מחקר מילות מפתח שיביא לקוחות

איך לבצע מחקר מילות מפתח שיביא לקוחות

כל מקדם אתרים או בעלים של חברה לקידום אתרים מכיר את זה, זה כבר חלק מהיום יום שלנו, הטלפון מצלצל במשרד, מתחילים שיחת טלפון קצרה ואז הלקוח אומר:

" יש לידים טובים אבל יש גם לידים שלא מתאימים לי…." "מחייגים ומחפשים מחיר.." "מחייגים ורוצים ייעוץ חינם.."

ישנן המון סיבות לטענה הנפוצה ביותר של בעלי אתרים למשווק שלהם, המסרים, החווית משתמש, העיצוב של האתר, ועוד גורמים רבים, לדעתי הגורם המשמעותי ביותר בתהליך קידום אתרים ללידים שאינם לקוחות פוטנציאלים הוא: מקורות התנועה האורגנית לאתר.

אומנות המקצוע של קידום האתרים מתחילה ביכולת שלנו כמקדמי אתרים לסייע לאתר לקבל מקסימום טראפיק אורגני מביטויים רלוונטיים לאתר. אז אך בכל זאת נעשה את זה נכון?

אומנם אין תחליף לאופטימיזציה, אך עדיין בשביל לפגוע נכון במחקר מילות המפתח ובגזירת הביטויים הרלוונטיים יש צורך במחקר מעמיק הרבה יותר מהנהוג.

מחקר מילות מפתח שיביא לקוחות – שלב ראשון >> יצירת כמות ביטויים למחקר מילות המפתח

היכנסו לכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, אספו רשימה במסך החיפושים עד ל-100 ביטויים, אספו גם ביטויים כללים וגם ככל הניתן ביטויים ארוכים שמעידים על חיפוש המוצר שלכם.

למשל ביטוי כללי כמו:

"מטבחים" – מעיד על בירור ראשוני של הלקוח על מבחר סוגים שונים, הטיימינג שניתן לקבוע די בבירור שמדובר על חיפוש כללי ולא על שלב מתקדם לפני רכישה וזה על פי רוב הסיכויים (כמובן שיש יוצא מהכלל)

"מטבחים מודרניים" מעיד על בירור יותר ממוקד, כאשר הלקוח מעוניין להתרשם מחברה המספקת "מטבחים מודרניים".

דוגמא שנייה: נניח שיש לרשותכם חנות וירטואלית למכירת נעליים

"נעליים" – מהביטוי הזה אנחנו לא יודעים כלום על הלקוח.

"נעליים מעור לגברים" – ביטוי הרבה יותר ממוקד, הלקוח כבר יודע מה הוא מחפש, ולכן יש סיכוי יותר גובה שהביטוי הזה יהפוך אותו ממש להיות לקוח בחנות שלכם.

מחקר מילות מפתח שיביא לקוחות

מחקר מילות מפתח שיביא לקוחות – הכירו את קהל היעד שלכם

אל תירו באפלה כשאתם מנסים לאסוף לידים מתוך מאסה אדירה של גולשים, אלא השקיעו זמן ומאמץ בהיכרות עמוקה ככל האפשר עם קהל היעד. עליכם ללמוד מהן השאלות שהגולשים שואלים וכיצד הם מתארים את הבעיה או את הצורך שלהם. קידום אתרים הוא כלי שיווק באינטרנט לכל דבר, ואם אתם רוצים לספק לגולשים מענה לצרכים שלכם, תחילה עליכם להכיר אותם היטב.

אל תסתפקו במילות המפתח הברורות מאליהן

רשת האינטרנט מלאה בכלי קידום אתרים שיכולים לסייע לכם להרחיב את רשימת מילות המפתח שלכם. הכלי Demographics Pro, לדוגמה, נוצר על מנת להעניק לכם תובנות מפורטות אודות קהל היעד המגיע אליכם באמצעות הרשתות החברתיות, וכך ללמד אתכם מיהם האנשים שמחפשים את המוצרים או השירותים שלכם, מה מעניין אותם ומה הם מחפשים.

כלי שימושי אחר הוא Social Searcher, אליו יש להזין את מילות המפתח הקיימות שלכם ולקהל רשימה של פוסטים רלוונטיים עדכניים, משתמשים, תגיות קשורות וכדומה; כלים אחרים יכולים גם הם לסייע לכם להרחיב את רשימת מילות המפתח שלכם ואף לתת לכם רעיונות חדשים אודות מילות מפתח שאולי לא חשבתם עליהן בעצמכם.

הכוונה שמאחורי המילים

ברגע שיש לכם רשימה של מילות מפתח, נסו לחשוב למה התכוון המשתמש בהקלידו את המילים הללו. האם הוא רוצה לרכוש מוצר או שירות? האם הוא רק מחפש מידע אודות דבר מה שאתם מציעים? ואולי כוונתו האמתית שונה לחלוטין?

גם לשם כך עומדים לרשותכם מגוון כלים, דוגמת SEMRush ו-Ahrefs, אשר זוכים לפופולריות גדולה בקרב אנשי קידום אתרים בעולם הודות לפשטות השימוש בהם והערך הרב שניתן להפיק מן התובנות שלהם אודות כוונת המשתמש.

ממילות מפתח לשאלות

רוב האנשים מחפשים שאלות, ועליכם מוטל לספק להם את התשובות. אחת הדרכים בהם תוכלו לעשות זאת היא להקדיש תשומת לב לנושא מילות המפתח מסוג "זנב ארוך": ביטויי חיפוש ארוכים יותר שנפח החיפוש שלהם אמנם מצומצם יותר, אולם הגולשים שהקלידו אותם עשויים להפוך ללקוחות באופן הרבה יותר מהיר וקל מאשר גולשים שחיפשו ביטויים קצרים וכלליים יותר.

מחקר מילות מפתח שיביא לקוחות – סיכום,

כמקדמי אתרים או כבעלי אתרים, הטכנולוגיה מתפתחת במהירות ומעניקה לנו כלים ושיטות חדשות. הדבר שעליכם להתמקד בו הוא כיצד להביא את הלקוחות שלכם אל תוך האתר, ולשם כך עליכם לדעת כיצד למשוך את תשומת ליבם אל מילות המפתח הנכונות, לשאלות ולתוכן שלכם.

קידום אתרים בגוגל למעלה