קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
הכירו את התוסף שמחבר בין ChatGPT לגוגל אנליטיקס 4
תוסף שמחבר בין ChatGPT לגוגל אנליטיקס 4

הכירו את התוסף שמחבר בין ChatGPT לגוגל אנליטיקס 4

הגרסה החדשה של התוכנה למדידת נתוני אתר של גוגל, גוגל אנליטיקס 4 (GA4) עלתה לאוויר. בגרסה הרגילה של גוגל אנליטיקס, וגם בגרסתה החדשה – הרבה מפרסמים מצאו את עצמם מבולבלים מעודף המידע, כאשר הם היו צריכים למצוא רק נתון מסוים בפלטפורמה, ובמקום זאת – מצאו את עצמם עוברים מתפריט לתפריט דרך דקות ארוכות של חיפושים.

גם מפרסמים, שמשתמשים בכלים שונים למדידת התנהגות הגולשים, למדידת ביצועי קמפיינים או תוצאות של מסעות פרסומיים באינסטגרם, מוצאים את עצמם מוצפים מהמידע הרב שקיים.

בשורה חדשה מגיעה לעולם, והיום – כבר לא צריך לחפש בשוטטות מייגעת בין תפריטים שונים! פלאגין חדש פותר בדיוק את הבעיה הזו. הפעם ארצה להציג בפניכם פלאגין שמחולל מהפכה של ממש בטרנד ה-AI שכבר נמצא בכל עבר: הכירו את Avian – הכלי שמשנה את כללי המשחק בתחום של קריאת נתונים מהאתר. החזיקו חזק, החיים שלכם לא הולכים להיראות אותו הדבר 😊

מהו Avian?

Avian הוא כלי שמבצע אינטגרציה בין מערכות פרסום שונות לבין ה-ChatGPT. לעוקבים האדוקים שבינינו, בחודשים האחרונים נוספה אפשרות להוספה של פלאגינים ייחודיים בתוך הצ'אט דרך חנות הנקראת "Plugin Store". כך זה נראה:

בחנות ניתן למצוא כלים שונים ומגניבים במיוחד, כאלה שמאפשרים לבצע חיפוש באינטרנט למשל או לייבא מידע מתוך קבצי PDF. אבל מה שמיוחד כל כך בפלאגין הזה הוא התועלת הכל כך גבוהה שלו בעולם קידום האתרים: Avian הוא כלי שמחולל מהפכה באופן שבו אנחנו ניגשים לכל אחד מהנתונים שלנו באתר – איתו, זה פשוט הופך ליותר קל. מיד נסביר וגם נראה בדוגמה כיצד זה מתבצע.

Avian

איך זה עובד?

בין אם אתם רוצים לבדוק איך נראים ביצועי הקמפיינים שלכם, או לנתח נתונים ספציפיים במיוחד כמו שינוי בכניסות באתר בתקופה האחרונה בקרב פלח משתמשים מסוים, פשוט שאלו את הצ'אט. Avian ישאב את הנתונים מגוגל אנליטיקס (או מכל מערכת פרסום אחרת כמו: מנהל המודעות של פייסבוק, Instagram Insights, גוגל אדס ועוד) וייתן לכם תשובה מיידית על השאלה – בלי להסתבך בתוך מיליון תפריטים. פשוט, קל ומהיר.

עכשיו, הנה החלק היותר טוב: מה שהופך את Avian לכלי יוצא דופן באמת היא היכולת שלו לנהל שיחות בשפה טבעית. יש לכם את האפשרות לשאול אותו שאילתות מורכבות, להחיל מסננים ולחקור היבטים שונים של הנתונים שלכם ללא מאמץ. Avian מבין את השאלות שלכם ומגיב בצורה שיחתית ונעימה. אפשר אפילו להגיב על התשובה שלו ולחפור בנתונים אפילו יותר, מי היה יכול לחלום על זה בכלל לפני כמה שנים?

כל זה פשוט הופך את ניתוח הנתונים לקלי קלות.

בקצרה, אלו האופציות שהוא פותח בפניכם:

  • ייבוא וניתוח משמעויות של מחווני ביצועי מפתח (KPI) מתוך מערכות הפרסום.
  • גילוי תובנות עמוקות באמצעות שילוב של נתונים ממספר מקורות מידע.
  • אינטגרציה בין כל מערכות הפרסום לתוך מקום אחד אינטואיטיבי.
  • אפשרות לקבלת החלטות מושכלת יותר עבור בעל האתר.

מה מייחד את GA4 מגרסת Universal Analytics הקודמת?

גוגל אנליטיקס 4 היא הגרסה החדשנית יותר והמשופרת של גרסתה הקודמת, המציעה מספר פונקציות חדשות וכלי בינה מלאכותית למעקב והבנה של התנהגות הלקוחות, ויכולת לבצע קידום אורגני בצורה טובה יותר. זוהי ההתפתחות האחרונה של טכנולוגיית ניתוח האתרים של גוגל, שמטרתה לספק תצוגה מקיפה יותר של אינטראקציות עם לקוחות. בין היתר, הגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס עושה שימוש בבינה מלאכותית (AI) כדי לעשות שימוש חכם בנתונים ולגבש מתוכן מסקנות ייחודיות עבור מנהלי אתרים, כפי שניתן לראות בתמונות הבאות:

היכולת להפוך מספרים לתובנות, למסקנות ולהמלצות לדרכי פעולה היא בדיוק מה שמשמש כבסיס לחיבור בין גוגל אנליטיקס 4 לתוך פלאגין ה-Avian שמתממשק עם ה-ChatGPT.

איך הפלאגין מסייע לכם ספציפית בעבודה עם גוגל אנליטיקס 4?

גוגל אנליטיקס היא פלטפורמה די מורכבת. את הנתונים הבסיסיים שבה קל לאדם הפשוט להבין, אולם כאשר נכנסים לתפריטים השונים העניינים כבר נעשים מורכבים. גם מקדמי אתרים מקצוענים אינם יודעים תמיד מהי המשמעות של כל דבר בפאנל, ואיך מגיעים לנתון ספציפי שרוצים למצוא. זה דורש מיומנות גבוהה בעבודה עם הפלטפורמה הזו ספציפית, ולכן במילים אחרות – מי שאינו מגיע מהתחום אינו זוכה לקבל מדדים מדויקים מספיק על האתר שלו. בעקבות כך, תוצאותיו עשויות להיפגע. זאת בדיוק המשמעות של הפיכת הדברים לפשוטים יותר באמצעות טכנולוגיית ה-AI.

אחת הסיבות שבגללן בחרנו לכתוב את המאמר על GA4, היא משום שבמהלך השבועות האחרונים אנחנו חווים שני טרנדים עיקריים: האחד הוא הגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס (GA4) שמחליפה את קודמתה ומוסיפה אופציות שונות, כמו היכולת לנטר אירועים (Events) בצורה יותר גמישה, ולהשתמש ב-AI כדי לספק תובנות עמוקות יותר על התנהגות המשתמשים.
הטרנד השני, הוא למעשה זה שנמצא איתנו בערך מתחילת שנת 2023. מדובר על היציאה של ChatGPT, שהביאה אחריה גל של פיתוחים שונים המשתמשים בבינה המלאכותית שלה, לצורך ביצוע משימות מורכבות קוגנטיבית.

התוסף הזה למעשה מהווה הכרזה גלויה וברורה: נגמרו הימים שבהם ניווטנו ללא מטרה בין תפריטים מרובים, ובזבזנו זמן עבודה יקר בחיפושים אחר מספרים ספציפיים. Avian מחולל מהפכה באופן שבו כל אחד מאיתנו קורא את נתוני האתר, והופך את הדברים לנגישים יותר עבור כולם באמצעות שיחה פשוטה וטבעית. ברוכים הבאים לתחילתו של עידן חדש.

על פי דברי קייל דיין, המייסד והמנכ"ל של Avian.io:

"התוסף Avian מאפשר לעסקים קטנים לקבל תובנות לגבי דיווחי 4GA שלהם, מבלי שיצטרכו להיעזר באנשי מקצוע אשר תפקידם הוא לנתח נתונים ברמת הארגון כדי לבנות KPI ארגוני. הפלאגין מפחית את המומחיות הטכנית הנדרשת לשימוש יעיל ב-4GA בכך שהוא מאפשר ל-ChatGPT לעשות את העבודה הקשה עבור המשתמש."

איך מתקינים את התוסף?

ראשית, כדי להתחיל את המסע הזה, תזדקקו לשני דברים – חשבון ChatGPT Plus וחשבון בגרסת ניסיון ב-Avian.io. שתי הפלטפורמות הללו עובדות יחד באמצעות התוסף, ומאפשרות לאתר ולנתוני המדיה החברתית שלכם לקיים אינטראקציה עם ChatGPT.

לאחר מכן, כשתכנסו להתקין את התוסף הזה, תתבקשו ליצור חשבון ולקשר אותו לחשבון ChatGPT הקיים שלכם. אמנם יש צורך בהגדרת חשבונכם מאפס, אך ההרשמה קלה ומהירה.

לבסוף, לאחר שהחשבון שלכם מוגדר לחלוטין וקישרתם אליו את נתוני ה-GA4, תוכלו להתחיל לחקור. שאלו שאלות כמו "מה התוסף הזה יכול לעשות?" והתחילו לשחק כדי לגלות את היכולות שלו!

בואו ניתן דוגמה, איך חוקרים נתונים מאנליטיקס עם התוסף?

בדוגמה הבאה ניתן לראות כיצד שואלים את הצ'אט שאלה והוא משיב עם טבלה מסודרת. השאלה שנשאלה היא "האם תוכל להציג את נתוני האתר השני שלי בחשבון ה-4GA ולפרוס את כמות המשתמשים בחודש שעבר על פי מדינת הגלישה, בתוך טבלה עם זמן השהייה הממוצע בכל אחת מהן ושיעור הנטישה של כל אחת מהן?" שימו לב איזו שאלה מורכבת שאלנו את הצ'אט, ספק אם היינו מצליחים למצוא את התשובה כל כך מהר ועוד לארגן מהם טבלה במהירות כזו גבוהה. ועדיין, שימו לב איך הפלאגין עושה זאת בצורה כל כך מדהימה, דרך התמונה הבאה:

צילום מסך מאתר Search Engine Journal

מה מייחד את הפלאגין הזה מכאלו שדומים לו?

ישנם פלאגינים נוספים, וסביר להניח שעוד יוקמו כאלה שהופכים נתונים לתובנות – אך Avian הוא בולט בנוף, בעיקר לאור המסירות של המפתחים שלו לשיפור מתמיד של תכונותיו. במהלך שלב הניסוי שלו, התעוררו כמה אתגרים בעת מיזוג מדדים שונים לכדי תובנות ספציפיות – וכבר ביום שלאחר מכן, המפתחים פתרו את הבעיה וראו שינוי.

רוצים דוגמאות לשאלות מעניינות נוספות?

בבקשה, הנה עוד כמה רעיונות לשאלות מעניינות שתוכלו לשאול את הצ'אט כדי לבדוק איך הוא מסביר את ביצועי הקמפיין האחרונים שלכם:

  • מהו המספר הכולל של מבקרים ייחודיים באתר שלי החודש?
  • איך נראה שיעור הנטישה מדף הכניסה לשבוע זה בהשוואה לשבוע שעבר?
  • לאילו דפים באתר שלי יש את המעורבות הגבוהה ביותר?
  • מהם מקורות התנועה הטובים ביותר לאתר שלי?
  • כמה משתמשים השלימו רכישה באתר שלי השבוע?
  • מהו זמן השהייה הממוצע של מבקרים כתוצאה מחיפוש אורגני?
  • כיצד קמפיין השיווק האחרון שלי משפיע על התנועה באתר וההמרות?
  • אילו אזורים גיאוגרפיים מייצרים את התנועה הרבה ביותר לאתר שלי?
  • מהו אחוז המשתמשים במכשירים ניידים לעומת משתמשי דסקטופ המבקרים באתר שלי?
  • מהם שלושת המוצרים המובילים שנצפו בפלטפורמת המסחר האלקטרוני שלי?

שימו לב שהכלי עדיין נמצא בחיתוליו, אז ייתכן ששאלות מסוימות לא יוכלו לקבל מענה מדויק – אך אין ספק שככל שיעבור זמן הדברים רק ילכו וישתפרו. ממליץ מאוד להיצמד למגמות ולהתעדכן בכלים החדשים!

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?