כניסת לקוחות
Phone Link Icon 072-3310701
Lang Icon EN
10 טיפים לקידום אתרים אפקטיבי
מחקר מילות מפתח

10 טיפים לקידום אתרים אפקטיבי

קידום אתרים הוא תהליך מתמשך שכמעט תמיד דורש תחזוקה. בין אם זה השקעה בתוכן, בקישורים או בנושאים הטכניים – אין מצב שבו אפשר לנוח על זרי הדפנה לאורך זמן. המתחרים משקיעים לא פחות זמן וכסף באתריהם, וכל ניסיון לשפר מיקומים – שלא לדבר על להישאר באותו מיקום בלי לרדת – הוא כמו שחייה נגד הזרם.

כדי להצליח לעשות זאת ביעילות שתביא גם תוצאות, מומלץ לחרוג מדי פעם משטף העבודה הרגיל – לטובת פתרונות מחוץ לקופסה. הנה כמה טיפים וטריקים שיסייעו לכם בכך.

עשו סקרים ופרסמו באתר

הרשת מלאה עד אפס מקום במיליוני פיסות תוכן שמתפרסמות מדי יום, וכבר קשה למצוא נושא שלא נחרש מלמעלה עד למטה. אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי ליצור תוכן טוב ומעניין, שגם יביא לנו קישורים בסופו של דבר?

היכנסו לכמה קבוצות פייסבוק בנישה הרלוונטית לכם, והשתדלו שיהיו גדולות ככל האפשר (לפחות אלף חברים, אם אפשר). עשו כמה סקרים בנושאים לוהטים ובוערים בתחום, ולאחר שקיבלתם תשובות אגדו את כל המידע לכדי מאמר עומק מקיף, כולל תמונות, שיטת המחקר וכן הלאה.

השיטה הזו לא חייבת להתחיל ולהסתיים רק בפייסבוק. אם אתם מכירים פורומים פעילים בתחומכם, זו אפשרות נהדרת נוספת לעריכת סקרים. כמו כן אפשר לעשות סקר גם באמצעות גוגל טפסים. מומלץ לעשות זאת מדי חודש ולבדוק האם קיבלתם קישור טבעי כלשהו אל אחד הסקרים שלכם. כמובן שלא חייבים לחכות, ואפשר לקשר בעצמכם מתוך אתרים אחרים.

כתבו מאמרי סטטיסטיקה בנישה שלכם

אנשי שיווק, בלוגרים, עיתונאים ורבים נוספים מחפשים סטטיסטיקות בנושאים שונים. שווה לכם להשקיע וליצור כמה מאמרי סטטיסטיקה מקיפים בתחום שלכם, כגון "50 דברים שלא ידעתם על קומפוסט" וכן הלאה. לצד הכותרת הוסיפו את השנה הרלוונטית (2022, 2023 וכו') – והקפידו לרענן את העמוד ואת התכנים מדי חצי שנה או שנה, כדי לשפר מיקומים וטראפיק.

טיפ חשוב: בכתובת ה-URL של העמוד אל תוסיפו תאריכים. ברגע שהכתובת כוללת תאריך, העמוד הופך להיות רלוונטי אך ורק לאותו תאריך – ויהיה קשה לתחזק מיקומים ככל שתאריך זה יילך ויתרחק. עדיף כתובת URL קצרה וממוקדת, ללא מספרים.

השקיעו בתכני זנב ארוך

כווווו-לם רודפים אחרי אותם ביטויים בדיוק; אלו שמוכתבים על ידי כלי מילות המפתח – ובעיקר אחרי ביטויי כסף קצרים וקשים להשגה. אין שום בעיה בכך, אבל במקביל מומלץ להתמקד גם בביטויים קלים יותר, פחותי טראפיק, שיישארו בשלישייה הראשונה בגוגל לאורך זמן – במינימום השקעה.

בדיקה של חברת Ahrefs מגלה כי ביטויים גנריים של 2,000 עד 5,000 חיפושים במקום הראשון בגוגל, מחייבים יצירת 24 קישורי DF כל שנה (בממוצע חציוני). אומנם מדובר בגוגל קום, שם התחרות קשה שבעתיים – אבל יש להניח שנתון דומה תקף גם לגוגל ישראל.

בינתיים שווה לכם להשקיע גם בביטויים הקטנים יותר. למעשה, מומלץ שמחצית מהתוכן שלכם תמוקד בלונג טיילז בעלי סבירות גדולה יותר למיקומים גבוהים. בסופו של דבר, לביטויים הקטנים הללו יש פוטנציאל כפול – הם גם מביאים יותר חשיפות וטראפיק ממה שחזוי במתכנן המילים של גוגל; והם גם הדלת היעילה ביותר להמרות באתר.

אל תקדמו ביטויים שיש להם תוצאות מפה

ככל שגוגל מוסיפה נכסים מתוצרתה בתוצאות החיפוש (ממומן, מפות, קרוסלות ועוד) – כך קטנים אחוזי ה-CTR האורגניים. בדיקה שנעשתה בדצמבר 2021 מגלה שתוצאה ראשונה בגוגל ללא מפות הביאה 24 אחוז הקלקה, לעומת תוצאה ראשונה עם מפות – שהביאה רק 8.66 אחוזי הקלקה.

אומנם נתונים מסוג כזה תקפים גם לכל שאר השילובים של [אורגני+נכס של גוגל], אבל לנסות להימנע ממיקומים בסמוך לכולם – יהיה פשוט בלתי אפשרי. למרות זאת, בדקו מראש אילו ביטויים מציגים תיבת מפות, ואל תתאמצו עליהם מעבר לקיים.

השתמשו בטבלאות

טבלאות הן אחת הדרכים הטובות ביותר לשפר מיקומים בגוגל. לא משנה אילו תחומים אתם מקדמים, תמיד ניתן למצוא את הדרך להציג חלק מהמידע בכל עמוד בצורה טבלאית. זה קצר ולעניין ומסתבר שגוגל מאוד אוהב את זה.

לדוגמה, במקום לכתוב כמה פסקאות עם כותרות משנה – עשו זאת בצורת טבלה של שתי עמודות: העמודה הימנית ביותר תהיה הכותרות, והעמודה השמאלית תכיל את הפסקאות. מומלץ לשלב בראש הטבלה גם תיבות הסבר, כגון "דגם", "עלות" וכן הלאה בהתאם לרלוונטיות.

רצוי שהטבלה תשב יחסית גבוה בעמוד, אם אפשר כבר מעל לקו הגלילה. כמו כן רצוי לא להגזים בכמות הטבלאות בעמוד אחד – ולעשות זאת בצורה הגיונית.

לשיפור מיקומים קיימים – הוסיפו תוכן בסיום העמודים

כולנו כבר יודעים ששדרוג עמודים קיימים משפר מיקומים וטראפיק, אבל הפעם יש לנו טריק קטן שיעזור לכם שבעתיים. במקום להוסיף תכנים במקומות אקראיים בעמוד, תוך כדי הסתכנות בשבירת הפורמט הקיים שהביא לכם תוצאות יפות עד כה – פשוט עשו זאת בסוף העמוד.

תוספת התוכן תסייע להגדלת זמן השהייה בעמוד, וכן תוסיף לכם עוד זנבות ארוכים שלא היו שם לפני כן. כל זאת בלי לסכן את הביצועים שהושגו עד כה באמצעות התוכן הקיים. כמובן שאם אין ברירה וחייבים לעשות באמצע העמוד, הקפידו שזה יהיה באמצעות פסקאות חדשות – ולא בשכתוב פסקאות קיימות, דבר שעלול לסלק תוכן חשוב שעליו נשענים המיקומים.

כתבו פסקאות קצרות כדי להופיע בתשובות ישירות

אחד מסימני ההיכר של תשובות ישירות בגוגל, הוא העובדה שהתוכן המוצג נשלף בדרך כלל מתוך פסקאות קצרות של 40 עד 50 מילים לפסקה. אומנם קצת קשה לשמור על הכלל הזה בזמן כתיבה, אך השתדלו להרגיל את עצמכם לפסקאות קצרות של לא יותר מ-50 מילים.

כמו כן השתדלו שכל פסקה תהיה ממוקדת בנושא שבו היא עוסקת, בצורת תשובה תמציתית שתוכל להופיע בתשובות הישירות בגוגל.

עמודים במיקומים חלשים – לקשר מתוך עמודים חזקים

בדקו אילו עמודים באתר נמצאים במיקומים שהייתם רוצים לשפר (לדוגמה מקום 3 עד 10 או מעבר לכך). לאחר מכן מצאו את העמודים החזקים ביותר באתר שלכם – רצוי מבחינת טראפיק, אבל אפשר גם מבחינת מדדי דומיין כגון DR ב-Ahrefs.

מתוך אותם עמודים חזקים קשרו אל העמודים בעלי הביצועים החלשים יותר. כמובן שיש לעשות זאת בצורה רלוונטית ככל האפשר, ולא לדחוף סתם קישור לתוכן שאינו קשור. מומחים אומרים שבעקבות זאת צפויה עליית טראפיק של 28% עד 52% לאותם עמודים חלשים. נסו בעצמכם.

השתמשו בטקסט עוגן ארוך ומגוון

אחד מהבורות שאליהם רבים נופלים, הוא הבור של טקסט העוגן (גם בקישורים פנימיים ובעיקר בקישורים חיצוניים). אז חוץ מהעובדה שכדאי להתרכז בביטויי מותג במחצית מהקישורים החיצוניים שאתם מייצרים, בשאר הקישורים מומלץ מאוד ללכת על אנקורים ארוכים ומגוונים באופן כללי.

חלוקת האנקורים בפרופיל הקישורים של האתר היא גורם עיקרי בהצלחת הקידום. אם תפלו לבורות המוכרים והידועים של אנקורים מדויקים, אתם עלולים לגלות שכלום לא זז לטובתכם. לא בטוחים איך זה צריך להיראות? בדקו איך נראה פרופיל האנקורים של מותגים גדולים ותבינו מה נדרש מכם.

חפשו ביטויי מתחרים שהגיעו גבוה בלי קישורים

כאן תצטרכו להשתמש בכלי חיצוני בתשלום, כגון Ahrefs או Semrush. הקלידו את ביטוי המטרה שלכם, ובדקו את התוצאות המוצגות בכלי עבור 10 התוצאות הראשונות בגוגל.

טיפים לקידום אתרים

מי מהתוצאות הללו הגיעה לעשירייה הראשונה ללא קישורים כלל? אם יש לפחות שתי תוצאות שהגיע למקום 1 ו-2 גם בלי קישורים – השתמשו בביטוי הזה גם אצלכם באתר. הכינו עמוד רלוונטי כמו שצריך ותנו לו עד חודשיים להגיע למיקומים גבוהים; ייתכן שאף למקום ראשון.

 

בהצלחה!

קידום אתרים בגוגל למעלה
מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?