אינסטגרם, ה-פלטפורמה שנכנסה לחיינו בעשורים האחרונים, יחד עם רשתות חברתיות נוספות והאמת? שינתה לנו את החיים. האינסטגרם זה עוד פלטפורמה שמאפשרת לעסקים לשגשג, ולאנשים לקבל פרסום.
כמובן, שקידום חשבון אינסטגרם הוא שונה מאוד מקידום אתרים בגוגל, ולכן, יש צורך להתייחס לפרמטרים שונים.
היום אנחנו מבינים שיותר עוקבים באינסטגרם = יותר אמינות בעיני הלקוחות שלכם = יותר השפעה = יותר כסף, לכן החשיבות העסקית והפרטית של עוקבים באינסטגרם בעידן החדש ברורה לכולנו.
21 דרכים להשגת עוקבים באינסטגרם
1. תוכן הוא המלך
אם אתם רוצים להגדיל את העוקבים בעמוד, העצה הכי טובה שאפשר לתת היא, תמיד תייצרו תוכן שאתם הייתם רוצים לצרוך. נשמע פשוט לא? אז לא ממש.
כמעט כל עמוד אינסטגרם בתחילת דרכו מתחיל עם תכנים מעולים שבנויים בול בשביל הפלטפורמה.
אך לאט לאט ההשקעה בתוכן נזנחת והתכנים הופכים לגנריים ופחות מעניינים, מה שגורם לפחות אינטראקציה, פחות חשיפה ופחות עוקבים חדשים.
אז נכון. חוק מספר אחת בניהול עמוד אינסטגרם אומר, שצריך להעלות תכנים כמה פעמים בשבוע כדי לקבל חשיפה ולהראות לאינסטגרם שהעמוד חי ובועט, אבל זה ממש לא מספיק.
במקרים האלו, עדיף להשקיע באיכות גם אם זה בא על חשבון הכמות.
תתפלאו לגלות שלא מעט מותגים חוטאים בזה, גם מותגי ענק. אז מה הכלים הטובים ביותר לייצר תוכן טוב, שיוביל לחשיפה מעולה?
2. רילס רילס רילס
מכירים את הרילס? אם לא ממש כדאי שתכירו! רילס זה בעצם סוג של כלי תוכן, בדומה לסטורי או לפוסט.
הרעיון של רילס הוא לייצר קטע וידאו ערוך עם סאונד, אבל הפעם אתם לא צריכים להשתמש בתוכנות מפוצצות כמו פרמייר כדי לערוך את הוידאו, אלא רק בפלטפורמת האינסטגרם.
הוידאו הפך בזמן האחרון לכלי המשמעותי ביותר ורילס באופן ספציפי, מקבל חשיפה גדולה יותר, אפילו בקרב קהלים חדשים, לפחות יותר משאר הכלים שיש באינסטגרם.
לאחרונה הרילס תפס תאוצה והתחילו להיות אפילו טרנדים ספציפיים בעריכת סרטוני רילס (בדומה לטיקטוק).
3. מה הסטורי שלכם?
סטורי הוא אחד הכלים היעילים ביותר של אינסטגרם, על מנת ליצור אינטראקציה עם הקהל.
אינסטגרם מציעה לשלב סקרים, שאלונים ועוד אלמנטים על מנת לגרום לקהל הגולשים והעוקבים להגיב לכם.
סטורי הוא הכלי היחיד שעולה ל-24 שעות בלבד, מה שנותן לו יתרונות שונים, אבל היתרון הגדול ביותר זה הקלילות של התכנים והתוצרים.
בניגוד לפוסט לדוגמא, הסטורי יכול להיות גם ללא עריכת סטודיו כלל והוא הרבה יותר יומיומי משאר הכלים.
בגלל האופי המיוחד שלו, מומלץ להעלות כמה סטורי ביום ולייצר כמה שיותר אינטראקציה עם הגולשים כדי לקבל יותר חשיפה לעמוד שלכם.
4. תיוגים ושיתוף סטורי
אז נכון, סטורי מיועד לקהל העוקבים שלכם, אבל אפילו כאן יש חשיבות לאיכות התוכן.
תחשבו שכל משתמש אינסטגרם עוקב אחרי מאות או אלפי חשבונות שונים, איך אינסטגרם מחליטה מי יופיע קודם בפיד שלכם?
אז האלגוריתם של אינסטגרם מחליט למי תיחשפו יותר ולמי פחות וזה נקבע לפי מידת העניין שיש לכם באותו העמוד, לפי מידת העניין שיש בסטורי הספציפי שהעמוד העלה, תדמית העמוד ועוד.
לכן, חשוב מאוד לתייג בסטורי שלכם את השותפים העסקיים, או את העובדים כדי שיוכלו לשתף, בנוסף לכך, כדאי גם לעודד את העוקבים שלכם לשתף את התוכן, אפשר לעשות אפילו פעילות עם העוקבים כדי למנף את זה ולעודד מעורבות.
5. שימוש בסטיקרים תקופתיים
אינסטגרם מאוד אוהבת לחדש ולעדכן ומאוד אוהבת שהמשתמשים מאמצים את החידושים שלה.
לפני כמעט כל חג, או אירוע (כמו המונדיאל) אינסטגרם משדרגת את הסטיקרים שהיא מציעה למשתמשים. שימוש בסטיקרים האלו יגדיל את החשיפות וישפר את פעילות האלגוריתם.
6. העלאת פוסטים באופן קבוע
חשוב חשוב חשוב לעבוד עם גאנט עבודה ולדעת בדיוק איזה פוסט או סטורי עולים באיזה יום.
אל תעבדו רנדומלי, זה פשוט לא עובד. לא פחות חשוב מזה, אל תזניחו את הפיד שלכם.
למרות שהשמועות מספרות כי משתמשי אינסטגרם גוללים פחות בפיד, עדיין העמוד העסקי שלכם הוא כרטיס הביקור לכל דבר.
חשוב לעדכן ולהעלות פוסטים באופן קבוע גם כדי לייצר יותר חשיפה, גם כדי לרענן ולחדש את התוכן כל הזמן וגם כדי שאינסטגרם תזהה שהעמוד פעיל ויציב.
7. קרוסלה
קרוסלה היא דרך נהדרת להעלות את האינטראקציה עם העמוד שלכם. על מנת לראות את כל התמונות בקרוסלה, הגולש צריך לדפדף בין התמונות וזה בעצם מייצר אינטראקציה.
כל אינטראקציה שתצליחו לייצר תגביר את החשיפה לעמוד שלכם.
לחיצה על החץ תוביל לתמונה הבאה..
לחיצה על החץ תוביל לתמונה הבאה..
8. תגובות לפוסטים בעמודים אחרים
כמה פעמים ראיתם את העמוד של עיריית תל אביב-יפו או עיריות אחרות מגיבים על פוסטים ויראליים באינסטגרם או אפילו תגובות שהפכו להיות ויראליות, עד כדי שהתגובה מקבלת אפילו יותר לייקים ותגובות מהפוסט עצמו.
תגובות על פוסטים של עמודים אחרים הם כלי חזק שצריך להשתמש בו בחוכמה, ובו בזמן להיזהר לא להספים את הרשת אן לעורר אינטריגות בקרב מתחרים ועוקבים של עמודים אחרים.
חשוב לזכור שהתגובות צריכות להיות בהתאם לעמוד אותו אתם מנהלים, אם אתם המוסד לביטוח לאומי, פחות מתאימה אווירת "צחוקים". עקבו אחר עמודים רלוונטיים אליכם ונסו לאתר הזדמנות נכונה.
9. שימוש בהאשטגים
עוד מילה שנכנסה לחיינו בשנים האחרונות. כאשר אנחנו עושים האשטג, הפוסט שלנו בעצם נכנס לעמוד המאגד את כל הפוסטים עם תיוג זהה.
האשטגים הם השיטה של אינסטגרם לסדר את הפוסטים והרילס שעולים בחשבונות השונים. האשטגים עוזרים למשתמשים לחפש תכנים רלוונטיים עבורם, כמו לדוגמא מי שרוצה לסגור טיול בתאילנד יחפש לדוגמא: #תאילנד #travelthailand וכו' עדיף להשתמש בכמות האשטגים סבירה וגם בכאלו שיהיו רלוונטיים למה שהעליתם.
10. שימוש בפילטרים הנכונים
דרך נוספת לקבל יותר חשיפה וכתוצאה מכך, להגדיל את כמות העוקבים, זה שימוש בפילטרים. בכל תקופת זמן משתנים הפילטרים הפופולריים וחשוב להתעדכן בכך.
זכרו, ישנה חשיבות גדולה שהפילטר ישתלב בצורה אותנטית בעמוד שלכם וידבר לקהל שאתם רוצים.
הנה כמה פילטרים פופולריים במיוחד בזמן האחרון (לפי Iconsquare)
- ללא פילטר
- Clarendon
- Juno
- Lark
- Ludwig
- Gingham
- Valencia
- X-Pro II
- Lo-fi
- Amaro
11. שימוש בפילטרים הנכונים עבור הקהל שלכם
שימוש נכון בפיצ'רים שאינסטגרם מציעה זה ממש משמעותי, אבל לא פחות חשוב מזה צריכה להיות התאמה קהל העוקבים שלכם והקהל אליו אתם מכוונים.
כדאי לעשות התאמה של הפילטרים לקהל. אם אתם עורכי דין, פחות מתאים לכם להשתמש בפילטר מצחיק שפופולרי בקרב בני נוער. זה גם לא עולם התוכן שלכם וגם לא הקהל.
12. שימוש נכון בסאונד
סאונד באינסטגרם הוא ריענון של השנים האחרונות. ממש כמו הפילטרים וההשטגים, גם סאונד יכול להגביר את החשיפה של הרילס הסטורי או הפוסטים שלכם וכתוצאה מכך, להגדיל את קהל העוקבים האיכותיים שלכם.
סאונד טוב יותר ויותר פופולרי מקבל יותר חשיפה בקרב הקהלים הרלוונטיים אליו.
הסאונדים שהקהל שלכם אוהב
כמו עם הפילטרים, גם פה חשוב שתהיה התאמה. עשו שיעורי בית לפני שאתם בונים את הגאנט החודשי הבא שלכם ונסו לבנות תכנים במיוחד לקהלים שלהם.
זיהיתם שיש סאונד פופולרי? מעולה, זאת הזדמנות מעולה לייצר סביבו תוכן מותאם לעמוד, למוצר ולשירות שלכם.
13. צרו אינטראקציה עם עוקבים פוטנציאליים
ממש כמו חיזור גורלי, ככה עמודים בתחילת דרכם "מחזרים" אחרי הקהל שלהם. אז דיברנו על הגדלת חשיפה שתוביל להגדלת כמות העוקבים באמצעות השטאגים, סאונד או פילטרים, אבל אם אתם רוצים לייצר קשר ישיר, אין כמו הדרכים המסורתיות – חיזור.
תתחילו לעקוב אחרי חשבונות שיכולים להיות לקוחות פוטנציאלים עבורכם, בידקו מי החברים שלהם ועקבו גם אחריהם.
זה אולי עבודת נמלים אבל זאת הדרך הטובה ביותר לקבל תוצאות. אגב, אם אתם לא מעוניינים לעשות עוקב, אפשר להסתפק גם בלייק, תגובה או כל אינטראקציה אחרת, שתוכל לקרב בניכם לבין העוקבים הפוטנציאלים שלכם.
דרך נוספת לייצר גידול בעוקבים, זה לעלות עם משפיענית רשת או שת"פ עם עמודים גדולים. שיתוף פעולה נכון ומדוייק יכול לעזור בהגדלת העוקבים שלכם בעשרות ואפילו במאות.
14. גרמו לעוקבים שלכם ליצור אתכם אינטראקציה
בראש ובראשונה הלקוח של אינסטגרם הוא המשתמש. המטרה של הפלטפורמה הזאת היא להעניק תוכן איכותי למשתמשים.
מהסיבות האלו, אינסטגרם מאוד (מאוד!) אוהבת אינטראקציה עם העוקבים. מבחינת אינסטגרם אם עוקב הגיב לסקר לדוגמא, כנראה עשיתם משהו טוב בתוכן שלכם ויצרתם עניין אצל הגולש, כתוצאה מכך תקבלו יותר חשיפות לעמוד. איך מייצרים אינטראקציה?
15. סקרים בסטורי
בסטורי יש פיצ'ר של סקר שאפשר להוסיף. אפשר להציג לדוגמא שני מוצרים ולשאול מה אהבתם יותר, סתם לשאול מה התוכניות לסופ"ש, או כל דבר אחר שיגרום לעוקבים להשיב לשאלה שלכם.
ככל שיהיה יותר עניין ככה יהיו יותר תגובות ואז, נו אתם יודעים כבר לבד-יותר חשיפות לעמוד וגידול בעוקבים.
16. שאלונים
פיצ'ר נוסף שאינסטגרם מציעה (בסטורי בלבד) זה שאלונים. אפשרות לשאול שאלה ולתת 4 תשובות כאשר רק אחת מהן נכונה.
17. פוסטים מעודדי אינגייג'מנט
מכירים את זה שמעלים פוסט ושואלים מה בתמונה? אחת המטרות זה לייצר בעצם אינטראקציה עם העוקבים ולגרום להם להגיב כמה שיותר על הפוסט כדי שהמערובות תעלה וכך גם חשיפת העמוד.
18. שימוש בקרוסלות
קרוסלת היא גם דרך נהדרת לייצר אינטראקציה, מבחינת אינסטגרם אם הגולש מדפדף בין תמונות הקרוסלה, זאת האינטראקציה.
19. קידום ממומן באינסטגרם
קידום ממומן באינסטגרם זאת גם דרך מעולה להעלות את כמות העוקבים האיכותיים שלכם.
כאשר ניגשים לפרסום ממומן באינסטגרם, תוכלו לבחור בין מטרות שונות, כמו לדוגמא, אינגייג'מנט, רכישות ובין היתר, הגדלת כמות העוקבים.
האמת, כדאי להשתמש בקידום ממומן בכל מקרה ולתת בוסט לתכנים שלכם. איך שלא נסתכל על זה אינסטגרם הוא גוף עסקי לכל דבר והדרך בה הוא מתפרנס זה קידום ממומן של מפרסמים.
האלגוריתם של אינסטגרם מוריד בכוונה את החשיפה לעמודים עסקיים, במטרה שהם יפנו לקידום ממומן.
אם השקעתם בתוכן מדהים, יצאתם ליום צילום וערכתם סרטון מדהים, שבאמת נותן ערך "וואו" לעוקבים אבל אם במבחן התוצאה יש לכם רק כמה צפיות בודדות, לא עשיתם בזה כלום.
אפשר לעשות קידום ממומן גם בכמה מאות שקלים בחודש ובהחלט תראו מזה תוצאות.
20. היו תגובתיים
אל תזניחו את העוקבים שלכם, תמיד תענו להם, תגיבו על השאלות שלהם, עם התגובות שלהם בפוסטים ותראו להם שאיכפת לכם מהם.
מעבר לזה שזה חשוב מבחינת התדמית של המותג ופוסטים שיש עליהם תגובות שלא קיבלו מענה, פשוט נראים פחות שירותים, האלגוריתם של אינסטגרם מזהה עמודים שלא מגיבים לגולשים וזה גורם באופן כללי לירידה של החשיפה לעמוד.
21. מה המתחרים שלי עושים?
כשאני אומר מתחרים, אני לא בהכרח מתכוון למתחרה הישיר שלך, גם, אבל לא בהכרח. חשוב להתייחס לנקודה הזאת בשתי דרכים:
תמיד לדעת מה קורה בזירה שלי
לעקוב אחרי המתחרים שלי, להיות במודעות למבצעים שהם עושים, לקולקציות שהם מביאים, לשירותים שהם מרחיבים ובעצם ממש לדעת מה קורה כל הזמן אצל המתחרים שלכם ומה התכנים שהם מעלים וכמובן, להתחיל לחזר אחרי העוקבים שלהם.
תמיד להתפתח ולקבל השראה
כאן אנחנו כבר מתייחסים לעמודים גם בארץ וגם בעולם, שעושים ממה מה שאתם עושים. לא תאמינו כמה ידע והשראה אתם תקבלו מגלישה בעמודים אחרים בעולם, או אפילו חברות גדולות בישראל שנותנות את אותו השירות או המוצרים שאתם נותנים.
קניית עוקבים
קניית עוקבים זאת הדרך הכי פחות טובה להשגת עוקבים איכותיים, אבל בהחלט הכי מהירה ולעיתים אפילו הכרחית. זה כמו הביצה והתרנגולת, אם אין לכם עוקבים יהיה לכם קשה יותר להשיג עוקבים ואז בעצם איך תגידו עוקבים? אז קניית עוקבים נותנת בעצם מענה לעמודים חדשים, שיש להם מעט עוקבים ולא ממש מצליחים לייצר עוד. אני ממליץ לך על המאמר שלי כל מה שצריך לדעת על קניית עוקבים לאינסטגרם.
ממה להיזהר כשכמות העוקבים עולה מהר מידי
ההבנה שכמות העוקבים כל כך חשובה, גרמה לחשבונות רבים (פרטיים ועסקיים) לרכוש עוקבים כדי להגדיל את הכמות וגם כדי שהאלגוריתם של אינסטגרם יקדם את העמוד יותר.
אבל, משתמשי אינסטגרם הפכו להיות חכמים יותר ובררנים יותר, כך שאם יש לך 10K עוקבים אבל 0 תגובות או לייקים על הפוסטים, אצל לא מעט אנשים זה ידליק נורה אדומה ויחליש את הקרדביליות והאמינות של העמוד.
לצד זאת, גם האלגוריתם של אינסטגרם מכיר את התופעה וכמובן שאינסטגרם לא מעודדת אותה.
רכישת עוקבים לא איכותיים ולא אמיתיים עלולה לגרום לאינסטגרם "להעניש" את העמוד, כך שהוא יקבל פחות חשיפה ואפילו להגביל או לסגור אותו. אז איך בכל זאת מעלים את העוקבים והחשיפה לעמוד?
איזה מהשיטות מתאימות לחשבונות חדשים שעוד אין בהם כמעט עוקבים או גידול טבעי?
הכל יחדיו זה הכוח האמיתי. לעניות דעתי ומהניסיון שלי, עמוד אינסטגרם בתחילת דרכו, צריך להשתמש בכל הדרכים העומדות לרשותו כדי לייצר עוקבים.
קידום אתרים אורגני יחסית דומה במושג תוכן טוב הוא הסוד לעמוד אינסטגרם איכותי, אבל זה לא יעזור אם תייצרו תוכן טוב שאף אחד לא צופה בו.
אז מהי השיטה המתאימה ביותר? אין שיטה אחת, זה שילוב של כמה אלמנטים שיגרמו לצמיחה של החשבון שלכם;
- יצירת תוכן איכותי על בסיס קבוע
- קידום ממומן
- קניית עוקבים איכותיים
בשילוב כל הטיפים שנתנו במאמר, כך תוכלו להגיע לתוצאות האידיאליות.