קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
אופטימיזציה לתמונות

אופטימיזציה לתמונות

יותר ויותר בעלי עסקים ובעלי אתרים מבינים את הכוח של גוגל ואת היכולת שלו, להביא טראפיק של לקוחות איכותיים, המוכנים גם לקחת שירות או לבצע רכישה, או במילים אחרות, צרכנים אקטיביים שחיפשו מענה לשירות או מוצר.

היום, עבודה על SEO ואופטימיזציה, הפכה להיות חלק משמעותי בפעילות הפרסום בכל סוגי האתרים מתוך הבנה שיש יתרונות רבים בקידום אורגני, כמו לדוגמא: טראפיק יציב ותמידי, אפשרות להתחרות עם מותגים גדולים בתחום ללא תקציבי פרסום גדולים וכמובן, היתרון המשמעותי ביותר, גולש "עם היד בכיס" שמבצע חיפוש על פי צורך כלשהו, כך שברוב המקרים הוא יהיה גם "בשל" יותר להמרה. אבל מה לגבי אופטימיזציה של אלמנטים ויזואלים? האם השקעתם בהם לאחרונה? אספתי לכם 5 טיפים משמעותיים, כדי לנצח גם עם אופטימיזציית החיפוש הויזואלית של גוגל.

לאופטימזצייה תמונות לאתר שלכם השאירו פרטים

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    מה זה אופטימיזציה של תמונות?

    מכירים את זה שאתם עושים חיפוש בגוגל? טוב מי לא מכיר… אז יש כמה אפשרויות לחיפושים שלכם:

    • הכל – חיפוש שמכיל את כל סוגי התוכן
    • תמונות – חיפוש המכיל תמונות בלבד
    • שופינג – חיפוש המכיל מוצרים זמינים לרכישה
    • חדשות – חיפוש המתמקד באתרי חדשות בלבד
    • סרטונים – חיפוש המציג קבצי וידאו בלבד
    • עוד – אפשרות לבצע חיפוש ממוקד של מפות, ספרים, טיסות ופיננסים

    הרבה בעלי עסקים מעניקים המון חשיבות למילה הכתובה, אך לא בהכרח נותנים את אותה החשיבות לחיפושים של סוגי תוכן אחרים, כמו לדוגמא תמונות.

    סוגי העסקים ששווה להם לעבוד על אופטימיזציה לתמונות

    אני רוצה להגיד שלהרבה עסקים אופטימיזציה מהסוג הזה תוכל להתאים, אבל אם להיות כנה, לא ממש לכל הסוגים, בסופו של דבר צריך לרכז את המאמצים לכלים שיביאו לכם את התוצאות הטובות ביותר, ולכן כאשר אני מבצע קידום אתרים לעסקים אני מנסה להתאים את הכלים האופטימיאליים לכל סוג עסק.

    לאתר הפועל בתחום המסחר האלקטרוני לדוגמא, זה בעיני בגדר חובה. עם השנים מתבהר יותר ויותר איך פועל עולם המסחר האלקטרוני ומה ה-FUNNEL השיווקי שלו, כמו תחומים שונים גם הוא משתנה כל הזמן ומתפתח.

    אני רוצה להתעכב על נושא המסחר האלקטרוני, כיוון שהוא יהיה דוגמא משמעותית מבחינתי במאמר הבא. חנויות אלקטרוניות בעצם מוכרות מוצרים מעולמות תוכן שונים, כאשר התמונות מהוות חלק משמעותי בהחלטת הגולש. מדובר בפריטים שהגולש מעולם לא ראה באופן פיזי ולכן, שימוש בתמונות גנריות הוא אפשרי, אך בהחלט לא יהיה טוב כמו תמונות שתצלמו בעצמכם ויתאמו את המותג שלכם.

    אז איך משפרים את התוצאות של הויזואליזציה ומגיעים גם שם למקומות גבוהים בחיפוש.

    טיפ 1: נתונים מובנים

    הרבה אנשי מקצוע בתחום ה-SEO מכירים את הנתונים המובנים, אבל לא תמיד יודעים איך להביא את זה לידי ביטוי בפועל. אז ברוב המקרים נתונים מובנים עוזרים לנו בסרטונים, או מתכונים, אבל הם בהחלט יכולים לסייע לנו גם בתמונות או מוצרים וזה בעצם החלק המשמעותי עבור אתרי חנות. ככל שגוגל יבין יותר מה יש בתמונה ויוכל לאנדקס אותה בדומה למה שהוא עושה עם מלל, ככה התוצאות שלה יהיו טובות יותר.

    בעצם, אפשר להוסיף קידוד לרקע דף האינטרנט שלכם ולהוסיף מידע נוסף, המאפשר לגוגל לדעת מה מכיל העמוד הזה, או על מה מדברת התמונה. לדוגמא, אם אתם מוכרים כרית, יש סוגים שונים של כריות, יש כרית נוי לסלון, יש כרית שינה, יש כרית אורטופדית ויש אפילו כרית המשמשת אותנו לטיסות. לכן, חשוב בתיאור התמונה, או שם המוצר לכתוב בדיוק מה השימושיות. באופן הזה, גוגל ידע לאנדקס את התמונה ולהציג אותה בחיפושים רלוונטיים.

    טיפ 2: מפות אתר XML

    לעיתים קרובות אנשי SEO משתמשים במפות XML על מנת "להסביר" לגוגל מי הדפים החשובים ביותר באתר שלנו ובאופן הזה במקום לסרוק את האתר כולו, גוגל יודע להגיע לעמוד ספציפי ולסרוק רק אותו. ניקח את הדוגמא של הכריות מקודם, נגיד אתם מתמחים בכריות והם היתרון שלכם, כדי שגוגל לא יסרוק את כל האתר ולא ידע במה להתמקד, מפת XML עוזרת לו להבין שמוצרי הדגל שלכם שלכם הם מקטגוריית הכריות.

    אז באותו האופן, בדיוק כמו שאיש SEO מבצע אופטימיזציה לתוכן כתוב, חשוב לעשות את אותו הדבר גם עבור תמונות. חשוב לזכור שהכללים הם אותם הכללים החלים על כתובות אתרים, לכן, אני לא ממליץ להחזיק מעל 50,000 כתובות, בכל תיקייה, באותו האופן אני לא ממליץ להחזיק כמות תמונות פנומנלית, המטרה היא למקד. העמסת מידע מאוד מקשה על גוגל בסריקה וחשוב שתכוונו את גוגל למקום שאתם רוצים.

    אז מה כן לעשות? תרכזו את התמונות הכי חשובות שלכם, אלו של המוצרים המובילים שאתם יודעים שהם המרה בטוחה ותתמקדו בהם. כמובן שתמיד אפשר לשנות ולעדכן את זה. היתרון שתקבלו באופטימיזציה מהסוג הזה היא כפולה, אתם גם תשפרו את הדירוג שלכם בעיני גוגל שיראה בכם כיותר מומחים בתחום ומהצד השני תיהנו מהצגת התמונות של המוצרים שלכם בחיפושים רלוונטיים.


    טיפ 3: שימוש בתגיות ALT

    טוב, אז אם הגעתם למאמר הזה אתם כנראה מכירים את תגיות ה-alt שנחשבות די בסיסיות בתחום ה-SEO. לתגיות ה-alt יש שני תפקידים עיקריים. ראשית הן משמשות כדי לתאר את התמונה למשתמשים עם לקויות ראייה, או כבדות ראייה ואפילו לאנשים מבוגרים. הבאופן הזה גולשים מהסוג הזה, יכולים להבין מה מוצג בעמוד, על ידי תוכנת הקראה שמקריאה את הכתוב בתגית alt. התפקיד השני הוא שמבחינת מנוע החיפוש כאשר תמונה מתויגת ב-alt ההבנה שלו לגבי המשמעות של התמונה עולה. חשוב להזכיר שמנוע החיפוש של גוגל לא מתעלם משם התמונה. לכן, תמיד עדיף לתת לשם הקובץ שם תיאורי כדי שגם כאשר גוגל סורקת את שם הקובץ היא תקבל עוד מידע עליו.

    במידה שחשיבות התמונות באתר שלכם היא גבוהה, ההמלצה שלי היא להגדיל לעשות ולהיעזר בשירותיו של קופירייטר, כזה שיוכל לתת תיאור מדויק וקוהרנטי לתמונות ובאופן זה לשפר באופן משמעותי את התוצאות. בנוסף לכך, גם פורמט התמונות הוא חשוב, יש פורמטים שמקודמים בצורה טובה יותר, כמו לדוגמא WebP שגוגל מאוד אוהב ומעדיף לרוב על JPEG או PNG. מה שכן, לא כל סוגי הדפדפנים תומכים בפורמט הזה ולכן כדאי לקחת את זה בחשבון.

    שימוש ב-alt tag

    טיפ 4: גודל התמונה

    באופן כללי בעולמות האינטרנט, גודל ומשקל הויזואלים חשוב ומשמעותי ותמיד צריך למצוא את עמק השווה, בין איכות תמונה גבוהה, יפה ולא מגורענת לבין גודל תמונה קטן ומשקל תמונה קליל, שיגרום לתמונה להיטען במהירות, הרי אין דבר יותר מבאס מאשר לראות את המסך את עיגול הטעינה ולהמתין שמשהו יקרה, בטח היום שהקשב של הגולש נמוך גם ככה.

    בנוסף לחווית הגולש, גם גוגל לא אוהבת אתרים, או דפים שלוקח להן זמן להיטען ולכן, תמונות שלוקח להן זמן רב להיטען לא יקודמו בצורה אורגנית באופן האידיאלי. לכן, אני ממליץ לכם להיעזר בתוכנות שונות לדחיסת תמונות כדי להקטין את המשקל ולשמור על האיכות.

    בגלל הסיבות האלו והתפתחות המטורפת של המסחר האלקטרוני, תוכנות ושיפורים כמו Core Web Vitals יהיו הבשורה הבאה התחום. בנוסף לכך, כלים מבית גוגל כמו PageSpeed יסרקו את התמונה ויגידו לך מה הגודל שהיא צריכה להיות בו ובכלל, האם התמונות שיש לך באתר לרבות, תמונות המוצר, הבאנרים ואפילו התמונות ששילבת בתפריט הן במשקל האידיאלי. תבינו רגע, אתר שלוקח לו זמן להיטען חייב לשפר את זה. לרוב הבעיות האלו נובעות בגלל ויזואלים במשקלים גבוהים. אם אתם רוצים ללמוד עוד על מהירות האתר, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו בנושא: + להוסיף לינק למאמר שכתבנו על שיפור מהירות אתר

    גוגל לא חושפת לנו את המתכון המדוייק, מדובר על המון ניסוי ותהייה. אבל, אפשר להשתמש גם במידע קיים ולנסות להצליב. לדוגמא, כיום, רוב התמונות אשר עולות בגוגל יהיו בין 600-1800 פיקסלים לכן, ההערכה שלי היא, שזה הטווח שגוגל מחפש בתמונות ומבחינתו זה אידיאלי בין משקל לאיכות.

    המלצה נוספת שלי היא, להבין מאיזה סוג מכשיר הגולשים שלכם מגיעים, האם מדובר על מובייל או דסקטופ? ברוב המקרים תגלו שכ-95% מהגולשים שלכם ככל הנראה גולשים מהסמארטפון, שזה דבר מאוד מעודד, היות ותמונות במובייל צריכות לשקול פחות ולהיות בגודל קטן יותר, אז אני ממליץ לבדוק את הנתונים האלו בהקדם.

    טיפ 5: תמונות ברורות ומובנות

    כן, לגוגל גם חשוב שהתמונות יהיו מובנות וברורות. תחשבו עליכם בתור גולשים, אתם נכנסים לאתר איקומרס ומעוניינים לרכוש מוצר כלשהו, איך הייתם רוצים שיציגו לכם אותו?

    ככל הנראה הייתם רוצים תמונה ברורה, עם רק לבן והמוצר במרכז. סוג התמונות האלו נקרא "פקשוט" וזה בעצם המוצר על רקע לבן. בנוסף לכך, אם יש למוצר פרטים נוספים כדי להתמקד בהם.

    גוגל משתמש בהרבה בינה מלאכותית כדי לנתח את התמונות ולהחליט מה יוצג. לכן, ככל שיהיה פחות רקע מבלבל ועמוס ויותר מוצר, יהיה לגוגל קל יותר להבין למה התכוון המשורר. אם בכל זאת החלטתם לשלב תמונה על רקע "מבולגן" כדי שתעשו מעין מניפולציה ותעזרו בפילטר, כדי לייצר מצב  בו המוצר הוא זה שמקבל את הפוקוס ואילו הרקע מעט מטושטש, כדי שגוגל יצליח להבין מה אתם מקדמים בעצם.

     לסיכום

    אין ספק שגוגל הוא כלי אדיר ומלא באפשרויות. אם עד היום השקעתם באופטימיזציה של המילה הכתובה, אני ממליץ לשלב לצד זאת גם אופטימיזציה של תמונות, בטח ובטח אם יש לכם אתר מסחר אלקטרוני. מקצועני SEO יודעים כי אופטימיזציה לתמונות מביאה טראפיק ולקוחות חדשים גם בתחומים של תחרות מאתגרת.

    במאמר הבהרתי את החשיבות שבביצוע אופטימיזציה לתמונות ונתתי 5 טיפים איך לבצע את זה. אם אתם בכל זאת הולכים לאיבוד קצת ומעוניינים בייעוץ, אשמח לעמוד לשירותכם, השאירו פרטים ובואו נדבר:

    בואו להתייעץ איתי איך ניתן לקדם את האתר שלכם

      • מינימום 2 תווים
      • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות
      אודות הכותב
      אייל רחמים
      אייל רחמים

      בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

      קידום אתרים בגוגל למעלה

      רוצים יותר כניסות לאתר?

      מדריך ללימודי קידום אתרים
      רוצים שאבדוק לכם את האתר?