קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
יצירת תוכנית תוכן
יצירת תוכנית תוכן

יצירת תוכנית תוכן

למה תוכנית תוכן מותאמת לקידום אתרים היא חשובה?

לא כל התכנים מקבלים דירוגים גבוהים בחיפוש האורגני של גוגל. רק תכנים שמיועדים עבור הגולשים – כאלו אשר הגולשים מחפשים בגוגל, עתידים לקבל תנועה אורגנית.  לא מעט קרה ששמעתי את הלקוח: "אני מקפיד לעלות תוכן ולכתוב.." במקרים רבים התוכן וההשקעה תזרק לפח במקרים קיצוניים אפילו יכולה ליצור בעייה של עמודים כפולים ולא ברורים מבחינת המנוע חיפוש.

איך ליצור תוכנית תוכן?

כאשר אנחנו רוצים ליצור תוכנית תוכן מיטבית, המטרה העיקרית היא להביא למשתמש את מה שהוא מחפש. אם במקביל אנחנו משתפים חוויה ממקור ראשון, תובנה ייחודיות, או מומחיות בתחום זה אפילו טוב יותר.

בואו נצא לדרך!

ליצירת תוכנית תוכן מקצועית דברו איתי עוד היום

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    לבחור נושא אטרקטיבי

    אז אם ביצעתם מחקר מילות מפתח איכותי בטוח שמצאתם מילים בעלות נפחי חיפוש גבוהים. פרט לנפחי החיפוש שהם משמעותיים כדאי לבדוק פוטנציאל מסחרי, ועד כמה קשה יהיה להיות מדורגים על הביטוי.

    לאחר מכן, נבדוק כמה Backlinks יש לאתרים שמדורגים גבוה במנוע החיפוש, ואם נגלה שלא יותר מידי, אפשר להגיע למסקנה שזה ביטוי ותוכן מצוין.

     

     

    ניתוח כוונת משתמש – User intent

    איתור כוונת משתמש זוהי אומנות של ממש, יש הבדל משמעותי בין מקדם אתרים מקצוען שחוקר ומבין את הראש של הגולש לבין מקדם אתרים שלא משקיע בזה אנרגיות ומניח הנחות, זה דורש העמקה במצבים שבהם נרצה לתת ערך מקסימלי לגולש.

    הביטויים הכללים בהרבה תחומים הם שילוב של כמה פרופילים שונים שמחפשים למשל:

    "קידום אתרים"

    האם זה מקדמי אתרים שרוצים לראות מי ראשון?  אם כן האם זה כולם?

    האם זה מי שרוצה לחקור/ללמוד את התחום?

    האם זה לקוחות שמחפשים שירות?

    בדרך כלל התשובות שתקבלו יכריעו את זווית התוכן שיוצג ויופיע בעמוד.

    הביטוי כוונת משתמש פשוטו כמשמעו – מה שהמשתמש התכוון אליו. המשמעות של ניתוח כוונת משתמש היא הבנה של מה המשתמש רוצה למצוא. זה חשוב מכיוון שהסיכויים לקבל דירוגים גבוהים יותר תלויים בהבנה זו.

    זהו מי הלקוח שמקליד ובאיזה מצב הוא נמצא..

    בחלק מהביטויים קל יותר להבין למה התכוון המשתמש ושם הפגיעה קלה יותר.  לדוגמא, קל להבין שאנשים אשר מחפשים מתכון לפשטידת בטטה רוצים לקבל מתכון מסודר ומפורט.

     

    עם זאת, קיימים ביטויים אחרים שכוונת המשתמש לא ממש ברורה לדוגמא הביטוי Ocd שמציג תוצאות שונות, הן של המסעדה והן של הפרעה.

     

    אז איך תצליחו לנתח כוונת משתמש בצורה נכונה?

    סוג התוכן: בדקו אילו תוצאות עולות ראשונות בחיפוש בגוגל. האם מדובר בעמודי וידאו, בלוג, מוצר, עמודי קטגוריה, או עמודי נחיתה?

    בואו ניקח לדוגמא את הביטוי 'איך להחליף גלגל?' ניתן לראות בקלות שהתוצאות הראשונות שעולות הן וידאו ולאחר מכן תוצאות של בלוג. בקלות ניתן להבין שאם תרצו לקבל דירוגים גבוהים עם סוגים אחרים של ביטויים, יהיה לכם קשה מאוד עד בלתי אפשרי

    תיאור הדפים והשירות המוצע

    בדקו איזה סוג של תיאורים מקבלים התוצאות הראשונות בגוגל. אנחנו יכולים לראות בקלות שמתוך עשרת התוצאות הראשונות 9 מהן מספקות שירותי החלפת מצבר עד הבית – ניתן להניח בקלות, שכוונת המשתמש לפי גוגל היא החלפת מצבר עד הבית – ולכן אם אנחנו רוצים להיות מדורגים גבוה בביטוי הזה – נצטרך לספק שירותי החלפת מצבר עד הבית, ולכתוב זאת בתיאור.

    הוכח שאתה מקצוען

    חלק עיקרי מהאלגוריתם של גוגל בודק האם התוכן נכתב על ידי מומחים. אבל חשוב לי לציין שהעניין הזה יותר משמעותי כאשר עוסקים בתוכן שעוסק בבריאות, שמחה, רפואה וכיוצא בזה. ככל ואתר שלך עוסק באחד מהנושאים הללו חשוב שתהיה מומחה בתחום שעליו אתה כותב (או לכל הפחות שתתן למומחה לעבור על התוכן לפני שהוא עולה לאוויר).

    כתוב על הנושא במלואו

    אז גם לאחר שניתחת את כוונת המשתמש, והוכחת לגוגל שאתה מקצוען עוד יש דרך כדי לדבר על כל הנושאים שאותם המשתמשים רוצים למצוא, כי עד עכשיו לא באמת חשפנו הכל.

    אז קחו שני דרכים שיעזרו לכם להבין זאת בצורה טובה

    • חפשו דמיון בין דפים שמדורגים גבוה במנוע החיפוש – כותרות משנה דומות, אנקורים שמוציאים למאמרים נוספים, יעזרו לכם למצוא את הנושאים המשלימים לכתיבה.
    • חפשו מילות מפתח דומות עליהן הדפים שממוקמים קבוע במנוע החיפוש מדורגים – לרוב זה עשוי לעזור לכם למצוא נושאי משנה – ואם אחרים מדברים עליהם אז כנראה שהם רלוונטים.

    מקוריות!

    בואו נהיה כנים.. כל המתודולוגיה הזו היא לא באמת מספיקה אם לא תהיו מקוריים. בסוף, אם התוכן לא יהיה מקורי ובעל חשיבה עצמאית, זה פשוט יהיה העתקה, ולא ייתן ערך מוסף למשתמש. ואז לא יהיה שיפור אמיתי בדירוגים.

    אז איך תצליחו להיות מקוריים אתם שואלים? אלו שלושת הדרכים שלי

    • ייצרו ערך מוסף: נסו להתייחס לדבר מה שאליו המתחרים שלכם לא התייחסו, יצרו הבדלה ביניכם לבין שאר הדפים.
    • דעה ייחודית: לפעמים כדאי להתייחס לדעה ייחודית או נקודת מבט מיוחדת שהאחרים לא מתייחסים אליה.
    • ניסיון אמיתי מהשטח: זה יכול להיות מחקרים שערכתם, רעיונות שעלו לכם, או כל דבר מה שהגיע מכם בלבד.

    אז אחרי שהצלחתם להבין את כל המרכיבים שבעזרתם ניתן ליצור תוכן איכותי שיקבל דירוגים גבוהים במנועי החיפוש בגוגל השלב הבא הוא ליצור את תוכנית התוכן עצמה.

    אז מהי תוכנית תוכן וכיצד היא צריכה להיראות?

    תוכנית התוכן לאתר היא בעצם המסמך שמאגד את כל התוכן שאנחנו רוצים ליצור לאתר על פני תקופת זמן מוגדרת מראש. אפשר לחשוב על חודש קדימה, חצי שנה קדימה, ואולי שנה קדימה, הכל תלוי בפרויקט, ובהבנה של המטרות העסקיות. חשוב לציין שאין טווח זמן אחד שהוא נכון!

    מה תוכנית התוכן צריכה לכלול

    • שם המאמר – העמודה הראשונה צריכה להתייחס לשם המאמר שאותו אנחנו רוצים ליצור.
    • הביטוי המרכזי – מה הביטוי אותו אנחנו 'מטרגטים' במאמר הנ"ל – משמע, על איזה ביטוי אנחנו רוצים שהמאמר יעלה (זה יעזור לכותבי התוכן שלנו להבין במה להתמקד).
    • ביטויים נוספים – אז כמובן שמאמר לא צריך לטרגט ביטוי אחד בלבד, ואפשרי ואף מומלץ להתייחס לביטויים נישתיים/לונג טיילים נוספים.
    • כוונת משתמש – איזה סוג מאמר צריך להיכתב? אינפורמטיבי, שירותי, מכירתי, קטגוריגיאלי וכיוצא בזה.
    • כמות מילים – בסופו של דבר על מנת שלכותב התוכן יהיו גבולות גזרה ברורים כדאי לנו לספק לו את טווח כמות המילים הרלוונטי.
    • סטטוס – על מנת לשמור על הסדר, אני ממליץ להוסיף עמודה נוספת של סטטוס, שבה ניתן לראות באיזה 'מצב צבירה' התוכן. האם הוא ממתין להזמנה/יצא לכתיבה/מוכן/עלה לאוויר וכו'.

    איך זה נראה בפועל?

    אז ידעתי שתבקשו, לכן מראש החלטתי להכין לכם מסמך של תוכנית תוכן להורדה.

    תוכנית תוכן_ מצברים לאתר

    יש לכם רצון להשקיע ולבנות תוכנית תוכן מקצועית? אני זמין עבורכם 24/6.

    השאירו פרטים או חייגו אליי ואחזור בהקדם.

    ליצירת תוכנית תוכן מקצועית דברו איתי עוד היום

      • מינימום 2 תווים
      • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות
      אודות הכותב
      אייל רחמים
      אייל רחמים

      בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

      קידום אתרים בגוגל למעלה

      רוצים יותר כניסות לאתר?

      מדריך ללימודי קידום אתרים
      רוצים שאבדוק לכם את האתר?