קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
איך להשתמש בפלאגינים של ChatGPT בצורה היעילה ביותר?

איך להשתמש בפלאגינים של ChatGPT בצורה היעילה ביותר?

בחודשים האחרונים, העולם כולו עד למהפכה שמשנה את כללי המשחק בעבור רבים – מהפכת ה-AI. מה שהפך להיות שימושי במיוחד עבור עובדים, הוא תוכנת ה-ChatGPT, שהפכה משימות רבות לקלות יותר לביצוע. עם הזמן, נוספים לה עוד ועוד פלאגינים (דוגמת ה-Avian.io שפרסמנו עליו מאמר כאן לא מזמן) – מעין תוכנות ש"מתלבשות" על הממשק שלה, שיודעות לבצע אינטגרציה או לספק שימושים שונים ומעניינים לבינה המלאכותית. כל אחד מהפלאגינים האלו יכולים לסייע לנו לחסוך זמן ואנרגיה בביצוע משימות מסוימות.

במאמר הבא נעסוק בשאלה: איך כל אחד מאיתנו יכול להשתמש בחנות הפלאגינים של ChatGPT כדי לייעל את העבודה, בתחום הספציפי שהוא עוסק?

הפלאגינים של ChatGPT רלוונטיים למגוון רחב של מקצועות, ומי שלא ינצל את היכולת שלהם לא רק שלא יתקדם, אלא בטווח הארוך – יישאר מאחור.

במאמר הבא, אנחנו פחות הולכים לעסוק בסקירה של פלאגינים שונים, מכיוון שזה משתנה מתחום אחד לאחר. למעשה, לכל עבודה יש פלאגינים יותר אפקטיביים שמתאימים לה. מעבר לכך, כיום קיימים כבר אינספור שכאלה, וקצרה היריעה מלהכיל הסברים מפורטים על כל אחד מהם. מצד שני, אולי לא אנחנו הם אלה שצריכים להרחיב ולהסביר איך להשתמש בהם נכון (ותכף תבינו למה).

היתרונות בשוק העבודה הישראלי

בישראל, אומת סטרטאפ עולמית, מדינה שבה שוק ההייטק הוא בין הגדולים ביותר באופן יחסי למספר האזרחים בעולם, טכנולוגיות חדשות הן בדיוק מה ש"מזעזע" אותו. בדיוק בגלל זה, ההשפעה של כניסת ה-AI לשוק היא גבוהה במיוחד. בעבר הלא רחוק, יעילות שיחקה תפקיד מסוים במקומות עבודה אך זה לא היה העיקר. עובדים לא יעילים פשוט היו מפוטרים, אך בכל מקרה הם לא היו אחוז גדול מדי. לעומת זאת, כיום ההופעה של ה-AI הציגה דינמיקה חדשה.

בחודשים האחרונים ראינו איך כלי בינה מלאכותית רבי עוצמה, כמו ChatGPT, מחוללים מהפכה בתהליכי העבודה של חברות קידום אתרים. לכלים אלה, עם היכולת שלהם לכתוב מאמרים, לנסח מיילים, ליצור מתכונים ואפילו לקודד, יש פוטנציאל לשנות באופן דרסטי את נוף העבודה שלנו. לדוגמה, Dall-E ו-Midjourney הוכיחו לפני יותר משנה שהן יכולות לצייר ולעצב ללא התערבות אנושית.

יעילות לצד החששות

ההשלכות של התקדמות זו מרגשות ומרתיעות כאחד. הם אמנם מבטיחים יעילות חסרת תקדים, אך גם מעלים חששות לגבי הביטחון התעסוקתי בתחומים שונים. ההשפעה של כלים אלה על כוח העבודה העולמי עדיין לא ברורה, אבל דבר אחד ברור: AI מעצב מחדש את העולם. אנשי מקצוע בכל המגזרים, מרופאים ועורכי דין ועד מתכנתים ומורים, חייבים להסתגל לכלים אלה או להסתכן בהישארות מאחור. לכן, חשוב כל כך ללמוד כל הזמן על תוספים חדשים מכיוון שהם מייצגים את חוד החנית של טכנולוגיית AI ויישומה במקום העבודה, בעיקר אם מדובר על עבודה בתחום ההייטק, שמאמץ טכנולוגיות חדשות ללא הרף.

הפלאגינים שנציג במאמר הבא, המתממשקים עם ChatGPT עשויים לשפר באופן משמעותי את הפרודוקטיביות והיעילות שלכם, ולהעניק לכם יתרון תחרותי על כולם. הם יכולים להפוך משימות שגרתיות לאוטומטיות, ולפנות זמן לעבודה מורכבת ויצירתית יותר. ובינינו, איזה מנהל לא יעדיף עובד יעיל על פני עובד לא יעיל? על ידי שמירה על עדכונים על תוספים אלה, כולנו יכולים להבטיח שאנחנו ממנפים את מלוא הפוטנציאל של AI בעבודה שלנו, נשארים תחרותיים בתחום שלנו, ומסתגלים לנוף הטכנולוגי המתפתח במהירות. מנגד, התעלמות מהתקדמות זו עלולה להשאיר אותנו, ואולי את הארגון כולו, בעמדת נחיתות.

איך מגיעים לחנות הפלאגינים? (Plugin Store)

כדי להגיע לחנות הפלאגינים, תצטרכו להיות מנויים בגרסת ה-PLUS, שעלותה נכון להיום היא 20$ לחודש. אם אתם כבר מנויים, האופציה של שימוש במודל GPT-4 המתקדם פתוחה בפניכם. אז על ידי פתיחה של התפריט תוכלו לראות את כפתור ה-Plugins כפי שניתן לראות בתמונה הבאה:

חנות הפלאגינים של ה-ChatGpt

לחצו על האזור שבו כתוב " No Plugins Enabled" >> Plugin Store.

אחרי שהגעתם לחנות, פשוט חפשו בשורת החיפוש את הפלאגין שאתם מעוניינים בו, והתקינו. אם קיימת התממשקות עם תוכנת צד שלישי, אז ייפתח לכם חלון נוסף שבו תצטרכו לאשר את ההתממשקות. רק צריך להפוך את הגדרת הפלאגין ל"Enabled" וזהו, אפשר להתחיל לנסות לכתוב לצ'אט כל מיני דברים ולראות איך הוא מגיב!

מה פלאגינים יכולים לעשות?

תוספים לצ'אט הם כלים, שלמעשה מהווים אינטגרציה בין מפתחי צד שלישי לבין הצ'אט. ברמת הייעוד שלהם, תוספים אלו נועדו על מנת להרחיב את יכולות הצ'אט אל מעבר לתכנון הראשוני שלו. זאת על מנת לבצע משימות ספציפיות שכיום לא ניתן לבצע רק באמצעות צ'אט. בואו ניתן כמה דוגמאות:

  • ScholarAI – יכול לספק סיכומים, טקסט מלא או ציטוטים מספרות מדעית.
  • LinkReader – יכול לעבד ולסכם תוכן מדפי אינטרנט, סרטוני YouTube וקובצי PDF.
  • Wolfram Alpha – מביא את כישוריו החישוביים ל- GPT-4 בפתרון בעיות מתמטיות.
  • Social Search – מאפשר למשתמשים לחפש את תוכן המדיה החברתית העדכני ביותר בנושא מסוים.
  • DeFiLlama – מספקת נתונים בזמן אמת על פרויקטים של בלוקצ'יין.
    ועוד…

תוספים אלה יכולים לשפר באופן משמעותי את הפרודוקטיביות, במיוחד של עובדים – הודות ליכולת המדהימה שלהם לספק את הפיתרון המתאים בזמן הנכון. הם יכולים להפוך משימות לאוטומטיות ולייעל אותן, לחסוך זמן ולהפחית את הפוטנציאל לטעויות בזמן העבודה.

אנשי משאבי אנוש, למשל, יכולים להשתמש בו כדי לנסח מסמכים כגון מכתבי פיטורים. מעל 400 התוספים הזמינים בחנות, מציעים אפשרויות אינסופיות לשיפור הפרודוקטיביות במקום העבודה, ועשויים לשנות את הדרך שבה אנשים עובדים. עם זאת, חשוב תמיד לאמת את המידע גם בעצמנו ולקחת אותו בעירבון מוגבל, בשל בעיה שנקראת "הזיית AI" שעליה נרחיב בהמשך.

"סליחה, מה הפלאגין הזה עושה?"

אם התקנתם פלאגין מסוים, ואתם רוצים לנסות אותו/לא בטוחים איך הוא יכול לתרום לחייכם (או לעבודתכם) – מה הבעיה? אפשר פשוט לשאול אותו. שאלנו את הפלאגין SEO.APP המיועד לכתיבת תוכן ל-SEO, איך הוא יכול לסייע לנו עם כתיבת מאמרים. הנה מה שהוא ענה:

איך הכי נכון לתקשר עם הפלאגין?

גם במקרה הזה, אפשר פשוט לשאול את הפלאגין "מהם הפרומפטים (הוראות) הטובים ביותר כדי לתקשר איתך?" כפי שניתן לראות בתמונה הבאה:

איך בוחרים את הפלאגין המתאים ביותר?

כעת, בואו נחקור דרך מעשית יותר לשימוש בתוספים בעבודה שלכם. נניח שאתם נתקלים בכמה תוספים, שנראה כי הם מציעים תכונות דומות. אינכם בטוחים מי מהם ישרת את הצרכים הספציפיים שלכם בצורה הטובה ביותר – אז מה עושים? הנה פיתרון פשוט: תוכלו להפעיל עד שלושה מהתוספים האלה בו זמנית, ואז להתייעץ עם הצ'אט בעצמו. בלי להסתבך, פשוט תשאלו אותו איזה מבין התוספים המופעלים הוא המתאים ביותר למשימה הספציפית הזאת? וראו איזה פלא – הוא כבר ידע לספק את התשובה הנכונה על סמך הידע שלו. הנה דוגמה מהשטח של שילוב הפלאגינים SEO.APP, Notable ו-LinkReader.

כפי שניתן לראות, הוא עדיין לא יודע לקבל את ההחלטה לגבי מי יותר טוב באופן חד משמעי, אבל הוא בהחלט יכול לתת כיוון כללי.

הבנת המגבלות של ChatGPT

חשוב באותה נשימה, להבין שלא הכל מושלם. יש פעמים, במיוחד עם התממשקות לפלאגינים, שבהם הבינה המלאכותית עלולה לבצע שגיאות. חלק מהשגיאות עשויות לכלול יצירת מידע שגוי או מוטעה, וזה מכונה בשם "הזיית AI" (AI Hallucination). לדוגמה, היא עלולה לשכוח מהתוספים הקיימים שלה ולהתחיל להמציא חדשים, המבוססים על תוכנות לא קשורות כמו וורדפרס – אכן הזיה.

לכן, אחד החלקים החשובים בעבודה עם הפלאגינים ועם הצ'אט, הוא לזהות מתי הוא התבלבל, טועה ולבצע "דאבל צ'ק" – לא להסתמך רק על המידע שלו. בתמונה הבאה ניתן לראות המחשה לבלבול, משום שהמשתמשת ציינה בשאלה במפורש שמדובר על התוספים המופעלים, והצ'אט לא ידע לקשר זאת אליהם.

בתמונה: ChatGPT מתועד כשהוא שוכח את הפלאגינים שהותקנו עליו. מקור: SEJ

שימוש במספר תוספים בו זמנית

יש כל כך הרבה תוספים! במה לבחור? אל דאגה, גם בזה הצ'אט יכול לעזור במציאת התוסף/פלאגין המתאים ביותר לצרכים שלכם. אם אתם מפעילים מספר תוספים שמשרתים מטרות דומות, יש לו את היכולת לקבוע איזה מהם הוא המתאים ביותר לבקשה הספציפית.

כדי להמחיש זאת, חשבו על תרחיש שבו אתם מחפשים ניתוח מתחרים של אתר מסוים. עם שלושה תוספי קידום אתרים מופעלים, הצ'אט יתנסה עם שניים מהם כדי לייצר את התשובה המועילה ביותר לבקשה.

התכונה זו היא שימושית במיוחד, כי היא מאפשרת לכם למנף את העוצמה של תוספים מרובים מבלי לבחור ידנית באיזה מהם להשתמש בכל פעם.

הצצה אל תהליך יצירת התשובה

ניתן להבין גם איך התוסף מייצר תגובות לקלט שלנו. ניתן להשיג זאת פשוט על ידי הרחבת התפריט הנפתח, בזמן שהתוסף מעבד את הבקשה. לשם המחשה, ביקשנו מהצ'אט ליצור מחקר מילות מפתח על חברת OpenAI. התוצאה, מסיבה מסוימת הייתה תקלה – אך תראו מה קורה כשאנחנו לוחצים על התפריט, אפשר כך לאבחן מה הייתה התקלה ולהבין מה קורה מאחורי הקלעים.

כשלוחצים על החץ, נפתח החלון הבא שמראה מה קרה מאחורי הקלעים בהתממשקות עם ה-API:

לסיכום

לסיכום, חנות התוספים מציעה מגוון רחב של תוספים. אלו, יכולים לשפר משמעותית את הפרודוקטיביות ולייעל את המשימות שלכם, והיתרון הזה מתבקש במיוחד במקומות עבודה. כיום, עם למעלה מ-400 תוספים זמינים, ניתן להפוך כל משימה להרבה יותר פשוטה ואפילו אוטומטית לחלוטין. במקום לקרוא מסמכים, לבצע חישובים, או להיות יצירתיים – אפשר להשתמש בצ'אט ולהרוויח זמן יקר. יחד עם זאת, חשוב לנקוט במשנה זהירות ולוודא כל פלט שיוצא מהצ'אט, כי אנחנו אף פעם לא יודעים אם קרתה טעות שהובילה למידע שגוי/מוטעה.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?