גורמי דירוג

גורמי הדירוג הם הפרמטרים שלהם מנועי החיפוש מייחסים חשיבות בבואם לדרג כל אתר בתוצאות החיפוש. קיימים עשרות פרמטרים שכאלה, אולם המובילים והמשמעותיים ביותר הם:

  • איכות התוכן: ככל שהתוכן המוצג לגולשים יהיה בעל ערך גבוה יותר, כך חוויית המשתמש שלהם תהיה טובה יותר והעמוד ידורג גבוה יותר. לעומת זאת שימוש בתוכן דל או מועתק, צפיפות יתר של מילות מפתח או תוכן שאינו רלוונטי, יעשו את הפעולה ההפוכה ויורידו את דירוג האתר בתוצאות החיפוש.
  • קישורים: ככל שיש יותר קישורים המפנים אל האתר המקודם מאתרים אחרים, כן ייטב. אלא שלא די בכמות, אלא גם באיכות: רצוי שהקישורים הללו יופיעו באתרים החיצוניים באופן טבעי, ורצוי שהאתרים עצמם ייחשבו בעיני גוגל כאתרים גדולים, ותיקים ואמינים. גם במקרה הזה, עודף קישורים או יצירת קישורים בדרך לא טבעית עשויים להביא לתוצאה ההפוכה.

גורמי דירוג אתרים נוספים יכולים להיות זמן השהייה של גולשים באתר, מהירות טעינתו, התאמתו למכשירים ניידים כגון סמארטפונים וטאבלטים, תדירות עדכון התוכן, היררכיה נכונה, תיאורי תמונות, תגיות מטא וכדומה.