קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
דברים שלא ידעתם על הסנקציות הידניות של גוגל
הסנקציות הידניות של גוגל

דברים שלא ידעתם על הסנקציות הידניות של גוגל

עובדה ידועה בענף קידום האתרים היא שבמקרים מסוימים אתרים המבצעים פעולות שמנוגדות לקווים המנחים של גוגל עלולים למצוא את עצמם תחת סנקציות אוטומטיות או ידניות. באירוע שנערך לאחרונה סיפק האנליסט הבכיר של גוגל, ג'ון מולר, הצצה אל מאחורי הקלעים של נושא זה.

גוגל נוטה להעדיף גישה אלגוריתמית

באופן כללי, לדברי מולר, גוגל נוטה להעדיף פעולה של אלגוריתם על פני פעולה ידנית. הסיבה: אתר שעבר על הקווים המנחים ומוסר מתוצאות החיפוש באופן ידני אמנם אינו זוכה ליהנות מפירות ה"עבירה על הכללים" – אולם אתרים אחרים עדיין יכולים להשתמש בשיטות הללו. לפיכך מוטב לגוגל לכתוב אלגוריתם שיזהה אתרים כאלה ויסיר את כולם באופן גורף מאשר להסיר את האתרים הללו באופן ידני אחד-אחד.

המקרים בהם בכל זאת תינקט גישה של סנקציות ידניות הן מקרי קצה שבהם קיימת השפעה חזקה על תוצאות החיפוש באופן שאינו "כשר" אולם לא ניתן לפתור את הבעיה באופן אלגוריתמי. במקרה כזה ייכנס לפעולה צוות שיטפל בבעיה באופן פרטני: למשל, יוריד באופן ידני את דירוגו של אתר בתוצאות החיפוש על מנת לנטרל לפחות באופן חלקי את ההשפעה הבעייתית.

הטלת הסנקציות: לא כלאחר יד

ג'ון מולר גם גילה כי סנקציה ידנית אינה ניתנת להפעלה על ידי חבר בודד בצוות של גוגל, מה שמאשר כי פעולות מסוג זה מבוצעות מתוך כובד ראש ורק לאחר בחינה מדוקדקת של העובדות והסכמה משותפת של מספר חברי צוות. כלומר, השאיפה של גוגל היא להטיל סנקציות ידניות באופן נדיר ככל האפשר ובדרך כלל במקרים קיצוניים בלבד.

אין לבלבל בין סנקציה לבין קושי בדירוג

לעיתים אנשי קידום אתרים אורגני שאינם מצליחים לשפר את מיקומו של אתר מסוים בתוצאות החיפוש ממהרים מדי להאשים את גוגל בהטלת סנקציות מסיבה כזו או אחרת. לדברי ג'ון מולר, חשוב להבין את ההבדל בין קושי בדירוג, שיכול לנבוע משלל סיבות כגון אי התאמה לאלגוריתם, אי שימוש במילות מפתח באופן יעיל וכן הלאה – לבין סנקציה שמוטלת על ידי גוגל, בין אם באופן אלגוריתמי או ידני.
סנקציות ידניות

הדרך לבדוק את העניין פשוטה מאוד: בודקים האם האתר המדובר מופיע בכלל בתוצאות החיפוש. אם מדובר על קושי בדירוג שאינו קשור לסנקציה של גוגל, אזי האתר יימצא אי שם בין התוצאות. אולי במיקום לא טוב, אבל הוא עדיין יהיה שם; בעוד אתר שספג סנקציה אלגוריתמית או ידנית מגוגל פשוט לא יופיע בתוצאות החיפוש.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?