כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
קידום אתרים בבינג בחמישה צעדים פשוטים
קידום אתרי נדלן בגוגל

קידום אתרים בבינג בחמישה צעדים פשוטים

לרוב כאשר מדברים על קידום אתרים במנועי חיפוש, הכוונה היא בפרט לגוגל. יש בזה היגיון רב, שהרי גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם ורוב החיפושים מתבצעים דרכו. יתרה מזאת, יש עקרונות משותפים רבים בין קידום אתרים אורגני בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, כך שאופטימיזציית אתר לגוגל היא למעשה אופטימיזציית אתר לבינג, ליאהו וכן הלאה.

אז למה בכלל להקדיש תשומת לב נפרדת לנושא של קידום אתרים בבינג? 

ובכן, אמנם בינג (Bing) הוא "רק" מנוע החיפוש השני במדד הפופולריות, אך גם מנועי חיפוש שמדורגים במקומות נמוכים יותר, כמו "יאהו!" ו"AOL", עושים למעשה שימוש בבינג. בארה"ב, למשל, כשליש מן השאילתות המתבצעות במנועי חיפוש, ובפרט חיפושים קוליים, מתבצעים בבינג; ונכון ליולי 2020, כמעט 6.5% מכלל החיפושים המקוונים בעולם התבצעו במנוע החיפוש בינג. באחוזים זה אולי נשמע מעט, אבל מדובר במיליוני משתמשים! 

במה בינג שונה מגוגל?

זה אולי יישמע מפתיע, אבל בהחלט יש כמה דברים שבינג עושה טוב יותר מגוגל:

  • חיפוש תמונות בבינג מייצר תוצאות באיכות גבוהה יותר מאשר בגוגל, עם אפשרויות נוחות לתצוגה וצפייה ברישיונות שימוש לכל תמונה. 
  • חיפוש וידאו קל ונוח יותר בבינג מאשר בגוגל (למרות שיוטיוב היא מותג של גוגל!). בתוצאות חיפוש הווידאו של בינג ניתן לראות תצוגה נוחה של כל תוצאות החיפוש ואף לצפות בסרטונים מבלי לצאת מעמוד התוצאות.
  • חיפוש קולי: אחד הפיתוחים שצוברים תאוצה בחודשים האחרונים בעולם, בעיקר הודות ל"עוזרות האישיות הווירטואליות" המובנות בסמארטפונים. 

חמישה טיפים לאופטימיזציית אתר לבינג

נתחיל במה לא לעשות: צפיפות ועומס של ביטויי מפתח, מניפולציות על קישורים וכל טקטיקה אחרת שנחשבת פסולה בעיני האלגוריתם של גוגל – פסולה לשימוש גם בעיני האלגוריתם של בינג. 

אז מה כן?

רישום העסק ב-Bing Places

כמו שלגוגל יש את Google My Business, כך לבינג יש את Bing Places. המטרה של שני השירותים הללו דומה: לתת למשתמשים של מנוע החיפוש תוצאות מקומיות, בסביבתם. כלומר, כדאי להכיר את שירות Bing Places ולהירשם בו כדי לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש הגיאוגרפיות. 

כדאי לדעת גם שבינג נוטה לתעדף אתרים שמציגים את פרטי המיקום שלהם באופן בולט. בנוסף נלקחים בחשבון גם מקורות צד שלישי, כמו פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות. לכן, על מנת לשפר עוד יותר את הדירוג בבינג, כדאי לוודא שהאתר מדורג כמה שיותר גבוה גם במנוע החיפוש של פייסבוק.

אינדוקס האתר ב- Bing Webmaster Tools

יש להיכנס לחשבון העסקי בבינג (או ליצור חדש) ולאמת את הבעלות על האתר באמצעות מפת האתר. כמו כל מנוע חיפוש אחר, לאלגוריתם של בינג יהיה קל יותר להבין את התוכן שבאתר אם נציג בפניו את הקטגוריות השונות, את התגים וכדומה. ככל שנקפיד לעשות כן, כך גובר הסיכוי שהאלגוריתם יפרש את האתר טוב יותר ובהתאם יציג אותו בדירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.

הקפדה על אופטימיזיציית On Page

נהוג לחלק קידום אתרים לאופטימיזציית On Page באתר עצמו ואופטימיזציה מבחוץ, Off Page (שמתבצעת למשל באמצעות בניית פרופיל קישורים בין אתרים אחרים). במקרה של בינג, האלגוריתם נוטה לתת עדיפות לאופטימיזציה של האתר עצמו.

כך לדוגמה נראה שהאלגוריתם יעדיף תוכן שבו ביטויי המפתח מופיעים באופן מדויק בכותרות העמוד, תיאורי המטא, בכתובת, בכותרות המשנה ובתוכן עצמו, בדגש על הפיסקה הראשונה – על פני תוכן שבו מופיעות הטיות של ביטויי המפתח (ובוודאי על פני תוכן שבו הן לא מופיעות כלל). לכן, לעיתים כדאי לשקול לנסח משפטים באופן מעט פחות נוח לקריאה למען האפשרות לשלב בהם ביטוי מפתח זנב ארוך.

נוכחות בערוצי המדיה החברתית

כבר נגענו בנושא זה בהקשר של Bing Places, אולם ראוי להדגיש בנפרד: הנוכחות של אתר או של עסק במדיה החברתית חשובה יותר לבינג מאשר לגוגל. האלגוריתם של בינג מושפע באופן משמעותי מסיגנלים חברתיים כמו שיתופים ואינטראקציות, בעיקר ברשתות החברתיות המובילות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, ולכן כדאי לתחזק נוכחות פעילה במדיה החברתית: להעלות תכנים וקישורים, לעודד מעורבות של עוקבים ולנהל איתם שיח.

זה לא אומר שכל משרד עו"ד חייב להתחיל להעלות סטוריז לאינסטגרם או שמסעדות חייבות להתחיל לצייץ בטוויטר – בכל זאת, השימוש ברשתות הללו צריך להתאים גם לבעלי העסק או האתר וכמובן לקהל העוקבים והלקוחות – אבל הרעיון הוא להעלות תכנים ממותגים, באופן עקבי, וכמובן שלא לבצע פעולות בעלות אופי מפוקפק, כמו לקנות לייקים או עוקבים.

ייצור תוכן איכותי בקביעות

מומלץ לוודא שכל תוכן שעולה לאתר הוא תוכן אמין, מאומת, נוח לקריאה, ורצוי שיכיל גם תמונות רלוונטיות. חשוב להשקיע באיכות ולא בכמות, ולעמוד בפיתוי לייצר סדרת מאמרים קצרים במקום כמה מאמרים ארוכים-אך-מעמיקים. האורך האידיאלי של תוכן, נכון לשנת 2020, נע בין 2100 מילים ל-2400 מילים – די והותר כדי להעמיק בכל נושא ולייצר או לתחזק תדמית סמכותית ומקצועית. 

עדיין לא השכנעת? הנה עוד כמה דברים שכדאי לדעת על בינג

אם עדיין נדמה כאילו לא שווה להשקיע במנוע החיפוש שנמצא "רק" במקום השני, הבה ניזכר בחברה שמפעילה אותו: מיקרוסופט. אותה מיקרוסופט שאחראית גם לתוכנת ההפעלה הפופולרית ביותר בעולם, "חלונות". יותר ממיליארד וחצי מכשירים בעולם מופעלים על ידי "חלונות". מתוכם, 900 מיליון מכשירים מופעלים על ידי גרסת "חלונות 10" – ובכל פעם שמתבצע חיפוש במערכת ההפעלה, הוא מתבצע כברירת מחדל במנוע החיפוש בינג.

אם ה"עוזרת האישית הווירטואלית" בסמארטפון שלך היא אלקסה או קורטנה וביקשת ממנה לחפש משהו ברשת, רוב הסיכויים שהיא תשתמש בבינג. ביצעת חיפוש במוצרים אחרים של מיקרוסופט, כמו אופיס, סקייפ או אאוטלוק? השתמשת בבינג. אפילו קונסולות הגיימינג של מיקרוסופט, Xbox, מאפשרות ל-65 מיליון גיימרים בכל העולם לעצור רגע את המשחק ולבצע חיפוש – שבדרך כלל יהיה בבינג ולא בגוגל. 

לסיכום

השקעה בקידום אתרים בגוגל אמורה להיות בראש סדר העדיפויות של כל אתר או עסק, כי זהו מנוע החיפוש הכי גדול והכי פופולרי. אבל כדאי גם לקחת בחשבון את בינג. הרי ממילא בדרך כלל, אם לא תמיד, הפעולות שנדרשות כדי לבצע אופטימיזציה לבינג עולות בקנה אחד עם אלה שנדרשות כדי לבצע אופטימיזציה לגוגל; ואם לוקחים בחשבון שמדובר בפוטנציאל לנתח נכבד מאוד של עוקבים או לקוחות – אז למה לא לעשות עוד מאמץ קטן ולבסס את דירוג האתר שלך גם שם?

מאמר מבוסס על הטיפים המעולים בSearch Engine Watch.

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם