קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
סקירה ראשונית – Site Kit by Google
google kit

סקירה ראשונית – Site Kit by Google

לגוגל לא חסרים כלים / שירותים לאתרים:  Google Search Console, Google Analytics, Google AdSense, וכמו שכולנו יודעים – הרשימה ממש לא נגמרת כאן.

עם כל כך הרבה מידע, אפשר “להאבד” בקלות. תוסף וורדפרס חדש בקוד פתוח, של גוגל בכבודם ובעצמם, Site Kit by Google, אמור לספק לטענתם תובנות ברורות ומסודרות. האם התוסף עושה את הסדר שכל כך דרוש לבלגן? יצאנו לברר בסקירה ראשונית.

הקדמה – יחסי גוגל-וורדפרס

מה כל כך מרגש בתוסף וורדפרס בודד? טוב, העובדה שגוגל יצרה אותו. מערכות תוכן לניהול אתרים פופולריות מתמיד כיום, ונתונים משנת 2019 מעידים כי כ־34% מכלל אתרי האינטרנט מבוססי וורדפרס, וכ־60% מהאתרים שנוצרו עם מערכות תוכן (CMS) מבוססי וורדפרס.

האינטרס של גוגל ברור – מספר אתרי הוורדפרס בעליה וגוגל רוצה “להרוויח” מכך, להיות חלק מהעלייה.

הבנתי מה עומד מאחורי התוסף, אבל מה למעשה מוצע למשתמש?

ובכן, כפי שציינו קודם, אין בתוסף שירותים וניתוחים חדשניים ומהפכניים. מטרת התוסף איננה ליצור שירות חדש, אלא לסדר את הקיים. במשפט אחד: גוגל לא מנסה “להמציא את הגלגל מחדש”. למה שאשתמש דווקא בתוסף של גוגל, אם ככה? כיום, קיימים תוספים נוספים, המאפשרים אינטראקציה עם השירותים של גוגל, והזרמת נתונים לפאנל בוורדפרס. אולם, אנו לא רואים סיבה הגיונית להמשיך להשתמש בגורמי צד שלישי. גוגל מציעה לכם בעצמה גישה לשירותיה, ולמה שתעדיפו 'חיקוי' על המקור? אם בכל זאת תבחרו להשאיר תוספים חיצוניים כאלו, התוסף של גוגל, מן הסתם, לא יפריע לעבודתם בשום צורה שהיא.

טוב, אז זה  מה יש בתוסף?

בתוסף תוכלו למצוא נתונים מ־ PageSpeed Insight ו־AdSense ,Google Analytics, Google Search, משמע, תוכלו לראות חיפושים נפוצים, קליקים, חשיפות, באילו חיפושים אתם מתקדמים, וגם את מהירות אתרכם וטיפים לגביה.

כל הנתונים הללו עשויים להיות שימושיים ביותר: הן בתור מקדמי אתרים המעוניינים להפיק דוחות, ולהציג נתונים בצורה מסודרת ומובנת ללקוחות, והן בתור בעלי אתרים שרוצים סדר כדי להבין את מצב האתר בצורה הטובה היותר.

נשמע לי טוב! איך מבצעים התקנה ראשונית לתוסף?

ההתקנה של התוסף כמובן לא מסובכת, אך תצטרכו לספק לא מעט הרשאות לגוגל. קודם כל, עלינו לגשת לעמודת התוספים ולחפש את התוסף:

Site Kit by Google
אם הסתבכתם במציאת התוסף – חפשו “Site Kit”, כפי שעשינו בתמונה בשורת החיפוש. כעת, נלחץ על “התקן עכשיו” כדי להוסיף את התוסף למערכת.

Site Kit by Google
לאחר ההתקנה, העמוד יתרענן ונגיע לעמוד התוספים הראשי – שם תופיע הודעה מטעם גוגל. נלחץ על “Start Setup” להתחלת תהליך ההתקנה.

למטה, תוכלו לבחור לדווח לגוגל על השימושים שלכם בתוסף, ובכך לעזור לשפר אותו. החלטה שלכם אם לסמן את התיבה או לא, ואין לה שום השפעה על המשך תהליך ההתקנה.

Site Kit by Google 3
ועכשיו, נצטרך לאמת שהאתר אכן בבעלותנו בפני גוגל. נלחץ על “Sign in with Google” על מנת להתחיל את תהליך האימות.

Google Kit
בחרו / התחברו לחשבון הגוגל דרכו מנוהלים כל השירותים של גוגל באתרכם. לאחר מכן, עשויות להופיע כמה בקשות הרשאה – אשרו את הכל ותגיעו למסך הבא:

אישור התוסף google kit לוורדפרס

כעת פשוט לחצו על "הרשה" והתקדמו.

זהו, עכשיו תוחזרו לעמוד התוסף. כעת, קישרתם את התוסף לסרץ' קונסול – תהליך הקישור לאנליטיקס ושאר השירותים מתבצע באופן כמעט זהה, ולכן לא נעבור עליו.

תוך כמה זמן התחיל לראות נתונים?

הנתונים יתקבלו עד 24 שעות, לכל המאוחר יכול גם להגיע עד ל- 48 שעות. כאשר התקנו את התוסף הנתונים שהתקבלו מהאנליטיקס לקחו 24 שעות שלמות, ולעומת זאת הנתונים שנשאבו מהסרץ' היו מיידים.

 

נתונים מהקונסול

אז… מה בעצם אפשר לראות בלוח הבקרה?

קודם כל, בעמוד הראשי למעלה נוכל לראות (כמו בתמונה הקודמת) את התעבורה בתרשים עוגה, אשר במקרה שלנו מחולקת ל־2 סוגים:

תעבורה אורגנית (Oragnic), כלומר תעבורה ממנועי חיפוש וכו'.
תעבורה ישירה (Direct), כניסות מסימניות ובצורות ישירות אחרות – ללא מתווכים באמצע.

כל אלו נלקחים מגוגל אנליטיקס. תחת סעיף Search Funnel נוכל לראות נתונים מהסרץ' קונסול ומהאנליטיקס: מספר החשיפות, הקליקים, הגולשים הייחודיים (Unique Visitors) והיעדים (Goals) שהושגו. אנו מניחים כי מספר החשיפות והקליקים מובנים מאליהם, ולכן לא נפרט עליהם. עם זאת, שני הפרמטרים האחרים עלולים להיות טיפה מבלבלים.

ראשית, גולשים ייחודיים / Unique Visitors, בפישוט, היא כמות הגולשים 'האמיתית' שנכנסו. למשל, אם אדם מרענן את האתר 10 פעמים, הוא ייחשב כגולש ייחודי אחד. המדד לא מדויק לגמרי, מכיוון שהוא מסתמך על IP ו־Cookies, אך עדיין נחמד שהוא קיים.

לגבי היעדים (Goals), הם קלים יותר להבנה. מדובר כאן במטרות שתוכלו להציב לעצמכם דרך האנליטיקס. לצורך ההדגמה, בהנחה ואתם אתר קניות אונליין, תוכלו להציב מספר קניות מסוים כמטרה. החלק הזה בפאנל יציג לכם כמה מטרות מאלו שהצבתם הושגו עד כה. עוד פרמטר שיוצג לכם הוא החיפושים הפופולריים ביותר לאתרכם – כמה חשיפות וכמה קליקים צברתם בזכותם (מידע זה מגיע, כמובן, מה־Google Search Console).

יתרה מכך, תוכלו לראות מהו התוכן הפופולרי ביותר שלכם בעזרת אנליטיקס, כפי שמוצג בתמונה מעלה.  עוד פיצ'ר נחמד מאוד בתוסף הוא האפשרות לבחון את מהירות האתר שלכם. כיום, גוגל שמה דגש רב על מהירות האתר, ואתרים עם מהירות נמוכה יותר נוטים לרדת בדירוגים. לכן, הפרמטר הזה חשוב עוד יותר.

בעזרת שירות PageSpeed Insight המקושר בתוסף, תוכלו לראות עד כמה האתר שלכם מהיר. בנוסף, יוצעו לכם טיפים לשיפור המהירות ואופטימיזציה כללית של האתר. בהחלט תוספת מבורכת, לדעתנו.

אז... מה בעצם אפשר לראות בלוח הבקרה?
לסיכום סעיף זה, אלו הפיצ'רים העיקריים שיצא לנו להתנסות איתם במהלך השימוש שלנו בתוסף עד כה. בהחלט התרשמנו לטובה מהסדר והיעילות, הכל ברור ומובן ואין ספק שהושקעה בסידור מחשבה רבה.

בסופו של עניין – התרשמויות כלליות

בהחלט מדובר בתוסף נהדר, כמקדמי אתרים זה יוסיף ערך מוסיף ללקוחות שלכם. אנו שמחים לראות את גוגל לוקחת צעד ונכנסת לשוק תוספי הוורדפרס, ואלו חדשות נהדרות לבעלי אתרי הוורדפרס השונים. לדעתנו, אכן נעשה כאן סדר בבלגן והתוסף עומד במטרות להן נוצר.

עם זאת, איננו חושבים שבעבודה רציפה התוסף יהיה שימושי במיוחד למקדמי אתרים. נכון, התוסף בהחלט יכול לעזור בהסבר ללקוחות, ואולי גם בהפקת דוחות. אולם, בעבודה רצינית, מקדמי האתרים ככל הנראה יעדיפו לוותר על התוסף וישתמשו בכלים באופן ישיר. מעבר לכל ספק, התוסף עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. כולנו תקווה שגוגל תמשיך בפיתוח תוספים מקצועיים ואיכותיים כמו זה בעתיד.

הערה: ייתכן שיתווספו לתוסף דברים נוספים, פרמטרים וכו', בהתאם לסוג האתר המפותח.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?