מדריך קידום אתרים של גוגל

מה חדש במדריך קידום האתרים של גוגל

לאחרונה הושק על ידי גוגל מדריך חדש, מעודכן ומשודרג, בנושא קידום אתרים. מדריך זה, היוצא לאור לאחר 7 שנים ללא עדכון, מתבסס על המדריך הקודם בתוספת עדכונים המדגישים את החשיבות באופטימיזציה של האתר, הדרכות שונות וטיפים לשיפור הידידותיות של אתרי אינטרנט למשתמשי מובייל.

המדריך מומלץ לשימוש עבור כל מי שמנהל אתר או מקדם תוכן מקוון באמצעות החיפוש של גוגל, ובעיקר יכול להיות עזר מצוין עבור מי שמתחיל את דרכו בתחום קידום האתרים. עם זאת, סביר להניח שמי שקורא שורות אלה מתמצא בתחום ה-SEO מעט יותר מהגולש הממוצע, ולכן פשוט נסקור את ההבדלים הבולטים בין המדריך הישן לבין המדריך החדש והמעודכן.

אז מה נשתנה במדריך החדש של גוגל?

  • המלצה לשכור מומחה קידום אתרים
    מדריך קידום האתרים החדש של גוגל אינו מנסה להצניע את העובדה שכדאי לכל בעל אתר לשכור מומחה קידום אתרים, אלא להפך: הוא ממליץ לקורא לשכור מומחה שכזה בשלב מוקדם ככל האפשר כדי שהאתר שלו יהיה אופטימלי כבר מן הצעד הראשון. למעשה, ההמלצה הזו מופיעה כבר בתחילת המדריך: תחילה מופיע פירוט של השירותים השונים שמציעים מומחי קידום האתרים ולאחר מכן קישורים למידע נוסף אודות הדרך לשכירת איש מקצוע כזה.
  • אתרים ידידותיים למובייל
    כפי שאפשר לדמיין, הואיל ומדריך קידום האתרים של גוגל לא עודכן במשך 7 שנים תמימות, הרבה דברים השתנו מבחינה טכנולוגית ובפרט מבחינת קידום אתרים עבור אתרי מובייל. לדוגמה, אם במדריך הישן הוצעו מגוון טכניקות לקידום אתרים שיש להם עמודי מובייל נפרדים (הגישה המובילה באותה תקופה), אזי במדריך החדש מוצעות השיטות הטובות ביותר ליצירת אתרים ידידותיים למובייל שניתן להיכנס אליהם מכל מכשיר.
  • קישורים לאתרים אחרים
    בהשוואה למדריך הקודם, המדריך המעודכן של גוגל עושה עבודה טובה יותר בהסברה מדוע בעלי אתרים צריכים להקדיש תשומת לב רבה לאתרים שהם מקשרים אליהם; הוא סוקר את הדרכים הנפוצות בהן ניתן לנצל מוניטין של אתר אחר (כגון הוספת קישורים באיזור התגובות) וכיצד ניתן להילחם בתופעה באמצעות קישורי "nofollow".
קידום אתרים בגוגל למעלה