קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
פרסום באאוטבריין
פרסום באאוטבריין

פרסום באאוטבריין

פרסום באאוטבריין – בטח יצא לכם לעיין בכתבת מגזין מעניינת, ובסופה להיתקל בכותרת "אולי יעניין אותך גם…" או "מרחבי הרשת". תחת הכותרת הזו יש כמה קישורים לתכנים נוספים שעשויים לעניין אתכם, לאו דווקא באותו אתר שבו אתם נמצאים אלא באתרים אחרים ברשת.

נשמע מוכר? סביר מאוד להניח שזוהי הפלטפורמה של אאוטבריין, אחת מן החברות הראשונות להבין כי התחום הלוהט ביותר בפרסום כיום הוא שיווק באינטרנט באמצעות תוכן. דהיינו, הפצה של תוכן מעניין (מאמר, סרטון, פוסט בבלוג וכו') על מנת להעלות מודעות למותג, לחזק את האהדה כלפיו, להגדיל תנועת גולשים לאתר, לייצר לידים ולהגדיל את ההכנסות.

אאוטבריין היא למעשה פלטפורמה שבאמצעותה גולשים יכולים לגלות תוכן חדש ומעניין על פי מאפיינים שאמנם אינם נחשפים לציבור אך ניתן להניח שיש להם רלוונטיות כלשהי למשתמשים עצמם, להיסטוריית החיפושים שלהם בעבר, לתוכן שבסופו שובצו תכני אאוטבריין וכו'. למעשה מדובר במצב שבו כולם מרוויחים: הגולשים מקבלים תוכן מעניין ואיכותי, המפרסם מרוויח תנועת גולשים לאתר שלו, ואאוטבריין מרוויחה עמלה בעבור כל גולש שהקליק על מודעה.

פרסום באאוטבריין

כך תיצרו קמפיין פרסום באאוטבריין

הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא לפתוח חשבון באאוטבריין. מדובר בתהליך קצר ופשוט יחסית, במסגרתו תצטרכו בין היתר להזין פרטי תשלום ותקבלו גישה למסך ניהול שבו תוכלו להגדיר את הקמפיינים העתידיים שלכם.

חשוב לציין שקמפיין פרסום באאוטבריין מאפשר לכם לא רק לחשוף את התוכן שלכם לעיניים נוספות אלא גם לאסוף נתונים אודות הגולשים שמקליקים וצורכים את התוכן הזה. על מנת לעשות כן תצטרכו להטמיע באתר שלכם קוד UTM שמאפשר את המעקב אחר הנתונים הללו, ואז לנתח אותם ולהבין כיצד להשתמש נכון בתובנות שתפיקו בעזרתם. למשל, תוכלו לראות באילו אתרים יחס ההקלקה הוא הגבוה ביותר ולהתמקד באתרים הללו, תוך ויתור על אתרים בהם יחס ההקלקה נמוך.

כמו כן תוכלו להטמיע באתר שלכם קוד פיקסל שיאפשר לבצע שיווק חוזר (רימרקטינג) ללקוחות שכבר התעניינו בעסק שלכם, ביקרו באתר אבל לא סיימו את העסקה. כך תוכלו לאתר אותם, להציע להם הצעות אטרקטיביות ולנסות להמיר אותם ללקוחות.

על מנת לפתוח קמפיין חדש יש ללחוץ על Add Campaign  במערכת הניהול. לאחר מכן יש לתת שם לקמפיין, לבחור את משך הפרסום, התקציב היומי (מינימום 20 דולרים ליום), עלות להקלקה (כלומר המחיר שתסכימו לשלם בעבור הקלקה של גולש על המודעה שלכם; ככל שעלות ההקלקה שתגדירו תהיה גבוהה יותר כך אמנם תשלמו יותר בעבור הקלקה, אבל המודעה שלכם תיחשף ליותר גולשים רלוונטיים).

אחד מן הפרמטרים הנוספים שאפשר להגדיר במסך הוספת הקמפיין הוא הגדרה של קהל היעד. אמנם יש פלטפורמות בהן ניתן לבצע פילוח ברזולוציה חדה יותר, אמנם גם באאוטבריין מדובר באפשרויות יעילות, למשל על פי איזור או על פי מכשיר שממנו מתבצעת הגלישה (למשל, שהמודעה שלכם תופיע אך ורק בעת גלישה מסמארטפון ולא ממחשב שולחני רגיל).

לאחר שסיימתם להגדיר את כל ההגדרות, לרבות תקציב פרסום וקהל יעד, הגיע הזמן לתכל'ס: המודעה עצמה. זה הזמן להוסיף קישור לתוכן שברצונכם לקדם, וכן לבחור תמונה וכותרת שיופיעו בין ההמלצות של אאוטבריין. חשוב לבחור תמונות עם קשר לתוכן ולנסח כותרות מסקרנות ומניעות לפעולה שיעודדו את הגולשים להקליק עליהן.

מומלץ להעלות מספר גרסאות של מודעות הנבדלות ביניהן בתמונה ו/או בכותרת, ואז לבחון אילו מן המודעות זכו לשיעור ההקלקה הגבוה ביותר ולזנוח את אלה שזכו לשיעורי הקלקה נמוכים. כך ניתן לבצע אופטימיזציה לקמפיין שלכם באאוטבריין גם במהלכו; וכמובן שתוכלו להפיק לקחים מן הביצועים של הקמפיין שלכם גם עבור קמפיינים עתידיים.

פרסום באאוטבריין – כדאי לדעת

אאוטבריין שומרת לעצמה את הזכות לפסול תכנים מסוימים, כגון תכנים שיווקיים מדי (ללא ערך אמיתי למשתמש אלא פרסומת נטו), תכנים פורנוגרפיים, אלימות, חומרים בלתי חוקיים, הימורים ועוד.

אבל אם התוכן שלכם איכותי, מעניין ובעל ערך – אין שום סיבה שלא תשתמשו באאוטבריין כדי להפיץ אותו בקרב גולשים שיכולים להפוך ללקוחות פוטנציאליים. למעשה, אם אתם כבר משקיעים בתוכן מעולה שכזה, אזי הפצתו באמצעות אאוטבריין היא עניין מתבקש למדי, מעין תחום משלים שאמנם יש להשקיע בו סכום מסוים של כסף אבל אפשר גם להפיק ממנו תועלת שתעלה עשרות מונים על ההשקעה.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?