כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
מדריך קידום אורגני באמזון – אתר המסחר הגדול ביותר בעולם
קידום חנויות באמאזון

מדריך קידום אורגני באמזון – אתר המסחר הגדול ביותר בעולם

אמזון הוא אתר המסחר הגדול ביותר בעולם בשווי של יותר מטריליון דולר, והוא מהווה מקור תחרות עצום מול גוגל ופייסבוק. כך תוכלו לקדם את החנות והמוצרים שלכם בצורה אורגנית גם באמזון – מדריך למתחילים.

תוך שנה אחת בלבד, משבר הקורונה גרם להאצת תחום האונליין פי כמה וכמה. המרוויחים הגדולים, בין היתר, היו אתרי המסחר המוכרים – וביניהם כמובן גם אמזון העולמית. בשנת 2020 אחזה החברה בנתח של 10.3% משוק הפרסום בארצות הברית, והיא חזויה להגדיל נתח זה לכדי 11.9% בשנת 2021 וכן 12.8% בשנת 2022.

הכנסות אמאזון

גרף הכנסות אמזון, מקור: statista.com

יותר מ-55% מחיפושי המוצרים בארצות הברית מתחילים באמזון – ולא בגוגל. לאור העובדה שאמזון הגיעה גם לישראל ב-2019, היום יותר מתמיד כדאי לדעת איך להכניס לכיס קצת ממיליארדי הדולרים שהחברה הזו עושה מדי רבעון.

קידום באמזון (Amazon SEO) פועל על בסיס הנחות דומות לקידום במנועי חיפוש באופן כללי, אבל עם נקודות ייחודיות לפלטפורמה האמזונית. כך תעשו זאת.

קידום אורגני באמזון – חיפוש לעומת חנות

בניגוד לקידום בגוגל או בשאר מנועי החיפוש הרגילים, באמזון צריך לבצע קידום אורגני בשני אפיקים במקביל – הן עבור הופעה במנוע החיפוש הפנימי באתר, והן עבור החנות שהקמתם בפלטפורמה (שאמורה להופיע גם בגוגל ובשאר מנועי החיפוש).

למרבה המזל, ניתן לבצע את הקידום בשני אפיקים אלו בבת אחת ובמקביל. האלגוריתם של אמזון נקרא A9 והוא מתבסס בעיקר על המרות – ככל שמוצר שלכם נמכר יותר פעמים, כך הוא יזכה לחשיפה גבוהה יותר. כאשר שאילתת חיפוש מסוימת מובילה למכירה, A9 קושר אותה יחד עם המוצר הנמכר ומאפשר לו להתקדם בתוצאות מנוע החיפוש.

דירוג המוצרים באמזון מתבצע בשלושה שלבים עיקריים:

  • גילוי וזמינות – אלגוריתם A9 מחבר בין המוצרים בחנות לבין החיפושים המבוצעים באתר. כאשר המוצר נכנס לאינדקס עם הביטויים הרלוונטיים עבורו, הוא זמין לחיפוש.
  • רמת שיווקיות – מה הסיכוי שהמשתמש ירצה לקנות את המוצר לאחר שהקליק עליו. כאן ניתן להשפיע באמצעות אופטימיזציה, מחיר, ביקורות ועוד.
  • ציון הדירוג – כל מוצר מקבל דירוג מסוים בהתאם לשני השלבים הקודמים. ככל שיותר משתמשים מחפשים אותו, מקליקים עליו וקונים אותו – כך ישתפר הדירוג שלו עבור אותן מילות מפתח, והוא יקבל יותר חשיפה.

קידום המוצרים כולל מספר שלבים של אופטימיזציה טכנית, בעיקר: מחקר מילים, כותרות ותיאורי מוצר, תמונות, סרטונים, חוות דעת ועוד. כאן המקום לציין שאלגוריתם A9 הרבה יותר פשוט בהשוואה לאלגוריתם החיפוש של גוגל, מה שמקל על תהליך ה-SEO באופן משמעותי.

קידום החנות עצמה בתוצאות החיפוש בגוגל דומה ל-SEO רגיל, עם כמה תוספות:

  • כתובת URL ייחודית לכל מוצר – נוצרת אוטומטית מהכותרת.
  • בניית קישורים – בעיקר אל עמודי המוצרים שאתם רוצים לקדם.
  • ריבוי חוות דעת – הביקורות מוצגות בגוגל באמצעות סכמה כדי שיבלטו בתוצאות החיפוש.
  • מענה לתגובות/שאלות בעמודי המוצר – ייתכן שזה עשוי להופיע גם בגוגל ולספק יתרון כלשהו.

שלבי קידום חנויות באמאזון

שלב 1 – מחקר מילים

אין ספק שמילות מפתח חשובות גם באמזון, אבל חובה לזכור שחשיבותן פחותה לעומת גוגל. הדגש באמזון הוא על מכירות מתוך ביטויים רלוונטיים, ולכן חשוב למצוא את הביטויים הנכונים והממירים ביותר עבור כל מוצר.

ניתן לעשות את מחקר מילות המפתח באמצעות הכלים המוכרים והידועים למחקר מילים (גוגל, אוברסג'סט וכן הלאה), באמצעות ההשלמות וההצעות המופיעות במנוע החיפוש של אמזון, וכן באמצעות כלי ייעודי עבור אמזון שנקרא Scope (בתשלום). אפשרות נוספת בתשלום היא keywordtool.io – המציע גם הוא מחקר מילים ייעודי לאמזון (לצד פלטפורמות אחרות).

קידום באמאזון לחנויות

שלב 2 – כותרות מוצר

אחרי שמצאנו את הביטויים המתאימים למוצר/ים, מגיע שלב האופטימיזציה הטכנית. כאן המקום לציין שכמו בגוגל, גם באמזון אין לדחוף ולדחוס מילים מיותרות במטרה ליצור "צפיפות מילות מפתח". הכותרות מאפשרות לשלב עד 200 תווים בערך, וכדאי לעשות בהתאם לכללי האצבע הבאים:

  • שלבו את מילות המפתח העיקריות והרלוונטיות ביותר למוצר, רצוי עם נפחי החיפוש הגבוהים ביותר.
  • הקפידו לציין את שם המותג של המוצר כבר בתחילת הכותרת, יחד עם שם המוצר המלא.
  • הוסיפו הצעת-ערך ייחודית להגדלת אחוזי ההקלקה (לדוגמה: 50% הנחה).

שלב 3 – תיאורי מוצר

חלק ניכר ממשתמשי אמזון גולל למטה כדי לקרוא את התיאור המורחב, אז לא כדאי לדלג על החלק הזה. נצלו את העובדה שאפשר לפרט ולהרחיב אודותיכם ומה מבדיל אתכם מהמתחרים (הסיפור שלכם), מהן תועלות המוצר למשתמש ומה המוצר פותר, כמה כבר קנו, האם יש אחריות והחזר כספי וכן טיפול בכל התנגדות אחרת שעשויה לצוץ בהמשך.

שלב 4 – תכונות מוצר

כאן המקום לדחוף אלמנטים שיווקיים ולהציג את תועלות המוצר:

  • אם אתם מוכרים "סוללה 9 וולט" הוסיפו גם תועלת כגון "מחזיקה מעמד 3 שנים".
  • הסבירו מדוע תועלות אלו טובות יותר ממה שהמתחרים מציעים.
  • פזרו מילות מפתח עיקריות ומשניות בלי לדחוף בהגזמה.
  • כל הסבר שיווקי ורלוונטי אחר אודות המוצר.

שלב 5 – תמונות מוצר

בלי תוכן ויזואלי אתם עלולים להוריד את אחוזי ההמרה שלכם בצורה משמעותית. אל תוותרו בשום פנים ואופן על מספר תמונות איכותיות של המוצר, מינימום רוחב 1,280 פיקסלים (אבל אפשר גם 2,560). הקפידו שהמוצר יוצג על גבי רקע לבן כדי שיבלוט, ושלבו בתמונה גם משפט או שניים להדגשת תועלת כבר ממבט ראשון.

שלב 6 – סרטוני מוצר

בדיוק כמו תמונות, גם לסרטונים יש השפעה ניכרת על קבלת ההחלטה לרכוש. אם יש באפשרותכם ליצור סרטונים קצרים, עשו זאת בהחלט. זה יכול להיות סרטון אודות המוצר עצמו, אודות המותג, המלצות מלקוחות, פתיחת קופסאות (Unboxing) ועוד.

הסרטונים ניתנים לשילוב הן מתחת לתמונות (יהיה עליכם לאמת את המותג שלכם) והן מתחת לקו הגלילה בקטגוריית הסרטונים הרלוונטיים. ברור שככל שהסרטון יוצג גבוה יותר, מעל לקו הגלילה, כך תגדל השפעתו.

שלב 7 – ביקורות

כמעט כל החלטה לרכוש מוצר או שירות, מלווה כיום במחקר כלשהו שמבצע המשתמש באינטרנט. חלק ממחקר זה כולל גם בדיקת חוות דעת וביקורות במגוון רחב של מקורות. גם באמזון יש לכך חשיבות, למרות שחובה לציין כי הביקורות אינן מהוות פקטור ישיר לקידום מוצלח – אלא פרמטר עקיף.

עודדו כתיבת ביקורות בדפי המוצרים שלכם, והימנעו מביקורות מזויפות כמו מאש – אמזון אינה סלחנית בנושא הזה (בעיקר מכיוון שיש תעשייה שלמה של ביקורות מזויפות, ואמזון כבר תבעה אפילו את פייבר בנושא הזה). כדי להשיג ביקורות אותנטיות פשוט בקשו אותן – באתר שלכם, בניוזלטרים ובכל מקום רלוונטי אחר.

רגע לפני סיום – טיפים נוספים

כבר ציינו מראש שעיקר ההשפעה ניתן למכירות; לכן מומלץ מאוד לא להסתפק רק בקידום הטכני, אלא לבדוק מדי פעם מה קורה גם בחזית הביצועים: כמה מכירות בוצעו בתקופה אחת לעומת תקופה מקבילה, כמה כניסות היו, מהו אחוז ההמרה, האם נוספו ביקורות, מה טיבן (חיוביות / שליליות), תגובה למשתמשים ועוד.

מעבר לכך, אין שום מניעה להזרים טראפיק לחנות גם ממקורות נוספים. זה יכול להיות קמפיינים ממומנים באמזון עצמה (לא ניכנס לכך במדריך הנוכחי), בגוגל ובפייסבוק; זה יכול להיות באמצעות תוכנית השותפים של אמזון או בכל אמצעי אחר שיגדיל את המכירות בחנות.

 

בהצלחה!

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם

ייעוץ בוואטסאפ