קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
מהי מפת אתר?
מהי מפת אתר?

מהי מפת אתר?

מפת אתר 'SiteMap' היא כלי שמשמש אותנו לעזור לגולשים שלנו לנווט באתר בקלות על ידי הצגה פשוטה של היררכית האתר בקובץ HTML פשוטה ונוח לתצוגה. במקביל, ישנם קבצי מפות אתר מסוג XML שמכיל פירוט של עמודי האתר וההיררכיה הפנימית בקובץ מיוחד ונועד לעזור לגוגל לסרוק יותר מהר את האתר שלנו. כאמור, וכפי שתוכלו  לראות בהמשך, אין באמת הכרח בהגשת קבצי מפות אתר מסוג XML לגוגל אלא במידה ואתם רוצים לזרז הליכים ולעזור לגוגל למצוא את האתר שלכם טיפה יותר מהר.

מפת אתר טכנית – XML

מטרת מפת האתר מסוג XML היא להנגיש בצורה נוחה למנועי החיפוש ובראשם גוגל את האתר שלכם על מנת שיאונדקס בצורה מהירה יותר. המפה בנויה בצורה פשוטה ונותנת לגוגל את האפשרות להבין מה העמודים החשובים מבחינתנו ואיך בנוי מערך העמודים וההיררכיה הפנימית של האתר שלנו , דבר שמזרז ומקל על גוגל להבין איך האתר שלנו בנוי וכפועל יוצא ברוב המקרים תזכו לאינדוקס מהיר יותר של מנועי החיפוש ובתקווה גם תופיעו בהם לאחר מכן.

ראוי לציין שבנוסף למפת אתר מסוג XML, כעיקרון יש שיטות נוספות בהן תוכלו להגיש את מפת האתר לגוגל אבל ללא ספק XML היא הדרך הנפוצה ביותר.

מעוניין לקדם את האתר שלך בגוגל? השאר פרטים

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    האם כדאי לבנות מפת אתר XML ולהגיש אותה לגוגל?

    כעיקרון, אם אתם רוצים שגוגל "ימצא" את האתר שלכם מהר יותר ויאנדקס אתכם בצורה מהירה יותר אז הגשת מפת אתר לSearch Console יכולה להיות דרך יעילה ומהירה מאוד. עם זאת,ללא ספק לא מדובר ב"חובה" וגוגל בסופו של דבר יאנדקס אתכם כך או אחרת. תלוי מאוד באתר שלכם ובצרכים הייחודיים שלכם ויש גם המון מקדמי אתרים שמאמינים שלא צריך להגיש מפת אתר לגוגל אך אנו בכל זאת הרוב מאמינים שהגשת אתר מפת XML בהחלט יכולה לעזור.  

    איך תוכלו לבנות מפת אתר?

    יש מספר כלים ליצירת מפת אתר, וכמובן שאתם תמיד יכולים ליצור מפת אתר באופן עצמאי,מהלך שיכול לגזול ממכם המון זמן מיותר. אם אתם משתמשים בוורדפרס, אתם יכולים להשתמש בתוספי מפות אתר או ביישום של התוסף הפופולארי Yoast SEO. כמו כן, תוכלו להשתמש בכלים אינטרנטים כדוגמת www.xml-sitemaps.com ודומים לו או באמצעות התוכנה Screaming Frog.

    מפת אתר HTML

    בנוסף למפות האתר הטכניות שנועדו להקל על גוגל את הסריקה ולעזור לאתר שלנו להיות מאונדקס מהר יותר, ישנן מפות אתר שנועדו לעזור לגולשים שלנו לנווט בצורה קלה באתר. מפות האתר מסוג זה פשוטות מאוד ובדרך כלל נפוצות באתרים גדולים בעלי תוכן רב ומגוון. תוכלו לבנות מפת אתר כזו בקלות ובאמצעותה תעניקו למשתמשים שלכם חווית משתמש משופרת. אתם יכולים לראות את מפת האתר שלנו לדוגמה כדי להבין על מה אנחנו בדיוק מדברים.

    מפת אתר

    לסיכום,

    מפת אתר XML היא ללא ספק כלי משמעותי שיכול לעזור לכם לזרז את התהליך של הקידום האורגני בגוגל, אך לא מדובר בדרישת חובה משום שכך או אחרת גוגל בסופו של דבר ימצא אתכם. בנוגע למפת האתר מסוג HTML, היא בהחלט תוכל לעזור לגולשים שלכם לנווט במהירות ובקלות באתר שלכם ויש לכך חשיבות מכרעת בעידן הראנקבריין. אם יש ברשותכם אתר קיים כבר שרץ כמה חודשים או שנים ומופיע בתוצאות בגוגל, אין לכם כל סיבה לרוץ ולבנות מפת אתר. אם בניתם אתר חדש ואתם רוצים שגוגל ימצא אתכם מהר, אתם יכולים בהחלט להסתייע בכלי הזה וליצור מפת אתר שתזרז את כל התהליך ויכולה לעזור לכם רבות.

    אודות הכותב
    אייל רחמים
    אייל רחמים

    בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

    קידום אתרים בגוגל למעלה

    רוצים יותר כניסות לאתר?

    מדריך ללימודי קידום אתרים
    רוצים שאבדוק לכם את האתר?