דירוג עמוד

כיום כבר לא רלוונטי אך בעבר, דירוג עמוד, PageRank, הוא ערך החשיבות שניתן לעמוד אינטרנט מסוים על ידי מנוע החיפוש של גוגל. הערך נמדד בין 0 ל-10, וניתן לשפר אותו באמצעות ביצוע פעולות מסוימות של קידום אתרים (SEO).

המטרה של דירוג העמוד הייתה לדרג את האתרים והעמודים השונים על בסיס הקישורים הנכנסים עליו מאתרים שונים ברשת. בעבר, כאשר הכמות הייתה חשובה יותר מן האיכות, ככל שהקישורים הנכנסים לאתר היו רבים יותר, כך דירוגו היה גבוה יותר. אלא שעובדה זו הביאה מקדמי אתרים רבים לנקוט באסטרטגיות של הצפת קישורים ספאמיים באתרים רבים ברשת, ולפיכך האלגוריתם של גוגל השתנה וכיום הוא אמנם עדיין מעניק חשיבות מסוימת לכמות, אבל גם לאיכות.