קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
גוגל מעדכנת את פרמטר הFID בדוח ה-Web Vitals ל-Interaction To Next Paint (INP) ב12 למרץ
FID - Web Vitals

גוגל מעדכנת את פרמטר הFID בדוח ה-Web Vitals ל-Interaction To Next Paint (INP) ב12 למרץ

גוגל עתידה להחליף את הפרמטר הקיים של First Input Delay (FID) בבדיקה החדשה שלה Interaction to Next Paint (INP) ב- 12 במרץ.

  • גוגל תחליף את הפרמטר של עיכוב בקלט ראשון (FID) אינטרקציה עד הצבע הבא (INP) ב12 למרץ.
  • אתרים שלא בדקו לאחרונה צריכים לברר מה ה-INP שלהם, ולהעלות את הציון במידה וצריך כדי לא להתרסק בדירוגים בתאריך ההחלפה.
  • ציון INP "טוב" יהפוך להיות יותר ויותר חשוב בשבועות הקרובים גם למיקומי האתר וגם לחוויית המשתמש באתר.

גוגל הכריזה שהמדד החדש שלה המודד אינטרקציה עד הצבע הבא רשמית יחליף את מדד העיכוב בקלט ראשון כמדד Core Web Vital ב-12 למרץ.

התפתחות מדדי הרשת

FID, מדד את הזמן שלקח מרגע האינטראקציה הראשונה של משתמש עם הדף (כלומר, כשהוא לוחץ על קישור, מקישים על לחצן או משתמש בפקד JavaScript), עד לרגע שבו הדפדפן יכול להתחיל לעבד אירועים. Core Web Vital מספק מדדים לעזור למפתחי אתרים למטב את חוויית המשתמש.

המדד ייצג את חשיבות הרספונסיביות לתוכנית, אך עם הזמן התברר שצריך מדד חדש כדי לתעד היבטים של אינטראקטיביות באינטרנט, שלא היה ניתן למדוד באמצעות FID.
במרץ 2022 גוגל הציגה את מדד הINP כמדד ניסיוני, ולאחרונה הכריזה שיחליף את FID רשמית במרץ 2024.

מבחינת INP, המערכת מזהה רק את סוגי האינטראקציות הבאים:

  • לחיצה עם העכבר.
  • מקישים על מכשיר עם מסך מגע.
  • הקשה על מקש במקלדת פיזית או במקלדת שמופיעה במסך.

איך להתכונן לשינוי

ככל שההחלפה מתקרבת, מפתחים צריכים לוודא שהאתר שלהם עומד בציון INP טוב, הציון כבר מופיע בCore Web Vitals ומשקף את הביצועים של אחוזון ה75% של טעינות האינטראקציות באתר.

צריך לאבחן בעיות שיאטו את מדד הINP, כמו זמני טעינת Javascript,יותר מדי פעילות Thread, או DOM גדול מדי.
מטבו את האיזורים הבעייתיים באתרכם אל פי מדריכי המיטוב של גוגל.
זה עלול לכלול ייעול לJAVASCRIPT, הורדת עיכוב קלט, פישוט מבנה הDOM, ודיוק CSS Selectors.

ההשלכות הרחבות על פיתוח אתרים

ההטמעה של INP כמדד ליבה של גוגל ישפיע על פיתוח אתרים ורשת ועל חוויית המשתמש במגוון דרכים:

  • ציון INP עלול להשפיע על דירוג האתר במנועי חיפוש ועל מעורבות משתמש, כיוון וגוגל תכלול אותו באלגוריתם דירוג האתרים שלה.
  • הרגלי ומנהגי פיתוח אתרים עשויים להתפתח להתמקד יותר במיטוב התוכן להיות מוכן לאינטראקציה, מה שעלול לכלול שינויים מהותיים בקוד ובארכיטקטורת אפליקציות.
  • כלי בדיקת ביצועים ואסטרטגיות שיפור ביצועים צריכות להתעדכן בכדי לעקוב אחרי ולנתח את מדד הINP החדש

לסיכום

כאשר גוגל רשמית תעבור למדד הINP ב12 למרץ, מפתחי רשת רבים יצטרכו להעריך מחדש את ביצועי האתר שלהם ולעשות את הצעדים הנדרשים למיטוב האזורים שפוגעים בציון.

אינטראקטיביות הופכת לפקטור מאוד חשוב בדירוג האתר ובמעורבות המשתמש, מפתחים צריכים להכין את הקרקע היום כדי להבטיח מעבר קל יותר ללא פגיעה במיקומי האתר.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?