קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
למה הקישורים חשובים לקידום אתר?
למה הקישורים חשובים

למה הקישורים חשובים לקידום אתר?

יש מי שחושבים שההשפעה של הקישורים על דירוגו של אתר בתוצאות החיפוש של גוגל הולכת ופוחתת. אחת הטענות התומכות לכאורה בהשערה זו היא העובדה שמקדמי אתרים רבים עשו שימוש לרעה בנושא הקישורים בעבר, כאשר מרוב הטמעה של קישורים בכל מקום אפשרי הם הפכו לספאם ומטרד של ממש.

זו אכן הייתה בעיה קשה עבור גוגל, עד שנת 2012, השנה בה בעלי האתרים שהציפו את האינטרנט בקישורים החלו לקבל עונשים על כך. באפריל אותה שנה גם הושק עדכון האלגוריתם שזכה לכינוי "פינגווין", שחלק עיקרי ממטרתו היה לזהות קישורי ספאם באופן אוטומטי ולפעול להקטנת מספרם; בשנת 2016 הוכרז כי פינגווין ישולב באלגוריתם דירוג האתרים. ורק למקרה שמישהו יצליח להערים על הפינגווין – סנקציות שונות עדיין מוטלות על קמפיינים סוררים.

בשורה התחתונה, חשוב לזכור מהי הסיבה שפינגווין ועונשים ידניים קיימים: משום שהקישורים הם עדיין אחד מן הגורמים המשמעותיים ביותר המשפיעים על דירוגו של אתר בתוצאות החיפוש, כך שלקישורי ספאם יש השפעה שלילית על דירוג האתר – וקישורים חיוביים וטובים ניתן להרוויח אך ורק באמצעות השקעה בתוכן איכותי.

למה הקישורים חשובים כל כך?

כיום, בניית פרופיל קישורים היא הרבה יותר מבניית קישורים. מדובר בחלק בלתי נפרד משיווק באמצעות תוכן, שיווק אסטרטגי, יחסי ציבור, ניהול מוניטין ומאמצי שיווק ברשתות החברתיות – וכל זאת על מנת להגיע לקהלי היעד החשובים ביותר שלכם.

אבל… האלגוריתם של גוגל כולל מאות פרמטרים שונים, וזו לא הגזמה. מה יש בהם, בקישורים הללו, שהם משפיעים על כך על דירוגו של האתר בתוצאות החיפוש?

הטמעת קישורים מחייבת השקעה

הכוונה היא לא לרכישה של קישורים בעבור כסף, אלא להשקעה של זמן ומשאבים אחרים. כאשר גוגל מזהה אתר מקשר לאתר אחר, המסקנה היא שהתוכן המדובר נבדק, נמצא בו ערך, ומישהו חשב שכדאי ליצור קישור אליו. זה אולי לא נראה כמו השקעה מרובה, אבל זה בהחלט מורכב יותר, ולפיכך בעל ערך רב יותר, מהדבקת קישור בפייסבוק, למשל.

קישורים הם מעין המלצה בראש חוצות

כאשר אתם מקשרים לאתר כלשהו, אתם מצהירים בפומבי שאתם בוטחים בתוכן המוצג בו, ואף מעמידים לשם ערובה את שמכם הטוב (או המוניטין של העסק). בנוסף, הואיל וקישורים בדרך כלל נותרים על כנם לזמן רב, באופן פוטנציאלי אתם למעשה ממליצים על התוכן הזה לנצח. זאת לעומת קישור ברשת חברתית כלשהי, שמטבעה היא בדרך כלל פלטפורמה מהירה ותזזיתית יותר – ובה הוא ייבלע בתוך ההמולה הכללית של הניוז-פיד שלכם.

אתם מציעים לגולשים לצאת מן האתר שלכם

כן, כשחושבים על זה, קישור לאתר אחר פירושו הזמנה לגולשים שלכם לצאת מן האתר. עד כדי כך אתם מעריכים את התוכן שאליו אתם מקשרים, שאתם מוכנים לקחת את הסיכון שהגולשים יצאו ולא יחזרו – רק משום שלדעתכם הם יפיקו תועלת מן התוכן הזה.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?