קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
כל כמה זמן כדאי להוסיף תוכן באתר?
כל כמה זמן כדאי להוסיף תוכן באתר?

כל כמה זמן כדאי להוסיף תוכן באתר?

עולם קידום האתרים השתנה רבות בשנים האחרונות וכיום גוגל מעניקה משקל רב לאיכות התוכן ובנוסף מנטרת את תדירות העלאת התוכן. תוכן הוא ככל הנראה הגורם החשוב ביותר בכל אסטרטגיית קידום , ולמרות שעדיין יש חשיבות מכרעת לבניית קישורים נראה שהמגמה הברורה שעולה מעדכוני גוגל וההנחיות השונות למקדמים היא תעדוף תוכן איכותי והקצאת משאבים מרכזיים ליצירת תוכן כזה.

רבים תוהים מהי התדירות המומלצת להוספת תוכן לאתר , ובמאמר זה נסקור מהו תוכן, חשיבות התוכן לקידום אתרים, חשיבות התוכן לקמפיין השיווקי שלכם ומהי התדירות המומלצת להוספת תוכן לאתר על מנת להמשיך להתקדם בדירוגים( אם קיימת כזו?)            

אז מהו תוכן?

רבים חושבים שתוכן הוא בהכרח טקסט המוצג באמצעות מאמרים או כתבות באתרים, אך במציאות הדיגיטלית של היום תוכן יכול להיות כמעט מכל סוג שהוא, בין השאר:

  • מאמרים , כתבות ומדריכי תוכן
  • סרטוני וידאו, "ולוגים", ראיונות
  • פודקסאטים
  • פרסום "פוסטים" ברשתות החברתיות

אפשר להגיד שתוכן הוא למעשה כל פיסת מידע שמשותפת על ידי הפרופיל הדיגיטלי שלכם.

חשיבות התוכן לקידום האתרים

כדי להבין את החשיבות של תוכן והמשקל הרב שלו בעיניים של גוגל, חשוב להבין את המטרה של גוגל שהוכרזה עוד בשנת 1998 על ידי לארי פייג' וסרגיי ברין, המייסדים של גוגל:

הכרזת גוגל

כלומר, המטרה של גוגל היא לארגן את התוכן האינסופי ברחבי הרשת ולתת את הערך הטוב ביותר לגולשים בסופו של דבר באמצעות תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר לכל שאילתא.

כדי לתת את התוצאה הטובה ביותר עבור כל שאילתת חיפוש, האלגוריתם של גוגל סורק כל הזמן ומנסה למצוא את עמוד התוכן הטוב ביותר עבור כל שאלה. לכן, ברמה הפשוטה ביותר, ככל שהתוכן יהיה יותר איכותי כך הסיכויים שהעמוד יתמקם גבוה בעבור הביטויים הרלוונטיים עולה בהתאמה.

בנוסף, יש חשיבות רבה לתדירות פרסום תכנים חדשים או עדכון תכנים קיימים– ככל שאתם מעדכנים את התוכן והמאמרים הקשורים לנושא שאתם מנסים לקדם ,כך גוגל מזהה שאתם "סמכות" בתחום ותוכן חדש מאפשר לכם לקבע את הסמכותיות שלכם בהתאם.

גוגל אף הכריזה בחשיפה נדירה שתוכן הוא אחד משלושת הפרמטרים החשובים ביותר המשוקלל באלגוריתם החיפוש שלה  (בנוסף לראנקבריין וקישורים חיצוניים) .

בנוסף, במסמך ההנחיות של גוגל היא מדגישה מספר הנחיות חשובות מאוד עבור כותבי תוכן:

  • כתבו תוכן עשיר ובעל ערך לגולשים
  • תנסו לכתוב תוכן  יותר מקיף ובעל ערך לגולשים לעומת המתחרים שלכם
  • תוכן שנכתב על ידי מקור אמין וסמכותי
  • תוכן איכותי שכתוב בצורה תקינה

אנחנו יכולים להבחין שיש נסיון ברור וגלוי מצד גוגל לתת דגש רב ולהעביר את המסר שתוכן הוא האלמנט החשוב ביותר בקידום אתרים וככל שהתוכן יהיה יותר עשיר ומועיל, כך יגברו סיכוי ההצלחה שלכם לקדם את האתר.

מתי וכמה להעלות תוכן?

לכאורה התשובה פשוטה. ככל שתעלו יותר תוכן, יותר טוב. חשוב לציין שמסתתרת כאן הסתייגות גדולה. המטרה של תוכן היא להביא ערך לגולשים, ככל שתתנו יותר ערך כך הסבירות שגוגל יתעדפו את האתר שלכם עולה בהתאמה.  יותר מאמרים או יותר מילים בכל מאמר לא בהכרח מעידים על תוכן יותר איכותי. המחשבה שלכם תמיד צריכה להיות ממוקדת- להביא יותר ערך לגולשים.  עדיף להעלות מאמר אחד איכותי על פני שלושה "מאמרי זבל" שלא עוזרים לאף אחד.  

לכן, התשובה הטובה ביותר היא להקפיד ולעדכן את התוכן, אך לא לעשות זאת בכל מחיר רק בשביל העיניים של גוגל, כתבו עבור הגולשים שלכם.

חשיבות התוכן מעבר לקידום אתרים

מעבר ליתרונות הרבים של כתיבת תוכן באופן תדיר והעלאתו לאתר שלכם מהזווית של קידום אתרים, יש עוד מספר יתרונות שלאו דווקא קשורים באופן ישיר לקידום אבל כן עוזרים לך בתהליך השיווקי:

  • העלאת תוכן טובה לבניית קהילה וניהול הנוכחות ברשתות החברתיות– ככל שתעלו יותר תוכן כך יגדלו האפשרויות שלכם לתת ערך לקהל שלכם ולהגדיל את החשיפה ברשתות החברתיות. גם כאן, ככל שהתוכן יהיה יותר איכותי סביר שהוא ישותף על ידי הגולשים יותר.
  • תוכן איכותי מחזק את הקשר בין הלקוחות למותג–  האתר שלכם הוא כלי שנועד לא רק למכור את השירות או המוצר שאתם מציעים, אלא לבנות קשר בין הלקוחות שלכם לבין המותג. ככל שתעשירו את הקהל שלכם בתוכן איכותי ורלוונטי, כך הקשר שלו עם המותג שלכם יהפוך לחזק יותר.
  • סימן חיים– הרבה גולשים נכנסים לאתרים שנראים ישנים ולא בטוחים אם העסק עדיין קיים. העלאת תוכן באופן תדיר מורידה את סימני השאלה ומחזקת את הנוכחות שלכם בעיני הלקוח.

לסיכום,

תוכן הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתחום קידום האתרים. ככל שתתנו יותר ערך ובאופן תדיר לגולשים שלכם, כך קמפיין הקידום שלכם יזנק למעלה בהתאמה.  חפשו תוכן עשיר , בעל ערך וייחודי עבור הגולשים שלכם, כזה שיבדל אתכם ויעזור לכם לבנות את המותג.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?