קידום אתרים לוקאלי

יצירת מעורבות – קידום אתרים לוקאלי ב2018

זה ידוע שגוגל מבצעת עדכונים ושינויים באלגוריתם של מנוע החיפוש שלה באופן תדיר. ישנן סיבות שונות לביצוע העדכונים, אך מטרתה העיקרית של גוגל היא להפוך את מנוע החיפוש ליעיל יותר כך שתוצאות החיפוש המוצגות בפני הגולש יהיו הרלוונטיות והעדכניות ביותר.

בעלי העסקים והמקדמים המקצועיים ערוכים לשינויים שמגיעים מידי פעם ולומדים אותם די מהר, אך שנת 2018 מביאה איתה חידושים ואתגרים מהותיים יותר, כך שבעלי העסקים נדרשים להעלות הילוך בכל מה שקשור להצלחה בתוצאות החיפוש הלוקאלי של גוגל.

אם בעבר (רק לפני מספר שנים בודדות) קידום אורגני התמקד באופטימיזציה למילות מפתח ולהגדלת מספר הקישורים הנכנסים לאתר, הרי שכיום יש צורך בניהול אתר בעל ערך מוסף לגולשים המגיעים אליו.

מספר האתרים הקיימים בכל תחום הוא עצום ולכן הגולשים הפכו לביקורתיים על מנת לא לבזבז זמן שהייה באתר לא רלוונטי או כזה שלא מושך אותם. הגולשים היום מחפשים משמעות ולכן, הדגש הוא על יצירת תוכן איכותי המעורר רגש וצורך בקרב הגולשים לשתף ולהפיץ אותו ברשתות החברתיות, לעשות לייק ולעורר דיון סביב הנושא = מעורבות (engagement).

למרות שרובנו מכירים את המונח מקידום ממומן, היום מומחי קידום אתרים אורגני מסביב לעולם בטוחים כי הengagement יהיה אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על הדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל, למרות שגוגל עדיין לא אימתה זאת רשמית.

קידום אתרים לוקאלי – חיפוש מקומי ושיפור שיטות ליצירת Engagement

בוויעדת PeepCon 3.0 שהתקיימה במרץ 2018 – וועידת מומחי SEO שמתקיימת מידי שנה בפיליפינים, הוצגה הטענה כי כיום תהליכי SEO צריכים להתמקד באופטימיזציה של חיפוש מקומי ובשיפור שיטות ליצירת  מעורבות בקרב הגולשים כדי לתדלק את הביצוע של תהליך קידום אתרים לוקאלי.

בחיפוש המקומי ניתן לפגוש בהרבה ספאם ואחת המטרות של גוגל היא לטפל באותם האתרים ולמנוע מהגולשים להגיע אליהם. המנוע של גוגל כבר יודע לזהות מתי מדובר בספאם ויודע למיין את הדפים בהתאם, וזאת למרות שהמקדמים האלו משתדרגים ומנסים "לעבוד" על גוגל בכל עת.

לשם ההתייעלות במידע המוצג למשתמשים וכן בזיהוי דואר זבל גוגל משתמשת:

  • במדריך של "המיקומים שלך" ולומדת מתוך פעילות המשתמשים: חוות דעת, העלאת תמונות ומידע שאותם מספקים המשתמשים על העסקים המקומיים. כל אחד יכול להירשם למדריך ולזכות בנקודות עבור שיתוף הפעולה.
  • במידע שמגיע מהטלפון – אנשים מחפשים עסקים באמצעות הטלפון החכם. במידה ושירות המיקום פעיל, גוגל יודע להבין אם המשתמש ביקר בבית העסק או לא. כל אחד יכול להירשם למדריך ולזכות בנקודות עבור שיתוף הפעולה

קידום אתרים לוקאלי – חיפוש מבוסס מיקום

כיום תוצאת חיפוש מבוסס מיקום מורכבת מ: מעורבות (engagement) , מידע המגיע משירות המיקום וקידום אורגני מסורתי. כאשר, מסתמן כי בעתיד הקרוב מעורבות (engagement) תהפוך לגורם המשפיע ביותר מבין השלושה שכן, גוגל יכולה להסתמך על המידע ולהבחין בין בתי העסק.

גוגל יודעת המון על המשתמשים בזכות הדאטה שצוברת עם הזמן בכל הקשור לתחומי העניין שלהם – האתרים שמחפשים, סרטונים שצופים, מקומות שבהם מבקרים והדברים שנאמרים בקול. בזכות כל חלקיקי הפאזל גוגל מגדירה את רמת המוערבות של הגולש ומשתמשת בכך במנוע החיפוש.

טיפים ליצירת מעורבות בקרב המבקרים והלקוחות הפוטנציאלים

  • עדכון קבוע של המידע המציג את העסק ברשת, הן באתר והן באתרים מקשרים.
  • הפיכת האתר לידידותי ונוח לשימוש.
  • עבודה עם Google my business – בתור בעל עסק, אפשר ללמוד המון בזכות התוסף שמאפשר לקבל התראות על חיפושים של משתמשים. בעלי עסקים נמנעים מלהשתמש באפשרות הזו וחבל, הלקוח מחפש אותך למה לא להגיב לו?
  • הפצת ניוזלטר מעניין באופן קבוע – תבטיח עניין בקרב הקוראים ותמשוך קוראים חדשים.
  • מיילים של אישורי עסקה – הוסיפו להם ערך מוסף כדי להבדיל את עצמכם גם כאן.
  • שיווק במייל, הפרדה בין משתמשים – בהפצת מידע/ניוזלטר, הפרידו את המשתמשים המחזיקים בתיבת דואר של גוגל לבין משתמשים אחרים כך שגוגל יוכל לעקוב טוב יותר אחר משתמשים בעלי תיבת ג'ימייל ויוכל לבדוק אם פתחו את המייל ולהשתמש בכך בשירותי המיקום.
  • חשוב להבין כי הרשתות החבריות תורמות לקידום אתרים לוקאלי ולכן הקפידו לטפח בהתאם את הפעולות השיווקיות ברשתות החברתיות (יצירת פוסטים מעוררים שיח וכו')
  • שימוש בכלים אוטומטיים (כגון: Zapier) לשם התייעלות בפעולות השיווקיות בקרב הגולשים שכבר ביצעו פעולת מעורבות. מומלץ להמשיך לעודד את אהבתם ע"י מתן קופונים של הנחות וכו'.
  • עידוד השארת תגובות באתר.
  • כחלק משירות יצירת הקשר באתר, חשוב להבין שחלק מהאנשים נמנעים מלדבר בטלפון, כדאי לשקול אפשרות של התכתבות עם נציג/ שליחת הודעה דרך המייל
  • קידום אתרים לוקאלי – עזרו למשתמשים אתר את מיקומכם בזריזות תוך שימוש בלינקים מכוונים (כמו זה של וויז) מקומו אותו בטופס יצירת קשר, תחתית האתר (פוטר) ובמיילים הנשלחים למשתמשים.
קידום אתרים בגוגל למעלה