מחיר קידום אתרים

ממה מורכב מחיר קידום אתרים?

נכון לכתיבת מאמר זה יש בתחום קידום האתרים בישראל אי סדר, החל מחברות שמציעות "קידום אתרים ב500 ש"ח לחודש"  (בדרך כלל תחת קמפיין ממומן, כן זה אומר משהו עליהם ואני לא מבין איך יש עסקים שבכל זאת נופלים בזה 😊) ועד חברות (גם בזה נתקלתי) שבגלל מוניטין וכו מחייבות לקוחות גדולים עשרות אלפי ש"ח מבלי לספק הסבר מפורט על תהליך העבודה.

אך תדעו כמה אמור לעלות קידום אתרים?

הגדרה ראשונית – קידום אתרים הוא לא מוצר ממשי, הוא תהליך שנועד לסייע ולשפר את דירוג האתר בגוגל, בעזרת אנשי מקצוע מומחים.

אם אתה מעוניין לנסות ולקדם את האתר לבד, כדאי לך לקרוא את המאמר שלי – קידום אתרים עשה זאת בעצמך

יחד עם זאת ישנם מקדמי אתרים בישראל שמעבר להיותם מקדמי אתרים בעלי ניסיון רב, מביאים איתם יתרונות רבים שעוזרים לתהליך קידום האתרים ושבוודאי משפיעים על מודל ההצלחה של התהליך, אז אך מתמחרים נכון את הפרמטרים האלו? במיוחד בזירות תחרותיות.

הערה חשובה – הבלבול במודל התמחור בתחום אופטימיזציה לאתר ועבודת Seo קיים גם אצל חברות קידום אתרים גדולות וגם אצל מקדמי אתרים פרילנסרים שלא תמיד יודעים אך לתמחר נכון את העבודה שלהם.

מנהג המקום – מכיוון שקידום אתרים, הינו תהליך מצטבר של אופטימיזציה שניתן למדוד את התוצאות שלו בטווח ארוך, 90% מחברות קידום האתרים בישראל נוהגות לדרוש ריטיינר חודשי עבור השירות:

אלו פרמטרים עשויים להיכלל בתמחור קידום אתרים:

  1. שעות עבודה
    מקדם אתרים, מוכשר ככל שיהיה, אמור לאמוד את השכר השעתי שלו, לפרמטר זה יש לי כמה הערות/הארות:* שעות עבודה הן גם שעות שירות, מקדם אתרים נדרש לתמחר שעות שירות מבלי להכיר את הלקוח, בהרבה מקרים נתקלתי בלקוחות תובעניים שרצו לעמוד בקשר כמעט יומי, וזו כבר סוגיה אחרת כי קידום אתרים לא יכול להימדד ברמה יומית, עדיין הבעיה מתחילה איפה שהכסף נגמר :)* שעות עבודה הן פרמטר שנגזר מהיכולת של המקדם לייצר כסף ברמה החודשית, ישנם מקדמי אתרים שהכישרון שלהם מייצר עשרות אלפי ש"ח בחודש (הם כמובן מצדיקים את זה) עדיין אני לא רואה שום לקוח משלם 10,000 שח למקדם אתרים, אז מה עושים? הפתרון של המשוואה הזו הוא פשוט למצוא נקודת איזון בין מחיר השוק הנהוג לבין שעות עבודה בפרויקט Seo.* בחודשים הראשונים/שנה ראשונה נדרש המקדם להשקיע הרבה יותר שעות עבודה, אז כיצד ניתן לתמחר את זה בריטיינר, במיוחד כאלו (כמוני) שמאפשרים ללקוח לעזוב ולא קושרים אותו לחוזה ארוך טווח, כיצד להימנע מהפסד?
  2. ניסיון
    תחום קידום האתרים הוא דינמי, כאשר מניפולציות זולות הלכו ונגרסו בעדכוני גוגל פינגווין, פנדה ועוד מגוון עדכוני אלגוריתמים שמטרתם המרכזית היא לסייע לאתרים הרלוונטיים והסמכותיים ביותר לעלות בדירוג לתוצאות הראשונות בגוגל. מקדם אתרים בעל ניסיון, מביא איתו לתהליך יכולת לראות את כל התמונה בצורה מקצועית, מבלי לסכן את האתר בטכניקות זולות או בקידום אתרים שחור. ניסיון מאפשר למקדם אתרים לקצר תהליכים, להשתמש בתוכנות הנכונות ולזהות כשלים.
  3. תשתית
    היכולת של מקדם האתרים להשיג ללקוח קישורים איכותיים ורלוונטיים עשויה לתרום רבות לתהליך. התקשרות עם מקדם אתרים שיש לו 30 אתרים שונה לחלוטין ממקדם שיש לו גישה למאות אתרים. לתחזוקה של אתרי תשתית מסוג זה יש הוצאות כבדות – רישום דומיין, אחסון, עיצוב, פיתוח, תוכן, וכאשר מכפילים את זה ב100 אתרים זאת הוצאה לא קטנה.
  4. תוכן
    בתהליך נכון של קידום אתרים, יש צורך לבצע הזמנת תוכן, אני אעיד על עצמי שאני משקיע עשרות אלפי שקלים בחודש, ואני יודע על חברות לקידום אתרים שמזמינות גם במאות אלפים, סוג התוכן, ניהול הכותבים, גיוס כותבים וכו', כאשר צריך לקחת בחשבון שישנם תחומים רבים שיש צורך לבצע/לגייס כותב תוכן ייעודי לפרויקט ולנהל אותו.
  5. קשרים
    כשאני כותב קשרים, אני מתכוון ליחסים עם חברות קידום אתרים ומקדמי אתרים אחרים, מקדם האתרים שלכם במקרים רבים מתפקד ממש כמו שגריר ועשוי להיגרר למשא ומתן מתמשך ולו רק בשביל פאקניג קישור אחד איכותי, היכולת לנהל יחסים של תן וקח עשויים לתרום לכם רבות ויש להם ערך רב.
  6. היצע וביקוש
    כן, כן מקדם אתרים הוא מקצוע די מבוקש, כמעט כל עסק בינוני ומעלה מחזיק אחד שכזה, ולכן אם נפלתם על מקדם אתרים (בדרך כלל בצדק) שרמת הביקוש שלו גבוהה סביר להניח שהוא עשוי להעלות טיפה את המחיר ואתם יודעים מה? בדרך כלל זה גם משתלם.

למה אין מחיר קבוע לקידום אתרים?

בנוסף למה שכתבתי, ישנם עוד משתנים רבים וזו הסיבה שאין סיכוי שיהיה מחירון קבוע בתחום שמקובל על כולם כי מעורב פה שירות מקצועי, ויש הערכה עצמית של זמן ויכולת.

מחירי קידום האתרים ע"י מקדם מקצועי המקובלים בתחום הם:

1500-2000 – תחום לא תחרותי. רמת השקעה שעתית נמוכה יותר, כמות מתחרים נמוכה ועוד.

2000-2500- תחום בינוני, רמת השקעה סבירה, כמות מתחרים סבירה כ-15 לטעמי.

2500-4500 תחום תחרותי, דורש השקעה חודשית, התייחסות.

4500- ומעלה – תחום תחרותי מאוד, דורש משאבים גבוהים, המון עבודה, טווח ארוך ועוד.

לסיכום:

מחיר תהליך האופטימיזציה לאתר לגוגל מורכב מפרמטרים רבים, כאשר כלקוח אתם מצפים לקבל מהמקדם שלכם הצעת מחיר שתסייע לכם להגדיל את כמות הכניסות האורגניות לאתר ובכך להגדיל את המכירות. הפרמטרים שציינתי למעלה הם פרמטרים שאנו חושבים שראוי להתייחס אליהם כשמקבלים הצעת מחיר.

הטיפ החשוב ביותר שאני יכול לתת, וכן אני טיפה משוחד – קידום אתרים הוא אפיק שיווק עוצמתי במיוחד, שעשוי לסייע לעסקים להונית מאלפי פניות, בחרו לכם מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים עם מחויבות אישית, אחריות ומוסר עבודה גבוה.
למעלה
האם אתה רוצה יותר מכירות?
כן אני אשמח לקבל ייעוץ ראשוני