תיאורי הדף של גוגל

תיאורי הדף של גוגל מתארכים

עד לא מזמן ידוע היה לכל איש קידום אתרים כי תיאור המטא חייב להיות באורך של 160 לכל היותר, משום שבדרך כלל הוא זה שהיה מופיע כתיאור תוצאת החיפוש (ה-"Snippet") ברשימה שמוצגת לגולש, שזה היה אורכה המקסימלי.

אלא שהחדשות האחרונות מגוגל מאשרות כי התיאורים האלו יכולים גם להתארך באופן משמעותי, וכעת הם יכולים להיות באורך שנע בין 160 תווים לבין 320 תווים, בתלות בשאילתה שהגולש הקליד בשורת החיפוש שלפני כן. כלומר, אם השאילתה דורשת זאת, יתכן שהתיאור שיוצג בתוצאות החיפוש שלה יהיה ארוך יותר מן הרגיל. במקרה כזה, תוכן התיאורים ייוצר באופן אוטומטי דינמי באופן שיתאים באופן מיטבי לשביעות רצונו של הגולש.

תיאור דף

מה משמעות השינוי מבחינת קידום אתרים ובעלי אתרים?

הואיל והתיאורים ארוכים יותר מיוצרים באופן דינמי כאשר יש צורך בהם, למעשה מבחינת קידום אתרים אין צורך לבצע שום שינוי בכל הנוגע לאופטימיזציה של תיאורי מטא.

כידוע, לא תמיד מופיע תיאור המטא שהוזן באופן ידני בתוצאת החיפוש. לעתים מה שמוצג על ידי גוגל הוא דווקא קטע שנלקח באופן אוטומטי מתוך האתר. כעת, באפשרות גוגל לקחת פיסות ארוכות יותר של טקסט מן התוכן ולהשתמש בהן כתיאורי מטא בעת הצורך.

עדיין מוקדם לקבוע מה המשמעות, בדיון בקבוצת מקדמי אתרים בארץ, חלק עדיין נצמדים לשיטה השמרנית, שמעדיפים להיצמד לכמות התווים הישנה, לטעמי מאחר ויש הצהרות רשמיות של גוגל בעניין, מיותר לחכות, יש כאן פשוט הזדמנות להשתמש בעוד שטח לטובת שילוב בין אופטימיזציה תיאור עמוד לבין קופי מעניין 🙂

כלומר יש לכם יותר מקום להעביר מסר במטרה להגדיל את יחס ההקלקה על האתר שלכם, תוצאה שתביא גם לשיפור דירוג האתר וגם לגידול בכניסות אורגניות לאתר, אומנם זהו בפירוש לא פרמטר שמשפיע באופן ישיר על האתר, עדיין לטעמי הרחבה בצורה נכונה של התווים בתיאור העמוד, ביצוע אופטימיזציה טובה עשויה לתרום.

 

קידום אתרים בגוגל למעלה