רקע כללי
אנחנו חיים בעידן בו יש צמיחה הולכת וגדלה של אחוז הקניות המתבצעות בדיגיטל, וכיום העולם הדיגיטלי מלא בפלטפורמות מסחר שונות שמאפשרות למוכרים וגם לקונים, רכישות קלות ומהירות בבטחה. לצד מערכות בקוד סגור כמו שופיפי ו- wix, ישנן מערכות הבנויות בקוד פתוח כמו ווקמורס +וורדפרס ומג'נטו. מג'נטו היא אחת מן הפלטפורמות הפופולריות ביותר בתחום, וכיום נתח השוק שלה מוערך ב12% מכלל פלטופרמות המסחר השונות וחלק מאתרי המסחר הגדולים ביותר בעולם בנויים באמצעות המערכת לרבות האתר של נייק והאתר של פורד לדוגמה.
[toc]
יתרונות השימוש במג'נטו
ישנן אינספור סיבות שבגינן חברות רבות בוחרות להשתמש במג'נטו עבור החנות הווירטואלית שלהן. רוב רובן של הסיבות נעוצות בשתי עובדות מרכזיות. הראשונה,היא העובדה שהקוד העומד מאחורי המערכת נכתב בקוד פתוח- מה שמאפשר שיפור תמידי ותמיכה נרחבת מקהילת מפתחים עשירה. בנוסף לכך, הפופולריות של המערכת רק הולכת וגדלה ולכן תוכלו למצוא אינספור שדרוגים ותוספות אפשריות שצצות חדשות לבקרים ומאפשרות למשתמשים ליהנות ממגוון אפשרויות נרחב.
לאלו מאיתנו שאוהבים נקודות תמציתיות, הכנו עבורכם רשימה ממוקדת 🙂
- מג'נטו היא מערכת בקוד פתוח והיא חינמית לחלוטין
- המון פיצ'רים מתקדמים וממשק תפעול נוח במיוחד
- מאגר ידע עצום ואינסופי זמין ברחבי הרשת ובפורום של מג'נטו
- נוחה וידידותית במיוחד לקידום אתרים
- שליטה מלאה בכל ההיבטים של החנות והקוד לרבות עיצוב ותוכן.
- אפשרויות שיווק חכמות- הפלטפורמה נבנתה על מנת לשמש כחנות וירטואלית, לכן ישנן אינספור אפשרויות שיווק ומכירה חכמות שיכולות להגדיל את הרווחים באופן משמעותי.
מגנ'טו VS וורדפרס
גם מג'נטו וגם וורדפרס הינן מערכות פופלאריות מאוד, בעוד פלטפורמת וורדפרס התחילה בתור מערכת לכתיבת בלוגים ותכנים, מג'נטו נבנתה במיוחד עבור חנויות אלקטרוניות. כיום, וורדפרס מאפשרת לבנות חנויות וירטואליות באמצעות תוספים רבים, בניהם woo-commerce הפופלארי במיוחד בעוד מג'נטו חיזקה את יכולות ניהול התוכן שלה. אלו הן בדיוק הסיבות שיזמים רבים מתלבטים בין המערכות שאט אט פולשות זו לשטחה של זו. אם אתם מעוניינים לבנות אתר סחר, חשוב שתדעו את הדברים הבאים:
ישנם כמה קווים מקבילים בין שתי המערכות שכפי שתוכלו לראות:
- שתי המערכות בנויות ומבוססות על קוד פתוח
- שתי המערכות קלות יחסית לשימוש
- בשתיהן יש אינסוף פיצ'רים ותוספות שניתן להתקין ולשדרג את האתר
- שתיהן בגרסה הבסיסית חינמיות לגמרי
- שתי המערכות נחשבות יחסיות נוחות למקדמי אתרים ובנויות בצורה ידידותית עבור SEO
- שתיהן נחשבות כמהירות במיוחד
עם זאת, ישנם הבדלים משמעותיים שחשוב לזכור:
- וורדפרס בנויה כמערכת ניהול תוכן ומג'נטו נבנתה עבור חנויות אלקטרוניות (שתי הפלטפורמות במהלך השנים הרחיבו פעילותן)
- תפעול אתרי מג'נטו בסופו של דבר נחשב יקר יותר לעומת חנויות וורדפרס ( לפחות התקנה ראשונית בסיסית שכוללת כמה פלאגינים)
- וורדפרס מציעה יותר אפשרויות התממשקות
- מג'נטו מציעים בגרסאות התשלום תמיכה מלאה 24/7
- מג'נטו נחשבת כפלטפורמה שחשופה טיפה פחות לפריצות לעומת וורדפרס
שתי המערכות ברוב המקרים אינן מתחרות על אותו קהל היעד , כפי שנוכל לראות בדוגמה של eBay שבין שנת 2011 ל2015 בעצם הייתה הבעלים של מג'נטו ובכל זאת המשיכה להשתמש בוורדפרס כמערכת ניהול התוכן שלה.
קידום אתרי מג'נטו -טיפים חשובים ביותר
בעיית תוכן משוכפל
אחת מן הבעיות הנפוצות ביותר בתחום אתרי המג'נטו היא בעיית יצירת תוכן משוכפל שכפי הידוע, יוצרת המון בעיות ואף ענישות מגוגל. כדי להמנע מהבעיה הזו חשוב להטמיע תגית קנוניקל בדרך הבאה :
Stores>>Configuration>Catalog>Search Engine Optimzation> Use canonical link meta tag for categories /Products
מפת XML
מפות XML הן בעצם קובץ שמאגד את כל העמודים והדפים הקיימים באתר לכדי קובץ מרכזי אחד שמאפשר למנועי החיפוש הבנה טובה יותר של מרכיבי האתר השונים. מפות XML הן מרכיב חשוב מאוד בכל תהליך נכון של קידום אתרים, ולכן חשוב מאוד לוודא שהמפה אכן נגישה למנועי החיפוש. במג'נטו,נעשה את זה בדרך הבאה:
Stores >> Settings >> Configuration >> Catalog >> XML Sitemap
לאחר מכן נגיע למסך הבא בוא נבחר באפשרות "enabled" וזמן שהוא לאחר 00:00:00.
אופטימיזציה של תמונות
כל אתר באשר הוא חייב לבצע אופטימיזציה של התמונות ע"מ להיות נגיש ולאפשר קידום נכון במנועי החיפוש. כאשר אנחנו עוסקים בחנויות וירטאוליות, תמונות אף מקבלות משנה תוקף ותופסות נתח משמעותי בתוכנית העבודה שלנו.
ראשית, רצוי להשתמש בתוכנות צד שלישי להקטנת משקל התמונות ע"מ שנוכל לשפר את מהירות האתר. בנוסף, חשוב מאוד להקפיד על תגי alt אינפורמטיבים ומדוייקים.
לא מומלץ לבצע אובר-אופטימיזציה ולהכניס יותר מידי מילות מפתח שלא קשורות לתמונה עצמה.
כיצד נבצע אופטימיזציה של תגיות alt במג'נטו 2?
נכנס לעמוד המוצר , נלחץ פעמיים על התמונה ונגיע לדף התמונה עצמה.
בדף עצמו, החלונית הימנית תאפשר לנו לכתוב תגית alt לתמונה שלנו.
אתם יכולים להסתייע בתוסף החינמי "Image Optimizer" כדי לקבץ את גודל התמונות ולהקטין את משקלן. התוסף זמין להורדה בחינם במרקט של מג'נטו.
כותרות (title) ותגיות תיאור (description)
תחת הגדרות ברירת המחדל שאיתן מגיעה המערכת ישנן תגיות מטא כלליות וכותרות שכמובן שאנו חייבים לשנות אותן להגדרות שלנו. כדי לעשות זאת, עלינו להכנס ל admin >> Content >> Design >> Configuration, ולאחר מכן לבחור במצב בתגית "edit".
במסך זה תפתח לנו האפשרות לשנות את תגית המטא של החנות ואת כותרת החנות.
אם אתם רוצים לשנות את התגיות ברמת המוצר , יש ללחוץ על "Edit product" ולאחר מכן לגלול עד לאזור הSearch Engine Optimization ושם תוכלו לשנות את תיאור המוצר.
(אותו תהליך ניתן לבצע ברמת הקטגוריה כמובן).
התאמת מבנה כתובות URL
כל URL צריך להיות ייחודי ומותאם לצרכי הSEO של החנות שלנו. ההתאמה צריכה להתבצע ברמת הקטגוריה, תת קטגוריה וברמת המוצר עצמו. כדי להתאים את הURL בצורה ידנית וליצור מבנה תקין שמתאים לאסטרטגיה ולהיררכית הכתובות שאנחנו רוצים ליישם.
כדי לעשות זאת, נכנס להגדרות הWEB בדרך הבאה:
Stores >> Configuration >> General >> Web.
נגיע למסך ונבחר באפשרות " Search Engine Optimization" וסמן ב"yes" את האפשרות "Use Web Server Rewrites".
שימו לב- התאמה זו תסיר את הindex.php מהכתובות שלכם.
תוספי קידום מומלצים למג'נטו
כמו שכבר הספקתם להבין, מג'נטו היא מערכת בקוד פתוח ולכן יש המון פיתוחים מעניינים שניתן למצוא בחנות התוספים של מג'נטו
או במקומות אחרים ברחבי הרשת. מבחינת SEO, ישנם כמה תוספים מעניינים ושימושים במיוחד שיכולים להקל עליכם את עבודת הקידום של חנות המג'נטו שלכם.
ישנם שני תוספים ששווה לכם לבדוק לפני שאתם מחליטים על רכישה של כל פתרון SEO עבור האתר שלכם:
SEO Suite Ultimate extension for Magento
אחד התוספים המובילים ביותר בתחום הSEO מבית Mageworx, עלותו היא 249$ והוא מאפשר לבצע שורה של פעולות חשובות:
- מתריע על בעיות תוכן כפול
- הגדרות שינוי מתקדמות ותבניות מוכנות עבור תגיות תיאור – (meta)
- אפשרות להטמעת ריץ' סניפט.
- הפניות 301\302
- שורה שלמה של כלי SEO חיוניים נוספים לרבות פירורי לחם ועוד
Ultimate Magento 2 SEO extension
תוסף עבור משתמשי מג'נטו 2, שגם הוא מאפשר למקדמי אתרים להנות מהיכולות הדינמיות של המערכת.
ישנה גרסה חינמית מוגבלת מאוד ושתי חבילות פרימיום במחירים של 199$-299$.
- דוחו"ת SEO מתקדמים שנותנים חיווי מדויק על בעיות on-page
- יצירת מפות אתר HTML ו XML
- ריץ' סניפט
- מתריע על בעית תוכן כפול
- מאפשר הטמעת נתונים מובנים
קידום אתרי מג'נטו ע"י חברה מקצועית
אם אתם מחפשים חברת קידום אתרים מקצועית שתקדם לכם את האתר בשוק המקומי או בשוק העולמי, חשוב מאוד שתבצעו מחקר מקיף לפני הבחירה ואל תתפתו להצעות שנראות לכם זולות במיוחד.
זכרו שלא כל חברות הקידום באמת מבינות במג'נטו ויודעות כיצד לקדם את החנות שלכם.
מומלץ לשאול מספר שאלות ע"מ שתקבלו תמונה טובה יותר של מידת ההתאמה של החברה לפרויקט שלכם.
- מה הניסיון שלכם עם קידום אתרי מג'נטו? (בקשו להציג דוגמאות)
- כמה שנים אתם בתחום? מי יהיה אחראי בפועל על קידום האתר?
- מה העלויות ומה בדיוק אני מקבל בעבור התשלום ( קישורים, תוכן ,שעות אופטימיזציה ועוד)
- האם יש התחייבות כלשהי?
- בקשו לשלוח הצעת מחיר מסודרת ומפורטת ככל האפשר.
לאחר שתקבלו את כל הפרטים הללו, תוכלו להרכיב רשימה של הצעות נבחרות. מומלץ לבחור בחברה אמינה, בעלת ותק וניסיון רלוונטי שיכולה להראות לכם תוצאות מוכחות.
לסיכום
קידום אתרי מג'נטו עשוי לדרוש מרובכם הסתגלות למערכת, לא מדובר בלימודים מורכבים ואחרי שמתרגלים תהליך קידום האתר זורם הרבה יותר בקלות וביעילות. אם אתם מקדמים את האתר לבד, מומלץ להסתייע בתוספים ייעודים שיכולים להקל עליכם את העבודה באופן משמעותי ולהפוך אותה להרבה יותר יעילה. אם אתם מחפשים חברת קידום אתרים, בדקו בזהירות ובקפדנות את מידת ההתאמה של החברה לפרויקט הייחודי שלכם.