קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
שיווק ברשתות החברתיות ככלי לבניית קישורים
שיווק ברשתות החברתיות

שיווק ברשתות החברתיות ככלי לבניית קישורים

תפקידן של הרשתות החברתיות בכל הנוגע לקידום אתרים אינו לגמרי ברור. אמנם אין ספק שבעידן פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין וכדומה, שיווק ברשתות החברתיות הוא תחום חשוב שראוי להשקיע בו מאמץ לא מבוטל, אולם יש שיאמרו שאין לכך קשר לקידום אתרים משום שהאלגוריתם של גוגל אינו מתחשב בהן (או מתחשב במידה זעומה מאוד). לפיכך, רבים נוהגים להפריד בין שני האפיקים הללו: קידום אתרים לחוד וקידום ברשתות החברתיות לחוד.

לעומתם, יש מומחי קידום אתרים שטוענים כי כן יש קשר בין השניים, כלומר שיווק ברשתות חברתיות יכול, במקרים מסוימים, לחזק מאמצי קידום אתרים. גם אם לא באופן ישיר כמו בניית פרופיל קישורים מגוון ואיכותי באמצעות החלפת קישורים או שיתופי פעולה עם אתרים אחרים, יש להן תועלות אחרות מבחינת הגדלת תנועת הגולשים הנכנסת לאתר, העלאת נראות המותג ועוד.

כך לדוגמה אין ספק שיש להקים ולתפעל עמוד פייסבוק רשמי לעסק או לאתר, אשר יכלול קישור לאתר בטאב ה"אודות", שיתופים של תכנים מתוך האתר בתדירות קבועה על מנת לחשוף אותם לעוקבים של העמוד, ואם קיימת קבוצת פייסבוק (להבדיל מעמוד פייסבוק), אז להעלות גם בו קישורים לאתר או לעמודים מתוכו. כך גם בכל רשת חברתית אחרת, מלינקדאין ועד פינטרסט: יש לייצר בה נוכחות ולתחזק אותה באופן שגרתי, וכך ליהנות לכל הפחות מתנועת גולשים נכנסת לאתר – אשר תסייע בעקיפין לחיזוק מאמצי קידום האתר ושיפור דירוגו במנועי החיפוש.

שיווק ברשתות החברתיות – איך גורמים לגולשים לקרוא את התוכן שלכם?

אחד מן הדברים המשותפים לשיווק באמצעות תוכן ולקידום אתרים הוא המאמץ למשוך את תשומת ליבם של הגולשים אל התוכן שלכם. עם כל כך הרבה מידע, קישורים ותכנים שצפים כל הזמן בכל רשת חברתית, קשה לאתר את קהל היעד המתאים ולגרום לו להיכנס לקישור ולהיחשף לתוכן. איך עושים את זה? הנה כמה רעיונות:

  • יצרו תוכן שקל לקרוא

גם אם התוכן שלכם נכתב במקורו למטרות קידום אתרים, כלומר עבור הרובוטים הסורקים של גוגל ויתר מנועי החיפוש, אל תשכחו שמדובר בתוכן שגם גולשים עשויים להיחשף אליו. לכן ודאו כי התוכן שלכם מעניין, רלוונטי, חף מטעויות ובעל ערך אמיתי עבור המשתמשים האנושיים שקוראים אותו.

  • הכירו את המתחרים

ככל שתעמיקו לחקור את המתחרים שלכם ולהבין באילו שיטות הם פועלים, כך תוכלו לגלות רעיונות חדשים והזדמנויות חדשות לקידום התוכן שלכם. זכרו לבחון גם ענפים קרובים ומשלימים לענף שבו אתם פועלים, ולא רק מתחרים ישירים.

  • יצרו תוכן שלא מתיישן

ככל שתרבו ביצירת תוכן שהרלוונטיות שלו נותרת בעינה למשך זמן רב יותר, כן ייטב. כתבו על נושאים שנכונים תמיד, ולאו דווקא בנקודת זמן מסוימת. השתדלו להימנע מלהזכיר אירועים נקודתיים, והשתדלו לכתוב תוכן שניתן יהיה לגלות אותו שוב ושוב בעתיד. כך למשל מאמר בנושא "טיפים לניקיון לקראת פסח" יהיה רלוונטי רק למשך מספר ימים בשנה, אולם "טיפים לניקיון הבית" יכול להיות רלוונטי כל השנה.

  • הפיצו קישורים בקהילות הרלוונטיות

קבוצות פייסבוק, קבוצות בלינקדאין, קהילות בגוגל פלוס, פורומים שונים – בתלות בענף שבו אתם פועלים, תוכלו לחפש ולמצוא קהילות מקוונות שונות שאליהן תוכלו להצטרף, להשתתף בדיונים, להגיב ולענות לשאלות – ותוך כדי ליצור קישורים מהן אל האתר.

  • נסו להיות ויראליים

ויראליות היא הדרך הקלה ביותר, והקשה ביותר, להרוויח קישורים. ברגע שקמפיין מדיה חברתית הופך ויראלי, הקישורים אליו מתפשטים כאש בשדה קודים ומגיעים אפילו אל משאבים יקרי ערך ואתרים חדשותיים כמעט ללא מאמץ מצידכם.

תכנים מסוימים הופכים ויראליים משום שהם יוצאים מן הכלל. אחרים הופכים ויראליים בזכות מזל או שילוב נסיבות יוצא דופן. אולם בהחלט אפשר לנסות לייצר תוכן ויראלי בעזרת תכנון מראש, שכן ניתוח דוגמאות לתכנים ויראליים מרחבי העולם מעלה מספר קוים משותפים שביישום נכון עשויים להפוך גם את התוכן שלכם לכזה:

  • כוונו אל הצעירים. הם אלה שנוהגים לשתף תכנים שאהבו עם חבריהם ברשתות החברתיות.
  • הגיבו בזמן אמת להתפתחויות ברשתות החברתיות. אם מתרחש אירוע שנוצר סביבו שיח, חפשו דרכים לנצל אותו ליצירת תוכן רלוונטי, כך שהשיח הטבעי יתמוך בהפצת התוכן.
  • היו יצירתיים. התוכן שלכם לעולם לא יהפוך ויראלי אם הוא נראה, נשמע ומתנהג בדיוק כמו תוכן של כל אחד אחר. הוא חייב להיות טוב יותר, עמוק יותר, ססגוני יותר. הוא חייב לבלוט כדי שיהיה לו סיכוי להפוך ויראלי.

סיכום

בניית קישורים באמצעות רשתות חברתיות היא דבר אפקטיבי וכדאי. בין אם אתם עושים את המינימום כגון מילוי כתובת האתר בעמוד ה"אודות" ושיתוף קישורים מעת לעת, ובין אם אתם נוקטים באסטרטגיות נוספות שצוינו לעיל, זכרו שככל שתנצלו יותר את המדיה החברתית כך תוכלו לקטוף יותר פירות בכל הקשור לתנועת גולשים לאתר ומכאן לשיפור הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?