חווית משתמש user experience UX

מהי חווית משתמש או במילים אחרות U-X) user experience)?

חווית הגולש באתר נוצרת כאשר הוא מתמודד עם העיצוב והתוכן, לחצנים באתר, אווירה כללית.

למעשה החווית נוצרת כאשר נכנסים לאתר אינטרנט ונוצר קשר בין המידע שהגולש דורש באתר לבין הממשק, הקשר בניהם הוא ה (User Interface) ממשק המשתמש.

איך לבנות חווית משתמש נכונה לאתר?

בשביל לענות על השאלה בצורה פשוטה חילקתי את שאלות המשתמש ל-3 שאלות מרכזיות – מענה ברור וחד ישפר את חווית המשתמש באתר בקלות:

לאן הגעתי?

על האתר להיות ברור עם טקסט בחלק העליון של האתר

מה יש לאתר להציע לי?

בין עם זה אתר תוכן, תדמית, מכירות, הבלטת השירותים/תוכן/מוצרים בצורה ברורה ונגישה יעזרו לגולשים שלכם לצבור חוויה חיובית.

מה יוצא לי מזה?

תנו לי כל מוצר/שירות/תוכן ואראה לכם כיצד יש לגולש ערך, חשוב להבליט אותו בצורה ברורה, באזורים רלוונטים לגולש לדוגמא:

אתר תוכן שפונה ללקוחות BTB – אזכורים של משמעות התוכן עבור העסק, שימוש בתוכן, תוכן ערכי עשויים להחזיר את הגולשים, כמובן חשוב שהוכן יהיה הולם באותה נשימה.

אתר מוצרים – אזכורים של מסרים כמו – זמן הספקה, מחיר, איכות ועוד.

מה ההיבדל בין UI  לבין UX?

חווית המשתמש באתר אינטרנט או באפליקציה או בכל מערכת שהיא, היא נגזרת ישירה מאיכות ממשק המשתמש.

חווית המשתמש כפרמטר לקידום אתרים

מהניסיון שלי לחווית המשתמש באתר ובמיוחד במובייל יש השפעה על יכולת האתר לטפס גבוהה בתוצאות האורגניות.

למעשה זהו פרמטר מאוד רחב, שמתייחס לעשרות ולפעמים מאוד  פרטים קטנים באתר:

אני נוהג להתייחס לפרמטר הזה כאל כדור שלג חיובי >> תחשבו על זה ככה, גוגל מחפש להציג בתוצאות החיפוש כמה שיותר אתרים רלוונטים בשביל שיחזרו לחפש בו אנשים (לא שיש פתרון חילופי לגוגל), פרמטר של לקוחות חוזרים לאתר עשוי לתרום ולהשפיע על סמכות האתר.

לסיכום:

כאשר החלטתי לספק פתרון של קידום אתרים איכותי בגוגל, שיווק באינטרנט בצורה יותר רחבה, יצירת אתר עם חווית משתמש ברמה גבוהה הינה חלק בלתי נפרד מהתהליך ואולי המשמעותי ביותר, אל תחסכו בכסף שזה נוגע לחווית המשתמש הפרמטר הזה רק יילך ויתחזק בשנים הקרובות.