קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
איך מתחילים לעבוד עם SEMRUSH – המדריך המלא למתחילים
מדריך SemRush

איך מתחילים לעבוד עם SEMRUSH – המדריך המלא למתחילים

איך משתמשים ב- Semrush ולמה הכלי הזה עשוי להיות מרכיב חשוב בתהליך קידום אתרים מקצועי.
התוכנה מלווה אותי ואת הצוות שלי בדרך להצלחה במגוון תחומים ועם מגוון מותגים. כך שאם עד היום לא פתחתם חשבון, הגיע הזמן! מדובר בתהליך פשוט, קל ונוח וגם העלות אל מול התועלת היא מצוינתץ

אבל רגע, מה זה בכלל Semrush ובמה זה יכול לשפר את החוויה שלכם כאנשי שיווק? תראו, זה לא סוד כי תפקיד מחלקת השיווק בכלל והשיווק האינטרנטי בפרט רק הולך וגדל עם השנים. ככל שיש יותר פלטפורמות ויש יותר אפשרויות, כך מצופה ממנהלי השיווק להשתלט על כל הערוצים, לנתח להוציא דוחות ולשפר את המצב כדי להגדיל את ההכנסות.

אבל האם אפשר לעשות את זה באופן ידני? אם לומר את האמת? לדעתי לא, לא אם רוצים לעשות את זה טוב. אני לא מאמין שבן אדם אחד יכול לנהל בצורה ידנית שלל פלטפורמות שונות ובדיוק בשביל זה, יש תוכנות כמו Semrush, לעזור לכם לעשות את זה בצורה הטובה ביותר, תוך שיפור מתמיד.

ההתמחות של Semrush היא שיפור השיווק במנועי החיפוש, גם ברמת הקידום האורגני וגם ברמה הממומנת, כאשר המטרה העיקרית היא לשפר את התוצאות שלכם. במדריך הבא אעבור שלב שלב בצורת העבודה האידיאלית (לדעתי) עם Semrush. יאללה בואו נתחיל👇

קבלו השוואה – בינכם לבין המתחרים שלכם בתחום

לפני שאנחנו רצים לתוכנית פעולה, אנחנו קודם כל צריכים להבין מה המצב הנתון היום ומה אנחנו צריכים לעשות כדי לשפר אותו. כלומר ניתוח מצב קיים. לכן, בשלב הראשון אני רוצה שתבינו מה המצב שלכם ביחס למתחרים שלכם. באמצעות Semrush תוכלו להתממשק לאתר שלכם, למדיה החברתית, לחשבונות פרסום שונים ועוד. בעצם תוכלו לבחור 11 פלטפורמות שונות שבאמצעותן תוכלו להעביר מידע רלוונטי וכך Semrush תוכל לאמוד את מצבכם ברשת מבחינת מודעות ונוכחות ולתת ריג'קטים.

בנוסף לכך, תוכלו לגלות איפה אתם עומדים מבחינת מילות מפתח רלוונטיות לתחומכם, מה איכות התוכן הקיים אצלכם, מה האיכות של ה-SEO הטכני ומה נדרש לתקן וכמו כן, לנתח גם קישורים נכנסים כמובן שהם חלק משמעותי בפעילות ה-SEO שלכם.

מה אפשר למדוד עם SEMRUSH?

אחרי שלרלרתי על כמה הוא חשוב, בואו נדבר על מה הכלי הזה יכול לעשות בשבילנו?

איך מודדים את איכות ה-SEO הטכני של האתר?

כמו שאתם בטח כבר מכירים, SEO מורכב מ-3 זרועות: SEO באתר, SEO מחוץ לאתר ו-SEO טכני. איכות ה-SEO הטכני היא סופר חשובה, היא זאת שמנחה את את גוגל מה לסרוק באתר ואפילו איך לסרוק אותו. ה-SEO הטכני הוא בעצם ההנחיות של גוגל וזה הדבר הראשון שגוגל יחפש בעת סריקת האתר. שימו לב, חשוב להבין שיש תקציב סריקה לגוגל, אם לא תכוונו אותו ייתכן שהוא יסרוק ויאנדקס תכנים שאתם לא בהכרח הייתם רוצים שהוא יסרוק. לכן, חשוב מאוד להשלים את שלב ה-SEO הטכני.

באמצעות SEMRUSH תוכלו לאתר בעיות ב-SEO הטכני בקלות וביעילות. התוכנה בעצם תסרוק את האתר ותקבלו לאחר מכן ביקורת מלאה עם כל הכשלים הקיימים כרגע ואפשר לטפל בהם כבר מחר בבוקר ולשפר את התוצאות, איך זה נראה?

Semrush בעצם נותנת ציון לאתר שלכם לאחר הסריקה ומאפשרת לכם להבין עד כמה האתר שלכם "תקין" בסולם של 1-100% כאשר המטרה מן הסתם להגיע ל-100%.

דרכים נוספות למדוד נוכחות בדיגיטל

כמו שבטח הבנתם כבר, מי שלא נמצא במרחב הדיגיטלי כאילו הוא לא קיים בכלל. אין מה לעשות, יותר ויותר אנשים נמצאים במרחב הדיגיטלי וזמני השהייה שלהם שם רק הולכים וגדלים. איך אפשר לבדוק את מידת הנוכחות שלי בעזרת Semrush?

תבדוק מה השינוי שקורה? בצעו השוואה בין הנתונים של האתר לפני שהעליתם מאמר ואחרי שהעליתם מאמר. אם לא תבדקו את התוצאות לא תדעו מה עבד ולא תדעו גם איך להשתפר.

תמדדו את המעורבות במדיה החברתית. גודל הקהל והצמיחה אל מול המתחרים משמעותית ומציגה תמונת מצב כלשהי מבחינת העדפת הגולשים. כמובן שרק אם הנתונים אמיתיים ובאמת מדובר על לקוחות פוטנציאלים. כמו כן, מדובר בהקשר של נוכחות בלבד.

בדקו את כל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם ביחס למתחרים שלכם. כך תוכלו לזהות מה נקודות החולשה שלכם.

שלב 2 – הכל כתוב בדו"ח

אין כמו דו"ח טוב כדי לקבל תמונת מצב 🙂 בדרך כלל, בדומה לתחומי שיווק אחרים, דו"ח ה-SEO או ה-SEM יוגש אחת לחודש. אבל, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לבדוק את התוצאות רק אחת לחודש נכון? בגדול, אני מאמין שלחכות 30 יום על מנת להבין מה קורה זה מאוחר מדי. לכן, ההמלצה שלי היא לעשות דוח מקוצר מדי שבוע ולהבין איפה אתם עומדים אל מול היעדים שהצבתם לעצמכם. לא הצבתם יעדים? אז איך תדעו מה היא הצלחה מבחינתכם? יעדים זה הדבר החשוב ביותר וזה מה שצריך ללוות אתכם ואת החשיבה שלכם לאורך הדרך ואני אגע בזה ממש עוד מעט.

אחת הסיבות שאני אוהב את העבודה עם SEMRUSH, זה כי אפשר לייבא את הנתונים ישירות מה"ביקורת" שקיבלתם לאחר סקירת האתר. כך בעזרת ווידג'טים סופר נוחים ויעילים, תוכלו ב- Drag&Drop להעלות קבצים לאתר בקלות. במילים אחרות, תחשבו איזו מתנה זאת ביקורת מסודרת המוצגת במסמך הכולל את כל הליקויים שיש לכם. בלי עלויות פרסום והגדלת תקציב, בלי השקעה לטווח הארוך, לשפר את התוצאות בצורה פשוטה קלה ומהירה.

שלב 4 – תגדירו מטרות

אז הבנתם מה קורה באתר שלכם, קיבלתם רשימת ליקויים, אפילו תיקנתם את הכל ועשיו, יאללה אפשר לעלות לכיתה של הגדולים ולהתחיל להתקדם למעלה. התחלתי לגעת בזה קודם ועכשיו אקדיש לזה חלק שלם – הגדרת יעדים ומטרות.

על מנת להגיע למקום אליו אנחנו שואפים אנחנו צריכים קודם כל להבין מה הוא המקום הזה, ע"י הגדרת מטרות מדידות ומספריות שאפשר לאמוד אותן. נכון אני יודע שזה טכני, אבל ככה אפשר לתאם ציפיות.

שימו לב, העסק שלכם הוא ספינה אחת ולכן, כל הכלים שאיתם אתם עובדים צריכים לשרת את המטרות העסקיות שלכם. לדוגמא, אם עכשיו הכנסתם מותג מחו"ל ואתם צריכים להשקיע במודעות, זה חלק מהמטרות העסקיות שלכם ללא ספק, כאשר מחלקת השיווק היא המחלקה אשר מובילה את זה.

חשוב מאוד לבנות את עמוד הבית באופן כזה שהוא מוביל את הגולש לעבר המסע הצרכני שאתם רציתם, בין אם זה במטרה לרכוש מוצר, להשאיר פרטים ועוד. אז אילו מדדים אפשר להגדיר ל-SEO? הנה כמה דוגמאות:

אתר איטי ביחס לממוצע. השאיפה היא לשפר אותו ב-20% לפחות לאחר טיפול בשגיאות הקיימות.
לפי הנתונים של SEMRUSH זיהיתם שהאתר שלכם נמצא ב-20 המקומות המובילים בכ-10 מילות מפתח, אך הוא לא מגיע באף קטגוריה ל-5 המובילים. תוכלו להציב לעצמכם מטרה להגיע ב-5 מילות מפתח הכי רלוונטיות עבורכם ל-5 המקומות הראשונים.

שלב אחרון – אתר, שפר הופעתך!

יאללה אחרי שהצבתם את המטרות, הגיע הזמן להתחיל לכבוש אותן אחת אחת. אז איך SEMRUSH יכולים לסייע בכל מה שקשור לנוכחות שלנו? מה תכלס אפשר לעשות?

אז ככה, ל-SEMRUSH יש חבילה חינמית וסופר יעילה שתוכל לתת לכם אחלה התחלה. תוכלו למצוא שם תשובות לשאלות כמו:

איך לשפר את הציון של האתר? איך לשפר קידום אתרים מקומי? איך לנתח מילות מפתח וקישורים נכנסים של המתחרים שלי? איך מוצאים מילות מפתח בתחרות נמוכה? אילו פתרונות שיווקיים ניתן למצוא ב-SEMRUSH ועוד.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?