קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
בניית נכס דיגיטלי- המדריך השלם
בניית נכסים דיגיטלים

בניית נכס דיגיטלי- המדריך השלם

טרנד הנכסים הדיגיטליים אינו פוסח על ארצנו היפה וכיום אין כמעט מישהו שלא שמע על האפשרות של הקמת נכס דיגיטלי, נכס דיגיטלי מניב, הכנסה פסיבית מנכסים וכל מיני מילים יפות מהסוג הזה שפונות לקהל הרחב ומציעות לו למעשה להקים נכסים דיגיטליים ולזכות בתקווה לרווחים בעתיד הקרוב או הרחוק.

במאמר זה אנסה להסביר בשפה פשוטה מה הם נכסים דיגיטליים,כיצד תוכלו להרוויח מהם ומה הסיכונים האפשריים בתהליך מסוג זה.

מעוניינים לקדם את הנכס הדיגיטלי? השאירו פרטים

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    מה הם נכסים דיגיטליים?

     כשעשיתי מחקר לפני כתיבת המאמר וסקרתי את השוק בארץ, ראיתי לא פעם שמשווקים משתמשים במושג "נדל"ן אינטרנטי" כאשר הם מנסים לתאר במילים פשוטות מה הם נכסים מסוג זה. כפי שתוכלו לראות עוד מספר רגעים, יכול להיות שההגדרה הזו היא לא ההגדרה הטובה ביותר לנכס דיגיטלי בשל המנעד הרחב של אפשרויות כאשר אנחנו מדברים על "נכס" וכיצד כל אדם תופס את ההגדרה בכיוון שונה.

    אופציות לבניית נכסים דיגיטליים

    את החלק הראשון של הנכסים אני מחלק לנכסים שאתם בשליטה בלעדית עליהם, כלומר, שהקניין הוא למעשה 100% בבעלותכם ולא בצד שלישי.

    • אתר / בלוג- נכס לכל דבר ועניין (לפחות בעיניי), בניית אתרי תוכן , מכירות או בלוג בעל ערך הם בהחלט נכס שיכול להניב רווחים בטווח המידי או הארוך.
    • ספר דיגיטלי- כתבתם ספר בעל ערך? סביר להניח שאנשים יהיו מוכנים לשלם לא מעט כדי לקבל את הערך הזה.
    • קורסים- אם אתם בעלי ידע מקצועי ומוניטין מבוסס בתחום, תוכלו לבנות קורס ולמכור אותו. ישנן מספר אופציות רבות לבניית קורסים, החל מקורסים מוקלטים, קורסים הכוללים ליווי אישי וכו'
    • רשימות תפוצה-  יש לכם רשימת אימייל של אנשים בעלי תחום משותף? תוכלו לייצר רווחים רבים באמצעות הרשימה הזו ע"י מכירות, שיווק ומספר שיטות נוספות שנציג בהמשך
    • פודקאסט- גם פודקאסטים הם דרך מצוינת לתת ערך וליצור קהל עוקב.

    נכסים המתבססים על פלטפורמות

    נכסים אלו לרוב תלויים בחברות צד שלישי שאיתן תוכלו לשתף תוכן, ליצור קהילות או ליצור קהל.

    • ערוץ יוטיוב-  סרטונים הם נשק חזק בטירוף שרק צובר תאוצה מיום ליום, כמה חזק? ממליץ לכם לקרוא כמה נתונים מטורפים על העוצמה שלו ובראשם העובדה שהפלטפורמה היא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם. אם אתם יודעים לייצר תוכן איכותי ואתם פונים לקהל ממוקד, תוכלו ליצור קהילת עוקבים ולבנות את הערוץ שלכם שיהפוך לאט לאט לכוח משמעותי ונכס דיגיטלי מניב.
    • רשתות חברתיות- פתיחת קבוצות בפייסבוק, בניית עמודים, בניית עמוד אינסטגרם, טוויטר, כל אלה הן אחלה פלטפורמות לבניית קהלים , ככל שהקהל שלכם יותר גדול כך ההשפעה שלכם תיהיה יותר גדולה ותוכלו להרוויח לא מעט כסף.

    כיצד למצוא נישה לבניית נכס דיגיטלי?

    ישנם מספר שלבי מפתח שיעזרו לכם להבין האם באמת כדאי לכם להקים נכס דיגיטלי וחשוב מכך, האם יש לכך פוטנציאל עסקי.

    ראשית, נסו לחשוב מה אתם אוהבים ומה באמת יכול להוות מקור תשוקה עבורכם, כזה שתהיה שמחים ליצור עבורו תוכן. לאחר שתעשו רשימה אפשרית של נושאים,כדאי לכם לבדוק את הנושאים הבאים:

    פוטנציאל כלכלי

    יש אינספור מדדים אפשריים שתוכלו להסתייע בהם, חיפושים בגוגל, תחרות PPC נתוני אפילייט ועוד. אם אתם לא שוחים בעולם הזה אל חשש, יש דרך הרבה יותר פשוטה להבין פוטנציאל כלכלי. נסו למצוא נכסים דומים או כאלה שפונים לאותו קהל יעד ולראות את אפיקי הרווח שלהם. בהמשך המאמר נסקור מספר דרכים ליצור רווחים באמצעות הנכס שתוכל לעזור לכם עם מעט כלים מקצועיים.

    תחרות

    גם פה, אינספור דרכים, כלים, ונתונים שיכולים לעזור לכם לאמוד את התחרות ולהבין לעומק מה התחרות שעומדת מולכם. כאן כבר כן כדאי להסתייע באנשי מקצוע במידה ואתם לא יודעים לנתח תחרות בצורה מקצועית, אבל בשלב הראשוני כדאי לראות ולחקור כמה מתחרים יש לכם, האם הם פונים בדיוק לאותו קהל היעד, מה עם עושים טוב, מה אתם יכולים לעשות יותר טוב והאם אתם יכולים לתת תחרות מבחינת הערך שאתם נותנים לקהל.

    טרנדיות

    לא מומלץ להשקיע בבניית נכס טרנדי או כזה שהוא לא מסוג EverGreen , כלומר, נסו למקד את המאמצים שלכם בבניית נכסים או קהילות שאתם יודעים או לפחות חושבים שלא הולכות להעלם בזמן הקרוב. דוגמאות טובות לנישות שתמיד יהיו רלוונטיות הן גינון, עיצוב וכו', לעומת זאת, לבנות נכס דיגיטלי סביב משחק טרנדי במיוחד שיכול להעלם תוך כמה חודשים בדיוק כמו שהוא הגיע, לא מומלץ במיוחד.

    Digtial Assets
    מעגל החיים של נכס דיגיטלי , https://catsy.com/blog/organize-digital-assets/

    איך ניתן להרוויח כסף מנכסים דיגטליים?

    אחת מן השאלות החשובות ביותר בכל הנושא הזה היא כיצד הנכסים יכולים להרוויח למעשה כסף. ישנן אינספור שיטות אפשריות, והרבה פעמים אפיקי הרווח תלויים בנישה. עם זאת, חשוב לי להציג לכם מספר שיטות נפוצות במיוחד.

    מכירות – מכירה ישירה לגולשים של מוצרים או שירותים היא בסופו של דבר אפיק ישן וטוב שעובד היטב כאשר מציעים שירותים או מוצרים איכותיים ורלוונטים לקהל היעד שלכם.

    שיווק שותפים- דנו בזה בהרחבה במאמר על שיווק שותפים, בקצרה השיטה היא די פשוטה, אתם מוכרים מוצרים רלוונטיים של חברות אחרות ונהנים מעמלת תיווך פר מכירה.

    פרסומות- תוכלו להציג פרסומות בנכס שלכם, ישנן מספר דרכים לעשות זאת, גם באמצעות הפלטפורמה של גוגל- גוגל אדסנס.

    חסויות- אם הנכס שלכם יצבור סמכות וקהל, תוכלו למכור חסויות לחברות אחרות שיחפצו בפרסום החיובי באתר שלכם.

    אינספור דרכים נוספות שאתם רובן תדעו כבר או תגלו בהמשך. 

    אז תכלס, איך בונים נכס?

    הגענו לשלב החשוב ביותר, איך לגשת לתהליך בניית הנכס. 

    ראשית, חשוב להחליט איזה סוג נכס אתם רוצים לבנות ולאחר מכן להבין מה היכולת שלכם להקים אותו באופן עצמאי , להסתייע בספקים חיצונים או להסתייע לחלוטין בחברה חיצונית שתלווה מא עד ת' את תהליך בניית הנכס.

    זכרו שהקמת הנכס היא לרוב פרט טכני, והצלחת הנכס שלכם תבוסס ברובה על איכות התוכן ואיכות הקהל שתצליחו לבנות. 

     אם החלטתם שאתם רוצים לבנות אתר תוכן, בלוג אישי וכו', תוכלו לעשות זאת בחינם או ללמוד וורדפרס ברמה הבסיסית ולהתחיל את הבלוג שלכם. במידה ואתם רוצים לבנות אתר טיפה יותר משודרג כבר בשלב הראשוני, כדאי להסתייע בחברה מקצועית שתעזור לכם בתהליך במידה ואין לכם את הידע הטכני לכך.

    אם אתם בונים נכס מסוג אחר, כמו ערוץ יוטיוב, פודקסאט, קהילה בפייסבוק וכו', מומלץ לקרוא מדריכים מקצועיים וללמוד כמה שיותר באופן עצמאי לפני שאתם מחליטים האם אתם צריכים סיוע או שתוכלו לעשות זאת בשלב ראשוני לפחות באופן עצמאי לחלוטין.

    מומלץ בשלב ראשוני לבחור בפלטפורמה אחת ולהשתמש באחרות להפצת התוכן, לדוגמה אם כתבתם מאמר, כדאי להשתמש בפייסבוק כדי להפיץ את התוכן ולא ליצור תוכן נפרד לכל אפיק. החודשים הראשונים הם בדרך כלל חודשים דלים בתנועה ולכן חשוב להיות סבלניים לכל אורך התהליך.

    סיכונים בהקמת נכסים דיגיטליים

    חשוב לזכור שישנם כמה סיכונים בהקמת נכס דיגיטלי ולא הכל תמיד הולך חלק. ראשית, כמובן שכל זמן שווה כסף ולא מומלץ לזלזל בזמן ולכן אל תצאו להרפתקה לפני שהקדשתם לכך זמן ואורך רוח. הקמת נכס היא גם רכבת הרים נפשית ולפעמים תרגישו שאתם בדרך הנכונה והטובה ביותר לאחר שתקבלו פידבקים חיוביים ולעתים תרגישו שאתם מבזבזים את זמנכם והתהליך שאתם עושים מיותר. חשוב להתאזר בסבלנות, להכין תקציב ולהיות בבקרה עם כמה שיותר ידע ומחקר מעמיק לפני שאתם מתחילים. זכרו שלצד היתרונות הרבים ישנם גם סיכונים ששווה לחשוב עליהם.

    לסיכום

    טרנד הנכסים הדיגיטליים תופס תאוצה בשנים האחרונות וחשוב לבחון לעומק אם הקמת נכס מסוג זה הוא הדבר החכם עבורכם. מומלץ לנתח את הנתונים, לאמוד את התקציבים הדרושים ולבחון לעומק האם אתם באמת יכולים לבנות נכס מניב לאורך זמן. אם יש לכם שאלה, אל תהססו ליצור איתי קשר ואשמח לעזור. 

    אודות הכותב
    אייל רחמים
    אייל רחמים

    בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

    קידום אתרים בגוגל למעלה

    רוצים יותר כניסות לאתר?

    מדריך ללימודי קידום אתרים
    רוצים שאבדוק לכם את האתר?