוץ באשר הוא ולבחור את הערוצים המתאימים ביותר לעסק שלכם.

    אסטרטגיה #1 – שיווק תוכן

    אחת הדרכים הפופולריות ביותר היום להשגת תנועה באתר היא שיווק תוכן. זה מאפשר לגולשים ליצר אינטראקציה עם האתר שלכם ולמשוך את תשומת ליבם.

    הפופולריות נובעת מהאפקטיביות של השיטה. תוכן הוא ערוץ שניתן להרחיב ולהעשיר ללא הגבלה ואפילו ללא השקעה כספית (למעט הזמן שלכם לשבת ולכתוב).

    עליכם להבין איזה סוף תוכן מתאים לאתר שלכם ומעניין את הגולשים שלכם, וגורם להם לרצות להיכנס לאתר שלכם ולהמשיך להתעמק בו.

    אפרט לכם את המרכזיות שבהן.

    הקמת בלוג ואופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

    בלוג – הוא הדרך להפיץ מאמרים דרך האתר שלכם.

    SEO – זו הדרך להביא את אותם מאמרים לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל

    3 עקרונות לכתיבה בבלוג:

    • כתבו מאמרים שיכולים לפגוש את הגולשים שלכם בדרכים שונות
    • עליכם להביא את קהל היעד שלכם לאינטראקציה עם התוכן ולעזור למצוא את המאמרים שלכם דרך חיפוש בגוגל או בפרסומם ברשתות חברתיות
    • עליכם לכתוב תוכן איכותי ובעל ערך שיגרום לגולשים או לרכוש את המוצר או השירות שלכם או לרצות להמשיך ולעקוב אחר התוכן המדהים שאתם מפרסמים ולהירשם לרשימת התפוצה שלכם.

    חשוב להבין שלא מדובר רק בלשבת ולכתוב מאמרים לאתר. זה לא מספיק. וכאן נכנס ה-SEO לתמונה.

    כדי להצליח לעזור לגולשים למצוא את התוכן צריכים להכליל במאמר מילות מפתח רלוונטיות שגולשים מחפשים. אותן מילות מפתח אינן המצאה שלכם. צריך לבצע מחקר מילות מפתח המבוסס על כלים שונים שקיימים באינטרנט (כמו כלי מילות המפתח של גוגל ועוד). אתם יכולים לעשות את זה לבד או להיעזר במומחה לקידום אתרים שיעשה את זה עבורכם עם הכלים המיוחדים שברשותו.

    בעזרת התמקדות באותן מילות מפתח רלוונטיות, תוכלו לכתוב מאמרים ותוכן לאתר שלכם שיעזור לגוגל להבין שאתם נותנים מענה לאותן שאילתות, ולהציג את האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

    תוכן איכותי המבוסס על תכנית תוכן טובה (רשימת מילות מפתח מתאימה לנישה שלכם) יכולה למשוך לאתר שלכם תנועה ממוקדת ואיכותית מאד.

    יוטיוב

    יוטיוב נחשבת לפלטפורמת הוידאו הגדולה ביותר היום. למי שלא יודע, גם יוטיוב עובד כמו מנוע חיפוש קטן, וגם בו ניתן לקדם וידאו מסוים, בדיוק כמו במנוע החיפוש של גוגל.

    כל אחד היום (בלי מגבלה כלשהי) יכול לפתוח ערוץ יוטיוב, לפרסם סרטונים ולהתחיל לצבור קהל אוהד.

    היתרון של יוטיוב הוא שניתן לבנות את קהל האוהדים ישירות מהפלטפורמה עצמה ואין הכרח להפנות אליה גולשים מפלטפורמות אחרות.

    3 עקרונות לפרסום ביוטיוב:

    • פתחו ערוץ חינמי
    • פרסמו בו סרטי תדמית או וידאו איכותיים ובעלי ערך שיכולים למשוך את תשומת ליבם של גולשים מקהל היעד שלכם ולגרום להם לעקוב אחריכם
    • השתמשו באמון הנבנה בינכם לבין העוקבים שלכם בכדי להפוך אותם ללקוחות על ידי קריאה לפעולה

    הפוטנציאל הוא עצום. 1.5 מיליארד גולשים מגיעים לאתר יוטיוב בכל חודש ליותר משעה ביום בממוצע.

    הצופים ביוטיוב נוטים לפתח אמון עקב האינטראקציה עם התוכן המשותף בצורה פרונטלית יותר, שמוגש ללא הרבה מאמץ לגולש. ואם הם אהבו, הם בדרך כלל גם יבחרו לעקוב ולקבל עוד מידע ממך.

    עוד תועלת ביוטיוב היא שמי שמציג תוכן "חי (live broadcast) מקבל עדיפות בתוצאות החיפוש וחשיפה גדולה יותר לגולשים פוטנציאלים.

    שיווק דרך רשימת תפוצה

    שיווק באימייל (Email Marketing) הוא אחד הערוצים האפקטיביים ביותר. להרבה עסקים מדובר בערוץ העיקרי שמניע לקוחות לכדי קניה.

    הסיבה היא שניתן ליצור מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים לאורך זמן. מערכת יחסים שכזו יכולה לבנות אצל הלקוחות שלכם מערכת אמון עם העסק שלכם, לבטוח בכם ולרכוש מכם את המוצר או השירות שלכם בבוא הזמן. השיווק הישיר דרך מייל הפך בשנים האחרונות ליעיל וטוב יותר מהרבה ערוצי שיווק באינטרנט אחרים.

    3 עקרונות שיווק באינטרנט דרך המייל:

    • תפתחו חשבון במערכת שנותנת שירות הפצת מיילים (כמו מיילצ'ימפ). אל תתפתו לנסות לעשות את זה לבד דרך ג'מייל, זה לא הולך.
    • תבנו רשימת תפוצה ולאחר שיש לכם מספיק עוקבים תעשו פילוח מתאים, כדי להפנות את התוכן המתאים לכל אחד מהעוקבים שלכם.
    • שלחו תוכן שיעניין את העוקבים שלכם ויעזור להם להבין מה יש לכם לתת להם ולמה להם להמשיך לעקוב אחריכם. השתמשו בקריאה לפעולה בכל מייל.

    הנתונים אומרים ש-80% מהמקצוענים שמים את השיווק במייל כערוץ העיקרי שמוביל להם לקוחות לעסק, וגורם להם להישאר ולחזור שוב ושוב.

    לכן, אם יש לכם אתר ועוד לא התחלתם ליצור לכם רשימת תפוצה ועוקבים, זה הזמן!

    אסטרטגיה #2 – שיווק באינטרנט ברשת החברתית

    במעבר חד, נעבור לשיווק ברשתות החברתיות. עקרונית גם ברשת החברתית משווקים תוכן, אבל השיטה שונה לחלוטין.

    אחד הדברים שחשוב להבין בתור התחלה הוא שלכל רשת חברתית יש את הסגנון שלה מבחינת סוג הקהל (מבחינה דמוגרפית) ובהתאם לזה לכל אחת מהרשתות החברתיות יש אסטרטגיית שיווק אחרת.

    3 עקרונות בסיס של שיווק באינטרנט ברשת החברתית

    • התמקדו ברשת החברתית בה נמצא קהל היעד שלכם
    • מקדו בכם את תשומת ליבם של הגולשים על ידי תוכן מבדר, מעניין ויעיל בכדי להפוך לסמכות בתחום שלכם בטווח הארוך
    • תפנו בצורה ישירה לקהל שלכם בטקסטים והתוכן שאתם מפרסמים.

    מארי סמית' (אושיית השיווק ברשתות החברתיות) אמרה פעם "סוד ההצלחה בשיווק ברשת החברתית הוא לחשוב קודם כל כחבר ורק לאחר מכן כמשווק".

    במילים אחרות, תשתפו את התוכן מנקודת מבט של מישהו שרוצה לעקוב אחריכם ולא מנקודת המבט השיווקית.

    אחד החסרונות הבולטים ברשתות החברתיות הוא שלתוכן יש אורך חיים קצר מאד, והם אינם בנויים כמנוע חיפוש, כך שאי אפשר למצוא פוסטים שפרסמתם בעבר בקלות.

    לעומת שיווק תוכן באתר אינטרנט כבלוג, שרק הולך ומתעצם ככל שהוא צובר וותק, כשאתם יוצרים פוסט בפייסבוק לדוגמא, רק הסיכויים שאורך חייו יהיה 72 שעות לכל היותר ואז הוא יעלם בצורה מיסתורית מה"פיד" של כל העוקבים שלכם.

    חסרון נוסף הוא שהדף העסקי שלכם בפייסבוק או בכל רשת חברתית אינו נכס שלכם. הוא נבנה בתוך הפלטפורמה עצמה ונתון לכל תנודה, שינוי בנהלים או כל דבר אחר שיכול לפגוע משמעותית בכל מה שצברתם והשקעתם לאורך זמן.

    ועם כל החסרונות הללו, הרשת החברתית נחשבת לערוץ שיווקי אפקטיבי במיוחד. אתם רק צריכים להכיר את חוקי המשחק. הנה סקירה כללית על כל אחת מהרשתות השונות הרלוונטיות לארצינו, בכדי להתאים בצורה הטובה ביותר את העסק שלכם לרשת הנכונה:

    פייסבוק – משתמשי פייסבוק מתחלקים ל-53% נשים ו-47% גברים, כש-87% מסך הגולשים נמצא בטווח הגילאים 18-29. מדובר ברשת הוותיקה ביותר, הגדולה ביותר והפופולארית ביותר. זו פלטפורמה דינמי מאד שמאפשרת לשתף תוכן בדרכים שונות.

    הדרך האורגנית להשגת עוקבים בפייסבוק הפכה כבר כמעט ללא רלוונטית ויש להשתמש בפלטפורמת הפרסום (facebook ad). לעומת זאת, לקבוצות ופרופילים אישיים עדיין יש אפשרות להיות פלטפורמה אפקטיבית ביותר לשיווק.

    אינסטגרם – זו פלטפורמה הממוקדת בעיקר בשיתוף תמונות וקטעי וידאו (חיים או מוקלטים מראש). רוב המשתמשים בפלטפורמה הזו הם נשים (בארצות הברית, 31% מכלל הנשים, ו-24% מכלל גברים). כ-60% מהמשתמשים נמצאים בטוחח הגילאים 18-99, 33% מהם נמצאים בטווח של 30-49.

    Twitter – מסתבר של-24% מכל הגברים הגולשים באינטרנט ו-21% מכל הנשים הגולשים באינטרנט יש חשבון בטוויטר. טווח הגילאים מתחלק כך ש-37% הינם 18-29 ו-25% נמצאים בטווח ה-30-49.

    Linkedin – בשנים האחרונות לינקדין הרחיבה משמעותית את הפלטפורמה ונחשבת לערוץ שיווק באינטרנט חזק לעסקים שמחפשים עסקים או עובדים. 28% מכלל הגברים ו-27% מכלל הנשים מחזיקים בפרופיל ברשת.

    בשונה מבעבר, כיום יש בליקנדין "פיד" ו-"וול" כמו שכולנו רגילים מהשימוש בפייסבוק, בנוסף לקבוצות בהן ניתן לפרסם פוסטים ואפשרות לשלוח הודעות אישיות לקבוצות גדולות.

    אסטרטגיה #3 – שיווק באינטרנט בעזרת פלטפורמות פרסום

    בשונה מהערוצים לטווח הארוך, כמו שיווק תוכן באתר או רשתות חברתיות, ישנה אפשרות לשלם לגופים הגדולים (כמו גוגל ופייסבוק) בכדי לקנות תנועה של גולשים ולקנות חשיפה דרך פרסומות.

    במקום לחכות שתוכן מסוים יקודם בגוגל או שהפוסט יחשף בפני גולשים רבים, ניתן לשלם לגוגל או פייסבוק סכום כסף מסוים והם ידאגו לפרסם את האתר או הדף שלכם לאותם גולשים בשיטה בה תשלמו רק על מי שלחץ על המודעה או הפוסט שלכם.

    בגוגל זה יתבטא בהימצאות האתר שלכם במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, כשתשלמו בכל פעם שמישהו יקליק על הקישור לאתרכם, ובפייסבוק, בדרך דומה, הפוסט הממומן שלכם יופיע ב"פידים" של גולשים רבים (גם כאלה שאינם עוקבים אחר הדף שלכם) ואם מישהו יבחר ללחוץ עליו, תשלמו לפייסבוק סכום מסוים.

    בניית קמפיין שיווקי שכזה אינו תהליך פשוט כמו שזה נשמע. לא רק שמדובר בזמן שצריך להשקיע בניסוי ותהיה, אלא גם מדובר בהשקעת סכום מכובד של כסף בכדי לקבל את אותה חשיפה מדוברת. רוב הכסף שתשקיעו בשלבים הראשונים יתאייד לאוויר ולא יביא לכם תנועה איכותית. תצטרכו להשקיע סכום מסוים בתהליך האופטימיזציה עד לכדי מצב של קמפיין איכותי ויציב.

    אז איך ואיפה עושים את הקמפיינים האלה?

    קמפיין פרסום ממומן בגוגל תשלום לפי קליק (Pay Per Click)

    קודם דיברנו על קידום אורגני מבוסס SEO במנועי חיפוש שדורש השקעה לטווח ארוך של תוכן רלוונטי ומבוסס וקידום שלו בגוגל. גוגל מאפשרת לתת לאתר שלכם חשיפה על בסיס פרסום בפלטפורמת גוגל אד. העיקרון הוא שאתם מחליטים על סכום מסוים אותו אתם מוכנים לשלם על כל פעם שמישהו מקליק על המודעה שלכם.

    הדרך לעשות את זה היא לבנות קמפיין במערכת גוגל אד, לקבוע תקציב יומי וסכום לקליק, לכוון את הקמפיין למילות מפתח רלוונטיות ולהעלות אותו לאוויר.

    באותו אופן תוכלו למצוא שהשיטה הזו קיימת גם ברשתות החברתיות כמו פייסבוק. בפייסבוק ניתן לעשות את אותן הפעולות כדי לקבל חשיפה לפוסטים שאתם מעוניינים לפרסם לקהל רחב. תוכלו להגדיר את התקציב לכל קמפיין והמערכת תדאג לעצור ברגע שמגיעה למכסה.

    פרסום ברשתות חברתיות

    אם אתם מעוניינים להרחיב את קהל העוקבים שלכם בפלטפורמה חברתית כמו לדוגמא יוטיוב, תוכלו להריץ קמפיין פרסום. על בסיס תקציב מסוים, הסרטון שלכם יופץ לקהל עוקבים לפי נישה.

    חשוב לציין משהו בעניין פייסבוק והקידום האורגני. בעבר, בפייסבוק, אנשים היו משלמים הרבה כסף בשביל להרחיב את קהל העוקבים ובכך ליצור חשיפה אורגנית גדולה יותר. כיום פייסבוק ביטלה לחלוטין את הקידום האורגני והכל מבוסס על פוסטים מומנים.

    ישנן רשתות שהשיטה הזו עדיין רלוונטית אליהן כמו יוטיוב, אך ידרש סכום כסף עצום בשביל להשיג את זה. לכן ניתן לבנות על פרסום ברשתות חברתיות בתקציב סביר לקבלת חשיפה בעיקר שיכולה להניע גולשים לאתר שלכם. בנוסף, נוכחות ברשת החברתית חשובה ליצירת אמון.

    שיווק מחדש Remarketing

    מדובר בשיטה מעולה שמתאפשרת בעיקר בפלטפורמות הממומנות. גוגל ופייסבוק, לדוגמא, מאפשרים למפרסמים לפרסם לקהל מסוים שכבר נחשף בעבר לתוכן המפורסם. לדוגמא, אם הקמתם קמפיין בפייסבוק והשתמשתם במה שנקרא "פיקסל" השתול באתר שלכם, כל מי שנכנס לאתר שלכם באופן אקראי הופך לקהל יעד, ופייסבוק חושף בפניו באופן אוטומטי את הקמפיין שלכם.

    באותו אופן, אם פרסמתם בגוגל אד, תוכלו לשתול תגית עבור כל מי שביקר באתר שלכם או ביצע פעולות מסוימות כמו – יצירת קשר, רישום לניוזלטר או הגעה לעגלת הקניות מבלי לרכוש. תוכלו לבנות לאותם גולשים קמפיינים עם מודעות ייעודיות אליהם ולהפוך את הקמפיין שלכם ליעיל משמעותית.

    כדי לסבר את האוזן, ניקח דוגמא של חנות אינטרנטית. הקמתם לעצמכם קמפיין בגוגל. נניח שגולש מסוים הגיע לעגלה ולא סיים את הרכישה. בדף של העגלה, יהיה תג שייצמד לאותו גולש. כעת הגולש יחשף למודעה שלכם באזורים בהם מתאפשר פרסום של גוגל (אתרים שונים, אפליקציות ועוד). תוכלו לכתוב פרסומות ייעודיות לאותו סוג של גולשים כמו "אם תסיים את הרכישה בשעות הקרובות תקבל 25% הנחה" ולהניע אותם לפעולה. זה יכול להגדיל משמעותית את יחסי ההמרה של הקמפיין.

    Infulencer Advertising

    בעידן של היום ישנן דמויות מסוימות שמושכות אחריהן אלפי, עשרות ומאות אלפי ולפעמים גם מיליוני עוקבים. אותן דמויות הופכות לדמויות בעלות השפעה על קהל רחב בדרך כלל, מדובר גם בקהל נישתי שעוקב אחרי אותה הדמות מעצם התחברות לנושא מסוים. לדוגמא, יכול להיות בלוגר שמדבר על עצמאות כלכלית ואחריו יהיו עוקבים רבים, או אשת אופנה שמיליונים עוקבים אחריה באינסטגרם.

    יש להם יכולת השפעה עצומה על הקהל עד כדי כך שכשהם מעבירים מסר לקנות מוצר או שירות מסוימים, רוב הסיכויים שגם הקהל יגיב בהתאם ויקנה. זה לא קורה ב-100% מהמקרים, אך עדיין אפשר למצוא את זה קורה לא מעט.

    אי לכך, אותן דמויות בעלות השפעה התחילו לשתף פעולה עם משווקים שונים ולדרוש כסף על שימוש ביכולותיהם. משווקים יכולים לשלם לדמות כזו כדי שישתמש במוצר או השירות וישתף את כולם בחוויה, ובכך תיווצר תנועה לאותו מקור שיווק.

    הפלטפורמות הטובות ביותר בהן ניתן למצוא כאלה תופעות הן יוטיוב ואינסטגרם.

    יש אפשרות לשלם הרבה כסף לבעלי השפעה גדולים ולקבל חשיפה גדולה, או לבחור לקחת כאלה עם מספר עוקבים קטן יותר ומחיר נמוך יותר וליצור השפעה תודעתית על קהל שרואה את המותג שלכם ביותר ממקום אחד.

    אסטרטגיה #4 – Joint Venturing

    שיווק דרך בעלי השפעה זו דרך נהדרת להגיע לקהל היעד, אך יתכן שזה יהיה ערוץ השקעה יקר מדי.

    במקום זה אפשר לבחור בדרך קצת שונה. במקום להגיע למצב שמשלמים לאותם בעלי השפעה יוצרים איתם שיתופי פעולה. מה שפותח את ערוץ ה-Joint venturing. הרעיון הוא ליצור "מוצר" משותף עם אותם בעלי השפעה ולהפיץ אותו בפלטפורמה של אותו בעל השפעה. אתם צריכים להיות סופר יצירתיים במקרה הזה ולמצוא אנשים שהידע שלכם יכול להיות משלים למשהו שהם היו מוכנים להפיץ אצלם.

    כדי שזה יקרה, עליכם:

    • ליצור לעצמכם רשת של בעלי השפעה איתם אתם יוצרים מערכת אמון ועבודה
    • ליצור ביחד תוכן כמו וובינר או מדריכים וכו'.
    • לפרסם ביחד את התוכן שנוצר (בעיקר דרך רשימות תפוצה ורשת חברתית)

    אם זה מצליח, הדרך להגדיל את החשיפה ואת קהל העוקבים שלכם תהיה מהירה ובטוחה.

    תחשבו על זה ככה. נניח שלכם יש קהל עוקבים של 1000 אנשים וחברתם למישהו עם קהל עוקבים של 5000 אנשים. החשיפה של שניכם עולה כרגע ל-6000! זה יותר ממה שהיה לכל אחד מכם בהתחלה. באופן מיידי החשיפה גדלה. תכפילו את זה בכמות מסוימת של שיתופי פעולה וקיבלתם ערוץ שיווק באינטרנט יצירתי ומעניין שיכול לעזור לכם להפיץ את העסק שלכם משמעותית.

    אפיליאציות

    אחת הדרכים היותר מוכרות לביצוע שיתופי פעולה בסגנון המדובר היא אפיליאציה. מדובר בשיטה בה אתם משלמים אחוז מסוים לכל מי שעושה אתכם שיתוף פעולה. הבסיס הוא עסקאות בדרך כלל. אתם קובעים מראש שכל עסקה שנסגרת דרך הפלטפורמה של אותו אדם שמשתף אתכם פעולה מזכה אותו בעמלה מסוימת.

    למוצרים פיזיים העמלה תהיה 20% ומטה.

    למוצרים דיגיטליים העמלה יכולה להתחיל ב-25% ולטפס (במקרים מסוימים אפילו ל-100%).

    יצירת שיתוף הפעולה הזה אינה מסובכת אך יש אתגר מסוים בהרצתו. מציאת השותפים הראויים, יצירת כל התוכן הנדרש וכו' יכולים להיות משאבות זמן ודורשות ניסיון בתחום. אך עדיין, כשזה מתבצע כהלכה, מדובר בערוץ שיווקי מעולה ויעיל מאד.

    Contest marketing

    דרך שיתופית נוספת להשגת חשיפה ולקוחות פוטנציאלים היא יצירת תחרות כלשהי ופרסומה לגולשים דרך פלטפורמות שונות (רצוי של בעלי השפעה). תוכלו לחשוב על איזשהו רעיון יצירתי לתחרות בנישה שלכם שיגרום לגולשים להיסחף אחריו. בסוף התחרות מישהו יזכה במוצר שלכם בחינם. עצם העובדה שתתנו משהו בחינם תוכלו לסחוף אחריכם לא מעט גולשים שישמחו לקחת חלק בתחרות ולשתף אותה עם חבריהם.

    אגב לא להתבלבל המונח המוכר לכם יותר הוא שיווק באמצעות תוכן עליו כתבתי במילון מונחים מונח, מהו contest marketing וכיצד הוא יכול לעזור לכם.

    באיזה כלים עלי להשתמש לצורך שיווק באינטרנט מוצלח?

    לכל אחד מערוצי השיווק יש מגוון כלים שימושיים ויהיה קשה לכסות את כולם במאמר הזה. כהתחלה, עליכם להתמקד בערוץ השיווקי הרלוונטי ולהמשיך משם.

    בכל ערוץ שתבחרו תמצאו מספר מותגים מובילים לכלים יעילים לשיווק כמו "מייל צ'ימפ" המפורסם לקידום דיוור ישיר ורשימות תפוצה.

    לכל אחת מהפלטפורמות השונות שנותנות כלים לשיווק באינטרנט יש פיצ'רים שונים ומחירים שונים ועליכם למצוא את מי שהכי מתאים לכם. לא מספיק להתרשם מהאתר של נותן השירות. אתם צריכים להתייעץ עם מישהו מנוסה שכבר השתמש בכלי הזה בעבר וללמוד ממנו אם הכלי הזה מתאים לכם או לא (או ללמוד בעצמכם בעזרת קורס קידום אתרים).

    רוצים ממני תוכנית שיווק באינטרנט בהתאמה אישית?

      • מינימום 2 תווים
      • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

      איך אני יכול ליצור אסטרטגיית שיווק באינטרנט לעסק שלי?

      עכשיו, אחרי שאתם מכירים את הערוצים השונים הקיימים לשיווק באינטרנט תוכלו להתחיל את המסע שלכם. המסע יכול להתבצע באופן עצמאי או בעזרת שירותים של מישהו שמנוסה ? בתחום הזה. קיבלתם כאן פרספקטיבה מעולה על כל שיטות השיווק הקיימות ומכאן תוכלו לבחור את המתאימה לכם ביותר ולהתעמק בה.

      כל אחד מערוצי השיווק שציינו הוא עולם ומלואו. זה דורש לצבור ניסיון, השקעה של זמן וכסף כדי להתקדם. אם הסתפקתם במדריך הזה, נהדר! אבל אם אתם כמו מרבית בעלי העסקים ואתם מבינים את המורכבות של הנושא, זה הזמן לפנות אליי ביחד עם הצוות המדהים שלי ☺ , אנחנו עושים את זה פעם אחר פעם. נשמח לקחת אתכם עשרות צעדים קדימה בשיווק העסק שלכם באינטרנט.

      המדריך עזר לכם? דרגו אותו >>

      [kkstarratings]

      אודות הכותב
      אייל רחמים
      אייל רחמים

      בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

      קידום אתרים בגוגל למעלה

      רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

      מדריך ללימודי קידום אתרים
      רוצים שאבדוק לכם את האתר?