קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
פרסום כמות גדולה של דפים בבת אחת: האם מסוכן?
פרסום כמות גדולה של דפים בבת אחת

פרסום כמות גדולה של דפים בבת אחת: האם מסוכן?

אתרים גדולים עשויים למצוא את עצמם במצב בו הם צריכים לפרסם מספר רב של כתובות URL בבת אחת, מה שעלול להעלות בקרב בעלי האתרים או האנשים האחראים על קידומם בתוצאות החיפוש את החשש שפעולה זו תפגע בדרך כלשהי במאמצי קידום האתר בגוגל; או אולי אפילו תגרום לגוגל להטיל סנקציות על האתר.

התשובה לשאלה היא כן ולא.

מצד אחד, פרסום של הרבה כתובות URL חדשות בבת אחת לא אמורה לגרור באופן ישיר סנקציות מגוגל. אבל מצד שני, לפעולה כזו עשויות להיות השלכות לא צפויות.

דפוסים וסטיות באלגוריתם של גוגל

האלגוריתם של גוגל יודע לזהות חריגות מדפוסים קבועים. תוספת של 50% עמודים לאתר בתוך יום אחד, למשל, היא חריגה מדפוס קבוע. מצד שני, דבר כזה לא חייב להיות משהו שנעשה בכוונה על ידי בעל האתר – יכול להיות למשל שהאתר נפרץ על ידי גורם זדוני שמנסה לפגוע באתר מסיבה כלשהי, ולכן לגוגל יש גם מערכות שיודעות לזהות את הפעילות החשודה הזו ולבחון אותה יותר מקרוב.

פעולות ידניות ושיקול דעת

לעיתים סטיות כאלה יצריכו פעולה ידנית, כלומר שאדם בשר ודם יבחן את האתר, יפעיל שיקול דעת ויקבל החלטה אנושית ולא ממוחשבת. אמנם עם הזמן והתקדמות הטכנולוגיה סביר להניח שמספר האנשים שמבצעים את הפעולות הידניות הולך וקטן, ובכל זאת עדיין יש גורם אנושי כלשהו שמקבל את ההחלטה, למשל, לסמן תוכן שנראה שמעורב ביותר מדי קישורים ספאמיים או נראה דומה מדי לתוכן אחר עד כדי חשד להעתקה.

מה הסיבה להוספת עמודים רבים כל כך בבת אחת?

בהנחה שהפרסום של כתובות URL רבות יעורר מישהו בגוגל לבדוק את האתר שלכם מקרוב, נסו לחשוב מה הוא יראה כשהוא יבחן אותו: האם הוא יראה אתר שיש לו סיבה לגיטימית להעלות מספר רב של כתובות בבת אחת – למשל אם עסק רכש עסק מתחרה, סגר את האתר המתחרה ומבקש להעלות את כל המוצרים תחת האתר שלו – ובמקרה כזה הוא עשוי להפעיל שיקול דעת ולגלות הבנה; או האם הוא יראה אתר שמשתמש בשיטות מפוקפקות כמו יצירת תוכן אוטומטי כדי לבצע מניפולציות על האלגוריתם של גוגל – ובמקרה כזה הוא עלול להטיל סנקציות על האתר.

עתידו של התוכן האוטומטי

כיום ניתן לראות ברחבי הרשת יותר ויותר תוכן שנוצר באופן אוטומטי מסיבות שונות, בעיקר בחנויות מקוונות ואתרים גדולים במיוחד. אלא שראוי לשאול האם העמודים הללו באמת עוזרים למבקרים וללקוחות למצוא מוצרים שהם מחפשים או להשלים משימות אחרות – כי אם לא, מדובר בספאם, ובמוקדם או במאוחר הדבר יתגלה לגוגל והסנקציות לא תאחרנה להגיע.

במילים אחרות, לגוגל לא אכפת כמה עמודים יש באתר שלכם, האם שלושה או 250,000, כל עוד יש בהם ערך אמיתי למשתמש. אם אתם באמת צריכים לפרסם מסיבה כלשהי אלפי כתובות URL בבת אחת, עשו זאת; אבל אם אתם עושים את זה רק כדי לעשות משהו מפוקפק, לפחות אל תעלו את כל הכתובות הללו בבת אחת – אחרת אתם, יחד עם האתר שלכם, כבר תחטפו סנקציות מגוגל.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?