קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
פרסום באינסטגרם
פרסום באינסטגרם

פרסום באינסטגרם

טיפים מעודכנים וחינמיים שיקפיצו את האינסטגרם שלכם בשנת 2024

אז איך בונים אסטרטגיית שיווק מוצלחת ומדויקת באינסטגרם? 

לפני שאנו צוללים לכל הטיפים והמידע שיהפכו אתכם לאוטוריטה ברחבי הרשת – חשוב לנו להסביר מי עומד מאחורי האינסטגרם (ולא, אנחנו לא מתכוונים לצוקרברג ישירות).

משקיעים ברשתות החברתיות, מפרסמים במספר ערוצי שיווק ועדיין, שום דבר לא זז? אם בעבר הכל היה מתקבל על הדעת, היום יש שחקן ראשי שאחראי על החוקים – האלגוריתם. 

ההתנהלות במדיה החברתית נתונה תחת שינויים מהותיים מתחילתו של העידן הדיגיטלי, מה שמקשה על מרבית המשתמשים לא רק להתרגל, אלא להבין –  איך מצליחים? 

חשוב לעקוב אחר כל שינוי ולהירתם לתהליך, כבר מהסטורי הראשון.

כדי להצליח באינסטגרם, חייב להבין כי האלגוריתם מהווה גורם מרכזי בחווית המשתמש ברשתות החברתיות, מתהליך הסינון והתאמת התוכן עבור כל משתמש, ועד השפעה ישירה על הצגת תוכן לפי טעמו האישי של הגולש. לפני שנתחיל, חשוב לזכור שלכל פלטפורמה אלגוריתם משלה. 

רוצים להתחיל לפרסם באינסטגרם? השאירו פרטים ואחזור אליכם

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    למה האלגוריתם כה חשוב?

    למדיה החברתית תפקיד מרכזי בחיי היומיום שלנו. האלגוריתם מסייעה לפלטפורמות להפוך את חוויית המשתמש למותאמת אישית. עבור מותגים ויוצרים החייבים חשיפה, הבנת אלגוריתם המדיה החברתית עשויה להביא ליתרונות אסטרטגיים על פני המתחרים.

    כמו כל דבר בשנים האחרונות, גם כאן ישנה התערבות של בינה מלאכותית, המכתיבה את חווית הגלישה המקוונת. האלגוריתמים של כלל הפלטפורמות מופעלים על ידי AI, במטרה ללמוד ולקבל אינדיקציות שונות בתור דירוגים, כדי להתאים את התוכן לכל משתמש.

    המטרה העיקרית, היא להציע ולהתאים תוכן לפי האינטרסים וההתנהגויות של המשתמשים. המאפיינים המרכזיים של כל פלטפורמת מדיה חברתית, כמו עוקבים ולייקים, משמשים כדי להציג תוכן כמה שיותר מדויק עבורנו. בעת אינטראקציה של משתמש עם פוסט או חשבון מסוים, האלגוריתם לומד האם להציע עוד תוכן דומה, או להפך – לסנן תוכן מסוג זה. מעקב אחר כמה חשבונות חדשים, או אפילו לייק לפוסטים מחשבונות שלא עקבנו אחריהם, יכול ליצור זרימה של תוכן קשור בפיד. יתרון זה יכול להיות מרכזי כאשר מדובר בתוכן שמצליח להגיע לפיד המשתמשים.

    האלגוריתם הוא כלי חשוב בחוויית המשתמש והוא משפיע ישירות על תוכן הפיד. החשיבות מתבטאת בכך שהם מתאימים אישית את התוכן למשתמשים. אף על פי שאיננו יכולים לדעת במדויק כיצד פועל האלגוריתם של כל פלטפורמה, הבנת העקרונות הכלליים שבהם פועלים, יכולה לסייע למותגים ליצור אסטרטגיות תוכן יעילות.

    איך האלגוריתם פועל?

    האלגוריתם מבוסס בעיקר על חקר אותות דירוג. הכוונה, התוכן אליו נחשף הגולש נסרק ומדורג על פי פרופיל המשתמש ופעולותיו הקודמות. לדוגמה, גולש שסימן לייק לתוכן המתקשר למפורסם מסוים, יתקל בתוכן זהה בהמשך. 

    במאמר הבא, סיכמנו לכם איך תוכלו להפיץ את התוכן שלכם לקהל מדויק או רחב יותר, כמו כל יוצרי התוכן והמותגים "המתקשרים" עם האלגוריתם האינסטגרמי. כך, האלגוריתם יהפוך ליתרון אסטרטגי חשוב עבורכם ביצירת תוכן אפקטיבי שיגיע לקהל רחב יותר ויזכה למעורבות גבוהה וחיובית.

    אז איך יוצרים אסטרטגיית שיווק באינסטגרם שתקצור פירות?

    בשנת 2024, אינסטגרם ממשיכה לשמש ללמעלה מ-2.4 מיליארד משתמשים פעילים בית וירטואלי. הפלטפורמה ממשיכה להיות אחת מהמדיות החברתיות החזקות והמובילות, עם צמיחה ויציבות.

    המשמעות היא, שאינסטגרם היא לא רק ליופי, אלא גם לרווח. רמת המעורבות הגבוהה שהפלטפורמה מייצרת מציגה תוצאות פנומנליות. כ-90% ממשתמשי הפלטפורמה יוצרים אינטראקציה עם עסקים, לפחות פעם אחת.

    במילים פשוטות, ללא אסטרטגיית שיווק חזקה באינסטגרם – אתם מפסידים כסף.

    לכן, ריכזנו עבורכם טיפים מובילים והעדכניים ביותר של הפלטפורמה המדוברת, בחינם!

    • נראות עקבית: אסטרטגיה שיווקית יעילה כוללת יצירת נושא עקבי לאורך כל הפיד. הנושא המרכזי מסייע למשתמשים לזהות במהירות את התוכן ולהרגיש כאילו הם חלק מסיפור מתמשך. הגדרת צבעים, פונים וערכת נושא מראש תסייע בשמירה על העקביות והקפדה על אסתטיקה ייחודית. 
    • תוכן מושך ויזואלית: שיקוף המותג בצורה ייחודית ומרהיבה באמצעות שיטות צילום מומלצות ועריכה מקצועית הם המפתח לתוכן מרשים ומעניין.
    • הנעה למכירה: כדי להגדיל את מכירות המוצר או השירות, חשוב ליצור חוויה נשקפת ומותאמת אישית. הדגישו את יתרונות המוצרים בצורה מרתקת ושקפו את ערכי המותג עם תכנון מקיף ויצירתי.
    • מעורבות הקהל: התמקדו בגידול המעורבות של הקהל באמצעות לייקים, תגובות, וצ'אט. ככל שהקהל מרגיש מעורב יותר, כך הסיכוי שיתפוס תפקיד, הסבירות שירכוש גבוהה. 
    • חשיבות ה-SEO: אפילו פלטפורמה ויזואלית כמו אינסטגרם, התוכן הכתוב לא פחות חשוב מהתוכן הויזואלי. קידום התוכן מקנה לו ויזאביליות נוספת ואפשרות להגיע לקהל רחב יותר. פעולה זו תסייע למודעות על המותג באמצעות השפעה רגשית על הקהל, בניית סיפור מרתק ויצירת קשר עמוק יותר עם העוקבים. תוכן איכותי וטוב אשר מקשר אל האתר שלכם יעזור גם לשפר את הקידום האורגני שלו בגוגל
    • מודעות למותג: חשוב להרחיב את המודעות למותג עם האשטגים מדויקים ותוכן שמעורר מחשבה, מוביל להבנה עמוקה אודות המותג ומה תרומתו ללקוחות. התובנות יובילו ליצירת קשר אישי וחזק עם הקהל.
    • ניסוי וטעייה: חשוב להיות יצירתיים ולהשתמש בכלים בפלטפורמות שונות. לא חייב לספק תוכן מושלם ומדויק! שתפו קצת מאחורי הקלעים ותכני UGC שיגרמו למשתמשים להגיב ולהתחבר. 
    • האשטגים: בחירה בארבעה-חמישה האשטגים המדויקים לעסק, תשפר את יעילות אסטרטגיית השיווק באינסטגרם. מילות מפתח והאשטגים נכונים יגבירו את נגישות התוכן ואת הסיכויים למציאות הפוסט על ידי קהל היעד הנכון. יצירת האשטאג ממותג המזוהה עם המותג עשוי להוביל ליצירת מעורבות משמעותית עם הקהל.
    • ערך אמיתי: בניית תוכן אמיתי ומרתק על בסיס ערכים הוא המפתח להצלחה באינסטגרם. המיקוד בסיפוק ערך לקהל במקום פרסום אגרסיבי של המוצר או השירות, מסייע בבניית קשרים אמיתיים והגעה לקהל המדויק ביותר.
    • יוצרי תוכן: שיתופי פעולה ועבודה עם משפיענים יכולה להיות כלי עוצמתי להגברת האמינות והקשר עם הקהל היעד. בחירת הבלוגר המתאים לערכי וסגנון המותג, יכולה להיות המקפצה להצלחה.
    • העלאת Reels: כלי אידיאלי ליצירת תוכן מהיר ומרתק המתאים לפלטפורמה. שימוש ב-Reels ליצירת תוכן קצר ומעניין ישדרג את פרופיל העסק. על הרילס להיות מעניין ומושך את העניין בכדי לייצר אפקט מקסימאלי. 
    • Trending Audio: בעת העלאת ה-Reels, שימוש באודיו פופולרי מסייע להפצת התוכן ברחבי הפלטפורמה וחשיפה בפני קהלים חדשים.
    • שידורי לייב: שידור חיי הוא דרך מופלאה להתחבר באופן ישיר עם הקהל וליצור חוויות מרגשות ומעוררות עניין. מדובר בפתרון מועיל להגברת המעורבות ולבניית קשרים חזקים עם קהל היעד.

    אסטרטגיית שיווק לאינסטגרם

    אסטרטגיית שיווק לאינסטגרם מצליח בשנת 2024 תלויה המון בהבנת חשיבות האלגוריתם באינסטגרם, ואת השפעתו על יצירת ומראה התוכן של המותג. בעזרת כלים מתקדמים ופתרונות מובילים, ניתן ליצור אסטרטגיה מותאמת ולהגיע ליעדים מבוקשים ואף גבוהים יותר. 
    כלל הטיפים וההמלצות שהצגנו כאן עוסקים בשיפור המראה של העסק באינסטגרם, הגברת המעורבות עם הקהל ועוד, כולם – להשגת תוצאות מרשימות במרחב הדיגיטלי. עם התמקדות בכל נקודה ויישום הטיפים בפועל, תוכלו להשיג הצלחה מובהקת וליצור קשרים חזקים יותר עם הקהל ולהתחיל להרוויח כמו שתמיד חלמתם. 
    על ידי התמקדות באסטרטגיה מתוחכמת ושימוש יעיל בכלים זמינים ואף חינמיים, ניתן למקסם את הערך המוסף של העסק באינסטגרם ולשפר את הביצועים בצורה ניכרת!

    קידום ממומן באינסטגרם

    עד כה עסקנו בקידום אורגני באינסטגרם. כלומר, כזה המתרחש בטבעיות וללא השקעה כלכלית מצידכם. הקידום הממומן לעומת זאת מאפשר לכם לקדם את התוכן שלכם כך שיגיע לקהל יעד רלוונטי גם מבלי שזה חיפש את דף העסק שלכם באופן אקטיבי. הפרסום הממומן יכול להיות בעלות של שקלים בודדים או לחלופין בהשקעה כלכלית מאסיבית, לשיקולכם, כאשר מן הסתם ככל שתשקיעו יותר כך החשיפה תהיה גדולה יותר.

    רוצים להתחיל לפרסם באינסטגרם? השאירו פרטים ואחזור אליכם

      • מינימום 2 תווים
      • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

      קידום ממומן באינסטגרם – האם זה מתאים לי?

      עקרונית, קידום ממומן באינסטגרם מתאים לכל עסק שרוצה להגדיל חשיפה. יחד עם זאת, מרבית גולשי האינסטגרם הינם צעירים יחסית, ועל כן אם ברצונכם לבצע השקעה כלכלית מאסיבית – ודאו שהמוצר או השירות שאתם נותנים פונה בין היתר גם לקהל יעד צעיר יחסית.

      סיכום

      סבלנות, התמדה, עקביות, ייחודיות, עבודה קשה. מדובר בתהליך, ועל מנת לראות תוצאות תאלצו לעבוד לפחות מספר חודשים. חשוב לפעול בכמה שיותר פלטפורמות, ואינסטגרם היא ללא ספק אחת מהפלטפורמות הבסיסיות שעליכם להשקיע בהן. השקיעו בנראות, אל תעשו קיצורי דרך – ועם הזמן התוצאות יגיעו.

      אודות הכותב
      אייל רחמים
      אייל רחמים

      בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

      קידום אתרים בגוגל למעלה

      רוצים יותר כניסות לאתר?

      מדריך ללימודי קידום אתרים
      רוצים שאבדוק לכם את האתר?