דירוג האתר בגוגל

אילו גורמים באמת משפיעים על דירוג האתר בגוגל?

אין מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים שיודעים לנתח ב-100% את האלגוריתם של גוגל. למעשה האלגוריתם אינו ידוע במלואו ולפיכך לא ניתן לדעת באמת, מהם כל הפרמטרים הנלקחים בחשבון ומהו משקלו של כל אחד בתהליך דירוג האתר בגוגל, מחקר שנערך לאחרונה על ידי SEMrush (הכלי האהוב עליי) מגלה חלק קטן ומשמעותי מהם.

זה נכון שישנם מאות פרמטרים, אך תוצאות המחקר חושפות 17 מהם שההנחה היא שהם הכי חשובים, מתוכם החשוב והמשפיע ביותר הוא מספר הכניסות הישירות לאתר ולאחר מכן מספר גורמים אחרים הקשורים לפעילות און-פייג' (כלומר, באתר עצמו) ולהתנהגויות הגולשים.

אלה הגורמים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל על פי מידת השפעתם:

  • כניסות ישירות לאתר
  • זמן השהייה באתר
  • עמודים שנצפו בכל ביקור באתר (כאשר משתמש מגיע לאתר מתוצאות החיפוש, המספר הממוצע של עמודים שנצפו בביקורו עומד על 3 לערך)
  • שיעור הנטישה (שלושת המקומות הראשונים באתרים שנבחנו במחקר נהנו משיעור נטישה של בערך 49%)
  • סך הדומיינים המפנים לאתר (על פי תוצאות המחקר, לעמודים שדורגו במקום השני היו 20% יותר דומיינים מפנים מאשר למקומות הראשונים ו-10,000 יותר מן המקום העשירי)
  • סך הקישורים המפנים לאתר (למקום הראשון מובילים פי 2.2 קישורים מאשר למקום השני)
  • סך כתובות ה-IP המפנות לאתר
  • סך הקישורים הנעקבים
  • אורך התוכן (התוכן בשלושת המקומות הראשונים ארוך ב-45% מזה של המקום ה-20)
  • שימוש ב HTTPS –  (ב- 65% מן הדומיינים המתמקדים במילות חיפוש בנפח גבוה משתמשים ב-HTTPS)
  • סך העוגנים
  • מילות מפתח בטקסט העוגן (3% מהקישורים המובילים לאתר מכילים מילת חיפוש בטקסט העוגן)
  • מילות מפתח בגוף התוכן (18% מהעמודים המתמקדים במילות חיפוש בנפח גבוה אינם כוללים מילות חיפוש בגוף התוכן)
  • צפיפות מילות מפתח
  • מילות מפתח בכותרת
  • מילות מפתח בתיאור המטא
  • וידאו בעמוד

הבה נרחיב מעט על חלק מן הגורמים הללו, כפי שנתגלו בתוצאות, בחלוקה לקטגוריות נפרדות:

ביקורים באתר

תוצאות המחקר מצביעות על קשר בין מספר הביקורים באתר לבין דירוגו בתוצאות החיפוש של גוגל. כלומר, אם לעמוד מסוים יש מספר גבוה של ביקורים ישירים, הדבר יכול לאותת לגוגל שמדובר באתר סמכותי ואמין.

התנהגות הגולשים

בעמודים שדורגו במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש נמצא שיעור נטישה נמוך יותר. כלומר, שיעור נטישה גבוה עשוי לסמן עבור גוגל שמדובר בעמוד שהתוכן שלו אינו רלוונטי, בעוד שיעור נטישה נמוך מעיד על מספר גולשים גדול שנשאר באתר זמן מה על מנת לצרוך את התוכן, כלומר יש בו ערך ורלוונטיות.

אלמנטים שקשורים לאתר עצמו

יישום אלמנטים מסורתיים של קידום אתרים עדיין נחשב יעיל למדי: יותר מ-75% מן העמודים במקומות 1 עד 20 עשו שימוש במילות מפתח בגוף התוכן וליותר מ-60% יש מילות מפתח בכותרת. עם זאת, התוצאות עשויות להצביע על כך שלאלמנטים הללו יש פחות השפעה על הדירוג של עמוד בתוצאות החיפוש מאשר בעבר.

תוכן

התוצאות גילו מתאם בין אורך התוכן לבין דירוג גבוה בתוצאות החיפוש. עם זאת, האורך לבדו אינו מבטיח דירוג גבוה משום שעדיין יש צורך להשקיע באיכות גבוהה, רלוונטיות ואופטימיזציה.

אבטחת אתר (HTTPS)

תוצאות חיפוש עבור מילות מפתח בנפח חיפוש גבוה מביאות בעיקר לדומיינים העושים שימוש בפרוטוקול HTTPS.

דירוג האתר בגוגל – קישורים

במקומות הגבוהים עבור מילות מפתח בנפח חיפוש גבוה מופיעים בעיקר אתרים גדולים עם פרופיל קישורים עשיר, איכותי ומגוון. כמו כן, השקעה יתרה בבניית קישורים עשויה להוכיח את עצמה כיעילה גם עבור מילות מפתח בנפחי חיפוש נמוכים יותר.

לתוצאות המחקר המלא לחצו כאן

רוצה יותר כניסות לאתר?
קידום אתרים בגוגל למעלה