מהו אנקור טקסט

מהו אנקור טקסט ואך מומלץ להשתמש בו לקידום אורגני

כאשר מתחילים לקשר בין 2 אתרים, יש משמעות גבוהה מאוד לצורת הקישור, צמד המילים או הביטוי הבודד אותם נסמן ונהפוך ללינק לאתר שלנו נקרא "אנקור טקסט" במילים אחרות טקסט עוגן.

מהו אנקור טקסט?

טקסט עוגן המקשר בין אתר A לאתר B כאשר מאחורי הטקסט המקשר יש שורת קוד המכילה הפנייה ישירה ל-UrL שנבחר לדוגמה:

<a href="https://www.seolinks.co.il">קידום אתרים זול ומקצועי </a>
מה שניתן לראות למעלה זה טקסט שנבחר להיפר לינק שמצביע לדף הבית של האתר הנוכחי.

נכון לכתיבת מאמר זה, עדיין ישנה חשיבות לקישורים חיצוניים לאתר, משנת 2013 גוגל החלו להפחית את החשיבות ישירות של האנקור טקסט הישיר, ככה שהשאלה שנותרה לשאול כמה מומלץ להשתמש באנקור טקסט ישיר בבניית קישורים חיצוניים, וכמה הוא יעיל?

התאמה מדויקת ביצירת אנקור טקסט?

יצירת פרופיל קישורים טבעי עשויה לעמוד בסיכון כאשר לא מפזרים את הקישורים בצורה טבעית, למעשה תחשבו על זה שלאחר 3/4 חודשים של יצירת קישורים מצטייר פרופיל קישורים המכיל 100% הפניות נניח לביטוי "מנעולן בתל אביב" ברור לגמרי שאלו לא קישורים טבעיים. כמובן שיש סיבות נוספות למה הגישה הזו כבר בעייתית לקידום וכבר אכתוב על זה מאמר בהמשך.

כבר יצא לי לקבל אתר לקידום שמדורג יחסית די גבוהה, עוד לפני שהתחלתי לקדם אותו, כאשר בחנתי את פרופיל הקישורים שלו, ראיתי קישורים טבעיים לחלוטין ש-40% מהאנקור טקסט שלהם מפנה בצורה טבעית לשם החברה, המותג.

לסיכום ובקצרה:

יצירת אנקור טקסט בצורה ישירה די מפתה עד היום בגוגל ישראל יש יותר משמעות להפניה ישירה, עדיין ישנה חשיבות רבה לטעמי לשמור על מקצועיות, ולייצר גיוון רחב ככל הניתן סביב הביטוי הכללי אותו אתם רוצים לקדם בגוגל לדוגמא:

במידה ואתם חברת מטבחים והביטוי המבוקש ביותר הינו מטבחים הייתי ממליץ להקפיד באופן כללי אנקור טקסט מגוונים ככל הניתן:

מטבחים מעוצבים

מטבחים לבנים

מטבחי "שם המותג" בהתאמה אישית

מטבחים לדוגמא של "שם המותג"

בתמונה למעלה צרפתי לכם פירוט כיצד הוא נראה כאשר הוא מבוצע בצורה די טבעית, האתר הזה מדורג גבוהה, רוצים גם?

קידום אתרים בגוגל למעלה