קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
עדכונים חמים ב- גוגל מי עלה מי יירד ומה בתכלס מקדם אתרים צריך לעשות

עדכונים חמים ב- גוגל מי עלה מי יירד ומה בתכלס מקדם אתרים צריך לעשות

לאחרונה, ניתן לראות שאתרים איכותיים וסמכותיים נפגעו ואיבדו מקומים בצורה קצת אכזרית וקיצונית. בדרך כלל כשיש עדכון הדיעה הרווחת בקרב מקדמי אתרים היא בואו לא נעשה שום שינויי וניתן לדברים לשקוע, אבל לדעתי מדובר בתפיסה לוקה בחסר.

העדכונים האחרונים הם בגדר שינויים באלגוריתם,  ולכן יש צורך ללמוד את הדרישות והשינויים בגוגל ולהבין אילו פרמטרים השתנו ועל מה כדאי לשים דגש

שינויים במיקומים בביטוי "קידום אתרים"

אנצל את ההזדמנות אפילו שזה לא אופי המאמר שלנו לכתוב לכם קצת את הדיעה האישית שלי על המירוץ להיות ראשון בקידום אתרים, כמי שבשנים האחרונות ראה המון זמן מסך במקום ה-1 בביטוי הזה אני חייב לציין שמבחינת ההשפעה שלו על גיוס לקוחות באופי שאני מחפש לא ראיתי ממנו הרבה, רוב הלקוחות הטובים ביותר הגיעו דרך המלצות בזכות עבודה טובה.

עדיין הביטוי הזה בעל משמעות עסקית ואסביר, הרבה יותר פשוט לקבל אמון מלקוח כשאתה בעצמך מקודם, אחרת אתה עוד אחד שמספר לו תאוריות…וזו די הסיבה היחידה שאני נהנה להיות שם.

אתרי תוכן איכותיים נופלים

אחד מהביטויים שכל מקדם אתרים אוהב לבדוק הוא קידום אתרים כאשר גם שם ניתן לראות תזוזות משמעותיות אתרים בעלי תוכן איכותי כמו של עידן בן אור או של דניאל זריהן שיירדו (אגב דניאל לדעתי האישית עושה עבודה ראויה להערכה בעדכון האחרון ואין לי ספק שיחזור למקומות הראשונים בכל ביטוי לא למהר להספיד והוא אולי אפילו משמש דוגמא לאיך מגיבים במצב של עדכון).

למה זה קורה? איך אתרי תוכן יורדים ואתרים שאין בהם ערך עולים מעל? מבטיח להכול תשובות.

תקציר תמצית לעדכונים האחרונים

בדצמבר ובינואר נחשפנו לשלושה עדכונים משמעותיים: השפעה גבוהה יותר לוותק (אגב גם לזה יש פתרון) ,העדכון השני הצהרה של גוגל שיחל רוחבית הורדה של דירוג מקישורי ספאם, ועדכון דיוק תוכן לכוונת משתמש .

הפעם בעדכון הזה גוגל איבד את זה?

כאשר אני רואה פגיעה באתרים בעלי תוכן איכותי ובעלי סמכות אי אפשר שלא לשאול, האם הקידום האורגני עדיין אפיק שיווק אמין? האם העדכון משרת אינטרס נוסף של גוגל? מה עליי לעשות?

אז למעשה הכנתי לכם מאמר הסבר שינסה לחשוף מה עומד מאחורי העדכונים האלו, ואיך ניתן למנף אותם לטובתנו. אז קדימה! בואו נתחיל

קצת פרופרציות

עוד עדכון הגיע, ושוב אחרי שהאתר שלכם צבר מיקומים טובים מאוד מתחילים לראות ירידות מפתיעות, שמרגיש לנו שהן חסרות קשר למציאות. אז קודם כל תנשמו. עדכונים של גוגל לוקחים לפחות שבועיים, ובמהלכם הוא עושה ׳טסטים׳ במנוע החיפוש ובודק אילו תוצאות צריכות לקבל את המיקומים הגבוהים בגוגל. אוקיי, אבל אם עברו השבועיים (או הזמן היחסי שהוגדר באתר של גוגל עד גמר העדכון) וגם לאחריהם האתר שלכם לא התאושש במיקומים, מה אז כדאי לעשות?

אז הנה כמה פעולות שניתן לבצע כתגובה לרוח העדכונים האחרונים:

גיוון הפקטורים של גוגל עליהם אתם מדורגים

אז כמובן שיש מאות פקטורים שלפיהם מנוע החיפוש של גוגל בוחר מה יהיה דירוג האתרים, והנקודה החשובה היא שלאחר יותר מ-10 שנים בתחום קידום האתרים אני יכול להגיד שהעדכונים העיקריים נוגעים להוספה או מחיקה של פקטורים, ואם תגוונו את ההשקעה שלכם בכל אחד מהפקטורים העדכון יפגע בכם פחות.

לדוגמא אם אנחנו מדברים על העדכון האחרון שחל בסוף שנת 2022 ניתן היה לראות שהוא סבב סביב עולם הקישורים החיצוניים – האלגורתים של גוגל נותן חשיבות בצורה הרבה יותר משמעותית לאיכות הקישורים החיצוניים. אז בנושא הזה ניתן להגיד בפשטות, אם האתרים שלכם התייחסו לגורמים נוספים כמו, קישורים פנימיים, רמת התוכן, וכיוצא בזה – הפגיעה שלכם מהאלגוריתם תהיה פחותה.

בנינו? לא באמת ניתן לדעת באילו פקטורים במדויק יעסוק העדכון הבא של גוגל – ולכן זו הדרך הטובה ביותר להתמודד איתם.

איכות התוכן ודיוק לכוונת המשתמש

אמנם על נושא זה נכתב כבר רבות אבל גם בעדכון שנעשה בשנת 2022 ניתן לראות בבירור שהוא עסק בהתאמת התוכן לכוונת המשתמש ולא למנוע החיפוש. התוכן באתר שלכם צריך לספק ערך אמיתי למשתמשים. השיטות הישנות בהן היו כותבים כותרות שהאתר לא מספק עליהן לתשובה כבר לא יעבדו היום. לפי גוגל, והמחקרים שאנחנו ביצענו בתחום, אתר שלא ייתן ערך אמיתי לגולשים שלו, אלא רק ינסה לקבל דירוגים גבוהים בזכות שילוב מילות מפתח וכותרות, דינו להיפגע בדירוגים.

קישורי ספאם

כמובן, שחלק עיקרי מתעשיית ה-Seo מושתת על קישורים חיצוניים. הנקודה היא שבעבר היה נראה שגוגל ׳התנרמל׳ והבין שגם קישורים שנקנים בכסף, או החלפות קישורים לא בהכרח צריכים להוות קישורי ספאם. לאחרונה, נראה שגוגל התייעל אף בעניין זה. אפשר להגיד עכשיו בבירור – שכל אתר שלא קיבל קישורים מאוד מדויקים לתחום שלו (!) נפגע מהעדכונים של גוגל.

אני לא מנסה לגרום לכם להפסיק להחליף או לקנות קישורים כי אין ספק שזו הייתה ולהערכתי תישאר אחת הדרכים העיקריות לפיהן גוגל מדרג אתרים במנוע החיפוש, אני רק מבקש מכם תהיות מדויקים! תקשרו מאתרים שהנישה ביניהם היא קרובה ככל הניתן. כי אין לנו ספק שהמנוע ימשיך להתחדד.

דיוק האנקורים

ממחקרים שהרצנו על האתרים שלנו, ניתן לראות מגמה ברורה נוספת. גוגל לאחרונה מייחס משנה חשיבות לאנקורים שדרכם מקשרים לאתר. למה הכוונה? אז נכון שפרופיל הקישורים שלכם צריך להיות מגוון ואיכותי, אך זה לא מספיק. האנקור שדרכו אתם מקשרים לאתר שלכם, צריך להיות מדויק ומגוון גם כן. יש צורך לקשר דרך אנקור ברמת הדומיין (seolinks.co.il) אנקור ברמת הביטויים המרכזים שעליהם תרצו שהעמוד ידורג (קידום אתרים) ואנקורים מגוונים וטבעים נוספים כמו קידום אתרים עם אייל, חברה לקידום אתרים וכיוצא בזה. אני מודה, הנושא הזה הוא טיפה מסובך יותר, והייתי ממליץ להתייעץ עם חברה לקידום אתרים לגביו (:

נפגעת מהעדכון האחרון של גוגל? פנה אליי עוד ונעלה חזרה יחד

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    רשתות חברתיות וגוגל עסקים

    החשיבות שגוגל נותן לשיתופים בגוגל עסקים וברשתות החברתיות גדלה משנה לשנה. אני מציע בנוסף לשינויים בתחום ה-Seo להתחיל/להגביר את השיתופים השבועיים ברשתות החברתיות ובגוגל עסקים. זוהי דרך להראות למנוע החיפוש, שאתם פונים בעוד אפיקים, וזה עוזר לכם להרחיב את קהל היעד שעתיד להיכנס לכם לאתר. זו פעולה מהירה וקלה מאוד, שבעיניי עתידה לספק לכם רווח עצום

    וידאו וערוץ יוטיוב

    אז כמו שצביקה פיק אמר ׳העולם שייך לצעירים׳ – ולכן אנחנו רואים תהליך נוסף שגוגל עובר והוא התייחסות משמעותית יותר לסרטוני וידאו ולערוצי יוטיוב. הדור הצעיר והחדש – רוצה הכל כאן ובמהירות. ומה יותר מהר מסרטון על מנת להבין איך עושים פעולה מסוימת? כנראה שכלום. ניתן לראות מגמות ברורות בהן עמודים עם סרטונים מקבלים דירוגים גבוהים יותר. בואו נעשה את זה מעניין אף יותר. תנסו לכתוב כל שאלה שיש לכם שמתחילה במילה ׳איך׳. איך מחליפים גלגל? איך משחקים שח-מט? איך זורקים שלשה? בביטויים מיני אלה, אם תרצו להיות מדורגים במקומות הראשונים – תהיו חייבים לשתף סרטונים, כי זה מה שהמשתמש מצפה לו.

    תמצאו דרכים נוספות להדגיש שאתם אוטוריטה מקצועית

    כמו שאפרט לכם בהמשך – אחד הדברים שאיתם מנוע החיפוש של גוגל מנסה להתמודד איתו זה כתיבת התוכן על ידי הבינה המלאכותית. על מנת להדגיש לגוגל שהתוכן נכתב על ידי בן אדם – ועומד מאחוריו ישות אמיתית מוצע להוסיף תיבת מחבר בתחתית המאמר, שמספר מי כתב את המאמר, קצת עליו, ובעצם גורם לגוגל להבין שיש דמות שניצב מאחורי הכתיבה.

    התאמות עדינות בכותרות

    נסו לראות מה המגמה אליה גוגל מכוון בביטוי בו איבדתם מיקומים. לאחר מכן נסו לעשות התאמות עדינות בכותרות, וכך תוכלו (לפעמים) לזכות במיקומים שלכם בחזרה, ובמהירות.

    אז כמובן, שהלקוחות שלי ממשיכים לשאול אותי מה בדיוק יביא גוגל בשנת 2023, אז כמובן שאני לא באמת יכול לדעת, אבל זו התחזית העיקרית שלי:

    תחזיות לשנת 2023:

    גוגל תמשיך לשחרר עדכונים אגרסיביים

    לאחרונה ניתן לראות המון עדכונים אגרסיביים, וזה פשוט יכול להיות המצב הנורמלי החדש. מה שעושה את השנה הזו שונה כ״כ מהשנים שקדמו לה הם אגרסיביות העדכונים וטווח הזמן הקצר יחסית שיש בין עדכון לעדכון.

    להערכתי, גוגל תמשיך לבחון את האלגרותים שלה פעם אחר פעם, ולשחרר עדכונים לעיתים תכופות יותר. המשמעות בפועל? עוד עדכונים, ועוד שינויים, בפרקי זמן קצרים יותר.

    אז בפשטות למה כדאי לשים לב:

    עדכונים באים אחד אחרי השני באגרסיביות (כדוגמת שני העדכונים האחרונים של 2022)
    כמות העדכונים גוברת
    לגוגל כבר לא אכפת מהרגשות שלכם כבעלי אתרים

    תוצאות ויזואליות יהיו משמעותיות יותר

    גוגל מנסה להתאים את תוצאות החיפוש לדור ה-Z אשר נמצא כל היום בטיקטוק ובאינסטגרם. כדי שמנוע החיפוש של גוגל ימשיך להיות רלוונטי הוא צריך להתאים את עצמו לרצונות ולצרכים של הדור החדש, ולכולנו אין ספק, שהדור החדש ניזון בעיקר מתכנים ויזואליים. ההצעה שלי היא לייחס להם חשיבות עליונה!

    אז בפשטות למה כדאי לשים לב:

    • תשקיעו בתמונות שאתם מעלים
    • תכינו סרטוני וידאו
    • ואל תשכחו שגוגל הוא לא מנוע החיפוש היחידי

    איזה מקום תתפוס הבינה המלאכותית?

    אז בכנות, לאחר שנים רבות של כתיבת תוכן, אני יכול להגיד בבירור שתוכנות ה-AI האחרונות הן ברמה אחרת לחלוטין, והתוכן שנכתב על ידיהן הוא טוב באופן יחסי. עם זאת, להערכתי השינוי בשנת 2023 בישראל הקטנה שלנו לא יהיה כה משמעותי כיוון שהתוכן עוד לא מותאם לשפה העברית

    אתם הולכים לשכוח מהגוגל אנליטיקס הישן

    אז כמו שכבר כתבנו בעבר, ביולי 2023 הגוגל אלניטיקס הישן יעלם, וכולנו נהיה חייבים להשתמש בGa4 – ואלו שלא עדכנו הולכים להצטער על זה (:

    תמיד צריך לזכור, שעל מנת להעריך מה עתיד לבוא, ולהבין מהם הרצונות של הלקוחות שלכם, עליכם לבצע מעקב נכון ומדויק גם בשנת 2023! העצה שלי היא שתעדכנו לGa4 עוד היום

     ה- E החדשה ב E E A T

    אז כמו שכבר כתבנו בעבר המומחיות, הסמכות, ואמינות מהווים פרמטרים עיקריים שלפיהם גוגל מדרג אתרים במנוע החיפוש. לאחרונה נוספה E נוספת והיא Experience=ניסיון.

    אז למה הכוונה? גוגל רוצים לדעת שהתוכן שנכתב על ידי בעל האתר לראשונה, ולא הועתק, שהתוכן מבוסס על ניסיון אמיתי, ועוסק הלכה למעשה בנושא המאמר. נראה שגוגל תמשיך להריץ בדיקות על השינוי החדש באלגוריתם, ונוכל לראות שינויים נוספים בקרוב.

    E.E.A.T

    טיפ נוסף ממני

    טיפ נוסף ממנו הוא להיות ער לעדכונים של גוגל, ולהבין שמידי פעם מנוע החיפוש מריץ בדיקות ולכן אין צורך להילחץ. כאן תוכלו לבדוק האם זהו יום שבו יש שינויים רבים בדירוגים בגוגל (ואז יש פחות סיבות לדאגה) או שדווקא זהו יום רגיל

    לסיכום

    גם אנחנו חווינו במהלך השנים בהן אנו מקדמים את האתרים שלנו המון שינויים וירידה מהמקומות הראשונים. הדבר הראשון והכי חשוב שאני אומר לעובדים שלי הוא שצריך לנשום אוויר, לשמור על רוגע, ושלפעמים לא לעשות דבר – משמעותו לעשות הכי הרבה. אז שיהיה בהצלחה לכולנו, ואני מקווה שהמדריך עזר להתוות דרך נכונה.

    אודות הכותב
    אייל רחמים
    אייל רחמים

    בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

    קידום אתרים בגוגל למעלה

    רוצים יותר כניסות לאתר?

    מדריך ללימודי קידום אתרים
    רוצים שאבדוק לכם את האתר?