קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
דרכים לשפר את התוכן בעזרת רגש
תוכן שפונה לרגש

דרכים לשפר את התוכן בעזרת רגש

מה הופך תוכן כלשהו למלהיב, משכנע, כזה שמניע את מי שנחשף אליו לפעולה? האם זהו טיעון מנצח? קונספט נהדר? לא ולא. התשובה היא רגש. גם אם אנשים אינם מודעים אליו, הוא זה שגורם להם לקבל החלטות ומעודד אותם ליישם אותן.

הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בהחלטות רכישה. גם הן מונעות על ידי רגש, כך שאם אתם לא מרוצים משיעור ההמרה של תוכן מסוים באתר שלכם – נסו להזריק לתוכו עוד קצת רגש וראו את ההבדל.

אבל זה לא הכול. רגש יכול לא רק להגדיל מכירות, אלא גם לייצר ולשמר נאמנות למותג; וברגע שתבינו כיצד למנף את הרגש בתוך מכלול הפעולות השיווקיות שלכם, גם התוכן שלכם ישתפר לאין ערוך.

השתמשו בתוכן כדי לספר סיפור

סיפורים הם כלי פשוט ואפקטיבי ליצירת עניין ומעורבות רגשיות בתוכן. אחרי הכל, מי לא אוהב סיפור טוב? כולם רוצים לדעת מה יקרה עכשיו, במיוחד אם הם מזדהים עם הגיבור.

בפרט, סיפורים על העסק שלכם יכולים לעורר ואף לחזק רגשי חיבה בקרב קהל היעד שלכם כלפי העסק: כיצד הוא קם, על אילו אתגרים התגברתם בדרך ואיך אתם פועלים כדי להשיג את היעדים הנוכחיים שלכם.

מנפו את הפחד מפספוס

הפחד מפספוס (Fear of Missing Out, או FOMO בקיצור) מתייחס לעובדה שאף אחד לא אוהב לפספס עסקה משתלמת במיוחד. אם תצליחו למנף את התחושה הזו וליצור בקרב הגולשים מקהל היעד שלכם תחושת דחיפות, הם כבר יפעלו בנדון.

כך למשל תוכלו לשווק מוצר מסוים במהדורה מוגבלת או להציע עסקה כלשהי במסגרת קצובה בזמן. אם תעשו זאת נכון, החשש של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מפספוס ההזדמנות החד-פעמית יהפוך באופן לא מודע לעניין מוגבר במותג ובמוצריו – ויגדיל את הסיכוי שהם יבצעו רכישה.

גרמו לקהל היעד שלכם להרגיש מיוחד

רבים מאיתנו נוטים לקנות מוצרים שונים רק כדי להרגיש מיוחדים יותר, או נעלים יותר, על אחרים. עובדה זו יכולה לשמש אתכם בבניית המותג שלכם: גרו את הרצון שלהם להרגיש מיוחדים, השתמשו בתוכן טוב על מנת לצייר להם תמונה מדויקת של המוצר או השירות שלכם: האיכות הגבוהה, הייחוד, האקסקלוסיביות – והרגש כבר יניע אותם לפעולה הרצויה.

כמובן שכדי לעשות זאת (כמו גם כדי ליישם כל שיטה שיווקית או שיטת קידום אתרים אחרת) עליכם להכיר היטב את קהל היעד שלכם. תוכן שלוחץ על נקודות רגישות אצל סוג מסוים של קהל יעד עשוי להיות חסר ערך עבור קהל יעד אחר, ולכן אל תשכחו לבצע מחקר מעמיק בנוגע לקהל שלכם כחלק מתהליך העבודה המתמשך שלכם.

צרו תחושת שייכות

אנשים אוהבים להרגיש חשובים, שמקבלים ומחבבים אותם. כך נולדו מועדוני הלקוחות למיניהם, וזו הסיבה שתוכן שגורם לאנשים להרגיש חלק מקבוצה כלשהי יכול להיות אפקטיבי מאוד. בין אם העסק שלכם גדול או קטן, תוכלו לנסות ולייצור תחושות חברתיות ורגשיות בקרב לקוחותיכם, תוך חיזוק המותג וטיפול תחושה של בלעדיות סביב המוצרים או השירותים שלכם.

קצת מסתורין יכול להוסיף עניין

בני האדם סקרנים מטבעם, וזו הסיבה בעטיה כל כך הרבה כותרות היום מנוסחות כשאלות: אנשים רוצים לדעת מה התשובה, ולכן הם מקליקים. כלומר, אם אתם רוצים שיותר גולשים יקראו את התוכן שלהם, שאלו שאלה בכותרת וספקו את התשובה לה בגוף התוכן.

לחלופין, אם התחום שבו אתם עוסקים רווי בשאלות שאין להן מענה, נסו ליצור תוכן שייסוב סביבן. תופתעו לגלות עד כמה הגולשים שלכם מתעניינים בבלתי ידוע.

הבטיחו לעזור לקהל היעד שלכם להשיג את מטרותיו

הצבת מטרות ולהישגים אישיים הם נושאים שמערבים הרבה רגש. עבור רבים מדובר בערבוביה של תשוקות, פחדים ותחושות של ערך עצמי, גם כאשר מדובר לכאורה במטרות פשוטות.

אם תצליחו להבין מה הלקוחות שלכם באמת רוצים, זו תהיה הדרך שלכם הישר לרגשותיהם. הציעו להם מה שהם רוצים – והם יראו בכם בעלי ברית. ואז, רוב הסיכויים הם שהרכישה כבר תגיע בהמשך.

נסו לדבר ישירות עם קהל היעד שלכם, בעזרת סקרים או ראיונות. שלבו את הממצאים שלכם בתוכן, הדגישו כיצד המוצר או השירות יכול לעזור לקהל היעד להשיג את מה שהם רוצים מהחיים.

השתמשו בהומור

שיווק הוא לא בדיחה, אבל זה לא אומר שהוא חייב להיות רציני כל הזמן. ההיפך הוא הנכון: שימוש בהומור יכול לחולל פלאים בתדמית של העסק שלכם: צחוק הוא דרך נהדרת ליצור קשר עם אנשים, והוא גם מראה שאתם לא לוקחים את עצמכם יותר מדי ברצינות.

כמובן שעליכם לזכור שקיימים סוגים שונים של הומור, ולא כל מה שמצחיק אתכם יצחיק גם את קהל היעד שלכם ולהיפך. נסו ליצור כמה פיסות תוכן עם הומור וראו איך הקהל שלכם מקבל אותן, אולם היזהרו שלא להיות פוגעניים או חסרי רגישות.

הפתיעו את קהל היעד שלכם

אם אתם תוהים האם מישהו יזכור את התוכן שלכם, נסו להוסיף לו אלמנט של הפתעה. למשל, אם יש בתחום שלכם תפיסות מוטעות או מיתוסים שאפשר לנפץ, או עובדות מפתיעות שאנשים לא יאמינו להן בתחילה.

הפתעה היא דרך נהדרת לגרום לקהל היעד לזכור את המותג שלכם. אפילו טוויסט טוב בסיומו של סיפור יכול לגרום לתוכן שלכם להישאר חקוק בזכרונם של הגולשים גם הרבה אחרי שיצאו מן האתר שלכם.

שלבו טרנדים עכשוויים בתוכן שלכם

שימוש באלמנטים מתרבות הפופ העכשווית יכול להפוך את התוכן שלכם להרבה יותר מעניין עבור גולשים רבים ואף להגדיל את הסיכוי שקמפיין שיווק תוכן יהפוך ויראלי. לכן נסו לחשוב אילו סוגי בידור יכולים למשוך את הקהל שלכם ושלבו בתוכן אזכורים לאלמנטים כאלה – כגון פיסות רכילות לוהטות, ממים, ציטוטים מצחיקים מתכניות בידור וכדומה – על מנת ליצור בסיס משותף עם הגולשים. רק היזהרו שלא לדרוך על אצבעות, לפגוע ברגשות או להפר זכויות יוצרים.

סיכום

הרגש הוא המפתח ליצירת תוכן שיהיה גם זכיר וגם אפקטיבי. הדבר נכון בין אם תעוררו רגש חיובי, כגון שעשוע, העצמה או תחושה של חלק מקהילה, או רגש שלילי כגון חשש מפני פספוס של הזדמנות חד פעמית. נסו ליישם אחד או יותר מן הטיפים הללו בפעם הבאה שתיצרו תוכן חדש, ורוב הסיכויים שתופתעו מתגובות הגולשים שלכם.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?