כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
אוטומציה לעסק- המדריך המלא
אוטומציה לעסק

אוטומציה לעסק- המדריך המלא

בשנים האחרונות חלה עלייה מטאורית במספר העסקים האינטרנטיים וגם יותר ויותר עסקים פיזיים משתמשים בחנויות וירטואליות כדי להגיע לקהלים חדשים ולצמוח עם העסק. בתור חברה לקידום אתרים, אנחנו עדים לתופעה מקרוב ומעבר לשירותי בניית האתרים ושיווק דיגיטלי שאנחנו מספקים, המטרה שלנו היא להגדיל את שורת הרווח של כל הלקוחות שלנו.

כפי שכולם יודעים, זמן שווה כסף ולכן חסכון בזמן הוא קריטי להצלחת של כל עסק אינטרנטי. היום, באמצעות כלים מתקדמים ויכולות טכנולוגיות שרק הולכות ומשתבחות, ניתן לייעל תהליכים ולתת לעסק שלכם לעבוד באמת בזמן שאתם ישנים.

מעבר לחיסכון הגדול בזמן שמתבטא בכסף , ישנם מספר יתרונות נוספים לאוטומציה של העסק:

  1. חווית משתמש – לרוב אנחנו נוהגים לשוחח על חווית משתמש בהקשר של ראנקבריין וקידום אתרים אך האמת היא שנגישות מירבית יכולה לעיתים לסייע לחוויה הכללית ולשביעות הרצון של הגולש שלכם וליחסים בינו לבין המותג שלכם. אז נכון שאף אחד מאיתנו לא אוהב לדבר או להשאיר הודעות לרובוט אבל אם אתם בונים את התהליכים נכון תוכלו להפוך את החוויה הזאת לחיובית. 
  2. מכירות- אוטומציה היא כלי נהדר להגדלת מכירות. כפי שתוכלו לראות בהמשך המאמר השילוב בין קמפיין מיילים לתהליכים מסודרים ובריאים הוא הכרחי להגדלת המכירות.
  3.  סדר וארגון מכירים את הרעש של הבלאגן האינסופי שלפעמים מלווה את העסק שלכם? אם כן, תתפלאו לדעת שאוטומציה יכולה להקל עליכם את הניהול הכולל ולייצר לכם קצת יותר שקט.

אז, איך בתכלס מתחילים?

כעיקרון יש שתי תוכנות עיקריות המאפשרות לבצע אינסוף התממשקות בין מערכות שונות בעסק. והן Zapier ו integromat. שתיהן נחשבות למובילות בתחום העבודה איתן ידידותית ומתאימה כמעט לכל אחד (התעסוקת מינימאלית בקוד).  

טיפ חשוב: לפני שאתם פונים למומחה אוטומציה חשוב לרשום בצורה מרוכזת את כל התהליכים בחברה ולמפות את המצב הקיים. כך תדעו בדיוק כיצד לחסוך עבודה עתידית ואיך כלים שונים יכולים לעזור לכם.

איך הקסם הזה קורה?

כדי להבין איך כל המערכות יכולות לתקשר, צריך להבין את השפה שמאפשרת להם לעשות זאת והיא הAPI- Application Programming Interface או בעברית ממשק תכנות יישומים. כעיקרון ממשק זה מאפשר למערכות אוטומציה לחבר בין ממשקים וליצור את התקשורת איתם.

איפה תוכלו ליישם אוטומציה?

כל עסק מתנהל אחרת וחשוב לבצע את המיפוי המדויק שיעזור לכם להבין ולאפיין מה נקודות התורפה שאתם יכולים לייעל. הכנו עבורכם רשימה כללית שתעזור לכם למצוא רעיונות ולחשוב על נוספים.

אימיילים ורשימות דיוור

אימיילם הם ככל הנראה אמצעי התקשורת המועדף והפופולארי ביותר בעולם המודרני. עם זאת, סביר מאוד להניח שיש אינספור דרכים שונות בהן תוכלו לייעל את העבודה שלכם איתם כמו שליחה אוטומטית של הצעות מחיר או הודעות פולו-אפ על בסיס הגדרות זמן קבועות. 

סמסים

בדומה למילים, גם סמסים אוטומטים יכולים לעזור ולהקל עליכם מאוד. אם יש לכם חנות דיגיטלית לדוגמה ואתם מוכרים מוצר, תוכלו לשלוח הודעה אוטומטית איך שהמוצר יצא למשלוח או עבור כל סטטוס מוגדר.

אם אתם מקדמים אתר בחו"ל, מומלץ לבחון את Twilio בגלל הAPI שלהם

ניהול תהליכים

אולי אחד מהסעיפים החשובים ביותר פה. ניהול תהליכים הוא לא רק משמעותי בהיבט של זמן אלא גם עוזר לכם לייצר יותר בפחות זמן. בין אם  מדובר בתהליך של קליטת לקוח חדש ובין אם מדובר בתהליך של קידום או בניית אתר, כל תהליך צריך מתודה מסודרת שתאפשר לכל חלק בצוות לדעת מה, מתי ומה הוא עושה. כלי מומלץ לניהול משימות שמתממשק מעולה עם כמעט כל המערכות הוא Monday הישראלי. 

בתמונה תוכלו לראות דוגמה למעקב ניהול המאמרים שלנו בבלוג.

 

Monday CRM

מכירות 

מכירות הן כבר ממש לא רק נציג טלפוני או פורמט של Door to Door והיום שיטות המכירה השתכללו פלאים וחלק גדול מהשינוי הזה קרה אודות למהפכת האוטומציה. שילוב האוטומציה בתהליך המכירה תלוי מאוד במשפך שלכם ולכן אני ממליץ לנסות להבין ולחדד אותו לפני שאתם מתקדמים ומתלהבים כמו ילדים בחנות צעצועים מכל אפליקציה או תוכנה בתחום.

צ'אט בוטים

צ'אט בוטים יכולים להיות דבר ממש מעצבן שמרחיק גולשים או נכס אמיתי שעובד בשבילכם. כעיקרון, נראה שנוצר הייפ רציני סביב העניין לכן אני ממליץ לכם לבחון את השימוש בהם בזהירות. אם אתם חושבים ששילוב צ'אט כזה יכול לתרום לחווית המשתמש באתר שלכם, לייעל תהליכים ובסופו של דבר לתרום לעסק באופן כללי, לכו על זה (ניתן לשלב A /B טסטינג). אם אתם לא בטוחים שהתרומה שלהם תיהיה משמעותית, רצוי לוותר עליהם בשלב ראשוני.

שיווק דיגיטלי

תזמון פוסטים ופרסום אוטומטי, התממשקות בין הקמפיין שלכם בפייסבוק לפוסטים בפינטרס וכו', כל אלו יכולים להתבצע בקלות על ידי כמה הגדרות והטמעות. רגע לפני שאתם חוגגים – דעו כי אין עדיין רובוט אמיתי שיקדם לכם את האתר:)

כמה עולה אוטומציה לעסק?

האמת היא שהטמעת תהליכים אוטומטיים בעסק שלכם תלויה בשני גורמים חשובים: מורכבות ההטמעה ואופי העסק. אם אתם חנות אינטרנטית קטנה שזקוקים לכמה התממשקויות סביר להניח שתוכלו לעשות זאת אפילו בחינם. מנגד, אם אתם עסק מסועף שעובד עם כמה גורמים שונים , כנראה שתצטרכו ליווי מקצועי על ידי חברה או מומחה אוטומציה. 

לסיכום,

אוטומציה היא חובה לעסק שלכם והזדמנות אמיתית לשדרג אותו. מומלץ קודם כל למפות את התהליכים ברמה שלכם ורק לאחר מכן להתחיל ולבחון את האופציות העומדות לרשותכם. מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא.

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם