Marketing automation – שיווק אוטומטי

מהו שיווק אוטומטי?

שיווק אוטומטי או שיווק באמצעות מכונה למעשה מתייחס לפעולת שיווק ישירה או עקיפה שמבוצעת על ידי רובוט או מכונה, תוכנה או מערכת שמצעת תחליף לפעולה שיווקית אנושית.

בתהליך שיווק באינטרנט ובפרט מענה ללקוחות ישנם מספר כלים לשיווק אוטומטי:

1.פופ אפ – אומנם עדיין אני שומע מהמון אנשים שהו מהווה מטרד, אך עדיין הוא שימושי ומגדיל המרות, ניתן לתכנן מבחר רחב של פופים לאחרונה יצא לי להשתמש במערכת המצוינת של החברים מפופטין ממליץ בחום, יצרתי מבחר פופים שמתפקדים ברמת עמוד באתר.

2.צ'ט לייב – במיוחד באתרי אינפורמציה שנועדו לענות על שאלות רבות, ישנם צטים רבים המאפשרים לכם לתת מידע רב ללא בזבוז כח אדם אנושי, ובכך להציע ללקוחות שלכם מענה מהיר לפניות, חווית גלישה באתר.

3.בוטים – הבוטים בעיקר ברשתות החברתיות ובמיוחד בפייסבוק ולינקדין הפכו להיות הלחם והמחאה של המשווקים פורצי הדרך, הם מבטיחים המון ומגניבים, אך פה בדיוק אני חייב להזהיר, הבוטים לא יכולים להוות תחליף למענה אנושי והם לא תמיד מתאימים לכל עסק ותחומיו ולכן אני ממליץ לכם בחום לעשות סקר קטן, להבין האם הבוט עשוי לגרום לכם ליתרון או לנזק לדוגמא (סיפור אמיתי):

לפני כמה ימים "פנתה אליי" ידידה שלי, עם צילום מסך של חברה שבדיוק היא קנתה מהם ספה חדשה, קיבלה סחורה פגומה, קיבלה שירות דפוק, ופתאום בוט שפונה אליה ומציע לה לרכוש דרכם בשנית, ברור לגמרי שמנהל השיווק או כל מי שמכיר את הסיפור שלה היה חושש בשלב זה להציע לה עסקה כזו או אחרת, אך לבוט חוקים משלו.

4. הודעות SMS – הודעות הם דרך נחמדה לנהל אינטראקציה ראשונית עם כמות של לקוחות, השימוש שאני ממליץ לעשות בעניין הוא תפעולי, כגון, לקוח יקר תואמה עבורך פגישה, לקוח יקר נא לשלוח את הפרטים לא יאוחר מ.., עניין של מכירה בעזרת כמות אסמס שנשלחים לא מתאימה ל90% מהמוצרים או השירותים בישראל.

5. וואצאפ לעסקים – פיצ'ר מגניב ומציק בו זמנית, אך עדיין לא משאיר את הלקוחות שפונים ללא מענה ראשוני,גם כאן כמו בעולם של אסמס השימוש העיקרי הוא תפעולי.

6.מילים/ניזולייטר – למעשה הערוץ החזק ביותר שכן הוא משלב תוכן, ושליחה אוטומטית לרשימת תפוצה רלוונטית ופוטנציאלית של לקוחות.

תרצו שנבנה בוט רובטי ביחד? או סתם לקבל מידע נוסף? אני תמיד זמין.