שיווק באמצעות תוכן הינו סוג של אסטרטגיית שיווק המיועדת למשוך גולשים ולהגדיל את התנועה הנכנסת לאתר או לעמודי נחיתה ספציפיים. אלא שגם כותב התוכן הטוב ביותר עשוי שלא להצליח למשוך קוראים איכותיים (או בכלל) – אם הוא אינו מבין את כוחה וחשיבותה של הכותרת.
כותרת טובה תופסת את העין ואת תשומת הלב. היא מעודדת גולשים להקליק כדי לקרוא את השאר, לעיתים כדי לפתור עבורם בעיה או לענות על צורך כלשהו, ולבסוף היא יכולה להיות האלמנט שהביא להמרתם ללקוחות.
איך כותבים כותרת טובה כחלק מאסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן? הנה כמה כללים פשוטים:
השתמשו במילות מפתח
שימוש במילות מפתח בכותרות הוא דבר חשוב, משום שכך מנועי החיפוש הגדולים דוגמת גוגל ובינג יעניקו לה משמעות רבה (לעיתים יותר מן התוכן עצמו). אגב, אם אין בכותרת הראשית שום דבר שמרמז מהי מהות העמוד או מהו התוכן שבו, סביר להניח שהעמוד כולו לא ייהנה מדירוג גבוה במיוחד.
גרמו לקוראים להסתקרן
יש לכם הזדמנות אחת ויחידה לגרום לגולשים להקליק על הקישור שלכם. בדרך כלל עוזר אם משתמשים במילים בעלות עוצמה כגון "מה קורה כאשר…" ו"אתם חייבים ל…" – וכך הקוראים עשויים לרצות להמשיך ולקרוא את היתר.
אבל היזהרו מקליקבייט…
קליקבייט היא כותרת שמטרתה לסקרן את הקורא בכל מחיר ולגרום לו ללחוץ רק כדי להיכנס לאתר, ובדרך כלל אותו גולש יזכה לאכזבה מכך שהתוכן אינו עומד בציפיותיו. ובכן, הימנעו משימוש בה. אתם עובדים כל כך קשה כדי לבנות אמון מול הגולשים שלכם, אל תהרסו הכל עם כותרת מטעה.
ראו למשל את הכותרת למאמר הזה ממש. זוהי כותרת ישירה ועניינית, הניסוח שלה מיידע את הקורא באשר לתוכן המאמר. זוהי כותרת שמאותתת לקורא כי קריאת המאמר המלא תביא לו תועלת כלשהי, והרי כותרות נועדו בדיוק לשם כך: להעניק לקוראים פתרון לבעיה, ללמד אותם דבר מה או לספק מענה לשאלתם.
מאידך, כותרת מבלבלת עשויה להניע את הגולשים בדיוק בכיוון ההפוך – החוצה מן האתר והישר לזרועותיהם של המתחרים שלכם.
הכירו את הקהל שלכם
אילו סוגי מידע מחפשים האנשים המשתייכים לקהל היעד הפוטנציאלי שלכם? הכותרות הטובות ביותר הן אלה שקהל היעד שלכם ימצא בהן ערך משום שהן עוסקות בו ובצרכים שלו. למשל, "מדריך חינמי לבניית אינפוגרפיקה מצליחה לעסקים".
חישבו במספרים
תוכן במבנה של רשימה נחשב למושך יותר קוראים משום שרשימה מקלה עליהם להבין למה לצפות. כך למשל "5 דרכים להגדיל את מספר הלקוחות" או "10 הצעות לבילוי עם ילדים בחופשת פסח" – כותרות כאלה מסייעות לקוראים להבין למה לצפות מתוכן המאמר ומעבירות את התועלת שבקריאתו באופן נעים ונוח. הן גם רומזות לקוראים האם הם עומדים לקרוא מאמר ארוך או קצר.
השתמשו במילים הנכונות
בנוסף לשימוש במילות מפתח חזקות, שימוש במילים הנכונות עשוי להניע את הגולשים לפעולה. כך למשל מילים כמו "חינם!" או "חדש!" מחד, ומילים הרומזות על דחיפות, ספציפיות ובלעדיות מאידך, כגון "לחצו עכשיו!" או "נותרו מקומות אחרונים!".
משהו קצר וטוב
כותרת קצרה וקולעת מאפשרת לקוראים לקרוא אותה במהירות, ובכך משתפר הסיכוי שישימו לב אליה לפני אחרות. בבואכם לנסח כותרת למאמר, חישבו על שורת נושא של דואר אלקטרוני: אם תרצו לשלוח את המאמר הזה ללקוחותיכם, האם הכותרת שלכם תיכנס בשלמותה לשורת הנושא שאותה יראו הנמענים? סביר להניח שהיא תיקטע והנמענים יראו בתצוגה המקדימה שלהם רק את המחצית הראשונה – ואם כך הדבר, קצרו את הכותרת כך שתיכנס בשלמותה.