קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
דרכים לייעול אסטרטגיית התוכן שלכם
אסטרטגיית תוכן

דרכים לייעול אסטרטגיית התוכן שלכם

יצירת תוכן מעולה היא חלק בלתי נפרד מכל תהליך קידום אתרים אורגני, משום שלתוכן יש חשיבות רבה בדירוג של עמודי אינטרנט בתוצאות החיפוש של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים. עם זאת, כאשר מיליוני עמודים חדשים מתפרסמים באתרי האינטרנט מדי יום, כל אחד עם תוכן משובח משלו, העמוד שלכם חייב להתבלט על מנת לצבור גם קישורים שמובילים אליו; זהו השלב בו צריך להתחיל לתכנן גם אסטרטגיית קידום תוכן בנוסף ליצירת התוכן עצמו.

על מנת להיות יעילה ככל האפשר, אסטרטגיה כזו אמורה לכלול את הנושאים הבאים:

  • תעדוף נושאים על פי רמת המורכבות
  • יצירת שכבות תוכן ואופטימיזציה של קישורים פנימיים
  • הבנת הקישוריות וזיהוי הזדמנויות
  • עדכון ותחזוקה של תוכן קיים באופן שוטף
  • הטמעת כל האמור לעיל באסטרטגיית קידום אתרים

בעלי אתרים רבים מאמינים שפרסום פוסטים בבלוגים יובילו להגדלת מספר הקישורים, לשיפור הדירוג בתוצאות החיפוש ולתנועה מוגברת של גולשים אל האתר שלכם. אולם קידום אתרים אינו עד כדי כך פשוט: התוכן צריך להיות בעל ערך למשתמש על מנת לצבור קישורים, בנוסף לגורמים האחרים שמשפיעים על הדירוג בתוצאות החיפוש, לכן עליכם לבנות מערכת תומכת סביב התוכן על מנת שתוכלו ליהנות מתנועה נכנסת של גולשים איכותיים.

אז איך מתחילים? איך בונים אסטרטגיה מנצחת? להלן דוגמה לאסטרטגיה כזו, אשר הוכחה כיעילה במיוחד ואשר תאפשר לכם להשיג את כל היעדים שצוינו מעלה:

תעדוף נושאים על פי רמת המורכבות

הצעד הראשון בבניית אסטרטגיית תוכן הוא זיהוי הנושאים בהם יעסוק התוכן שלכם. אסטרטגיה אפקטיבית תתחיל במחקר מקדים: התחילו במחקר מילות מפתח ונושאים רלוונטיים לתחום העיסוק של האתר שלכם. לשם כך תוכלו להיעזר במגוון כלים אשר זמינים לשימושכם ברשת.

שימו לב לנתונים הבאים בעת ביצוע המחקר שלכם:

  • נפח החיפושים
  • רמת המורכבות של מילות מפתח ותחרות
  • ערך ומחיר הטראפיק

מה שאתם מחפשים הוא שילוב של נפח חיפושים גבוה וערך גבוה עם רמת מורכבות נמוכה. כל כלי שבו תשתמשו במהלך המחקר יאפשר לכם להשוות את רמת המורכבות של מילות המפתח ושל הנושאים השונים, וכמובן שניתן להשוות גם את תוצאות החיפוש עצמן: אם תיתקלו במותגים ידועים או באתרים חזקים, פירוש הדבר שהתחרות עזה ורמת המורכבות גבוהה; לעומת זאת מותגים באיכות נמוכה או אתרים לא-מוכרים שמופיעים בתוצאות החיפוש פירושם פחות תחרות ורמת מורכבות נמוכה יותר – זהו המקום שבו אתם רוצים להתבסס על מנת למלא את החסר, ועל בסיס מילות המפתח הללו לתכנן את האסטרטגיה שתביא להשפעה הרבה ביותר.

יצירת שכבות תוכן ואופטימיזציה של קישורים פנימיים

בזמן שאתם מתכננים את אסטרטגיית התוכן שלכם, שימו לב להזדמנויות המאפשרות לכם ליצור שכבות תוכן וקישורים פנימיים, דהיינו כיסוי נושאים רלוונטיים ומשלימים במספר עמודי תוכן תוך יצירת קישורים בין העמודים הללו.

מדוע זה טוב? יש לכך מספר סיבות: תוכן שנדון במספר עמודי תוכן שונים בדרך כלל יהיה קל יחסית לבניית קישורים מעמודים שבהם שיעור ההמרה גבוה אל עמודי תוכן שונים לאורך כל נושא; הגדלת נראות המותג שלכם כאשר חלק מן עמודי התוכן הדנים בנושא מסוים יתרמו לנראות שלו בתוצאות חיפוש בעתיד ועוד.

חשוב לשלב שכבות תוכן וקישורים פנימיים בכל אסטרטגיית תוכן, משום שכך ניתן ליצור מבנה אתר יציב שהגולשים המגיעים אליו יוכלו לנווט בו בקלות – וכך גם מנועי החיפוש.

קישורים פנימיים

הבנת הקישוריות וזיהוי הזדמנויות

קישורים הם אחד מן הגורמים המשפיעים ביותר על דירוגו של אתר, ויש להם מספר יתרונות נוספים מעבר לאלה הקשורים בחיפוש.

המושג "קישוריות" מתייחס לפוטנציאל שיש לכל עמוד להיות מקושר מאתרים חיצוניים. כלומר, בבואכם להעריך את הקישוריות של עמוד כלשהו, עליכם לשים את עצמכם בנעליו של גולש ולחשוב מהן הסיבות שיכולות להיות לו על מנת ליצור קישור שיוביל אל העמוד הזה ממקור חיצוני – למשל מאתר אינטרנט אחר, מרשתות חברתיות וכדומה.

מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת הערכת הקישוריות של התוכן:

  • נפח חיפושים למילות המפתח הרלוונטיות. אם אף אחד לא מחפש את התוכן הזה, סביר להניח שאף אחד גם לא ירצה לקשר אליו.
  • מספר הדומיינים הייחודיים המקשרים לתוצאות הראשונות בחיפוש. אם המספר נמוך, גם אתם תתקשו לצבור קישורים מדומיינים כאלה.
  • סוגי האתרים המקשרים לתוצאות הראשונות בחיפוש. סקירה זריזה של העמודים הללו תאמר לכם האם גם אתם תוכלו להשיג קישורים מאותם סוגים של אתרים.

יחד עם הערכת הקישוריות של התוכן שלכם עבור קהל היעד הטבעי שלו, עליכם לנסות ולאתר הזדמנויות ליצירת תוכן מעולה עד כדי כך שהוא יהיה טוב יותר או שימושי יותר ממה שמופיע כרגע בתוצאות החיפוש. לעיתים די במספר שינויים קטנים כדי לעשות זאת: יצירת כותרת שיותר גולשים יחפשו; שיפור ניסוח או מבנה העמוד מבחינת כותרות, תתי כותרת, רשימות וכדומה; קיצור משך טעינת העמוד; העמקה בנושא שכבר נדון והארתו מכיוונים חדשים; פרסום נתונים חדשים ומעודכנים וכדומה.

אפשרות אחרת ליצור תוכן שיהיה טוב יותר מתוכן קיים היא לשקול לשנות את הפורמט שלו: כך למשל יתכן שהתוכן הזה יהיה טוב יותר כסרטון מאשר כמאמר, ואולי כדאי לשלב בו תמונות מקוריות, איורים או אינפוגרפיקה. אמנם לעיתים יהיה צורך בהשקעת משאבים על מנת ליצור את התוכן הזה, אולם בסופו של דבר הבידול וההתבלטות של התוכן שלכם על פני התוכן של המתחרים אמורים להיות שווים את ההשקעה הזו.

עדכון ותחזוקה של תוכן קיים באופן שוטף

רוב אסטרטגיות תוכן ושיווק מתמקדות ביצירת תוכן חדש, אולם אסטרטגיה יעילה באמת תיקח בחשבון גם את התוכן שכבר נמצא באתר – משום שפעמים רבות קל יותר, ואף ואפקטיבי יותר, לעדכן תוכן קיים מאשר ליצור משהו חדש מאפס.

חלק מן השיטות שנמנו בסעיף הקודם יכולות להתאים גם במקרה של עדכון תוכן קיים. כך למשל העשרת התוכן בפורמט נוסף (וידאו, תמונות, אינפוגרפיקה) יכולה לשדרג אותו באופן ניכר, להוסיף לו ערך ולשפר את הקישוריות שלו. דרך אחרת לשדרג את התוכן היא לשנות את הייעוד שלו, כגון לקחת עמוד שאינו מגיע לתוצאות הרצויות עם התוכן שיש בו כרגע ולשנות אותו כך שיתאים לקהל יעד אחר או לצרכים אחרים של אותו קהל יעד.

אחת השיטות הפשוטות ביותר לשמור על רעננות העמודים הקיימים שלכם היא להוסיף לשונית "עודכן לאחרונה" בעמוד שלכם. כך תוכלו לעדכן באופן תדיר את העמוד, לשפר ולפתח אותו לאורך הזמן, וכך לשמור עליו עדכני ותחרותי בתוצאות החיפוש.

קידום אתרים

הטמעת כל האמור באסטרטגיית קידום אתרים

על מנת לסכם את הכל, עקבו אחר הרשימה הבאה כדי להטמיע את הדברים באסטרטגיית קידום האתרים שלכם:

  • נושאים בעלי רמת מורכבות נמוכה:
    – נתחו הזדמנויות המבוססות על נפח חיפושים, רמת מורכבות של מילות מפתח וערך הטראפיק.
    – בחנו את תוצאות החיפוש באופן ידני על מנת לאתר פערים שאתם תוכלו להשלים וכן ביטויי מפתח שבהם התחרות נמוכה יחסית.
  • שכבות תוכן וקישורים פנימיים:
    – תוכן הבנוי בשכבות, חלקים קשורים וחלקים משלימים בכל עמוד, יאפשר לכם ליהנות מיתרונות של פיזור סמכות האתר על מנת עמודים רבים, השפעה חיובית של עמודים בעלי שיעור המרה גבוה על עמודים בעלי שיעור המרה נמוך, הגדלת נראות המותג וכדומה.
  • קישוריות והזדמנויות:
    – העריכו את האפשרויות של העמודים השונים שלכם להיות מקושרים על ידי הגולשים.
    – חפשו הזדמנויות לייצר תוכן שיהיה טוב יותר מזה שיש כרגע.
  • עדכון ותחזוקת תוכן קיים:
    – שפרו ושדרגו את העמודים הקיימים שכבר יש באתר.
    – שנו את הייעוד של עמודים קיימים שאינם פועלים טוב מספיק במתכונתן הנוכחית, כך שיהוו מענה לצרכים אחרים של גולשים אחרים.
    – הוסיפו לשונית "עודכן לאחרונה" על מנת לשמור על רעננות תמידית של התוכן שלכם.
אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?