קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
3 מסקנות על קישורים מהמדריך החדש של גוגל
3 מסקנות על קישורים פנימיים

3 מסקנות על קישורים מהמדריך החדש של גוגל

לאחרונה גוגל שיחררו מדריך מעודכן ומורחב לדרך בה צריך לבנות קישורים באתרי אינטרנט, למרות שאת רובם המוחלט של העקרונות כבר הכרנו החלטתי שכדאי לסכם כמה מהמסקנות – אז הנה כמה מהמסקנות העיקריות שלי מהמדריך:

אנקור ארוך מידי הוא בעייתי

מהמדריך החדש של גוגל ניתן להבין בצורה חד משמעית שטקסט אנקור ארוך מידי נתפס כרע בעיניי מנוע החיפוש של גוגל. ברמת העיקרון זה לא אמור להפתיע שהריי מטרת האנקור היא לספק מידע מדויק וספציפי לגבי המאמר. מטרת טקסט האנקור היא לגרום למשתמש להבחין בינו לבין קישורים אחרים – ובכך לבחור האם הוא רוצה להיכנס לקישור כזה הוא אחר. כל קישור שהוא ארוך ומסביר יתר על המידה נתפס בצורה שלילית.

הקווים המנחים במדריך של גוגל:

The objective of this technique is to describe the purpose of a link by providing descriptive text as the content of the a element

The description lets a user distinguish this link from other links in the Web page and helps the user determine whether to follow the link

The URI of the destination is generally not sufficiently descriptive

הקשר ושפה טבעית

חשוב להשתמש בשפה טבעית 'ולשזור' את טקסט האנקור בצורה תקינה במאמר. משמע, לא לנסות להכניס אותו בדרכים מוזרות, 'ולכפות' את הכניסה שלו לתוך המאמר. הרובוטים של גוגל מתמקדים היום יותר מתמיד בכך שההקשר יהיה נכון, והשפה שבה המאמר כבכלל ואזור הקישור בפרט נכתבת תהיה תקינה.

הקווים המנחים במדריך של גוגל:

Write as naturally as possible, and resist the urge to cram every keyword that’s related to the page that you’re linking to

?Ask yourself, does the reader need these keywords to understand the next page

If it feels like you’re forcing keywords into the anchor text, then it’s probably too much

ובעברית פשוטה:

תכתוב כמה שיותר טבעית ותמנע מלהוסיף מילות מפתח בצורה לא טבעית וכפויה לתוך הטקסט. חשוב לשאול את עצמך: האם מילות המפתח הללו הכרחיות כדי להבין לאיזה עמוד הן מקשרות?

שרשרת לינקים

המשמעות של שרשרת לינקים היא הוספת לינקים אחד אחרי כך שהם קרובים מידי ולא ניתן להבין בצורה ברורה לאיזה עמוד מקשרת כל מילה. משמע חשוב להימנע מהוספת לינקים שונים כאשר הם קרובים מידי אחד לשני.

הקווים המנחים במדריך של גוגל:

Don’t chain up links next to each other; it’s harder for your readers to distinguish between links, and you lose surrounding text for each link

אודות הכותב
רועי זוליכה
רועי זוליכה

מחלקת קידום אתרים Seolinks, סטונדט שנה שלישית למשפטים וכלכלה באוניברסיטה העברית, חובב טיפוס, קריאה וכדורגל.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?