מספר אתרים על אותו IP

מספר אתרים על אותו IP

כתובת IP מזווית של מקדם אתרים

הקדמה:

כתובת IP היא למעשה ת.ז. של השרת/מחשב שהאתר שלכם מאוחסן שם.

קידום אתרים הוא תחום דינאמי שמשתנה באופן תדיר על פי השינויים השונים באלגוריתמים של מנועי החיפוש. מבחינת גוגל, מקדמי אתרים רבים תוהים עד כמה בעייתי הוא המצב שבו מספר אתרים עושים שימוש באותה כתובת IP – אולם מסתבר שלגוגל דווקא אין בעיה עם מצב כזה. למעשה, האנליסט הבכיר ג'ון מולר טוען שמה שעשוי להיות חמור יותר מבחינת גוגל הוא מצב של תוכן דומה.

הנושא עלה באירוע מטעם גוגל שנערך לאחרונה בהשתתפות מולר ובו מקדמי ומנהלי אתרים הוזמנו לשאול אותו שאלות. בין היתר אמר אחד המשתתפים שהוא זיהה ירידה בתנועת הגולשים הנכנסת לאתרים שנמצאים על אותה כתובת IP. כמו כן, באתרים אלה קיימים תכנים דומים וסגנון עיצוב דומה.

מולר הסביר שמבחינת גוגל אין בעיה עם מספר אתרים על אותו IP. ככה האינטרנט בדרך כלל עובד, לדבריו, וזה בסדר גמור. הנושא המשמעותי יותר הוא התוכן הדומה, במיוחד אם כל האתרים הללו מובילים את הגולשים פחות או יותר לאותם יעדים (עמודי מוצרים, למשל).

כאשר גוגל מזהה מקבץ כזה של אתרים, ההתייחסות אליהם עשויה להיות אחת משתי אפשרויות: האחת היא להציג תוכן של אתר אחד בלבד מתוך מקבץ האתרים; והשניה היא לא להציג את התוכן של אף אחד מן האתרים אלא להוריד את הדירוג של כולם.

בסיכומו של דבר, ההמלצה של מולר לאותו גולש שהעלה את הנושא הייתה שבמקום לדאוג לריבוי האתרים על אותה כתובת IP מוטב יהיה להתמקד בשיפור התוכן בכל אחד מן האתרים על מנת להפוך אותו לייחודי יותר ופחות דומה לאחרים. ככל שהם יהיו שונים יותר ויפנו למקומות אחרים, כך הדירוג שלהם ישתפר – וזאת ללא קשר לכתובת ה-IP שלהם.

2 טיפים להתמודד עם כתובות IP במסגרת אחסון אתרים

  1. פיצול כתובות IP ברמת נושאים שונים – במספר חברות אחסון אתרים ניתן להזמין כתובת IP נפרדת לכל קבוצת אתרים, ההמלצה שלי היא פשוט לייצר פיזור נושאים על אותו IP.
  2. פיצול שרתים/חברות אחסון – גם סחבאק נוהג להפריד את האתרים שלו בשרתי אירוח שונים, במטרה לייצר נוכחות נפרדת לאתרים ולהימנע ממצב של רשת אתרים אחת.

כרטיס צהוב

עונשים בגין רשת אתרים (חוות קישורים) כתובת IP זהה (זהירות)

התוצאה הצפויה בדרך כלל איננה ענישה, אלה אם ממש, אבל ממש הגזמתם :), יצא לי להתנסות בירידה מוזרה באתר שאני מקדם בתחום המשפטי, אחד מהנושאים שלקחתי בחשבון הינו שינוי כתובת IP, לאחר ביצוע מספר פעולות בנוסף לשינוי כתובת IP (הפעולה המרכזית) הצלחנו להחזיר את הדירוג הגבוהה לאתר.

נכון שזה לא מעיד בהכרח שזו הנקודה, ניתן לדמות את המצב ממש למשחק כדורגל, כאשר בתהליך של רכישת קישורים אתם מייצרים למעשה מיני "עבירה", אומנם למקצוענים שבנינו שיודעים להסתיר את הידיים, הרגליים, לחייך שהשופט רץ לעברנו עדיין אין מנוס מהסתרת כתובת IP, לכן בדרך כלל הסימון הצהוב עשוי להיות הנקודה שבה אתם צריכים לחשוב טוב, להיזהר, במצבים קיצוניים ביותר, יש גם מקום לכרטיס אדום.

מספר אתרים על אותו IP

לסיכום:

לדקדקנים שבנינו, כתובת IP הינו נתון שראוי להתייחס אליו ברצינות, יחד עם זאת לא לחשוש יותר מדי, רק לנקות באמצעי זהירות, בבדיקה נכונה.

באווירת המונדיאל הטיפ שלי הוא:

שחקו אגרסיבי אבל חכם

קידום אתרים בגוגל למעלה