קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
האתר מאבד תנועה בגוגל? ככה תנתחו את הירידה באמצעות הסרץ' קונסול
ניתוח ירידה בתנועה בגוגל סרץ׳ קונסול

האתר מאבד תנועה בגוגל? ככה תנתחו את הירידה באמצעות הסרץ' קונסול

נתחיל מהשלמה עם הידיעה שלפעמים האתר המקודם בגוגל עשוי להיות במגמת ירידה, כבר כתבתי מאמר איך לטפל במצב של ירידה במיקומים האורגניים בגוגל  במקרה הזה נתמקד בבחינת הירידות באמצעות הגוגל קונסול.

לאחרונה האתר שלי מאבד תנועה, יש לא מעט גורמים (חלק גדול מזה הזנחה שלי מאחר והלקוחות מגיעים אליי באמצעות המלצות) בתחום כמו קידום אתרים אורגני אין מקום להורדת רגל מהגז 🙂

אשתף שכשאני בודק אתר אינטרנט שיורד במיקומים אני בודק:

  1. מהם הפעולות לקידום אורגני שבוצעו במהלך ה-3 חודשים האחרונים על האתר מהצד שלי? האם הושקעו המשאבים נכון?
  2. מה המתחרים עשו בפרק זמן זה?
  3. אלו עדכונים היו לאחרונה? איך אני יכול לפעול בעניין?

טיפים לזיהוי וניתוח ירידה בתנועה

דניאל ווסברג מגוגל חושף כמה טיפים שבעזרתם ניתן לזהות ולנתח ירידה בתנועה דרך הגוגל סרץ׳ קונסול. בנוסף סיבות לירידות בתנועה כולל בעיות טכניות, עדכוני אלגורתים, וניתוח דוחות.

בסרטון יוטיוב מציע דניאל וויסברג טיפים שבעזרתם ניתן להבין מהן הסיבות לירידה בכניסות האורגניות דרך גוגל סרץ׳ קונסול. למען האמת הסרטון משתחרר בתקופת זמן טובה ממש אחרי עדכון האלגוריתם האחרון של מרץ 2023, שכן, הרבה אנשים מנסים לחשב את השפעות החדשות של העדכון.

סיבות מרכזיות לירידה בתנועה האורגנית

  • בעיות טכניות: בעיות שמונעות מגוגל לסרוק, לאנדקס, או להנגיש את העמודים למשתמשים. הבעיות יכולות להיות ברמת עמוד או ברמת אתר.
  • עדכוני אלגוריתם: עדכוי ליבה עשויים לשנות את הדרך והכמות בה מופיעים עמודים מסוימים בגוגל, וכך יורד התנועה לאתר.
  • שינוי ברצון הלקוחות: שינוי בהתנהגות הלקוחות, במה שהם מחפשים ובכוונה שלהם בכל אחד מהחיפושים.
  • השפעות עונתיות: שינויים עונתיים בתנועה שנגרמים עקב מזג אוויר, חופשות, וכו.
  • טסטים של גוגל: לעיתים האלגרותים של גוגל מבצע טסטים ובודק אתרים חדשים, לכן יכולים להיות שינויים שיחלפון במהירות בלי משמעות רבה.

שימוש בגוגל סרץ׳ קונסול בכדי לזהות את מהות הבעיה

הדוחות של גוגל סרץ׳ קונסול הם כלי אפקטיבי להבנת הסיבה לשינויים בכניסות האורגניות

ניתוח נתונים בגוגל סרץ׳ קונסול

היכנסו לאזור של הביצועים בגוגל סרץ׳ קונסול – שם תוכלו לראות את כל המידע על האתר הספציפי אותו אתם רוצים לבחון. מספר קליקים, ctr וממיקומים ממוצעים לאתר שלך.

כך וויסברג מציע לבחון את הנתונים:

  • להרחיב את הטווח של הבחינה ל16 חודשים תבדקו היכן מגיעות הירידות, ונסו לזהות פאטרנס ושינויים
  • להשוות את הקופה שבה הייתה ירידה לתקופה דומה בשנה שעברה כדי לראות את השינויים המדויקים.
  • תוודאו שאתם משווים אותם מספר ימים, וימים דומים במהלך השבוע.
  • נתחו סוגי חיפושים שונים כדוגמת תמונות, סרטוני וידאו, עמודי חדשות וכו׳.

לסיכום,

להבין את הסיבות שבגללן נובעים השינויים בחיפושים ובכניסות לאתר זה חשוב מאוד ומשמעותי. גוגל סרץ׳ קונסול מהווה כלי מרכזי בזיהוי הסיבות שבגללן נובעים השינויים, ניתוח נכון ומדויק יעזור לכם להישאר לפני שאר התעשייה ולתחזק נוכחות דיגיטלית איכותית.

הפכתם כל אבן? תנו לניסיון המצטבר שלי לסייע לכם במציאת פתרון ואבחון נכון לירידות בגוגל, לבדיקה ראשונית לחצו כאן.

אודות הכותב
רועי זוליכה
רועי זוליכה

מחלקת קידום אתרים Seolinks, סטונדט שנה שלישית למשפטים וכלכלה באוניברסיטה העברית, חובב טיפוס, קריאה וכדורגל.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?