קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
זהירות, גוגל תמחק מידע של מליוני אתרים בקרוב – גוגל אנליטיקס 4 מגיע!
גוגל אנליטיקס 4

זהירות, גוגל תמחק מידע של מליוני אתרים בקרוב – גוגל אנליטיקס 4 מגיע!

בשבועות האחרונית בעלי עסקים, ומקדמי אתרים פנו אליי מודאגים ושאלו:

"אייל תמיד אני משווה נתונים של השנה VS שנה שעברה, מעכשיו למתי נבצע השוואה?, יש דרך לשמור את הנתונים? ואיך המעבר מתבצע?, האם כל המידע שבאתר שלי הולך להימחק?"

אקדים בכך שאסיר דאגה מליבכם (: השד הוא לא נורא כמו שהוא נשמע, ואפילו הכנו בשבילכם סרטון מקיף שיסביר לכם מא' ועד ת' כל מה שצריך לדעת על המעבר לגוגל אנליטיקס 4, ואם תעקבו שלב אחר שלב תוכלו לעבור אליו בקלות תוך מספר דקות. בנוסף, הכנתי לכם מדריך קצר שיסביר על היתרונות והשיפורים בגוגל אנליטיקס 4 לעומת הגוגל אנליטיקס יוניברסל.

איך לעבור במהירות לגוגל אנליטיקס 4 (GA4)?


אז מה בעצם היתרונות והשיפורים?

תמיכה ביותר פלטפורמות

קודם כל, ההבדל הראשון הוא שגוגל אנליטיקס 4 תומך ביותר פלטפורמות. הגוגל יוניברסל תומך כידוע רק בגרסת מחשב, והגוגל אנליטיקס 4 תומך גם בגרסת מחשב וגם בגרסת מובייל. חשוב לציין שככל שיעבור הזמן כך התמיכה במובייל תהיה טוב ואיכותית יותר. מבחינתי – שינוי מבורך ומתבקש.

ממשק הדיווח

בנוסף, ממשק הדיווח של הגוגל אנליטיקס 4 שונה באופן משמעותי, לאחר שתעברו אל הגוגל אנליטיקס 4 תתהו לאן נעלמו כל הכרטיסיות והמטריצות, אז זו לא בעיה במחשב שלכם! מדובר בשינויים מובנים בגוגל אנליטיקס 4, שהביאו להורדה ולשיפור של דיווחים שונים.

שיטת המדידה

אם זה לא מספיק שונה בשבילכם, שימו לב שגוגל אנליטיקס 4 גם פועל לפי שיטת מדידה שונה. כלומר, שיטת המדידה המבססת את הנתונים המוצגים בגרסה החדשה היא מדידה מבוססת אירועים, המודדת אירועים ופרמטרים. מבחינת המערכת, כל פעילות המבוצעת על ידי המשתמש- מחושבת כאירוע. זאת כמובן לעומת הגוגל יוניברסל, שמדד כל סשן לשם איסוף המידע. היתרון בכך הוא שיש יותר מידע על כל גולש. לדוגמא events יכולים להיות – לחיצה על כפתורים מסוימים באתר, צפיות בדף, סוגים של המרות, וכו (באנליטיקס יוניברסל נדרשה הגדרה ידנית).

מדידת פרסומות

דווקא בעולמות הe- commerce, הגוגל אנליטיקס 4 פחות מתקדם מאשר הגוגל יוניברסל. הגרסה הקודמת מציעה אפשרויות רבות ומגוונות יותר למעקב ביחס לגרסה החדשה. הסיבה היא שגוגל טוענת כי הגרסה החדשה עדיין לא מוכנה למדידה של צריכת פרסומות ותשדירים. אבל חכו – בהמשך גוגל תשפר גם את מדידת הפרסומות, ותוכלו להנות גם מזה (מבטיחים לעדכן כאשר יקרה).

ניתוח למשווקים

בהקשר למדידת נתונים למשווקים, הגוגל אנליטיקס 4 מהווה קפיצה מדרגה משמעותית. הממשק המשולב מסוגל למדוד ולעקוב אחר נתונים בין פלטפורמות (מובייל ואינטרנט). באופן אישי אגיד שזו הייתה אחת הבעיות באלניטיקס יוניברסל שבו היה קושי לעקוב אחר גולשים שעוברים בין פלטפורמות. בנוסף, הגוגל אנליטיקס 4 משתמש בלמידת מכונה מתקדמת כדי להבליט ולהדגיש למשווקים תכנים ואינפורמציה רלוונטית יותר באופן אוטומטי.

אפשרות Debugging

ישנה אפשרות למסך דיבוג בגוגל אנליטיקס 4 שלא היה קיים בגוגל יוניברסל. האפשרות החדשה מאפשרת לוודא ניתוחי נתונים מממשק הדיווח עצמו באופן ישיר.

אנונימיות הIP

בניסיון נוסף של החברות הגדולות להגן עלינו ועל הפרטיות שלנו, גוגל אנליטיקס 4 גם כן מנסה ללכת שלב אחד קדימה בכיוון הזה. בגוגל יוניברסל, הייתה אפשרות להפוך את הIP לאנונימי. הפונקציה הייתה מבוטלת כברירת מחדל, וניתן היה להפעיל אותה באופן אקטיבי. בגוגל אנליטיקס 4, לעומת זאת, הפונקציה מגיעה מופעלת באופן אוטומטי, ללא כל אפשרות ביטול. מה שבפועל קורה, הוא שהגוגל אנליטיקס 4 הופך באופן מובנה את הIP של הגולשים באתר לאנונימי. את הפעולה הזו הוא מבצע על ידי מחיקת 3 הספרות האחרונות בכל IP, והחלפתן באפסים. לדוגמא:

כתובת הIP שמספרה הוא 193.176.84.299, תהפוך להיות 193.176.84.000

דיווחים בעמוד הכניסה

הגרפים והמטריצות המופיעים באופן טבעי בעמוד הנחיתה של הגוגל יוניברסל, לא מופיעים בגוגל אנליטיקס 4, וזה מורגש. גם אנחנו- כמוכם, רגילים מאד לעמוד הבית שלנו.

עמודי דיווח

עמוד הדיווחים והנתונים היחיד שאפשרי כרגע בגוגל אנליטיקס 4 הוא עמוד אחד בודד. אין אפשרות להוסיף תצוגות נוספות כמו בגוגל יוניברסל, שם הייתה אפשרות להוסיף עד 25 תצוגות בו זמנית.

ספירת משתמשים

הגוגל אנליטיקס 4 משתמש בשיטה שונה לספירת משתמשים. הגרסה החדשה סופרת את כל המשתמשים שברגע נתון מחוברים או בתקשורת עם האתר, לשם ספירת המשתמשים. הגוגל יוניברסל,לעומתו, השתמש בClient ID כדי למנות את כמות המשתמשים הכוללת באתר.

לסיכום,

מנינו כאן רק חלק מן השינויים והחידושים שיש בגוגל אנליטיקס 4 לעומת הגוגל יוניברסל הישן והמוכר. כמובן, ישנם שינויים רבים- את חלקם אנחנו כבר מכירים ולחלקם ניוודע בהמשך. וכמובן גוגל מכניסה ככל שעובר הזמן עוד ועוד שינויים לגוגל אנליטיקס 4, ואנחנו נמשיך לעדכן אתכם.

תזכרו, שום דבר לא מסובך אחרי שמבינים אותו, ואין סיבה להיבהל כי "יצאה גרסה חדשה". זה טבעי שלא כולם מרגישים בה בנוח עדיין, ובשביל זה אנחנו כאן- לעזור ולעשות סדר. תצפו בסרטון, הוא יעזור לכם להבין איך מתקינים את האנליטיקס 4 – ובקרוב נשחרר סרטון שיסביר איך איך להשתמש באנליטיקס 4 בצורה טובה ואיכותית יותר

תרגישו חופשיים, כמו תמיד- לפנות אלינו בכל שאלה, ונעשה את המיטב כדי שתצליחו להבין ולהשתפר (כמו תמיד, ביחד!).

רוצים לקבל הדרכה על האנליטיקס החדש? השאירו פרטים

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות
    אודות הכותב
    רועי זוליכה
    רועי זוליכה

    מחלקת קידום אתרים Seolinks, סטונדט שנה שלישית למשפטים וכלכלה באוניברסיטה העברית, חובב טיפוס, קריאה וכדורגל.

    קידום אתרים בגוגל למעלה

    רוצים יותר כניסות לאתר?

    מדריך ללימודי קידום אתרים
    רוצים שאבדוק לכם את האתר?