חברת גוגל הודיעה ב22 לאוגוסט על עדכון הליבה אשר עתיד לקחת שבועיים שלמים עד שיסתיים.
זהו עדכון הליבה השני במספר שגוגל מבצעת השנה כאשר העדכון הקודם היה במרץ האחרון.
על העדכון גוגל הוגיעה בטוויטר וגם עדכנה את דף העדכונים שלה.
בדומה לעבר, העדכונים שמשפיעים בצורה הכי משמעותית על עולם קידום האתרים הם עדכוני הליבה.
מה לעשות אם נפגעתם מהעדכון?
גוגל נתנה עצות שכדאי ליישם אם וכאשר נפגעתם בצורה שלילית מהעדכון:
- אין פעולות ספציפיות שניתן לעשות על מנת להשתקם מהנפילה במיקומים. עצם העובדה שהייתה נפילה במיקומים היא כשלעצמה לא מעידה שיש בעיה בדפים באתר.
- גוגל הציעה מספר שאלות שניתן לשאול אם וכאשר נפגעתם מעדכון ליבה.
- לפי גוגל ניתן לראות שינויים זעירים בין עדכונים ליבה אך השינויים העיקריים יגיעו בעדכון הליבה הבא.
מה עוד חשוב לדעת?
כל פעם שגוגל מעדכנים את אלגוריתם החיפוש האתר יכול להיפגע ולאבד מהדירוגים שלו. חשוב להבין שגם אם היה עדכון ליבה והאתר נפגע אין צורך לבצע פעולות קיצוניות ולשנות את האתר לחלוטין. חשוב להיצמד לעקרונות ה-קידום האורגני הרגילים ולא לנסות 'להמציא את הגלגל'. באופן כללי מטרות העדכונים הינן ברורת – חברת גוגל מנסה להתאים את מנוע החיפוש כך שהוא יטרגט בצורה טובה יותר את כוונת המשתמש, ויציג תוצאות שמתכתבות בצורה איכותית עם מה שהמשתמשים רוצים למצוא.
ובכל זאת אילו פעולות ניתן לבצע?
ראשית, הכרחי לחכות שבועיים ולהמתין שהעדכון אכן יסתיים. זאת מכיוון שלפני סוף העדכון מנוע החיפוש עוד עשוי להריץ טסטים על האתר. לאחר מכן אנחנו מציעים לבדוק אילו אתרים נפגעו מהעדכון ואילו אתרים דווקא שרדו אותו, וכך לנסות לעשות אנליזה. משמע לנסות למצוא מאפיינים משותפים בין אתרים שנשארו במיקומים גבוהים וליישמם על האתר.