כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
תקציב השיווק הדיגיטלי

איך לחלק את תקציב השיווק הדיגיטלי שלכם בצורה חכמה?

שיווק באינטרנט או שיווק דיגיטלי הוא ערוץ חובה לכל עסק שרוצה להגיע ללקוחות חדשים, לבנות מותג חזק ולצמוח. חברות בינלאומיות משקיעות מיליונים ואף מילארדים של דולרים על כל  הנושא של השיווק דרך האינטרנט ומשתמשות במגוון פלטפורמות בלתי נגמר כמו פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, טאבולה, פינטרסט ועוד מאות פלטפורמות שונות.

יש מספר רב של יתרונות שכל עסק יכול להרוויח בנוסף לעובדה הפשוטה שהיא כאמור משיכת לקוחות וקהלים חדשים כמו בניית קהילה, חיזוק הקשר בין הלקוחות למותג והגברת המודעות לו, ולכן אנחנו עדים לתופעה ההולכת וגוברת של הזרמת תקציבי עתק מצד החברות הגדולות לתחום. מנגד, גם עסקים קטנים או עסקים בצמיחה מחפשים אפשרויות פרסום וברור שאין אפשרות לכל חברה או עסק להשקיע סכומים משמעותיים ולכן חלוקת תקציב חכמה היא מפתח להצלחה של כל עסק.

השלב הראשון – הגדרת תקציב

חשוב שתגדירו מראש את התקציב שאתם יכולים להרשות לעצמכם להפנות עבור שיווק לאורך זמנים מוגדרים של שנה וחודש. בנוסף, כדי שתוכלו להתאים את אסטרטגיית הפרסום שלכם חשוב שתבינו מה עלות גיוס הלקוח המשתלמת עבורכם. כלומר, כמה כל לקוח סופי שווה לכם. במידה ויש לכם תקציב x, ואתם יודעים שכל לקוח שווה עבורכם y, תוכלו לדעת בקלות כמה לקוחות אתם צריכים כדי לכסות את עלות ההשקעה, והחל מאיזה מספר גיוס, הקמפיין יהיה רווחי עבורכם.

השלב השני – הבנת ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן

לאחר שהגדרתם יעדים ברורים, תוכלו להתחיל ולגבש אסטרטגיה שתעזור לכם לעמוד ביעדים ובמטרות שלכם. חשוב קודם לסווג את אפשרויות הפרסום והקידום לשני סוגים עיקריים, קידום ממומן וקידום אורגני. קידום ממומן הוא למעשה כל המודעות הפרסומיות שאתם רואים בפייסבוק, אינסטגרם, גוגל ופלטפורמות נוספות, לרוב, פרסום ממומן בסופו של דבר הוא יקר יותר בהשוואה לקידום אורגני אך יכול להשיג תוצאות מידיות. מנגד, עומד לו הקידום האורגני שהוא נושא בפני עצמו. קידום אורגני הוא למעשה בניית אתר וקידומו במנועי החיפוש. ככל שתתקדמו יותר גבוה במנועי החיפוש כך תיחשפו ליותר לקוחות פוטנציאליים , תחזקו את המודעות למותג וכמובן תנחיתו יותר לקוחות. קידום אורגני הוא לרוב תהליך ארוך ויש להתאזר בסבלנות עד שאכן מגיעות תוצאות אך ברוב המקרים השקעה זו נמוכה יותר בעלות חישוב גיוס הלקוח הסופית אם מבצעים תחשיב ארוך טווח.

השלב השלישי – קביעת אסטרטגיה

לאחר שהבנתם את ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן, נסו למצוא את התמהיל הטוב ביותר עבורכם באמצעות הקצאת משאבים לתקציב ממומן שיכול להביא לקוחות באופן מיידי ותקציב אורגני שייקח לכם זמן להגיע ממנו לתוצאות אך בסופו של דבר הוא יכול להתברר כמשתלם הרבה יותר.

השלב הרביעי – ניתוח תוצאות וביצוע התאמות

שיווק דיגיטלי הוא עקומת למידה מתמדת, לכן חשוב מאוד לנתח את התוצאות ולבצע התאמות נדרשות במידה ויש צורך. תמיד תוכלו לשפר ולחדד את הקמפיין שלכם שיניב עבורכם יותר תוצאות וככל שמאגר המידע שלכם יגדל כך תוכלו בהתאמה לבצע את השינויים הנדרשים. לעיתים במהלך החודשים הראשונים לא תראו תוצאות מידיות ועובדה זו מרתיעה בעלי עסקים אך חשוב לזכור שמודבר בתהליך וככל שהזמן עובר כך תוכלו להשתפר ולהגיע לתוצאות טובות הרבה יותר.

לסיכום, מומלץ להקדיש חשיבה מירבית בבחירת אסטרטגיה נכונה של הקמפיין השיווקי שלכם ולבצע התאמות ושינויים תוך כדי תנועה במידה ונדרש. מומלץ להסתייע בחברה מקצועית שתעזור לכם להגיע לתוצאות הטובות ביותר, תחסוך לכם זמן רב ותגרום לעסק שלכם לצמוח כל הזמן.

איך לחלק את תקציב השיווק הדיגיטלי שלכם בצורה חכמה?
ממוצע דירוגים: 5 (סה״כ 3 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה